Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

@dalisecujemo
Ivicna mislim poslednja ka fasadi paralelna sa fasadom. meni deluje da su to te. Ne verujem da je bilo vise greda poduznih, jedna srednja sa zategama i dve ivicne na pocetku i na kraju. To je na 5 metara sirine koliko deluje sa projekta vec 3 grede. Ova ceona sa spoljne strane je mozda bila okrenuta da ravan deo bude spolja a ova unutrasnja kao da i nije. Mada sa te strane verovatno nije ni isao kamen.
Polje je bilo oko 5x6m i obzirom na polozaj sajli deluje kao da su one nosile skoro celu nadstrenicu. Cak su trebale da nose i sa 60% koji je ostao i sa izvesnim dodatnim opterecenjem obzirom na dopustene napone koji su bili skoro 2.5 puta smanjeni, cak i ako je projektant uzeo knap silu. Deluje logicno ideja da je negde nastao problem zbog nesimetricnog opterecenja.
1732882586348.png
 
@dalisecujemo
Ivicna mislim poslednja ka fasadi paralelna sa fasadom. meni deluje da su to te. Ne verujem da je bilo vise greda poduznih, jedna srednja sa zategama i dve ivicne na pocetku i na kraju. To je na 5 metara sirine koliko deluje sa projekta vec 3 grede. Ova ceona sa spoljne strane je mozda bila okrenuta da ravan deo bude spolja a ova unutrasnja kao da i nije. Mada sa te strane verovatno nije ni isao kamen.
Polje je bilo oko 5x6m i obzirom na polozaj sajli deluje kao da su one nosile skoro celu nadstrenicu. Cak su trebale da nose i sa 60% koji je ostao i sa izvesnim dodatnim opterecenjem obzirom na dopustene napone koji su bili skoro 2.5 puta smanjeni, cak i ako je projektant uzeo knap silu. Deluje logicno ideja da je negde nastao problem zbog nesimetricnog opterecenja.
Pogledajte prilog 221193
Meni slike govore da je bilo više od po 2 prefabrikovane + 1 sa zategama.
Ovde obeležena pukotina se poklapa sa podužnom koja je bila u punom delu nadstrešnice, znači između ivične ka fasadi i one središnje sa zategama. Na prvoj slici je ivična već uklonjena, na drugoj još uvek stoji uz fasadu.
IMG_20241129_133556.jpg
IMG_20241129_133522.jpg


+ Bilo je oblaganja i na strani ka fasadi:
DJajic-13-1024x442.jpg
 
Kako mislis da radis dijagnostiku preko foruma? Da bar odes na deponiju gde je sut pa da analiziras (uostalom da li neko uopste zna gde je taj sut) . Ovde smo mogli samo da utvrdimo da su ovi mafijasi radili rekonstrukciju, da je dodata staklena nadstresnica i verovatno jos nesto (betonske ploce). "Kao" smo analizirali snimak pada i to je to. Folic je lepo objasnio kako je trebalo da se uradi, a nije preko foruma sigurno. Sada je to sto je on predlagao nemoguce jer su rascistili sve.


nemoj da se vređaš ali ti očito nisi građ.konstrukter tako da je prilično besmisleno da sad s tobom polemišem kako i zašto na OVOM forumu.
 
Bogami je laik platio sanaciju objekta i neke kazne i troskove, posle kukao kako nije trebao da slusa izvodjaca. Ne znam da li je ignorisao e-mail ili pitao izvodjaca za e-mail pa ga ovaj ubedio da su to gluposti, dok nije krenuo da tone temelj i puca zid.
ništa ja nemam protiv da laik plati eventualne greške svog izvođača ako imaju takav odnos.
ja sam imao slučaj da je laik-investitor zbog pada konstrukcije tužio redom: projektanta, izvođača i nadzor kako bi se utvrdilo čija je greška zbog pada a kako bi on mogao da naplati štetu od osiguranja.
njega niko nije ni pomislio da tuži uključivo službeni organi: čovek je uložio pare, angažovao tehnička lica da mu iznesu investiciju, dobio upotrebnu dozvolu i to je to.
ja govorim o toj vrsti laika- investitora.
 
