Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Sad kad sam video ovaj tekst o kineskim ultramodernim vozovima setio sam se da sam se prijatno iznenadio kad sam se pre oko 10 godina vozio vozom iz Beograda za Zagreb. Vagon udoban ko avion, moderan toalet na dodir (neki malo stariji putnici su imali i nekih problema da skapiraju kako to funkcioniše), i mislio sam da je to vagon hrvatskih železnica. Međutim, naprotiv, to je bio vagon srpskih železnica i kad sam malo pogledao okolo video sam da je pravljen u GOŠI - Smed. Palanka.
E sad se postavlja pitanje zašto se nije krenulo sa nabavkom novih vagona još tada i to kod domaće firme. Do sad bi već imali modernizovan veliki procenat putničkih vagona , a ne da se danas oduševljavamo švajcarskim vagonima koji ionako neće moći još dugo da voze maksimalnom predviđenom brzinom po prugama Srbije. Ne može niko da me ubedi da nije bilo novca za barem 5 novih vagona godišnje.
 
dva zanimljiva detalja iz ovog makedonskok "dila" sa kinezima:

1) ugovor je potpisan 23.6. (izvor: http://www.globaltimes.cn/content/867326.shtml), pa da vidimo da li ce prevazici nase prolazno vreme ili ce ih pustiti u promet 2019. :) zelim im da su malo... pametniji od nas

2) "the trains will be made in accordance with national standards of Macedonia and international standards, with a designed maximum speed of 140 km per hour..." dok je naslov jako pretenciozan: "China exports bullet trains to Macedonia" :roll:

srecno im bilo!!
 
Delija":3imamxbk je napisao(la):
То раде намерно и вероватно су плаћени од стране више аутобуских превозника. Егзит почиње у четвртак...
bde1395626363d0ae872bb87b8c36b9a.jpg
 
tragac":3afm3ah7 je napisao(la):
Goša Z1 vagoni su praktično napravljeni u jednoj seriji 1999-2000. i nikad više posle toga.

Šteta, i na HŽ-u su mi to najudobniji vagoni (mi ih zovemo ex Mimare), iako su originalno naručeni za poslovni vlak Sava krajem 80-ih. To su pravi vagoni za IC i EC vlakove, Stadleri ili Končarovi niskopodni nisu vlakove tog ranga.
 
Koje lopurde, samo soma dinara a to redovna cena karte, cak sa popustom i jeftinije a voz 400 i nesto povratna.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
roland":31y6ztjo je napisao(la):
E sad se postavlja pitanje zašto se nije krenulo sa nabavkom novih vagona još tada i to kod domaće firme. Do sad bi već imali modernizovan veliki procenat putničkih vagona , a ne da se danas oduševljavamo švajcarskim vagonima koji ionako neće moći još dugo da voze maksimalnom predviđenom brzinom po prugama Srbije. Ne može niko da me ubedi da nije bilo novca za barem 5 novih vagona godišnje.

Jedan nov Z1 vagon proizveden u Gosi kosta 1 milion eura. To znaci da za 99 miliona evra smo mogli da dobijemo 99 vagona.

Sa druge strane je nabavljeno 21 kompozicija Stadlera koji ima po 4 vagona, a to je 21X4= 84 vagona.
Uzeti u obzir takodje da staje vise ljudi u 4 vagona Z1 nego u jednom Stadleru.
 
Узети у обзир да је свих 99 милиона евра отишло из земље али и да путнички вагони нису адекватна замена за горбачове односно нису најпгоднији за краћи међуградски саобраћај.
 
А да је Гоша почела лиценцно да производи оне Сименсе, па би ондаК са развојем производних капацитета могли много..
Задрхта ми рука.
 
Milion evra su placeni ti nasi vagoni Z1 1999te godine. Ne znam koliko bi danas Gosa trazila da uradi iste takve.
Predpostavaljam jos za vecu seriju da bi mogla da spusti cenu.
 
