Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Толико:
1733323430699.png
 
Čovek ladno citira i analizira Zakon o bezbednosti javnih objekata. Takav zakon ne postoji!
Jos je gori momenat kad kaze ako su namerno izostavili jer ne bi stigli da urade (za 3 godine?).

Svakako ne moze se dati arhitekti da snima objekat, mora otici i gradjevinski inzenjer i to ne pocetnik. To je propust ogroman. Nije smeo da radi projekat a da ne obidje objekat bez obzira na trivijalne radove poput galerije i zamene fasadnih rigli. A i za staklo se radi 100 kg/m2 sa potkonstrukcijom oduvek, ne znam odakle mu ovo sitno, mada ne mislim da je to napravilo dramaticnu razliku al ajde.
 
Ko se seća devedesetih, CIP je bio glavni projektant za sve kule i gradove koje je SPS tada obećavao. Bukvalno je bio sredstvo propagande režima. Da je bilo pravde i razuma, bio bi ukinut 6. oktobra, zajedno sa RTS-om, Tanjugom i Politikom, njihove zgrade porušene, i na njihovom mestu izorana brazda i posejana so.
 
ЦИП у треба реконструкција управе и то је то.
Nije problem u CIP-u nego u političarima koji vrše presiju da se projekti izbacuju kao na pokretnoj traci. Rok za izradu projekta za građevinsku dozvolu i projekta za izvođenje na brzoj pruzi bio je 180 dana što je besmisleno kratak rok. CIP je naravno mogao to da odbije ali onda ne bi imao za plate zaposlenima a našao bi se već neko drugi ko će to da uradi u tako kratkom roku. S takvim projektom punim rupa i manjkavosti izvođač mora da se nosi a onda isti ti političari dođu i traže od izvođača da skrati rok za radove.
 
Слажем се за рокове и за притиске, али то нема везе са постојањем ЦИПа. Таква институција мора да постоји, само мора са њом да се пажљивије управља и да морају да имају неку аутономију да могу да кажу не.
 
A zna li se kakva je situacija sa institutom IMS? Jel oni rade "po pravilima struke i sa kvalitetnim kadrovima", ili je i tu politika umešala prste? Kakva je tu uopšte vlasnička struktura?
 
Evo, suzu sam pustio za CIP-om. Mladi pozavršavali državne tehničke fakultete, ne mogu da se zaposle na pošten način, pa čak ni neko pristojno stažiranje, odlaze u inostranstvo gde počinju od nule, a CIP ima monopol.

Prave iracionalne projekte poput novih i rekonstruisanih pruga sa ukidanjem stanica i stajališta u naseljima, sa prekratkim kolosecima, bez koloseka u bočnoj zaštiti za jednovremeni prijem vozova, često čisto prepišu stari neoptimalan projekat ne ispravljajući greške. Potpuno nove stanice i stajališta bez bezstepeničnog prilaza čak i tamo gde je to jednostavno. Na vrhu se postavljaju najgore podstražnjične muve i intelektualne prostitutke. Sve suza suzu stiže za mukice.
 
Bukvalno bih sudski likvidirao CIP posle ovog zločina po formuli "nismo pronašli originalni projekat + ne tražimo elaborat stanja objekta = projektujemo rekonstrukciju".

U mutno Dunavo s prokletnicima zasvagda!

A za njihove eksperte - Maxi stalno traži zaposlene, izvolite se maći iz inženjerske struke.
 
Evo, suzu sam pustio za CIP-om. Mladi pozavršavali državne tehničke fakultete, ne mogu da se zaposle na pošten način, pa čak ni neko pristojno stažiranje, odlaze u inostranstvo gde počinju od nule, a CIP ima monopol.

Prave iracionalne projekte poput novih i rekonstruisanih pruga sa ukidanjem stanica i stajališta u naseljima, sa prekratkim kolosecima, bez koloseka u bočnoj zaštiti za jednovremeni prijem vozova, često čisto prepišu stari neoptimalan projekat ne ispravljajući greške. Potpuno nove stanice i stajališta bez bezstepeničnog prilaza čak i tamo gde je to jednostavno. Na vrhu se postavljaju najgore podstražnjične muve i intelektualne prostitutke. Sve suza suzu stiže za mukice.
Bez namere da branim CIP ali kakav projektni zadatak takav i projekat. Nadam se da si nekada imao priliku da pročitaš projektni zadatak za IDP ili PGD koji železnica ispostavlja projektantu, pa bio to CIP ili neko drugi.
 
Vrlo moguće da ni Vi niste imali priliku da pročitate projektni zadatak. Zato što ispada do je to pri po koeficijentu demokratije 7/10 najveća tajna, a ne kao pri koeficijentu demokratije 2/10, na zgražavanje FRW (Freedom Rights Watch) tema novinarstva, javnih diskusija, gde i privreda, i univerzitet, i u koeficijentu demokratije 7/10 ozloglašena udruženja građana daju primedbe, a vezano za usvajanje istih se oglašava i lokalna vlast.

I sada, neki tamo kružoci-sekte definišu projektni zadatak, u njima se ignoriše deo celine građevinskog objekta, izvršioc projektnog zadatka prećuti, rekonstruiše se objekat u koji može da se sruši na korisnike i usmrti ih, i nikom ništa. Bolje se poneo Saobraćajni fakultet kada je prećutao kada je Šapić rekao "napravite mi Slaviju sa semaforima". Ignorisali, a Šapić rekao: "Šta ne umete? Kakvi ste mi vi stručnjaci?". Recite Šapiće da se obrati CIP da napravi. Svaki izmet, oni će napraviti ekspertizu kako i zašto je dobro jesti svakodnevno.
 
Kako će sada raditi delovi objekta stanice gde je sva tehnička oprema neophodna za upravljanje brzom prugom, telekomanda i sl, ako objekat nije bezbedan? Da li se vozovi mogu baviti u stanici ako taj centar ne radi?
Главна соба за управљање новом пругом тј. телекоманда, налази се иза фасадног зида на ком је велики сат на фасади. Дели је зид од крила Б и потенцијално нестабилног крова. Како су замислили да се тамо ради, не знам.
И није само у питању крило Б. Па цела зграда нема употребну дозволу и ко гарантује да су и остали делови безбедни? Посебно део крила А на чији раван кров је анкерисана додата надстрешница изнад првог перона!? Баш ме занима да ли је неко за њу радио прорачун или је сматрао да не треба!?

Возови могу да саобраћају кроз станицу Нови Сад јер центар ТК не управља саобраћајем у станици. То ради отправник возова станице Нови Сад. Исто важи и за станицу Суботица.
 
Da li sve stanice imaju individualne komande za skretnice kao nekad?
 
Bez namere da branim CIP ali kakav projektni zadatak takav i projekat. Nadam se da si nekada imao priliku da pročitaš projektni zadatak za IDP ili PGD koji železnica ispostavlja projektantu, pa bio to CIP ili neko drugi.
Ono što će većina profesora na nekom fakultetu, gde se školuju inženjeri (bilo koji), ponavljati svojim studentima jeste to da je na inženjerima ogromna odgovornost i da moraju da rade svesno i savesno. Sve drugo dovodi u opasnost ljude oko nas. Projektni zadatak i ostalo je nebitno, ako ne valja ili jasno ugrožava bezbednost ljudi, onda radi savest inženjera i odlučuje ili da upozori ili da ne radi.
 
Da li sve stanice imaju individualne komande za skretnice kao nekad?
Наравно. Свака станица на прузи има своју поставницу са које може да се рукује локално, када јој ТК диспечер пребаци рад. Као и на свакој телекоманди.
 
Vrh