Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

I novinari su debili, ali ništa manje nisu ni iz IŽS koji imaju ovu proceduru za informacije:

"Od Infrastruktura železnica Srbije pokušali smo da saznamo kada će saobraćaj biti normalizovan, ali su nam u telefonskom razgovoru iz njihove PR službe rekli da pošaljemo mejl i da ćemo dobiti odgovore, koje više sati očekujemo."


"Pošaljite mail". 😆🤣
 
Meni se upravo ta ideja već danima vrzma u glavi ali se ne usuđujem da pitam. To objašnjava mnoge stvari, između ostalog i nepostojanje kotvi na krovnoj kinstrukciji.

Pogledajte prilog 220539
I meni, u onom krovnom vencu frontalnom. Plus neka jaka V armatura i cao. Cak i da je bilo toliko korozije na tim mestima, poceo bi vremenom bar zastitni sloj da otpada, ali kao da se ni to nije desilo. Cak su tad zastitni slojevi bili tanji nego sad. Bas sve cudno jako.

nije sigurno zato sto su to zatege od prednapregnutog betona, znaci zatezu se same sajle pre punjenja betonom, a ovaj oblik nema kako da se adekvatno zategne vec samo ako je ravna.

Pored toga i ovako cak da stoje, nesto mora da glumi taj “klin” preko kog su okacene i opet neka vrsta ankera u betonu mora biti i za ovo.

Trece ovakvo kacenje bi sigurno “radilo” na tom mestu gde je prebaceno od opterecenja spoljnih i promena temperature i godinama usecalo sajlu ili taj nosac.

Ja cak koliko znam da i mostovi tipa zeleznicki u bg-u i most slobode na kojima izgledaju sajle kao da ovako izgledaju zapravo su 2 sajle koje se kace unutar stuba na svoju stranu svaka, al nek me neko ispravi.

Imate na par strana ranije originalne kotve i sidrista koje su u to vreme kod nas koriscene . To nije duze od 20-30cm, a koliko sam skontao donji coskovi krova su grede malo deblje koje nose krov i o koje je okacena nadstresnica, a sam krov je znacajno tanji, sto znaci sa ima mesta da se ukopa u beton celo sidriste
Nema ovde prednapregnutog betona. Ovo visi na celicnim uzadima/sajlama.
 
BIlo bi fino da sad lepo zatvore firmu u Srbiji i da nas spase sebe i svog metroa.
Ostali ili ne, PDR za BIP došao kao kec na 11 postao koš jedan razlog za devijaciju preko Prokopa ili bar provlačenje brzog metroa ili S-Bahna od stanice NBG (paralelno trasiranim bez duplikacije mosta) sa paralelnim presedanjem u Ruskoj ili konvencionalnim na Mostaru, tim pre što ga i M3 preko Vuka maši.

Dobro da nije napisao da je otišao vozom u Novi Sad.
Ih, pa nije G.V jedini G.V u zemlji. Mora biti i drugih G.V (pod drugim imenima i prezimenima) koji su radili "svašta nešto" protiv javne bezbednosti dok je G.V samo kao ministar vatao zjale potpisivanjem licenci.

Bože sačuvaj da ministar u ovoj zemlji bude kriv za bilo šta drugo osim korupcije, pa to bi bila svetska sramota.

Zna li neko kada će A.V. da uhapse?
Evo čim otkriju da braća Si i Orban nisu tek tako davali packe svojim firmama za najmanja kašnjenja (znači malo sutra).

Sa druge strane Francuzi jesu poznati skandal-majstori, ali ne verujem da su i ovog puta namerno "izblejali" na vršenju nadzora. Ne bi se iznenadio da su im ovi naši iza zatvorenih vrata rekli: dobićete posao ako ne postavljate previše pitanja.

To je klasična praksa sa naših (još feudalnih) prostora koju bi ova drama trebalo makar malo da oteža. Dugi niz godina su nam životi zavisili od takvih (odnosno njihovih odbrambeno i spoljnopolitičkih do infrastrukturno-razvojnih odluka).
 
