Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

 
Na koji nacin se prilikom implementacije nekog projekta u gradjevini proverava da li je neki radnik na najnizem nivou napravio neku glupost?
Kako se zna da li je armatura dobro povezana itd? Da li je beton izliven kako treba itd?
Zakon nalaže da svi radovi budu izvedeni prema projektu, uz neka dozvoljena odstupanja. Kako će se to proveriti, stvar je organizacije učesnika na projektu. Na jednom gradilištu u inostranstvu išlo je ovim redosledom: Nakon montaže oplate i armature, izvođač radova (inženjer, poslovođa, brigadir) proverava da li je sve po projektu. Kada je siguran da je sve OK, šalje dopis nadzoru gde traži izlazak komisije za kontrolu na teren. Imaju kod sebe ček-listu i projekat, proveravaju broj šipki, povezanost, stepen zaprljanosti i korozije. Rade se eventualne popravke, i kad je sve OK, geometar (nadzorni, ne izvođački) proverava položaj oplate i armature, debljinu zaštitnog sloja itd, da li je u skladu sa dozvoljenim odstupanjima za taj tip objekta i tek onda može da se naliva beton
 
Zakon nalaže da svi radovi budu izvedeni prema projektu, uz neka dozvoljena odstupanja. Kako će se to proveriti, stvar je organizacije učesnika na projektu. Na jednom gradilištu u inostranstvu išlo je ovim redosledom: Nakon montaže oplate i armature, izvođač radova (inženjer, poslovođa, brigadir) proverava da li je sve po projektu. Kada je siguran da je sve OK, šalje dopis nadzoru gde traži izlazak komisije za kontrolu na teren. Imaju kod sebe ček-listu i projekat, proveravaju broj šipki, povezanost, stepen zaprljanosti i korozije. Rade se eventualne popravke, i kad je sve OK, geometar (nadzorni, ne izvođački) proverava položaj oplate i armature, debljinu zaštitnog sloja itd, da li je u skladu sa dozvoljenim odstupanjima za taj tip objekta i tek onda može da se naliva beton
Da li se ta provera obavlja u potpunosti, recimo svaka ploca, svaki stub ili se statisticki obavlja samo na nekim reprezentativnim mestima?
 
Prelaz na kome se desila nesreća u Lazarevcu pre nekoliko meseci.
Vide se lepo treptači.

 
IMG_7742.jpeg
IMG_7741.jpeg


Pojavile su se slike ovih utega ili sajli il kako se vec strucno zovu, mene zanima od cega je to ? Jel to isto neka fora armatura uvijema nekim bas jakim betonom pa od toga pravljeni nosaci ili ?
Posto po slici mi deluje kao da ima jedna ta centralna sipka malo deblja i okolo jos par nekih sipkica od par mm i to je to .

Nisam strucan pa ako ima neko strucan da objasni
 
Morao bi posle ovoga da se organizuje potpuni bojkot železnice koja ubija ljude. Samo je pitanje kada, gde i kako će se desiti sledeće ubistvo nedužnih ljudi.

То би био потпуно неразуман потез.

Прво, људе је убила зграда чији се део урушио, а не железница. Дакле, сама железничка пруга и воз нису учествовали у овој несрећи. Сутра се може урушити и нека надстрешница на некој аутобуској станици у Србији (надам се да неће), што је посматрајући стање чак и већа вероватноћа него на некој железничкој станици (има тема на форуму о аутобуским станицама по Србији).

Друго, статистика је неумољива, а она каже да је железнички саобраћај неупоредиво безбеднији од друмског.
 
Treba odrzati protest u Subotici kad Gebels bude pravio svecano otvaranje
 
То би био потпуно неразуман потез.

Прво, људе је убила зграда чији се део урушио, а не железница. Дакле, сама железничка пруга и воз нису учествовали у овој несрећи. Сутра се може урушити и нека надстрешница на некој аутобуској станици у Србији (надам се да неће), што је посматрајући стање чак и већа вероватноћа него на некој железничкој станици (има тема на форуму о аутобуским станицама по Србији).

Друго, статистика је неумољива, а она каже да је железнички саобраћај неупоредиво безбеднији од друмског.
Takoe. U potpunosti saglasan.
 