Meni slike govore da je bilo više od po 2 prefabrikovane + 1 sa zategama.
Ovde obeležena pukotina se poklapa sa podužnom koja je bila u punom delu nadstrešnice, znači između ivične ka fasadi i one središnje sa zategama. Na prvoj slici je ivična već uklonjena, na drugoj još uvek stoji uz fasadu.
Pogledajte prilog 221198Pogledajte prilog 221199

+ Bilo je oblaganja i na strani ka fasadi: Pogledajte prilog 221201
U tom praznom delu grede su bile najslabije, a ujedno su trpele najveće opterećenje. Zanimljivo kada se rade proračuni za pregib konzole šta se dobija u ovom slučaju.
Naravno nemam tačne mere, ali dobija se da greda konstruisana na ovaj način ima smisla samo ako zatege nose svu težinu i čak dodatno opterećuju gredu na gore.
Pogotovo ako se radi o prednapregnutoj gredi u donjem kraju, a po slikama mi ono deluje kao žice za prednaprezanje. U tom slučaju kada zatege prestanu da nose sav teret (što se desilo otkazivanjem jednog dela žica) prednapregnutost postaje otežavajući faktor i dodatno smanjuje nosivost.

Sad gledam nosivost žica i sile na koje se naprežu. Gotovo sigurno su ove zatege nosile svu težinu nadstrešnice.

Još će Đajić biti u pravu. Mislim skidanjem ploča sigurno se ne bi videlo stanje zatega ali bi se verovatno videle pukotine na gredama.
 
Danas, pre 57 godina na dan Republike SFRJ je pristigao prvi voz u stanicu Bor Putnička, upravo danas je i prvi dan izmenjenog režima gde se vozovi ne zaustavljaju više na tu stanicu.

Ironija datuma.

Trenutno je nekoliko lokalnih medija prenelo vest o zatvaranju.





Trenutno sam u kontaktu sa SV-om oko zamenskog prevoza Bor - Bor Teretna, ali teška priča...
 
Poslednja izmena:
Sto mu je trebalo toliko greda, izgleda kao da je pun deo cirka 5 metara, na 1.7m ovolike grede. Sto je najgore ono idejno resenje original uopste ne izgleda sa ovakvim odnosom punog dela prema sajlama kao sto je na CIP projektu. Mislim da je krov ovo crtkasto na 3.4 od pocetka punog dela.

1732894274322.png

1732894450092.png
 

Prilozi

  • Projektno-preduzece-Arhitekt-1962.-Zeleznicka-stanica-Novi-Sad-–-Idejni-projekat_Novi-Sad_-196...jpg
    Projektno-preduzece-Arhitekt-1962.-Zeleznicka-stanica-Novi-Sad-–-Idejni-projekat_Novi-Sad_-196...jpg
    88,9 KB · Pregleda: 80
Danas, pre 57 godina na dan Republike SFRJ je pristigao prvi voz u stanicu Bor Putnička, upravo danas je i prvi dan izmenjenog režima gde se vozovi ne zaustavljaju više na tu stanicu.

Ironija datuma.

Trenutno je nekoliko lokalnih medija prenelo vest o zatvaranju.





Trenutno sam u kontaktu sa SV-om oko zamenskog prevoza Bor - Bor Teretna, ali teška priča...
Sada i na sajtu SV piše da je od danas zatvorena, ni reči da li je odluka privremena ili trajna i da li uopšte imaju u planu da stanicu renoviraju i ponovo je otvore.

