Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Pa ne moze voda da se odvodi olucima sa glavne (juzne) fasade kad je to visa tacka...
 
To ne znamo, ili je imala neki pad ili kroz suplje nosace, mada nema izlaza nigde na fasadi.
1446136.jpeg
 
О томе и говорим, једино што би могло нити логично је да се олуци испод хоризонталних греда надстрешнице спроведу до стубова који носе предњу фасаду, нигде другде надстрешница нема контакт са зградом..
Али на сликама предње фасаде без надстрешнице се не виде отвори за олуке, у том случају је надстрешница вероватно имала отворе, односно испусте..
 
О томе и говорим, једино што би могло нити логично је да се олуци испод хоризонталних греда надстрешнице спроведу до стубова који носе предњу фасаду, нигде другде надстрешница нема контакт са зградом..
Али на сликама предње фасаде без надстрешнице се не виде отвори за олуке, у том случају је надстрешница вероватно имала отворе, односно испусте..
Posle renoviranja nije.
738askyupbyd1.jpg
 
Da li je unutrašnji deo stanice, na poslednjim kolosecima uopšte siguran da vozovi prolaze kroz stanicu? Da li trenutno to uopšte rade ili je terminus na Petrovaradinu bez ikakvog daljeg saobraćaja (ne mislim na putnički, to znam da jeste, ali sami vozovi ako idu za depo i sl.)? Ili postoji neka ruta koja izbegava stanicu?
 
Poslednja izmena:
Da li je unutrašnji deo stanice, na poslednjim kolosecima uopšte siguran da vozovi prolaze kroz stanicu? Da li trenutno to uopšte rade ili je terminus na Petrovaradinu bez ikakvog daljeg saobraćaja? Ili postoji neka ruta koja izbegava stanicu?
Pa mogli su npr vozovi da se odvoje pre ulaska u stanicu, i da skrenu na skroz desni na kolosek koji vodi na ranžirnu stanicu i terminiraju tamo. Tako ne bi ušli uopšte u stanicu. Za sada vozovi iz pravca Beograda terminiraju u Petrovaradinu, a Sombora/Subotice u ranžirnoj u NS.
 
Teretni vozovi noću prolaze normalno i dalje, pretpostavljam da ne koriste prvi i drugi kolosek, koje i inače nisu koristili. Ja sam se isto pitao zašto putnički vozovi ne dolaze do ranžirne stanice, tu bi bilo lakše i organizovati brži autobuski prevoz do stanice, i ne bi nastao saobraćajni kolaps kao u Petrovaradinu.
 
Naravno da je moglo i moze, ali da je ovo normalna drzava. Da se ogradi glavna zgrada tj. b krilo po nacrtima i projektu, hitno napravi skela u glavnom holu da podupre krov dok neko ne proveri statiku krova i zgrade.

Postoje bocni ulazi kroz A i C zgrade do svih perona, cak sta vise se kroz ovu levo ulazilo i prolazilo duze od godinu dana dok su renovirali ovu glavnu.

E sad da su oni sposobni i odgovorni to sve tako lepo da urade mi uopste nebi vodili ove razgovore i imali 14 mrtvih ljudi. Tako da konacan odgovor je idu samo do Pezosa

Pri tome kako ce i koga ubediti da je ovo bezbedno da se opet koristi, plus psiholoski momenat da ides preko nekog mesta gde je izginulo toliko ljudi je pitanje
 

Na fotografiji se može videti da je podloga za koju su se držale mermerne ploče (kao i utege) bila u veoma lošem stanju. To je potvrdio i tokom jučerašnjeg gostovanja na televiziji N1.
Međutim, to nije jedina fotografija koja prikazuje da je ispod mermernih ploča stanje podloge bilo daleko od željenog. Na jednom mestu, kako je naveo u izveštaju, zatekao je i prostor popunjen papirnim džakovima za cement.

Ovako je inženjer geologije Zoran Đajić u junu 2022. opisao stanje na zgradi železničke stanice u Novom Sadu. Ovaj opis dao je u jednom od 39 izveštaja u koje je Forbes Srbija imao uvid. Izveštaje je izradio od kraja 2021. do prve polovine 2023.