65 miliona evra za rekonstrukciju, za šta tačno? Nije ni čudo što se onaj lik smejao na kamerama, ugradio se bar 55 miliona.
65 mil je sve što se tiče Novog Sada: zgrada, peroni, peronske nadstrešnice, pothodnik, donji stroj, drenaža, koloseci, skretnice, kontaktna mreža, elektro postrojenja, signalizacija, telekomunikacije, mašinske instalacije....
 
ne sporim da bi sad bilo mudro da se sve zatvori do okončanja detaljne i nezavisne ekspertize ali mislim da se preteruje sa katastrofičnim scenarijima za glavni deo objekta (nakon sloma nadstrešnice).
nečelno je tačno da je nakon što su se zatege/vešaljke otkinule došlo do smanjenja momenta savijanja u krovnoj testerastoj ploči/ljusci nad oslonačkom zonom fasadnih stubova uz istovremeno povećanje momenata savijanja nad unutrašnjim delom zgrade i to bi - pogotovo u ovim okolnostima - trebalo proveriti. međutim, na osnovu nekog đavoljeg iskustva sa stat.proračunima ja ne mislim da će isti (proračuni) pokazati da je glavni raspon krovne ploče/ljuske ugrožen i to zbog dva razloga:
-unutrašnji raspon je mnogo veći od konzolnog dela na kom je bila okačena konstrukcija nadstrešnice pa u trenutnom stanju povećanje mom.savijanja nad unutrašnjim rasponom ne bi trebalo da je značajano (naravno - proveriti, uzimajući u obzir i opterećenja snegom kojeg trenutno nemamo na konstrukciji);
-važniji razlog je činjenica da je ovaj objekat praktično bio u ovoj projektnoj situaciji (bez okačene nadstrešnice) jer nekako mi deluje tehnološki logično da je prvo izgrađen glavni deo objekta pa tek, nakon toga, na kozolni deo krova ovešena konstrukcija nadstrešnice
razume se, sve ovo treba da se, kako rekoh, potvrdi stručnom i nepristrasnom analizom.
Заборавио си чињеницу да је кров ослоњен на бетонске стубове на којима је била увезана и надстрешница. Падом надстрешнице, дошло је и до поремећаја стубова извлачењем арматуре из истих. Друго, галерија је анкерисана у те стубове и постоји могућност да је и то довело до слабљења стубова. Постоје индиције да је утврђено да је утврђено да је галерија, после пада надстрешнице, нестабилна.
Док се кров не обезбеди, и не провери комплетна статика и стање конструкције, зграду не би требало користити!
 
Kom autoru, jel vidis da se svadjas s forumasem koji je okacio neku tudju FB objavu? Idi bre na FB pa se tamo svadjaj ko i sve babe.

Ako potpisuju kako im kazu za prugu, mrezu i signale (ili u roku od dan-dva nadju drugog ako neko nece), sto ne bi i za zgrade.
Ја се не свађам ни са ким него реплицирам колеги који тај пост преноси као релевантан и поткрепљује га чланцима као доказом да је исти кредибилан. Ти нити разумеш коме ја одговарам нити који део поста налазим спорним, али дајеш себи за право да ме тераш негде. Ко се овде заправо свађа?

Користан савет за тебе, кад већ ти другима делиш савете - потруди се прво да разумеш прочитано, пре него што некоме реплицираш.
 
Da li se ta provera obavlja u potpunosti, recimo svaka ploca, svaki stub ili se statisticki obavlja samo na nekim reprezentativnim mestima?
Sve se proverava. Kad izvođač radova proceni da mu sve izgleda OK, šalje nadzoru dopis za izlazak inspekcije 24h unapred. Za ta 24h inženjeri iz tima nadzora štampaju delove projekta za konkretan stub/gredu, štampaju izvod iz standarda (DIN, EN, SRPS) koji se odnose na konkretnu konstrukciju. Ako mislite da su ti članovi komisije veoma iskusni, sa silnim licencama i slično, NISU. U toj stranoj državi postoji opcija večernje škole za osobe sa diplomom bilo kog fakulteta, gde oni pohađaju nastavu iz osnovnih propisa i standarda u građevinarstvu. Nastava traje od 2 nedelje do 2 meseca, zavisno od toga da li su studirali književnost ili recimo fiziku. Nakon te prekvalifikacije, oni imaju zvanje Inženjer kontrole kvaliteta u građevinarstvu. Mi sa pravim diplomama smo ih zvali kursadžije, od milošte. Ti ljudi su imali 0 kompentencija da rešavaju probleme, da vrše neke proračune i slično, ali su ih imali sasvim dovoljno da odštampaju ta 2 papira, da pogledaju stub na licu mesta, izmere broj šipki, izvade metar i provere prečnik šipki, pogledaju da li ima peska, blata, korozije i da donesu zaključak da faktičko stanje ODGOVARA projektu i standardima, ili NE ODGOVARA. U slučaju da ne odgovara, izvođač je dužan da otkloni sve primedbe, a novu inspekciju može da zakaže tek nakon 72h od prve, kako ne bi opteretio nadzora neosnovanim zahtevima za inspekciju.
 