Hoće li neko bar na lokalu dići glas protiv ovog bezobrazluka bez presedana kada je železnica u pitanju? Da li iko u IŽS uopšte zna da postoji stara stanica par stotina metara dalje koja se može privremeno koristiti dok se ovaj objekat ne rekonstruiše, a ne da se putnici proteruju na poljanu van grada po naprdnjačkom lepom običaju? Ko da im je direktor Gangula ili Vesara lično. Dovoljna glupost je što je nova novcijata Sokolova stanica u Vrbasu usred atara, a oni debili ladno ukidaju čak i postojeću stanicu u centru industrijskog grada i navodno misle da zadrže narod da ne odlazi trbuhom za hlebom iz tih krajeva. Hoće li neko da im pošalje koji mejl, čisto da ih obavesti ako već u svoju platu nisu upućeni?

Pošalji im ti Jelanča, bolje se doznaješ u lokalnu problematiku tvog zavičaja, ja sam obe borske stanice koristio nekoliko puta u životu. Lepo im objasni da postoji rešenje da vozovi i dalje imaju bavljenje u centru grada. Još ima vremena da od ove nedomaćinske bezumne odluke odustanu ako dovoljno budemo talasali.
 
Poslednja izmena:
Sto mu je trebalo toliko greda, izgleda kao da je pun deo cirka 5 metara, na 1.7m ovolike grede. Sto je najgore ono idejno resenje original uopste ne izgleda sa ovakvim odnosom punog dela prema sajlama kao sto je na CIP projektu. Mislim da je krov ovo crtkasto na 3.4 od pocetka punog dela.

Pogledajte prilog 221225
Pogledajte prilog 221227
Ovi stariji crteži verovatno jesu originalni, kao i ostali, slični, koje je neko ranije podelio i koji su u boljoj rezoluciji. Međutim, ni jedan od njih se ne poklapa sa izgrađenim. Ni preseci, ni osnovne, kao ni maketa/e.
Očigledno je postojalo više verzija projekta, pa se postavlja i pitanje da li je ona verzija koju nisu mogli da pronađu, a koja je sada navodno pronađena, zapravo i izgrađena verzija...

A nažalost ni CIP-ova verzija nije tačna...
 
Poslednja izmena:
U arhivama opština/gradova bi morao da se čuva projekat izvedenog stanja, na osnovu kojeg se izdaje upotrebna dozvola, a ne neke radne, idejne verzije i sl. Ako su projekat našli samo u arhivama izvođača, onda ko zna koji je to.
 
Zato se i pitam. Koliko znam, bila je samo vest da je nađen originalni projekat. O kom tačno projektu/verziji je reč? Mislim da niko ništa nije precizirao. Da li je neko govorio detaljnije o ovome?

Ako neko zna nešto više neka podeli ovde.

A evo ovde se vidi jasno da su zatege tačno na polovini:
IMG_20241129_175505.png
 
Poslednja izmena:
Od kad je ova fotografija ? Ova trava i rastinje sto izbija iz ploce govori koliko je sve to napusteno i zapusteno
 
Sada i na sajtu SV piše da je od danas zatvorena, ni reči da li je odluka privremena ili trajna i da li uopšte imaju u planu da stanicu renoviraju i ponovo je otvore.

Hoće li neko bar na lokalu dići glas protiv ovog bezobrazluka bez presedana kada je železnica u pitanju? Da li iko u IŽS uopšte zna da postoji stara stanica par stotina metara dalje koja se može privremeno koristiti dok se ovaj objekat ne rekonstruiše, a ne da se putnici proteruju na poljanu van grada po naprdnjačkom lepom običaju? Ko da im je direktor Gangula ili Vesara lično. Dovoljna glupost je što je nova novcijata Sokolova stanica u Vrbasu usred atara, a oni debili ladno ukidaju čak i postojeću stanicu u centru industrijskog grada i navodno misle da zadrže narod da ne odlazi trbuhom za hlebom iz tih krajeva. Hoće li neko da im pošalje koji mejl, čisto da ih obavesti ako već u svoju platu nisu upućeni?