Nema ovde prednapregnutog betona. Ovo visi na celicnim uzadima/sajlama.
Sta je onda ovo sivo?
1732294583870.png
 
Verovatno viskocementa smesa za zastitu od spoljasnjih uticaja. Ovaj element je stalno u zatezanju (cak ni vetar ne moze da ga dovede u pritisak jer je tezina veca od moguceg vetra odozdo), a beton uopste ne nosi na zatezanje, tako da je ovde potpuno beskoristan za nosivost, samo sluzi za zastitu od vazduha i vlage.
 
Šta mislite o teoriji da je možda nadstrešnica bila okačena ovako? Pogledajte prilog 220536
Nebitno kako je bila okacena, bitno je:
  • nije odrzavano
  • nije pregledano (ni samoinicijativno ni nakon primedbi i zahteva)
  • iznad, u nivou i ispod nadstresnice su vrseni nedozvoljeni radovi bez uvida u originalni projekat i pregleda trenutnog stanja konstrukcije
Puna podrska, izdrzi do kraja Gorane!
 
Nebitno kako je bila okacena, bitno je:
  • nije odrzavano
  • nije pregledano (ni samoinicijativno ni nakon primedbi i zahteva)
  • iznad, u nivou i ispod nadstresnice su vrseni nedozvoljeni radovi bez uvida u originalni projekat i pregleda trenutnog stanja konstrukcije

Puna podrska, izdrzi do kraja Gorane!
Bitno je za razumevanje celog originalnog statičkog sistema, rekonstrukciju događaja, pa samim tim i za otkrivanje onog krajnjeg - kobnog problema, kao i budućih potencijalnih problema, pa zatim za utvrđivanje krivica i odgovornosti, kao i njihovog stepena.

Ostalo napisano svakako stoji.
 
nije sigurno zato sto su to zatege od prednapregnutog betona, znaci zatezu se same sajle pre punjenja betonom, a ovaj oblik nema kako da se adekvatno zategne vec samo ako je ravna.

Pored toga i ovako cak da stoje, nesto mora da glumi taj “klin” preko kog su okacene i opet neka vrsta ankera u betonu mora biti i za ovo.

Trece ovakvo kacenje bi sigurno “radilo” na tom mestu gde je prebaceno od opterecenja spoljnih i promena temperature i godinama usecalo sajlu ili taj nosac.

Ja cak koliko znam da i mostovi tipa zeleznicki u bg-u i most slobode na kojima izgledaju sajle kao da ovako izgledaju zapravo su 2 sajle koje se kace unutar stuba na svoju stranu svaka, al nek me neko ispravi.

Imate na par strana ranije originalne kotve i sidrista koje su u to vreme kod nas koriscene . To nije duze od 20-30cm, a koliko sam skontao donji coskovi krova su grede malo deblje koje nose krov i o koje je okacena nadstresnica, a sam krov je znacajno tanji, sto znaci sa ima mesta da se ukopa u beton celo sidriste
Koliko je sigurno da je u pitanju prednaprezanje?
Možda se upravo to treće i desilo...
Zašto bi donje kotve bile vidljive, a gornje ne?
Da li uopšte fizički ima mesta (ne mislim na dubinu) za po 2 kotve s obzirom na znatno manji razmak elemenata kod spoja sa krovom, za razliku od razmaka na samoj nadstrešnici, koji su pri tom pod uglom?

Krov je najverovatnije sa gredama na linijama sučeljavanja kosih ravni, i gore i dole.
 
V.G. je optuzen za krivično delo Izazivanje opšte opasnosti iz člana 278 stav 3 u vezi sa stavom 2 Krivičnog zakonika
Ne vidim kako moze ministar biti kriv za ovo sto stoji u clanu 2?

1732325264430.png


A svim privedenim je dodat i clan 288

1732325764833.png
 
Već je pominjano na nekim medijima, ali ako se istraga zadrži samo na odgovornosti tehničke prirode, odgovornosti stručnih lica za projektovanje/izvođenje/nadzor, izazivanju opasnosti, nemaru i sl, a zanemari finansijske transakcije i finansijsku forenziku, to će biti zlo par ekselans. Finansijsko veštačenje u ovom slučaju imalo bi skoro jednaku snagu i važnost kao građevinsko. Zbog različite prirode više počinjenih krivičnih dela, a i zbog toga što su praktično svi optuženi državni ili javni službenici, takođe bi sve moralo da se preseli u tužilaštvo za organizovani kriminal.
 
