Hmmm, malo je besmisleno porediti vagone i EMV (elektro motorni voz). Dobro imali bi 99 vagona, samo se pitam šta bi ih to koliko-toliko redovno vuklo, na ovoj našoj železnici koliko ja razumem iz svih priča problem jesu bili vagoni, ali još veći problem je manjak lokomotiva, tj. manjak ispravnih i raspoloživih lokomotiva.
Čitava priča i jeste usmerena na to da se nabavkom EMV i DMV (dizel motorni voz) oslobodi - u maksimalnoj mogućoj meri - ovo lokomotiva što imamo kako bi prevozile teret koji jedino donosi ozbiljan profit. Sa ovoliko lokomotiva mi prosto ne bi bili u stanju (ni do sad nismo) da održavamao redovan putnički saobraćaj, a da pri tome i prevozimo terete.
Cena vagona od 1 milion ne verujem da bi ni u snu bila sada, a u EMV-u ste dobili i pogon, kod vagona bi se moralo računati i na kupovinu lokomotiva koje same po sebi koštaju po 4 ili 5+ mil. eura kad se kupuju u malim serijama (a za velike mi realno nemamo love). Osim toga kako je EMV lakši utrošak energije je manji nego kod klasične kompozicije. Ima tu svega o čemu treba voditi računa, ali kad nemaš novca onda se skrpiš kako umeš. Bilo bi idealno da smo mi pokupovali sve ove Flirt-ove i još jedno 40-50 vagona za ekspresne i međunarodne, ali sve je to bezveze ako infrastruktura ne dozvoljava da postignete brzinu, džaba sva udobnost. Zato nemamo ni međunarodnih veza,jer ko će da plati voz i putuje 6.5-7 sati (ako sve bude ok) samo do Budimpešte ili Zagreba kad automobilom stižeš za pola tog vremena. O daljim relacijama da ni ne govorimo. I nije samo naša infrastruktura problem, svuda oko nas je maksimalno moguće 160 (i to samo ponegde). Mađarska svojom glavnom prugom više ne smatra vezu ka Subotici, već vezu ka Segedinu, koja je sada u mnogo boljem stanju i brzine su od 100-120 sa mestimičnim ograničenjima na 80. Mađarska u planu svojih ulaganja ima i dalje taj koridor, dok je pruga ka Subotici za njih postala manjeg značaja (nominalno je brzina skoro celom dužinom 80 km/h, sa dosta ograničenja na 60). Hrvati su svoj deo koridora dobrim delom podigli na minimalno 120 (do Novske često i na 140, ponegde 160), ali poslednjih 80 km pre Zagreba je ono što i nama pravi problem jer tih poslednjih 80 km jednokolosečno, i u lošem stanju pa vozu treba sat i 40 min. Sve dok je stanje u okolini takvo, mi za neke velike količine luksuznih vagona nemamo ni potrebu, jer smo prosto toliko vremenski udaljeni da se retki odlučuju na takvu pustolovinu. Radije će platiti low cost pa sleteti negde u blizini ili u BG (dok low-cost koncept još diše na škrge na BG aerodromu).