Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Neću da branim CIP u ovome što se desilo u Novom Sadu ali ja imam kući u svom posedu 2 kompletna železnička projekata CIPa i to 2 baš velika projekta gde je radilo na desetine inženjera i ono što sam video od planova proracuna itd je bilo uradjeno na visokom nivou za koji je potrebno ozbiljno znanje.

Tako da nemam baš osećaj da tamo rade totalni diletanti.

To naravno ne opravdava greške učinjene za rekonstrukciju stanice Novi Sad samo napominjem da tamo ipak ne rade teletabisi.
 
Наравно. Свака станица на прузи има своју поставницу са које може да се рукује локално, када јој ТК диспечер пребаци рад. Као и на свакој телекоманди.


Pa ovo me je zapravo zanimalo, da li se može upravljati saobraćajem bez boravka u tim kompromitovanim delovima stanične zgrade. Hvala.
 
Pa ovo me je zapravo zanimalo, da li se može upravljati saobraćajem bez boravka u tim kompromitovanim delovima stanične zgrade. Hvala.
Može ali onda svaka stanica da se posedne sa najmanje po 5 otpravnika vozova u turnusu puta broj stanica do Subotice. Što je u ovom trenutku neizvodljivo zbog problema sa nedostatkom izvršnog osoblja.
 
Da li se sistemi elektronskog upravljanja telekomande mogu izmestiti tako da funkcionišu daljinski, tj tako da telekomanda bude u funkciji, ali da se njom upravlja sa neke bezbedne lokacije?
 
Meni bi bilo logično da su sistemi umreženi pa da recimo BG telekomanda preuzme neku drugu prugu u vanrednim situacijama
 
Da li se sistemi elektronskog upravljanja telekomande mogu izmestiti tako da funkcionišu daljinski, tj tako da telekomanda bude u funkciji, ali da se njom upravlja sa neke bezbedne lokacije?
Ne, to su stotine kolometara kablova i ostale opreme unutra. Tu je i stanična postavnica, telekomanda za Petrovaradin-Subotica i komanda za napajanje struje. Svakako deo zgrade u kojoj se ovo nalazi nije direktno ugrožen po meni.
 
Postojeći sistem za upravljanje železničkim saobraćajem u Srbiji danas čine tri centra za daljinsko upravljanje, u Topčideru, Nišu i Novom Sadu, i tri telekomandna centra, u Makišu, Nišu i Požegi. Ovakav sistem izgrađen je u najvećoj meri pre tri do četiri decenije i tehnološki je zastareo, prevaziđen, raznovrstan po tipu telekomunikacionih i signalno-sigurnosnih uređaja, razjedinjen i u tehničko-tehnološkom smislu teško zadovoljava potrebe i postojećeg saobraćaja, a ne može da odgovori zahtevima modernizovane infrastrukture i brzih pruga za 200 km/sat, ukazuju u Infrastrukturi.
 
To će biti moguće kada se završi izgradnja jedinstvenog dispečerskog centra za upravljanje saobraćajem vozova u Republici Srbiji. U tom pravcu se i ide.
Pozdrav,

ide se ali nekako mnogo sporo...ispratio sam da je IŽS počela postavljanje optike uz magistrale ali nigde nema /bar ja ne nađoh/ nekog skorijeg infa na tu temu....

pozdrav,

Petar
 
Nije problem u CIP-u nego u političarima koji vrše presiju da se projekti izbacuju kao na pokretnoj traci. Rok za izradu projekta za građevinsku dozvolu i projekta za izvođenje na brzoj pruzi bio je 180 dana što je besmisleno kratak rok. CIP je naravno mogao to da odbije ali onda ne bi imao za plate zaposlenima a našao bi se već neko drugi ko će to da uradi u tako kratkom roku.
Onda im nece biti problem ni da idu u zatvor, tamo ne treba plata.
S takvim projektom punim rupa i manjkavosti izvođač mora da se nosi a onda isti ti političari dođu i traže od izvođača da skrati rok za radove.
I za izvodjaca vazi isto, posto ne sme da radi po projektu punom rupa.

Pa nek nastave da "podlezu pritisku".
 
Neću da branim CIP u ovome što se desilo u Novom Sadu ali ja imam kući u svom posedu 2 kompletna železnička projekata CIPa i to 2 baš velika projekta gde je radilo na desetine inženjera i ono što sam video od planova proracuna itd je bilo uradjeno na visokom nivou za koji je potrebno ozbiljno znanje.

Tako da nemam baš osećaj da tamo rade totalni diletanti.

