Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Да ли је неко, ко има дрон, у могућности да оде и ближе сними стање крова и веза надстрешнице након пада. Да видимо како су затеге биле анкерисане.
И да сними потенцијалне локације у Новом Саду где се чувају делови пале надстрешнице.
 
Zatege su anketisane u betonu, to smo rezimirali, kocke gore su od reklame, tako da nema sta da se snimi od gore, od dole tesko moze da pridje dron dovoljno blizu, a i garantujem da tamo dezuraju strumfovi pa bi te odma privodili da dignes dron.

Sto se tice ostataka , ja sam bar cuo sa dosta strana da je sve brze bolje oterano na deponiju gradsku
 
Kako na celu statiku objekta utice jedna od najvecih promena koja je izvrsena. Pre rekonstrukcije nadstresnica na prvom peronu nije imala fizicku vezu sa krovnom konstrukcijom, dok je nakon zavrsenih radova povezana celom duzinom?

Pitanje je da li je vertikalna rešetka između nadstrešnice perona i nadstrešnice nad nadstrešnicom vezana za obe nadstrešnice. U svakom slučaju, mora i tu da se ispita da li je proverena nosivost zida stanice na koji je nakačena nadstrešnica i, ako je zaista spojena da nadstrešnicom perona, da li nadstrešnica perona može da nosi dodatni teret. Naravno, u tom slučaju postoji i mogućnost da su se vibracije direktno prenosile na krov preko ovih nadstrešnica, pod uslovom da jesu spojene.
 
Oni su novu nadstrešnicu montirali na nove nosače. Inače prvobitno kada je urađena nadstrešnica perona, to nije bilo odmah postavljeno.



2.png





2024 avgust

1.png




2022. april
1731024397775.png




Radi se o istom izlazu na peron.

I ovde se vidi potpuno neorganizovano planiranje jedne tako ozbiljne rekonstrukcije, prvo smo planirali i napravili nove perone, onda nam je posle dunulo da ih spojimo sa zgradom nekom novom nadstrešnicom. Diletantizam i ku......bolja
 
Poslednja izmena:
Da, zato je i zovem "nadstrešnica nad nadstrešnicom" i zato i mislim da mora i ona da se proveri. Jednostavno su perone projektovali nezavisno od stanične zgrade i kad su prvi peron već završili ostala je rupa od metar gde su ljudi kisnuli između voza i nadstrešnice od zgrade. Onda su naknadno nju dodali, nakačili na zgradu iznad postojeće, ali su uradili i vertikalnu rešetku na mestima gde se nadstrešnica perona spušta. Pretpostavio sam da @K-14 misli da su i povezali dve nadstrešnice tom rešetkom, ali ne znam da li je tako. Svakako izgleda kao neprojektovano krpljenje.
 
Mogao bi malo da ćuti, samo se blamira. Količina armature nije igrala ulogu, da je bilo više, samo bi pala drugačije. Takođe, on misli da je neko radio proračun kad je stavljao stakla, što verovatno nije bio slučaj.
 
Da, zato je i zovem "nadstrešnica nad nadstrešnicom" i zato i mislim da mora i ona da se proveri. Jednostavno su perone projektovali nezavisno od stanične zgrade i kad su prvi peron već završili ostala je rupa od metar gde su ljudi kisnuli između voza i nadstrešnice od zgrade. Onda su naknadno nju dodali, nakačili na zgradu iznad postojeće, ali su uradili i vertikalnu rešetku na mestima gde se nadstrešnica perona spušta. Pretpostavio sam da @K-14 misli da su i povezali dve nadstrešnice tom rešetkom, ali ne znam da li je tako. Svakako izgleda kao neprojektovano krpljenje.
Izgleda da su povezali.
 
Uhvatio se za betonske kocke pa betonske kocke. je*******ale ga betonske kocke!
Izgleda da su kocke glavna tema, i izgleda da je ova stranica na forumu jedini izvor koliko-toliko pravih informacija.

 
Da li zna neko kako se takva vrsta zatega uopste kači za krov? Složili smo se da nije preko ovih kocki, ali kako jeste?
 
Izgleda da su kocke glavna tema, i izgleda da je ova stranica na forumu jedini izvor koliko-toliko pravih informacija.

Zvuci bombasticno OTKACILI SU ZATEGE I TO SVE PALO i te kocke se vide da nema i eto super materijal za tv u naslove i novine

Molim gospodu da procitaju ceo forum, ima pametnih ljudi i komentara 😅
 
Meni je neverovatno kako, relativno dugo posle katastrofe, nekim ljudima iz struke i dalje nije jasan konstruktivni sistem nadstresnice na stanicnoj zgradi. Prvo su poceli sa teorijom kako se nadstresnica iskljucivo oslanja na "masivne" konzolne grede koje izlaze iz stubova, dok zatege imaju estetsku funkciju. Potom su krenuli sa kockama na krovu koje predstavljaju ankerisanje zatega.

Takodje, iako postoje pojedini novinari koji temeljno istrazuju ceo proces rekonstrukcije, vrlo je tuzno sto se nijedna televizija nije setila da odradi trodimenzionalni model nadstresnice koji bi daleko lakse objasnio prosecnom gradjaninu kako je stanicna zgrada/ nadstresnica funkcionisala u konstruktivnom smislu. Takodje, novinari ispravno zakljucuju/ prenose informaciju kako u projekat rekonstrukcije nisu bili ukljuceni inzenjeri sa licencama za konstrukcije, vec samo arhitekte, a onda odmah zatim zovu arhitekte da govore o detaljima katastrofe.

