Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Koliko sam skontao iz projektne dokumentacije, a i iz gomile zgrada po NS tog vremena oluke su gurali unutar stubova i vertikala , predpostavljam i ovde da je to bio slucaj, nije ni ovaj kanal koji se vidi na slici bas previse sirok i dubok, pa kontam da je to mogla biti i manja cevka neka na ulazu u glavnu vertikalu, kad bi imali krupnu fotku mesta gde su te grede otpale sad od napred ravno mozda bi se i negde lepo videlo

Koliko vidim na ovim zumiranim delovima postoji neki crni otvori skroz gore na sredini, a na prvoj prelomljenoj gredi viri metalni kanal koji vodi vodu
IMG_7783.png
IMG_7781.png
IMG_7780.png

IMG_7785.png
 
Poslednja izmena:
Neke slike mi govore da su tu u određenom periodu sprovođeni i kablovi.
Mada mi je logičnije da su ti kanali prvobitno bili zamišljeni za odvođenje vode. I na crtežu je nadstrešnica nacrtana sa blagim padom ka fasadi.
Ako neko ima bolje slike, neka okači.
IMG_20241107_071532.jpg
IMG_20241107_071142.jpg
IMG_20241107_070911.jpg
IMG_20241107_070610.jpg
IMG_20241107_070733.jpg
 
За конструкцију хола станице и нових пословних зграда експертизу је одрадио професор са Грађевинског факса и ту не би требало да буде проблема.

Иначе, занимљиво је што се Грађевински Факс као можда и једини факултет који је за време овог режима очиувао интегритет још није огласио.
Ценим да прикупљају податке или су можда изопштени из истраге јер се нису продали вучићевој мафији.

Oglasili su se 5.11
 
Sa druge strane postoje hiljade i desetine hiljada visecih i konzolnih gradjevina koje stoje i nista im ne fali, tako da zaista ne bih nazvao ovo losom idejom i projektom, pa i ona sama je stojala tu tako 60 godina.

Naravno da ima mnogo primera visećih konstrukcija, negde jednostavno ne možeš drugačije da izvedeš i da hoćeš, npr kod mostova dubina vode, plovni put itd ali opet meni kao laiku neka je projektni život i 500 godina ona mora kad tad da se sruši jer ništa nije večno. Zašto bi onda pravio nešto što visi ispod čega prolaze ljudi i koje ima svoj životni vek. I još je skupo na sve to. Osloni je na stubove pa i kad dođe kraj konstrukciji za 300godina stubovi će se malo iskriviti, popucati, mogu dati više znakova da je nebezbedno, ovde nemaš te znakove samo se jednog dana sve sruši u jednoj sekundi.

Nije to bilo ni skupo ni opasno, a odrzavanje se podrazumeva. Zemljotrese je isto uspesno prezivela.

Sa ovim se ne slažem, auto put može da košta 5mil/km a može i 15mil/km. Ajd da je bezbedniji ovaj od 15mil/km pa da ga i uzmeš u razmatranje a on 1000x nebezbedniji i pored toga što je skuplji. Nastrešnica je značajno teža ovako izvedena viseća, pa samim tim logično mora biti i skuplja u odnosu da je bila prosto izvedena sa stubovima. Odžavanje je takođe skuplje. Zemljotrese jeste preživela ali hvala Bogu pa nije bilo takvog gde bi bila na pravom testu. Izvinjavam se na off-u samo sam želeo da čujem mišljenje nekoga iz struke zašto se nekad pribegava "rizičnijim" (smelijim) projektima i da li postoji neka vrsta procene bezbednosti ili šta već koja može sve to ospori i preusmeri projekat.
 
Конзервативнији приступ у земљи у којој управо коју годину касније од завршетка изградње почиње економска криза, уз стално присутну политичку, која са извесним осцилацијама траје до данас, је свакако пожељан.
Очекивање да ће се редовно контролисати и одржавати нпр. стање затега које држе тешку конструкцију надстрешнице и истовремено осигуравају љускасти кров да не одлети уназад, а који стоји захваљујући цик-цак облику, или стубове који га држе са предње и задње стране објекта, а кроз које су провучени олуци, који кородирају и уколико буду зачепљени задржава се вода на крову и не знам, угрожава котве утега, итд. је утопистичко, а посебно да ће неко приликом реконструкције у таквом друштву водити рачуна о том конструктивно осетљивом и међусобно зависном организму..
 
Искрено, мени је та станица, када сам пре доста година први пут крочио у њу била језива, оогроман запуштени простор, у коме је било свега неколико такође запуштених и депресивних људи, запослених у ЈЖ, хладна, у оној соц. окер, прљавих стакала, некако је остављала мучан утисак.
 