To naravno ne opravdava greške učinjene za rekonstrukciju stanice Novi Sad samo napominjem da tamo ipak ne rade teletabisi.
Moram da napomenem da CIP ima stvarno sjajne projekte u smislu građevinske statike kod projekata niskogradnje. Objekat je stabilan, ne može ga srušiti ni vulkan ni zemljotres, ali vrlo često bez ekonomske opravdanosti, sa neodgovarajućim karakteristikama propusne moći, lokacijski promašenim stanicama, u podhodniku više snega nego na peronu... Ali sve u skladu sa projektnim zadatkom, koji nisu doveli u pitanje. Tako im ni nadstrešnica nije ušla u projektni zadatak sa svim posledicama. Zdrava društva imaju povratnu spregu, koja je i pre SNSektaškog svođenja na nulu bila na niskom nivou.
 
Ne, to su stotine kolometara kablova i ostale opreme unutra. Tu je i stanična postavnica, telekomanda za Petrovaradin-Subotica i komanda za napajanje struje. Svakako deo zgrade u kojoj se ovo nalazi nije direktno ugrožen po meni.
Na žalost, to da li je ugrožen niko ne zna, a da li postoji šansa da je ugrožen - postoji, jer je moguće da bi rušenje hola pokrenulo lančanu reakciju i srušilo i krilo A.
 
Овако мала земља као Србија мора да има фирму попут ЦИПа (На мерно не говорим ЦИП, јер изазива антагонизам код људи. Са правом). Али ја не говорим о садашњем ЦИПу нити хвалим то како сада раде, али мора да буде једна мега пројекнтска фирма која има апсолутно све живе одсеке и може да држи стручњаке свих профила.
Законски је потребно решити да се ЦИП II одвоји од политике, и да може да организује посао како то све науке захтевају
Са друге стране, потребно је на ЦИП II поставити законску одоговорност и за сваку грешку коју допусте у свим корацима пројектовања - нема оног, нисмо надлежни.
Трећа ствар, оградити ЦИП II од ситних послова и дати могућност приватном сектору да добија послове - за које ће такође да носи материјалну и законску одговорност.

ЦИП III би била одвојена организација која би вршила техничку супервизују ЦИП II и писала и усклађивала стандарде
 
Слажем се за рокове и за притиске, али то нема везе са постојањем ЦИПа. Таква институција мора да постоји, само мора са њом да се пажљивије управља и да морају да имају неку аутономију да могу да кажу не.
Ne mora da postoji - ako je jedini smisao postojanja da progurava projekte koji su od interesa političkoj vrhušci, zanemarujući struku - ne mora da postoji.
Sve to mogu da rade i druge projektantske firme, a verovatno bi čak i bilo lakše učiniti da sve bude i kontrolisano kako treba.

Kod nas je glavni problem što takve “paradržavne” firme služe da se svi projekti učine netransparentnim.

Za poređenje - slovenci su za izgradnju drugog koloseka pruge ka Kopru prvo pitani na referendumu!
Pa tek onda je krenulo projektovanje i zatvaranje finansijske konstrukcije. Primčemu je u svakoj fazi na javnom uvidu bio i projekat i procenjeni troškovi, i varijante projekta. Na kraju se radi pruga koja je čak 37 km u tunelima, da bi se dobio gradijent od max 17 promila, a kako bi se omogućilo izvlačenje više tereta iz luke Kopar.
Kako po novim normama svaki železnički tunel mora imati i servisni, projekat je ažuriran tako da se servisni tunel odmah radio u profilu punog železničkog tunela. Sada nema potrebe, ali kad se saobraćaj poveća biće dodat drugi kolosek na novu trasu (do tada, nakon otvaranja nove stara trasa će služiti za spuštanje u Kopar, a nova za penjanje iz Kopra).
Sve je bilo javno - rezultat - prvi radovi počeli 5. maja 2021, u julu 2024. probijeni svi tuneli (dakle ukupno 2 x 37 km za obe cevi).
Našim fenomenalnim tajnim ugovorima sa belosvetskim firmama sklonim takvim ugovorima, rezultuju dužom gradnjom, naši vajni instituti ala CIP rade projekte kako rade, a vidimo i da rekonstrukcija koja je trajala kao pola ove njihove gradnje može da pobije ljude.
Zaboravite više priče o velikim “nacionalnim” firmama - to sve služi da pokrije muljaže.
 
Ne mora da postoji - ako je jedini smisao postojanja da progurava projekte koji su od interesa političkoj vrhušci, zanemarujući struku - ne mora da postoji.
Sve to mogu da rade i druge projektantske firme, a verovatno bi čak i bilo lakše učiniti da sve bude i kontrolisano kako treba.