1730929247605.jpeg


1730929305975.jpeg
 
Poslednja izmena:
Culi smo da je Prokop siguran sto se ice podzemnih delova.
Ali hala iznad sagradjena je pre par godina.
KOliko je sigurna?
 
За конструкцију хола станице и нових пословних зграда експертизу је одрадио професор са Грађевинског факса и ту не би требало да буде проблема.

Иначе, занимљиво је што се Грађевински Факс као можда и једини факултет који је за време овог режима очиувао интегритет још није огласио.
Ценим да прикупљају податке или су можда изопштени из истраге јер се нису продали вучићевој мафији.
 
За конструкцију хола станице и нових пословних зграда експертизу је одрадио професор са Грађевинског факса и ту не би требало да буде проблема.

Иначе, занимљиво је што се Грађевински Факс као можда и једини факултет који је за време овог режима очиувао интегритет још није огласио.
Ценим да прикупљају податке или су можда изопштени из истраге јер се нису продали вучићевој мафији.
a sta da kazu i na osnovu cega ? projekti drzavna tajna, ako ih i puste da ih neko vidi pitaj boga sta je tu i upisano i uradjeno, a jos vise pitaj boga sta je radjeno zapravo na terenu u odnosu na to sta pise u tim nekim projektima i papirima ako ih i ima za pola stvari.

A o nekoj forenzickoj rekonstrukciji dogadjaja tek nema govora posto su brze bolje sav sut odneli na deponiju dok jos pola ovih jadnih ljudi nisu ni otkopali. Ako sam se nagledao emisija na NatGeo o nesrecama i rekonstrukcijama to je da se dokazi i delovi neke masine ili objekta koji padne ne smeju pipati ni pomerati (naravno sem spasavanja ljudi) , a ne da se odnesu i bace na deponiju i zatrpaju brze bolje. Sta ce da vestace ? beton kojeg nema, zatege koje su isekli i staklo i nosace koje su zatrpali ?

Isti truli sistem i ekipa bednika koji su doveli do ovoga ce sad kako umeju i znaju spreciti i zaista kvalitetnu istragu, smuljace nesto da se neki tamo sef gradilista zrtvuje i jos optuziti pokojnog Farkasa i njegov tim da je to i bilo lose jos pre 60 godina i cao
 
За конструкцију хола станице и нових пословних зграда експертизу је одрадио професор са Грађевинског факса и ту не би требало да буде проблема.

Иначе, занимљиво је што се Грађевински Факс као можда и једини факултет који је за време овог режима очиувао интегритет још није огласио.
Ценим да прикупљају податке или су можда изопштени из истраге јер се нису продали вучићевој мафији.
Као и целокупна јавност у Србији изузетно смо потресени трагедијом која се десила обрушавањем надстрешнице железничке станице у Новом Саду. Овим путем најпре желимо да изјавимо најдубље саучешће породицама и пријатељима настрадалих. Како би се спречиле сличне трагедије у будућности, апелујемо на неопходност поштовања прописаних техничких норми и правила грађевинске струке. Тиме се, између осталог, обезбеђује независан рад грађевинских инжењера у свим фазама пројектовања, грађења, реконструкција и надзора, без спољних притисака, што је нажалост, врло честа појава у пракси. Свесни немара када је у питању третман постојећих грађевинских објеката, указујемо на законом прописану обавезу власника и инвеститора за редовним спровођењем прегледа и одржавањем конструкција у складу са важећим правилницима. Ово је посебно важно спроводити код објеката где је предвиђено окупљање великог броја људи. Грађевински факултет Универзитета у Београду стоји на располагању да својим стручним и научним ресурсима помогне објективном утврђивању узрока ове трагедије.
 
За конструкцију хола станице и нових пословних зграда експертизу је одрадио професор са Грађевинског факса и ту не би требало да буде проблема.

Иначе, занимљиво је што се Грађевински Факс као можда и једини факултет који је за време овог режима очиувао интегритет још није огласио.
Ценим да прикупљају податке или су можда изопштени из истраге јер се нису продали вучићевој мафији.
Da li FTN https://new.gradjevinans.net/ vrsi istragu ili su na nekoj praksi?
1446138.jpeg
1446143.jpeg
 
I sta bi sa brojem povredjenih? Negde se cuje da ima 15ak povredjenih, a u javnosti se spominju 3 osobe.
 
I gde vode kanali?
 
Vrh