E ovako. Prvo pozdrav svima! Kažu ljudi red je da se predstaviš-pozdraviš kad uđeš u forum pa aj da budem fin.

Na žalost i ja se ko i svi ovde, kao i dobar deo zemlje u zadnje vreme bavim se mogućim uzrocima pada nastrešnice. Vidim ovde se vodi opširna i duga rasprava pa reko aj i ja da dam mojih 2 centi i iznesem neku teoriju koja mi se mota po glavi.

Prvo, (za ljude koji su uporni sa ovim) manite se onih glupavih kocki što su držale reklamu. Izlivene od gore početkom 90-ih pre toga ih nije bilo na krovu. Skinute bez remećenja i krova, a kamoli zatega.
Ovo tvrdim sa 99% sigurnosti jer za 100% mi treba uvid u projekat ili ispitivanje krova.
Ako već hoćete da gledate kocke na krovu pogledajte ove bele koje su u nivou krova, a jasno se vidi ova druga skroz levo (gde je skinuta reklamna kocka) i nadziru se sledeće 2 tik ispred kocki za reklamu. Za njih postoji osnovana sumnja da bi mogli biti vrh kotve.
KrovZS.jpg
 
Meni je jako zanimljiva ova slika gde se vide zatege u krupnom planu. (nisam građevinac, mehatroničar sam pa ne zamerite ako nešto lupim već me ispravite)

Plavom sam obeležio zatege za koje mislim da im se vidi donji tj. kraj koji je isečen kako bi bio oslobođen od nadstrešnice. Na njima se vidi da se zatega sastoji od nešto manje od 10 sajli u centru i sličnog broja okolo.

Zelenom zatege za koje mislim da se vidi gornji kraj i za koje vidimo da su gotovo sve pukle u nivou metalnih cevi. E sad, vidi se na svima, ali najbolje na ove dve skroz desno da ostaci betona prekrivaju sve sem centralnih sajli. Po mom mišljenju to implicira da one nikada nisu bile ankerisane za metalni anker koji je ostao u krovu. Zašto? To svakako nije bilo predviđeno projektom jer ne ankerisane ne nose nikakav teret.

Takođe je zanimljiva i ova zaokružena crveno. Ona je pukla drugačije od svih ostalih i kod nje sve sajle jasno izlaze van nivoa cevi. Mislim da je u pitanju prva zatega koja se nalazila skroz levo i stojala uspravno kao i ona skroz desno koja je jedina ostala u krovu. Po mojoj teoriji iz nekog razloga samo su te dve ankerisane kako je predviđeno projektom. Tj. samo su one držale nadstrešnicu punom snagom dok su ostale koristile jedino centralne sajle. Što je otprilike upola slabije.

Zašto je to urađeno tako? Prvo sam misli da je neko izfušerisao, ali sam kasnije shvati da najverovatnije veći alat koji bi zatezao sve sajle nije mogao da priđe što zbog blizine zatega u krovu (mislim da su po dve zatezane istovremeno) što zbog specifičnog oblika krova. manji alat koji je hvatao samo centralne sajle mogao je da priđe tako da su morali to da urade jer se ovo dešavalo pred završetak radova. Naravno nije to urađeno napamet već su inženjeri napravili proračune i shvatili da će im faktor sigurnosti iako znatno smanjen biti dovoljan da nadstrešnica bez problema preživi narednih 50 god.

50 god koliko je rok trajanja zatega i kada su se nadali da će njihovi potomci uredno zameniti zatege i to verovatno da budu nosivosti kako je predviđeno originalnim planom. (kako su se samo zeznuli :ROFLMAO:) Potomci ne da nisu zamenili zatege ni nakon 60 god. Neko nisu hteli ni da pogledaju u kakvom su stanju. I ne samo to nego su bez uvida u plan odlučili da nabace staklo, metalni ram, zalepe teške cementne ploče od dole, naprave onu terasu unutra i bog zna šta još urade kako bi nadstrešnici obezbedili sve idealne uslove za padanje. :) Ljudi se verovatno prevrću u grobu, a ako je neko još živ verovatno žali što nije mrtav.

Naravno sve što sam napisao uzeti sa rezervom jer sam zaključke doneo samo na osnovu dostupnih slika i uz pomoć mašte. Ako se bilo šta (ili sve) iz ove moje lude teorije ne uklapa napišite šta i što.