Očekivano, juče je brnaba ceo dan pričala kako je sramora politizovati dogadjaj i da to oni nikad nisu radili.
Нису радили, а пре неки дан је рекла "изгледа да је проблем опозиције што више људи није страдало на железничкој станици у Новом Саду." Лицемјерно смеће. Ако неко толико политизује овај грозоморан догађај, онда су то она и њени послушници! Много се труди да се опере, али јој не иде. Руке су јој и даље крваве до лакта.
 
Заборавио си чињеницу да је кров ослоњен на бетонске стубове на којима је била увезана и надстрешница. Падом надстрешнице, дошло је и до поремећаја стубова извлачењем арматуре из истих. Друго, галерија је анкерисана у те стубове и постоји могућност да је и то довело до слабљења стубова. Постоје индиције да је утврђено да је утврђено да је галерија, после пада надстрешнице, нестабилна.
Док се кров не обезбеди, и не провери комплетна статика и стање конструкције, зграду не би требало користити!

naravno, ja sam saglasan - a to sam i rekao - potrebno je sve zatvoriti dok se ne obavi detaljna ekspertska analiza.
načelno, u čvorovima u kojima su se susticale ab grede nadstrešnice sa stubovima, prilikom pada je neminovno došlo do izvesnih poremećaja a to je na ekspertima da procene u kom obimu. moja je procena da su ab grede bile zglobno vezane za stubove, što bi značilo da bi glavna armatura stubova trebalo da je ostala "nepovređena" pa, s ozirom na činjenicu da padom nadstrešnice ovi stubovi u trenutnom stanju trpe značajno manje aksijalne sile u odnosu na prethoidno stanje, ne verujem da bi njihova nosivost trebalo da bude upitna (doduše, nije najjasnije da li je konstrukcija nove unutrašnje galerije vezana za ove stubove što onda koriguje unekoliko ovaj stav oko aksijalnih sila). ali, o tom-potom.
moja intervencija je više bila usmerena ka konstrukterski nelogičnoj tvrdnji da je krov nad glavnim delom objekta ugrožen zato što je pala nadstrešnica i obrazložio sam zašto se - uz sve ograde - ne slažem sa tim stavom.
slično misli i prof. Folić u videu koji je iznad priložen sa EURONEWS SRBIJA.
 
Pogledajte prilog 218614

Pojavile su se slike ovih utega ili sajli il kako se vec strucno zovu, mene zanima od cega je to ? Jel to isto neka fora armatura uvijema nekim bas jakim betonom pa od toga pravljeni nosaci ili ?
Posto po slici mi deluje kao da ima jedna ta centralna sipka malo deblja i okolo jos par nekih sipkica od par mm i to je to .

Nisam strucan pa ako ima neko strucan da objasni

Ceо taj crni stapasti element se zove zatega, koja se, koliko vidim, sastoji od jedne nosece čelične sajle (čeličnog užeta) koji prolazi kroz sredinu zastitne cevi. Prostor između zasttine cevi i sajle je ispunjen betonom, koji u slucaju zatega nikada nema nosivost, odnsono kao i sama cev, služi isključivo za antikorozivnu zaštitu nosece sajle. Dakle, jedini noseći deo te zatgege, koja se sastoji od zastitne cevi, betona i sajle, je u stvari sama sajla. Generalno sajle su vrlo robusne i imaju visoke faktore sigurnosti, te je njihovo pucanje skoro nemoguće osim ukoliko se opterecenje na poveca visestruko. U nastavku su navedene neke nosivost sajli (bezbedno opterećenje) i minimalno opterećenje pri pucanju, gde se vidi da su ovi elementi izuzetno sigurni. Problem leži u ankerisanju, jer dobra sajla ne znači ništa ako je veza sa osloncem (npr. betonskim krovom) slaba.

1730717640508.png
 
Vrh