Misliš da bi privatizovanje takvih državnih firmi doprinelo poboljšanju u ovakvom simulakrumu od sistema i države? Da li misliš da će institut Jaroslav Černi npr bolje raditi u vlasništvu Milenijum tima ili će to samo pomoći da ostvare svoje investitorske interese mnogo lakše, a pritom će i ostvarivati dodatni profit, kada ih država angažuje jer više nema svoj institut za takve delatnosti. Usmeriti priču u ovoj situaciji na krivicu CIP-a samo zato što je državni, nije dobro.
 
Ne mora da postoji - ako je jedini smisao postojanja da progurava projekte koji su od interesa političkoj vrhušci, zanemarujući struku - ne mora da postoji.
Sve to mogu da rade i druge projektantske firme, a verovatno bi čak i bilo lakše učiniti da sve bude i kontrolisano kako treba.

Kod nas je glavni problem što takve “paradržavne” firme služe da se svi projekti učine netransparentnim.

Za poređenje - slovenci su za izgradnju drugog koloseka pruge ka Kopru prvo pitani na referendumu!
Pa tek onda je krenulo projektovanje i zatvaranje finansijske konstrukcije. Primčemu je u svakoj fazi na javnom uvidu bio i projekat i procenjeni troškovi, i varijante projekta. Na kraju se radi pruga koja je čak 37 km u tunelima, da bi se dobio gradijent od max 17 promila, a kako bi se omogućilo izvlačenje više tereta iz luke Kopar.
Kako po novim normama svaki železnički tunel mora imati i servisni, projekat je ažuriran tako da se servisni tunel odmah radio u profilu punog železničkog tunela. Sada nema potrebe, ali kad se saobraćaj poveća biće dodat drugi kolosek na novu trasu (do tada, nakon otvaranja nove stara trasa će služiti za spuštanje u Kopar, a nova za penjanje iz Kopra).
Sve je bilo javno - rezultat - prvi radovi počeli 5. maja 2021, u julu 2024. probijeni svi tuneli (dakle ukupno 2 x 37 km za obe cevi).
Našim fenomenalnim tajnim ugovorima sa belosvetskim firmama sklonim takvim ugovorima, rezultuju dužom gradnjom, naši vajni instituti ala CIP rade projekte kako rade, a vidimo i da rekonstrukcija koja je trajala kao pola ove njihove gradnje može da pobije ljude.
Zaboravite više priče o velikim “nacionalnim” firmama - to sve služi da pokrije muljaže.
Pardon, ako se ne varam ima ukupno 20.5 km tunela i to samo jedna cev, drugi kolosek se planira za gradnju posle 2026. Ok su Slovenci, ali nisu baš vanzemljaci.
 
IŽS priprema nabavku za pregled konstrukcije stanice u Novom Sadu.
 
Pardon, ako se ne varam ima ukupno 20.5 km tunela i to samo jedna cev, drugi kolosek se planira za gradnju posle 2026. Ok su Slovenci, ali nisu baš vanzemljaci.
Pardon, moja greška u prenosu - nije 2 x 37 km, već ukupno 37,4 km - 20,5 km su tuneli za kolosek koji se odmah stavlja u funkciju, a drugih 17 km su druge, servisne, cevi za tri naduža tunela za koje po standardu mora da se gradi servisna cev. Kad se već morao kopati servisni tunel, iako se trenutno postavlja samo jedan kolosek, umesto da se pravi manja servisna napravljena je odmah tunelska cev u punom profilu za dodatni kolosek koji se sada neće postavljati. Time je na 61% trase iskopano sve što treba i za budući dodatni kolosek. Zasad ga ne rade jer gustina saobraćaja to još ne zahteva, pa bi nepotrebno uvećali inicijalni trošak za neiskorišćeni kapacitet, ali je imalo smisla prokopati tinele kada je sva oprema već na gradilištima.

Svejedno, 37 km tunela za tri godine je za nas nemoguća misija sa trenutnim vođenjem i ugovaranjem projekata.

Zanimljivo da su oni samo dogradnjom 1,2 km izvlačnog koloseka iz stanice Kopar teretna do Dekana, povećali propusnost pruge sa 72 na 90 vozova na dan (pruga je osim tih 1,2 km jednokolosečna od Dekana do Divače, osim u usputnim stanicama, naravno). Završetkom tunelskog drugog koloseka, propusnost će biti 212 vozova dnevno.
Cilj svega ovoga je da se omogući povećanje pretovara u Kopru na 37 miliona tona godišnje (2022. godine je pretovareno oko 23 miliona tona). A zbog povećane propusnosti pruge broj kamiona kojima se prevozi roba u/iz Kopra će, predviđa se, pasti za 50% do 2030.
 