Pošalji im ti Jelanča, bolje se doznaješ u lokalnu problematiku tvog zavičaja, ja sam obe borske stanice koristio nekoliko puta u životu. Lepo im objasni da postoji rešenje da vozovi i dalje imaju bavljenje u centru grada. Još ima vremena da od ove nedomaćinske bezumne odluke odustanu ako dovoljno budemo talasali.

Radim na tome, ali od IŽS trenutno nema ništa, zauzeti su prevoženjem dokumentacije kombijima (sarkazam)
Trenutna mera koja može da se brzo implementira jeste da SV organizuje autobuski prevoz Bor - Bor Teretna, ali iz nekog razloga to za sada ne rade, što potvrđuje moju sumnju da je sve ovo u planu nekog šireg procesa ukidanje relacije.

Pak, postoji jedna stvar gde SV može da se keca lako, a to jeste činjenica da organizuju besplatan prevoz NS - NS ranžirna ili NS - Petrovaradin. Pošto očigledno može da se organizuje takav prevoz, onda i građani Bora i uopšteno putnici mogu da se pozovu na svoja prava.

Ako nastave da ćute planiram da se posavetujem sa nekim stručnim licem iz sveta prava i potencijalno pokrenem postupak protiv SV-a, pošto postoje elementi diskriminacije, ali i zasigurno krše neke odredbe prevoza putnika, no moram više istražiti.
U stvari nadam se da će organizovati prevoz i da ne moram ići tako daleko.

Ja sam spreman da se borim do kraja i radiću sve što je u mojoj moći.
 
Zato se i pitam. Koliko znam, bila je samo vest da je nađen originalni projekat. O kom tačno projektu/verziji je reč? Mislim da niko ništa nije precizirao. Da li je neko govorio detaljnije o ovome?

Ako neko zna nešto više neka podeli ovde.

A evo ovde se vidi jasno da su zatege tačno na polovini: Pogledajte prilog 221239
Na polovini zatvorenog dela, a na 1/3 nadstresnice:
Pre ce biti multi-point (iliti opsti) javasluk. Nepregledane zatege, busenje stubova iznad, ispod i u nivou nadstresnice, dodatna opterecenja gde ne bi trebalo da ih bude, itd. Nije to dzabe bilo povezano tako kako je povezano i razlicito optereceno
Pogledajte prilog 218890
 
Valjda im je tacan kraj nadstresnice, to su bar mogli da izmere a i poklapa se sa ivicom terase pored, a i ovo sto su pokrivali staklom je verovatno tacno. Sto bi znacilo 3 x 2.5m.
Ali to znaci i 5 greda na 5 metara, i to kakvih greda, cemu li to.
 
Zato se i pitam. Koliko znam, bila je samo vest da je nađen originalni projekat. O kom tačno projektu/verziji je reč? Mislim da niko ništa nije precizirao. Da li je neko govorio detaljnije o ovome?

Ako neko zna nešto više neka podeli ovde.

A evo ovde se vidi jasno da su zatege tačno na polovini: Pogledajte prilog 221239
Ovde se barem jako lepo vidi koliko su one famozne kocke udaljene od zatega. Inače kocke se nalaze tu gde se vidi da crna linija nastala verovatno od slivanja vode sa konstrukcije koja je nosila reklamu.

Inače nadstrešnica je očigledno građena tako što su izlivene (montirane) ove obrnuto T noseće grede + poprečne gde su donji ankeri. To je napregnuto na određenu silu koja je zatim povećana dodavanjem ostatka nadstrešnice. Zatim dodatno povećan dodavanjem sloja betona i ko zna čega i pucanjem žica zateg.
Kad kažu da je ovo bio smeo projekat mislim da je to totalno preslaba reč. Ovo je neverovatno rizično bilo od samog početka.
 