Zatege.jpg
 
Poslednja izmena:
V.G. je optuzen za krivično delo Izazivanje opšte opasnosti iz člana 278 stav 3 u vezi sa stavom 2 Krivičnog zakonika
Ne vidim kako moze ministar biti kriv za ovo sto stoji u clanu 2?

Pogledajte prilog 220658

A svim privedenim je dodat i clan 288

Pogledajte prilog 220659
Kada bi svaki zvaničnik vlade u bilo kojoj zemlji na svetu krivično odgovarao za smrt građana u okviru svog resora, niko ne bi želeo da bude premijer, a kamoli ministar u vladi jer se nesreće sa velikim brojem žrtava kad-tad dogode.

Vesara verovatno neće krivično odgovarati jer nema pravne logike za to, koliko god neko želeo da bude osuđen. Čak i kad bi mu sudili, to bi bila farsa, rijaliti šou za zamajavanje širokih narodnih masa. Evo i ovaj njegov pritvor od 30 dana se već pretvorio u to.

Veće su šanse da krivično odgovara Tanaskovićka nego Vesara. Počevši odozgo od Vesare kao resornog ministra pa naniže preko izvođača, podizvođača i nadzora, pre svega inženjera i menadžmenta koji je bio direktno uključen u projekat - šanse za krivičnu odgovornost rastu. Da smo pravna država u pravom smislu te reči, do sada bi bilo pohapšeno pola Kineza izvođača, oni Mađari iz nadzora i građevinci koji su po fazama pečatirali i potpisivali izvođenje projekta rekonstrukcije. Ali, da se ne bismo zamerali Kinezima, Mađarima i ko zna kome još, sva odgovornost će da padne na neki niži srednji, srednji i viši srednji nivo pozicija u ovom projektu. Osim Vesare i radnika koji su obavljali fizički deo posla rekonstrukcije, svi ostale dolaze u obzir da krivično odgovaraju. Zbog zadovoljenja javnosti, neko viši u hijerarhiji će da odgovara, ali za Vesaru čisto sumnjam.

Sve u svemu, pogledajte ko je među optuženima za pad onog mosta u Đenovi 2018. Italijani su krivično gonili 60 ljudi, među njima su inženjeri i menadžment državnih i privatnih firmi zaduženih za održavanje infrastrukture i zvaničnici ministarstva saobraćaja, ali ne i sam ministar. Zato ne očekujem da Vesara izvuče deblji kraj.
 
Poslednja izmena:
Pa ipak, kako je istraga tajna i zasnovana na konspiraciji između tužilaca i policije (i ranije suda, dok smo imali istražne sudije), zasad ne znamo šta imaju protiv Vesića. Možda je zvao nekoga da nešto potpiše po osnovu političkih veza. Da ga ne proglašavamo krivim unapred, ali da ne pretpostavljamo ni da nužno na kraju mora biti nevin.
 
Vesić realno nije kriv za ovo. Moglo bi njemu da se nađe što šta, ali sa ovim ga jedino povezuje što je bio resorni ministar u doba tragedije što nosi neku političku ali ne i krivičnu odgovornost. I zašto je onda on uhapšen? Jedino ako se pokaže da je koruptivno, indirektno bio vezan za celu stvar. Što znamo svi da nema šanse da se dokaže na sudu (ako i ima veze sa tim).

I onda pošalju onu Mariniku da se gura sa pandurima pred sudom. Naravno kad god je neko zaoštravanje situacije bilo, a ona guzicom u kordon. Ja prvo pomislih možda neka njena taktika da ih razoruža pošto su svi muški (i uspela bre jednog :ROFLMAO: ). Međutim posle ne mogu čudom da se načudim kako jedna žena može u isto vreme direktno da gleda u toliko kamera. A to je izgleda bilo primarno da lepo i ona naplati svoje požrtvovanje kad sutra ode kod onog što je tamo poslo.

Naravno Vesić će nevino ležati i to debelo naplatiti od države kao i verovatno nadoknade za traume, psihičke bolove i narušen ugled. Ništa gore nego kad nevinog čoveka pošalješ u zatvor i to ni manje ni više nego samo zbog teškog pritiska "opozicije" guzicama po štitovima. I onda će verovatno da ga zamole da se uz taj. keš vrati na mesto sa koga je nepravično dao ostavku.