Upravo to što Вожд piše, nismo ni Japan ni Švajcarska, ok delom struka i napreduje zbog smelijih poduhvata inovacija itd ali ako imaš izbor i taj izbor je jeftiniji, pa primeni ga nemoj rizikovati bez potrebe. Rizikuj tamo gde nemaš izbora.
 
Ko je mogao da pretpostavi sredinom prošlog veka da ćemo doživeti ovoliko sunovrat civilizacije?

Nije to samo na Balkanu.

U Americi se naš krosfiter udavio na očigled spasioca na velikom takmičenju.

U Švajcarskoj na svetskom prvenstvu za bicikliste sa invaliditetom je devojka sat vremena ležala posle pada i niko joj nije prišao.

Svet nam ide u propast i održavanje i stručnost postaju stavke koje su nebitne.
 
Sve će se srušiti ako se ne održava. Održavanje upravo zato postoji i to je jedan od zadataka Infrastruktura Železnice.

Šta je problem zameniti jednu po jednu sajlu (utegu, zategu)?

To im je posao!
Ista ta Infrastruktura železnica Srbije nije u stanju obične klonje da održava na glavnom železničkom čvorištu u državi.

Ovoj državi treba sveobuhvatni reset.
 
За конструкцију хола станице и нових пословних зграда експертизу је одрадио професор са Грађевинског факса и ту не би требало да буде проблема.

Иначе, занимљиво је што се Грађевински Факс као можда и једини факултет који је за време овог режима очиувао интегритет још није огласио.
Ценим да прикупљају податке или су можда изопштени из истраге јер се нису продали вучићевој мафији.
1730978886782.png
 
Конзервативнији приступ у земљи у којој управо коју годину касније од завршетка изградње почиње економска криза, уз стално присутну политичку, која са извесним осцилацијама траје до данас, је свакако пожељан.
Очекивање да ће се редовно контролисати и одржавати нпр. стање затега које држе тешку конструкцију надстрешнице и истовремено осигуравају љускасти кров да не одлети уназад, а који стоји захваљујући цик-цак облику, или стубове који га држе са предње и задње стране објекта, а кроз које су провучени олуци, који кородирају и уколико буду зачепљени задржава се вода на крову и не знам, угрожава котве утега, итд. је утопистичко, а посебно да ће неко приликом реконструкције у таквом друштву водити рачуна о том конструктивно осетљивом и међусобно зависном организму..
Ne mogu zapuseni oluci nikako da ugroze kotve utega na krovu.
Upravo to što Вожд piše, nismo ni Japan ni Švajcarska, ok delom struka i napreduje zbog smelijih poduhvata inovacija itd ali ako imaš izbor i taj izbor je jeftiniji, pa primeni ga nemoj rizikovati bez potrebe. Rizikuj tamo gde nemaš izbora.
Onda u takvom drustvu treba praviti samo stajalista - jedan znak, laka limena nadstresnica i betonska klupa. A i vozovi bi mogli biti stocni vagoni, laksi su i jeftiniji za odrzavanje.

Samo ne znam sta cemo za mostove, oni isto imaju rok trajanja od nekoliko decenija uz redovno odrzavanje, nakon toga sledi ili totalna rekonstrukcija ili pravljenje novih. Mozda da ih zamenimo skelama, to je jeftinije i sigurnije.
 
Bilo šta bilo sa tragedijom, ne dolazi u obzir da se razdvajaju autobuska i železnička stanica. Ima sasvim dovoljno prostora za obe stvari, i ima značajnog mesta za proširenje i prigradskog terminala sa parkingom ka istoku, kao i međumesne stanice ka zapadu ako to ikada bude bilo potrebno. Gradovi ulažu milijarde da ujedine različite vrste javnog prevoza na jednom mestu u velika čvorišta, a mi sad kao treba da ih razdvajamo. Suludo, kao i cela priča sa ATP Vojvodina.
 
ATP Vojvodina je priča tog tupavog radikala kojem su njegova stranka i tadašnja gradska vlast na čelu sa Majom Gojković prvo obećali da će on biti novi stanični handler u NS, pa ga onda ispalili kao majmuna kada je izgradio stanicu. Takođe, nema potrebe da se bilo šta proširuje na postojećim stanicama na štetu parkovskih površina u okolini.
 
Kako na celu statiku objekta utice jedna od najvecih promena koja je izvrsena. Pre rekonstrukcije nadstresnica na prvom peronu nije imala fizicku vezu sa krovnom konstrukcijom, dok je nakon zavrsenih radova povezana celom duzinom?
 
Vrh