Misliš da bi privatizovanje takvih državnih firmi doprinelo poboljšanju u ovakvom simulakrumu od sistema i države? Da li misliš da će institut Jaroslav Černi npr bolje raditi u vlasništvu Milenijum tima ili će to samo pomoći da ostvare svoje investitorske interese mnogo lakše, a pritom će i ostvarivati dodatni profit, kada ih država angažuje jer više nema svoj institut za takve delatnosti. Usmeriti priču u ovoj situaciji na krivicu CIP-a samo zato što je državni, nije dobro.
A zašto ih ne razbucati i zatvoriti u potpunosti kad već svi znamo da su skloni popuštanju svakakvim interesima. Uopšte ne mislim da vlasnička transformacija ovakvih kakvi su i sa ljudima koji su u njima može pomoći. Da se razumemo - ja mislim da su oni stručno sasvim u stanju da urade projekte, ali su očigledno bili skloni da popuste zahtevima koji nisu u skladu sa strukom, ili barem nisu insistirali da se zapravo dobar projekat ispoštuje pri izvođenju radova.
Svi odgovorni su znali šta rade, svi ostali su pristali da to urade tako kako su uradili.
 
a moje skromno misljenje je da sam CIP niti bilo koja druga pojedinacna firma uopste nije problem, a ni resenje, vec ceo sistem. Sta mislite da tamo neki Nemacki politicar nebi voleo da malo ubrza projekat i da se malo preskoce neki skupi koraci i da malo ustedi ? I da neki Nemacki CIP nebi voleo da ima manje posla i preskoci neke istrage i radove i korake i olaksa i ubrza sve i dodvori se politicaru ? Pa voleli bi, ali su svesni da ce do kraja projekta biti uradjeno svih zakonski predvidjenih 10 koraka kontrole i projekta i onoga sto rade na terenu i da bi onda nezavisni sud odkrio ko je i uradio i ko nalozio i da bi svi redom trunuli u zatvoru i oduzela bi im se imovina cela 5 kolena porodice i pre nego se zavrse radovi i otvori objekat.

Kad je pao most u Djenovi pohapseno i osudjeno 50/60 ljudi, a firmi koja odrzava puteve nalozena vanredna kontrola svih mostova i tunela iz njihovog dzepa, plus su im se nalupali kazni i penala da im nije dobro.

Tako da ni Vucic, ni Vesic, ni CIP , ni Infra, vec iskljucivo resenje je sudstvo i sistem koji rade kako treba


A ovi nasi bednici iz budzeta grada daju pare za pomoc porodicama......
 
Ne mora da postoji - ako je jedini smisao postojanja da progurava projekte koji su od interesa političkoj vrhušci, zanemarujući struku - ne mora da postoji.
Sve to mogu da rade i druge projektantske firme, a verovatno bi čak i bilo lakše učiniti da sve bude i kontrolisano kako treba.

Kod nas je glavni problem što takve “paradržavne” firme služe da se svi projekti učine netransparentnim.

Za poređenje - slovenci su za izgradnju drugog koloseka pruge ka Kopru prvo pitani na referendumu!
Pa tek onda je krenulo projektovanje i zatvaranje finansijske konstrukcije. Primčemu je u svakoj fazi na javnom uvidu bio i projekat i procenjeni troškovi, i varijante projekta. Na kraju se radi pruga koja je čak 37 km u tunelima, da bi se dobio gradijent od max 17 promila, a kako bi se omogućilo izvlačenje više tereta iz luke Kopar.
Kako po novim normama svaki železnički tunel mora imati i servisni, projekat je ažuriran tako da se servisni tunel odmah radio u profilu punog železničkog tunela. Sada nema potrebe, ali kad se saobraćaj poveća biće dodat drugi kolosek na novu trasu (do tada, nakon otvaranja nove stara trasa će služiti za spuštanje u Kopar, a nova za penjanje iz Kopra).
Sve je bilo javno - rezultat - prvi radovi počeli 5. maja 2021, u julu 2024. probijeni svi tuneli (dakle ukupno 2 x 37 km za obe cevi).
Našim fenomenalnim tajnim ugovorima sa belosvetskim firmama sklonim takvim ugovorima, rezultuju dužom gradnjom, naši vajni instituti ala CIP rade projekte kako rade, a vidimo i da rekonstrukcija koja je trajala kao pola ove njihove gradnje može da pobije ljude.
Zaboravite više priče o velikim “nacionalnim” firmama - to sve služi da pokrije muljaže.
 
Vrh