Bože kakva je ova farsa i smejurija samo da 15 ljudi nije mrtvo i da se dešava tamo nekim afrikancima
 
E ovako. Prvo pozdrav svima! Kažu ljudi red je da se predstaviš-pozdraviš kad uđeš u forum pa aj da budem fin.

Na žalost i ja se ko i svi ovde, kao i dobar deo zemlje u zadnje vreme bavim se mogućim uzrocima pada nastrešnice. Vidim ovde se vodi opširna i duga rasprava pa reko aj i ja da dam mojih 2 centi i iznesem neku teoriju koja mi se mota po glavi.

Prvo, (za ljude koji su uporni sa ovim) manite se onih glupavih kocki što su držale reklamu. Izlivene od gore početkom 90-ih pre toga ih nije bilo na krovu. Skinute bez remećenja i krova, a kamoli zatega.
Ovo tvrdim sa 99% sigurnosti jer za 100% mi treba uvid u projekat ili ispitivanje krova.
Ako već hoćete da gledate kocke na krovu pogledajte ove bele koje su u nivou krova, a jasno se vidi ova druga skroz levo (gde je skinuta reklamna kocka) i nadziru se sledeće 2 tik ispred kocki za reklamu. Za njih postoji osnovana sumnja da bi mogli biti vrh kotve.
Pogledajte prilog 220680
Да ли је уклањање тих коцки које су носиле рекламе могло да наруши стабилност?
 
Meni je jako zanimljiva ova slika gde se vide zatege u krupnom planu. (nisam građevinac, mehatroničar sam pa ne zamerite ako nešto lupim već me ispravite)

Plavom sam obeležio zatege za koje mislim da im se vidi donji tj. kraj koji je isečen kako bi bio oslobođen od nadstrešnice. Na njima se vidi da se zatega sastoji od nešto manje od 10 sajli u centru i sličnog broja okolo.

Zelenom zatege za koje mislim da se vidi gornji kraj i za koje vidimo da su gotovo sve pukle u nivou metalnih cevi. E sad, vidi se na svima, ali najbolje na ove dve skroz desno da ostaci betona prekrivaju sve sem centralnih sajli. Po mom mišljenju to implicira da one nikada nisu bile ankerisane za metalni anker koji je ostao u krovu. Zašto? To svakako nije bilo predviđeno projektom jer ne ankerisane ne nose nikakav teret.

Takođe je zanimljiva i ova zaokružena crveno. Ona je pukla drugačije od svih ostalih i kod nje sve sajle jasno izlaze van nivoa cevi. Mislim da je u pitanju prva zatega koja se nalazila skroz levo i stojala uspravno kao i ona skroz desno koja je jedina ostala u krovu. Po mojoj teoriji iz nekog razloga samo su te dve ankerisane kako je predviđeno projektom. Tj. samo su one držale nadstrešnicu punom snagom dok su ostale koristile jedino centralne sajle. Što je otprilike upola slabije.

Zašto je to urađeno tako? Prvo sam misli da je neko izfušerisao, ali sam kasnije shvati da najverovatnije veći alat koji bi zatezao sve sajle nije mogao da priđe što zbog blizine zatega u krovu (mislim da su po dve zatezane istovremeno) što zbog specifičnog oblika krova. manji alat koji je hvatao samo centralne sajle mogao je da priđe tako da su morali to da urade jer se ovo dešavalo pred završetak radova. Naravno nije to urađeno napamet već su inženjeri napravili proračune i shvatili da će im faktor sigurnosti iako znatno smanjen biti dovoljan da nadstrešnica bez problema preživi narednih 50 god.

50 god koliko je rok trajanja zatega i kada su se nadali da će njihovi potomci uredno zameniti zatege i to verovatno da budu nosivosti kako je predviđeno originalnim planom. (kako su se samo zeznuli :ROFLMAO:) Potomci ne da nisu zamenili zatege ni nakon 60 god. Neko nisu hteli ni da pogledaju u kakvom su stanju. I ne samo to nego su bez uvida u plan odlučili da nabace staklo, metalni ram, zalepe teške cementne ploče od dole, naprave onu terasu unutra i bog zna šta još urade kako bi nadstrešnici obezbedili sve idealne uslove za padanje. :) Ljudi se verovatno prevrću u grobu, a ako je neko još živ verovatno žali što nije mrtav.