Hmmm, malo je besmisleno porediti vagone i EMV (elektro motorni voz). Dobro imali bi 99 vagona, samo se pitam šta bi ih to koliko-toliko redovno vuklo, na ovoj našoj železnici koliko ja razumem iz svih priča problem jesu bili vagoni, ali još veći problem je manjak lokomotiva, tj. manjak ispravnih i raspoloživih lokomotiva.
Čitava priča i jeste usmerena na to da se nabavkom EMV i DMV (dizel motorni voz) oslobodi - u maksimalnoj mogućoj meri - ovo lokomotiva što imamo kako bi prevozile teret koji jedino donosi ozbiljan profit. Sa ovoliko lokomotiva mi prosto ne bi bili u stanju (ni do sad nismo) da održavamao redovan putnički saobraćaj, a da pri tome i prevozimo terete.
Cena vagona od 1 milion ne verujem da bi ni u snu bila sada, a u EMV-u ste dobili i pogon, kod vagona bi se moralo računati i na kupovinu lokomotiva koje same po sebi koštaju po 4 ili 5+ mil. eura kad se kupuju u malim serijama (a za velike mi realno nemamo love). Osim toga kako je EMV lakši utrošak energije je manji nego kod klasične kompozicije. Ima tu svega o čemu treba voditi računa, ali kad nemaš novca onda se skrpiš kako umeš. Bilo bi idealno da smo mi pokupovali sve ove Flirt-ove i još jedno 40-50 vagona za ekspresne i međunarodne, ali sve je to bezveze ako infrastruktura ne dozvoljava da postignete brzinu, džaba sva udobnost. Zato nemamo ni međunarodnih veza,jer ko će da plati voz i putuje 6.5-7 sati (ako sve bude ok) samo do Budimpešte ili Zagreba kad automobilom stižeš za pola tog vremena. O daljim relacijama da ni ne govorimo. I nije samo naša infrastruktura problem, svuda oko nas je maksimalno moguće 160 (i to samo ponegde). Mađarska svojom glavnom prugom više ne smatra vezu ka Subotici, već vezu ka Segedinu, koja je sada u mnogo boljem stanju i brzine su od 100-120 sa mestimičnim ograničenjima na 80. Mađarska u planu svojih ulaganja ima i dalje taj koridor, dok je pruga ka Subotici za njih postala manjeg značaja (nominalno je brzina skoro celom dužinom 80 km/h, sa dosta ograničenja na 60). Hrvati su svoj deo koridora dobrim delom podigli na minimalno 120 (do Novske često i na 140, ponegde 160), ali poslednjih 80 km pre Zagreba je ono što i nama pravi problem jer tih poslednjih 80 km jednokolosečno, i u lošem stanju pa vozu treba sat i 40 min. Sve dok je stanje u okolini takvo, mi za neke velike količine luksuznih vagona nemamo ni potrebu, jer smo prosto toliko vremenski udaljeni da se retki odlučuju na takvu pustolovinu. Radije će platiti low cost pa sleteti negde u blizini ili u BG (dok low-cost koncept još diše na škrge na BG aerodromu).
 
Brzina od Novske do Dugog Sela je mila majka prema brzinama od Golubinaca do Šida (istina, samo na jednom kolosijeku). Mi radimo na veliko da sredimo od Novske do DS europskim parama (projekti su u izradi, gradnja slijedi za koju godinu), nadamo se da ćete i vi svoj dio srediti. :)
 
Taj deo do Šida je katastrofa već godinama. Na sreću na severnom koloseku (koji i jeste problem, jer južni je i sad za oko 100-120 km/h) remont je započeo od Golubinaca do Rume - koliko videh neki dan nove šine stigle do Rume, ali naravno nije još sređeno. Sve u svemu Rusi su uradili sve od podlege do pragova i šina. E sad sve je to lepo ali ako se ne nastavi dalje od Rume ka Šidu, opet ostaje problem.
 
Да ли је истина да ће при подели локомотива између Србија воза и Србија карга (како глупа имена за предузећа) све дизел локомотиве изузев серије 666 и понеких маневарки бити у Србија каргу, па ће онда Србија воз имати проблем са вучом путничких возова нрп. од Ниша до Димитрограда и мораће да изнајмљује локомотиве од Србија карга?
 
не верујем, можда остане једна, две дизелке Србија возу баш због правца Ниш-Димитровград и Сталаћ-Краљево (ако једног дана врате барски из Ниша)
 
Taко сам прочитао на jeдном хрватском железничком форуму и ни ја нисам могао да верујем. На нашим форума нисам ништа успео да нађем а баш ме је интересовала подела локомотива, мвбг је већ написао за електро вучу, али не и за дизел.
 
Због „Егзита“, ванредни воз Нови Сад–Београд

среда, 08. јул 2015, 17:30 -> 20:30

„Железнице Србије“, због музичког фестивала „Егзит“, од 10. до 13. јула уводе ванредни воз на релацији Нови Сад–Београд, који ће свакодневно полазити из Новог Сада у 4.15.

http://www.rts.rs/page/magazine/ci/stor ... D0%B4.html
 
Nadam se da su oprali vozove i da Stedler ne izostaje, posto je vec stanje u kojoj se nalazi Glavna zeleznicka stanica dovoljno blamantno :roll:
 
ICS 540 Beograd- Subotica, dve garniture Stadler Flirt-a u sinhronu, jedna ide direkt za Suboticu, a druga je pojacanje do Novog Sada, zbog velike zainteresovanosti putnika za odlazak na "EXIT: festival. Obe garniture su bile pune.
Tosin bunar, 10.7.2015.
116661607756099392038316.jpg

izvor:vozovi i železnička infrastruktura
 
Nakon ne znam koliko godina imamo 2 EMV-a koji prevoze putnike u sinhronu.
 
- USKORO počinje revitalizacija železničkih pruga Pančevo – Zrenjanin – Kikinda, sa odvajanjem kod Tomaševca ka Novom Sadu. Do kraja godine računamo na završetak projektne dokumentacije. Radovi koji će omogućiti da se prosečna brzina poveća sa 40 na 80 kilometara na čas, a međuosovinsko opterećenje sa 16 na 22,5 tone, mogli bi da budu okončani za dve godine – izjavio je načelnik Srednjobanatskog okruga Dušan Šijan, nakon sednice Saveta održane prošlog četvrtka.
http://www.listzrenjanin.com/?p=10931
 
Vrh