Radim na tome, ali od IŽS trenutno nema ništa, zauzeti su prevoženjem dokumentacije kombijima (sarkazam)
Trenutna mera koja može da se brzo implementira jeste da SV organizuje autobuski prevoz Bor - Bor Teretna, ali iz nekog razloga to za sada ne rade, što potvrđuje moju sumnju da je sve ovo u planu nekog šireg procesa ukidanje relacije.

Pak, postoji jedna stvar gde SV može da se keca lako, a to jeste činjenica da organizuju besplatan prevoz NS - NS ranžirna ili NS - Petrovaradin. Pošto očigledno može da se organizuje takav prevoz, onda i građani Bora i uopšteno putnici mogu da se pozovu na svoja prava.

Ako nastave da ćute planiram da se posavetujem sa nekim stručnim licem iz sveta prava i potencijalno pokrenem postupak protiv SV-a, pošto postoje elementi diskriminacije, ali i zasigurno krše neke odredbe prevoza putnika, no moram više istražiti.
U stvari nadam se da će organizovati prevoz i da ne moram ići tako daleko.

Ja sam spreman da se borim do kraja i radiću sve što je u mojoj moći.
Organizovani prevoz do teretne se može prihvatiti jedino kao neko privremeno rešenje dok zaključanu stanicu ne renoviraju i osposobe je da ponovo prima putnike. A nigde ne spominju da uopšte imaju nameru da to urade. Ako im je na umu trajno ukidanje, onda moraju reaktivirati staru stanicu par koraka iza nje, ili da tu negde sagrade stajalište na pruzi u centru. U protivnom ih stvarno treba tužiti, jer ovo je već morbidno iživljavanje nad korisnicima usluge javnog preduzeća i građanima celog Borskog i Zaječarskog Okruga. Bitno je da na svakih par godina poskupljuju karte dok polovina železničke mreže u Srbiji tavori bez ijednog putničkog voza dnevno, bag** lopovska.

Ostane li ovakvo bolesno rešenje, i Bor i Zaječar će morati na ulici da potraže svoja prava, neka dođu u Beograd pred Gumenjaru ako će ih bezmozgaši u njoj tada bolje čuti. Ne treba njima brza pruga 200 na sat, ali red vožnje kakav su imali početka prošlog veka i putničke stanice u naseljenim mestima su valjda i u to vreme bili civilizacijska tekovina. Ona gudura od teretne stanice Bor nema čak ni trolejbus do centra 50 metara dalje kao beogradski Prokop, nema bukvalno ništa osim krivudavog puta kroz šumu bez trotoara i osvetljenja noću. Napumpani ponavljači su ovaj put prevazišli sebe, uništavaju nam živote čak i na tom lokalnom mikronivou. Kao da je cilj da cela istočna Srbija bude što više depopulisana, da bi nepomenik tu mogao da naseli migrante koje njegovi evropski prijatelji i partneri ne žele u svojim zemljama.
 
Poslednja izmena:
@dusanboss ajde bar ovde na forumuda se manemo price kako je projekat bio rizican i los i ne znam sta sve.

Prezivelo je 60 godina vibracija vozova, vojvodjanskih kosava i to kad pukne sa fg niz ceo bulevar direkt u nadstresnicu nije zezancija, prezivelo je zemljotrese, prezivelo je bombardovanje, prezivelo je i da stoji bez da iko ista ulozi i odrzava od 88te minimum, a vrv i ranije. Da je to bilo toliko problematicno i rizicno pokazalo bi se mnogo pre. Znam pricu da most u Djenovi koji je pao je pokazao probleme sa sajlama posle manje od 10 godina npr. Pa su vrsene sanacije i izmene, al to je druga tema.

A na sve to i dalje sam gotovo siguran da je nadstresnica bila toliko masivna i teska i tako zakacena da bi drzala kontrateg krovu, sto ovi ludaci ignorisu, a ide zima i snegovi
 
Snimak od pre neki dan na kojem neki ljudi iznose neka dokumenta i ubacuju ih u kamion s natpisom Infre
 
Vrh