Na poslednjih par stranica vec su kacena gostovanja nekih arhitekata sa nepresusnim samopouzdanjem uprkos tome sto pored njih sedi nekoliko gradjevinskih inzenjera.
 
Meni je neverovatno kako, relativno dugo posle katastrofe, nekim ljudima iz struke i dalje nije jasan konstruktivni sistem nadstresnice na stanicnoj zgradi. Prvo su poceli sa teorijom kako se nadstresnica iskljucivo oslanja na "masivne" konzolne grede koje izlaze iz stubova, dok zatege imaju estetsku funkciju. Potom su krenuli sa kockama na krovu koje predstavljaju ankerisanje zatega.

Takodje, iako postoje pojedini novinari koji temeljno istrazuju ceo proces rekonstrukcije, vrlo je tuzno sto se nijedna televizija nije setila da odradi trodimenzionalni model nadstresnice koji bi daleko lakse objasnio prosecnom gradjaninu kako je stanicna zgrada/ nadstresnica funkcionisala u konstruktivnom smislu. Takodje, novinari ispravno zakljucuju/ prenose informaciju kako u projekat rekonstrukcije nisu bili ukljuceni inzenjeri sa licencama za konstrukcije, vec samo arhitekte, a onda odmah zatim zovu arhitekte da govore o detaljima katastrofe.

Na poslednjih par stranica vec su kacena gostovanja nekih arhitekata sa nepresusnim samopouzdanjem uprkos tome sto pored njih sedi nekoliko gradjevinskih inzenjera.
Naravno da su bili uključeni i konstruktivci ali novinari ne znaju kako se pakuju projektne knjige:

-Knjiga 0 - zove se i opšta sveska, daje popis svih projektnih knjiga i kratak opis šta se radi. To je ono što je javnosti dostupno.
-Knjiga 1 - arhitektura (tu je famozna knjiga 1/1.1)
-Knjiga 2 - građevina (tu je donji stroj, gornji stroj, konstrukcije... e tu je konstruktivac rekao svoje u knjizi 2/9.1.1)
-Knjiga 3 - hidrotehnika
-Knjiga 4 - energetika (tu je KM, EEP, napajanje...)
-Knjiga 5 - SS i TT
-Knjiga 6 - mašinske instalacije
-Knjiga 7 - tehnologija i organizacija građenja
-Knjiga 8 - saobraćaj i saobraćajna signalizacija
-Knjiga 9 - pejzažno uređenje
-Knjiga 10 - rušenje objekata.

I naravno silni elaborati

Tako da u knjizi 1 nema konsruktivaca, oni su u knjizi 2.

Sve ovo je ovo naravno opisano u Pravilniku o izradi tehničke dokumentacije

1731075905235.png
 
Poslednja izmena:
@bobcat
Ajd onda objasni gde su kotve na ovoj slici Šarovića. Meni nije jasno. Ok moja je pogrešna predppstavka bila da su u kockama i ja sam to odmah priznao, ali mi to i dalje ne govori gde su kotve na slici. Jesu to neki slim modeli, možda su u termici ali da li bi stali tu? Gde je sidren podložni onaj njihov konus? Dal su u cik cak gredi? Onda su ubetonirani krajevi žica nema šanse da je to proklizalo ili istrunulo unutar betona
 
Poslednja izmena:
Da li zna neko kako se takva vrsta zatega uopste kači za krov? Složili smo se da nije preko ovih kocki, ali kako jeste?
IMG_7822.jpeg
IMG_7823.jpeg

Sad nesto ovako recimo, ima vise ideja i sistema, ali generalno imas anker plocu metalnu u betonu, ona ima rupu za sajlu(sajle), provuku se , hidraulika ih nategne kolko je izracunato da treba i onda se ovako konusnim komadima ucvrste. Mislim ovo je samo kako sam vidjao i znam da se radi, sad pre 60 godina i kod nas sta i kako je radjeno boga pitaj.

Citao sam negde na nekom sajtu o samoj stanici oni su intervjuisali neku gospodju koja je u to vreme bila cak sef gradilista za neki deo stanice, a posle profesor u srednjoj gradjevinskoj u NS (fun fact i nju je projektovao Farkas ) koja je jos uvek ziva zena, bilo bi zanimljivo doci do nje pa proveriti da li se seca ili ima negde sacuvane projekte kako je ovo sve uradjeno , da ne nagadjamo vise
 
Плашим се ове реконструкције ентеријера. Помињу мењање крова и доградњу галерије. Очекујем неку прекомерну дивљу комерцијализацију станичног хола.

...................
 
Ako ništa bar je objavio lepu sliku nakon uklanjanja metalnih kutija. Definitvno je bio držač za reklame, rupe za zatege nema.
Screenshot_2024-11-08-19-11-49-077_com.miui.gallery.jpg
 
Jel ovo pre ili posle nove hidroizolacija?
Kaže u vesti da je snimak posle pada nadstrešnice, znači ne znamo ništa da li je i šta uklonjeno pa presvučeno hodroizolacijom
 
je*** ga glupa, kad je već dizao dron što nije snimio detaljnije donju stranu krova iz koje su visile zatege. Tu bi možda imalo šta da se vidi.
 
Vrh