Naravno sve što sam napisao uzeti sa rezervom jer sam zaključke doneo samo na osnovu dostupnih slika i uz pomoć mašte. Ako se bilo šta (ili sve) iz ove moje lude teorije ne uklapa napišite šta i što.

Pogledajte prilog 220681
Kod krajnje desne se vidi donji kraj. To se može zaključiti po tome što je obmotana slojevima koji su verovatno rađeni tokom hidroizolacije nadstrešnice. Važi i za crvenu.

Crvena zapravo predstavlja samo mali segment, što bi značilo da je isečena na svom drugom kraju iz nekog opravdanog razloga, pretpostavljam.
IMG_20241123_204935.jpg
 
Poslednja izmena:
Koje su na kraju projektovane brzine na pruzi Požarevac - Majdanpek?
Da li će teretni voz moći da održava brzinu od 60 km/h na celoj trasi?
Da li je predviđena nešto veća brzina za DMV?

Projektovana je 80 km/h.
Putnički 80, teretni 60, tako je bilo od Požarevca do Zvižda, nadalje je zbog nezavršenih sastava bio Vmax 50 km/h, sada su se stvorili uslovi za 80 km/h za putnički i 60 za teretni.
No pored veće brzine neopohodno je obezbediti sve prelaze, srediti sve prolazne koloseke, gde se gubilo previše vremena, što se sada i radi.
Kada se završe ti poslovi onda se mora preći na remont koloseka od Bratinca do Zvižda.

Drugi problem je i organizacija putničkog saobraćaja, svi vozovi, dok su saobraćali, su zavisili od Zaječarske vuče što je diktiralo i RV koji je bio nepovoljan za njih, sa jedne strane dobijala se veza za Zaječar, sa druge gubila šansa da se organizuje nešto normalnije na Majdanpek - Požarevac.
Još sada imamo i taj novi momenat na Zaječar - Majdanpek gde je brzina na celoj dužini spuštena sa 60 na 40. A remont koji je krenuo iz Zaječara je stigao do tek do Rgotine, i trenutno nema tendera za dalje.
Treba i izvršiti relokaciju pojedinih stajališta, neka i ukinuti, jer je taj kraj prazan što opet dodatno otežava PT saobraćaj na neki način.

No, sve iz današnjeg ugla sve ovo počinje da zvuči kao spisak lepih želje, jer je putnički saobraćaj u Istočnoj Srbiji u veoma teškoj situaciji i iskreno ne znam kako će se iščupati iz ove krize. Vozovi su počeli da voze prazni iz Prahova i Majdanpeka, tako nikada nije bilo, a i svašta je počelo da se priča po Svozu...
Samo Zaječar-Niš donosi neke ozbiljnije prihode, al realno bilo bi sramota da i oni idu prazni, te i to nije neki uspeh..
 
Poslednja izmena:
Ja cu da ponovim pitanje od pre 10tak dana i jednu teoriju posto prosli put mi niko nije dao odgovor:

U ovom domumentu i proracunu se jasno vidi da je cela strana tj. Polovina galerije, i to ne samo metalne, vec preko metalne konstrukcije popunjena betonom armiranim , oslonjena i ubusena u stubove gde je i nadatresnica bila spojena sa zgradom i to u svega par desetina cm nizoj osi.
Na iste te stubove tacno par desetina cm vise je ubusena i ona spoljna konstrukcija metalna koja nosi stakla
Takodje je iz tih stubova prvo cupana stara staklena fasada, pa busena i kacena nova.

Da li mozda mi svo vreme promasujemo odakle dolazi problem, i da je nadstresnica oslabljena tj. Odkacena na strani zgrade tj. Da je svo to dodatno opterecenje izazvalo neko pomeranje betona i armature u stubovima i horizontalnim gredama, a onda kako se sva tezina prebacila na zatege one popustile posto nisu projektovane za to ? Sasvim sigurno je deo tezine same nadstresnice bio i nosen stubovima stanice i gredama ka njoj, a ne sve na zategama
 
Vrh