Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Iako nije krenulo da pada s leve strane, fotka 4. para zatega iz 28.04.2023. https://forum.beobuild.rs/threads/Železnice-infrastruktura.968/page-1320#post-1338930
krov-jpg.218147

i juce/danas
Pogledajte prilog 218529
Sada samo sajle vise iz ove poslednje.
 
To je bio sarkazam na odgovor mog predhodnog posta za koji se tvrdi da je izmisljotina.
Где, у којој вести, пише да је потписник са линценцом 315 неко ко је купио диплому у Косовској Митровици? И да ли је ту проблем што је неко нестручан са наводно купљеном дипломом убачен на пројекат, или што је тај неко нестручан наводно, без доказа, са Косова? Какво је ово ширење приче у правцу да се сада шири мржња према Србима са КиМ?
 

Sajle su bile minimalne, okolo je beton kao zastita. Vidi se korozija. Sranje tesko, prilikom obnove su morali da provere ove stvari. Sajle su toliko minimalne da ne mogu da nose dodatno opterecenje, a bogami ni svoje, jer ih je nacela korozija.
 
Nisam znao da su diplome iz Mitrovice Srbi? A nadaleko su poznate, otprilike kao i kineski kvalitet.
 
Ovo je jedini deo gde se može naći bilo šta što eventualno ima veze sa nadstrešnicom, osim naravno dela gde se opisuje izgradnja cele nove unutrašnje galerije. Pominje se ugradnja nove termoizolacije na krovu. Tekst koji se odnosi na sam objekat stanice se nalazi na stranama 618-621 sveske.

Pogledajte prilog 218530
Radjen je krov bar 2x, jednom 2022. (jos se vidi ona konstrukcija gore vezana za one kocke)
a drugi put 2023. kad je verovatno to sklonjeno
 
Не вреди.

Првог дана сам гуглао дотичну и жена је доктор и студирала је на БУ.

Овог Бранислава који је потписао реконструкцију станице нисам али по насловној страни делује ми све ок. Оно што није ок, јесте детаљ из главне свеске и због чега ће он свакако кривично одговарати:

Објекат је у конструктивном смислу у добром стању и визуелним посматрањем не уочавају се
оштећења која би утицала на стабилност објекта.

Главна свеска није цели пројекат. Цели пројекат би морао да буде доступан на ЦЕОП-у, што колико чујем није.
Ппонављам и да обзиром на класификацију објекта мора да постоји и изјава а вероватније и читав елаборат конструктивца.
 
Sada ce da iseku zaseke, urade kontrolu cvrstine na zatezanje sajli, imaju precnik sajli i za par dana vec znaju koliko je nastresnica mogla da nosi, i koliko je korozija, i dodatno opterecenje uticalo na lom.
 
Ne bih da rasplinjavam temu, ne mora ni da mi odgovarate previse da to nije moguce, ali neko je spomenuo ovde prvi dan mogucu sabotazu.

Zeleznica do Subotice je tik pred otvaranje, Kinezi su kao neprijatelji i Evrope i Zapada zavrsili ovaj posao i angazuju se dalje. Dan je bas bio 1. novembar dan mrtvih. Cista teorija zavere, ali meni je nerealno da su nasi inzinjeri radili na ovome, to su ljudi gde se po licenci vidi da ih imaju od samog pocetka kada su pocele da se izdaju, imaju iskustva, i siguran sam da bi bar jedan od njih , a verujem i svi , imali na umu kako stoji ova nadstresnica, sta je drzi i kako je to jedan osetljiv deo objekta.

Siguran sam da je neko i ispitivao opterecenost ovih stakala na nadstresnicu, sto je neko napisao one stvaraju pritisak 5cm snega, ali i pored toga da je to radjeno. Opet je cudno sto je sve palo odjednom. Nisam preazuran i video sta je zakljuceno, ali ako se ne varam sve upucuje na krov i celicne nosace.

Opet s druge strane, ako je neko zaista cackao, sto je i realnije, ta sidra na svoju ruku, onda zavere naravno nikakve nema. Nisam siguran da bi bilo koji inzenjer dozvolio, da je znao , da se ista tu pipa. Takodje, ako su zaista ti inzinjeri samo potpisivali kako im neko kaze, ali ja zaista u to ne mogu da verujem, ide zatvor i zabrana (kad bi postojala drzava).

Sve ovo razmisljam jer mi je nemoguce da je veliki broj domacih inzenjera okrenuo glavu na propust koji i nije neka prevelika stavka u budzetu, a i sami vidimo da radovi traju koliko hoce. Znam da su uglavnom svi inzinjeri domaci vrlo oprezni i postuju standarde, pa zato...
 
Nisam znao da su diplome iz Mitrovice Srbi? A nadaleko su poznate, otprilike kao i kineski kvalitet.
А ниси ни знао на основу прочитаног поста да аутору истог очигледно више смета порекло дотичне него њена евентуална нестручност? Запослена као косовка девојка, косовизација Србије крива за несрећу у Новом Саду? Скроз коментари на месту, уопште се не апострофира њено порекло као главни проблем у свему овоме.
 
Ti termini ,,kosovizacija'' i ,,kosovka devojka'' su dovoljan dokaz ostrašćenosti tog čoveka, kao da su Srbi sa Kosova i Metohije problem, a zapravo od svih naših sugrađana su direktno izloženi teroru.

Ako je taj što se žali na ,,kosovizaciju'' arhitekta i želi da doprinese što bržem odgovoru na pitanja o padu nadstrešnice, o da svakako ne bi trebao da na taj način skreće sa teme.
 
А ниси ни знао на основу прочитаног поста да аутору истог очигледно више смета порекло дотичне него њена евентуална нестручност? Запослена као косовка девојка, косовизација Србије крива за несрећу у Новом Саду? Скроз коментари на месту, уопште се не апострофира њено порекло као главни проблем у свему овоме.
Kom autoru, jel vidis da se svadjas s forumasem koji je okacio neku tudju FB objavu? Idi bre na FB pa se tamo svadjaj ko i sve babe.
Takodje, ako su zaista ti inzinjeri samo potpisivali kako im neko kaze, ali ja zaista u to ne mogu da verujem, ide zatvor i zabrana (kad bi postojala drzava).

Sve ovo razmisljam jer mi je nemoguce da je veliki broj domacih inzenjera okrenuo glavu na propust koji i nije neka prevelika stavka u budzetu, a i sami vidimo da radovi traju koliko hoce. Znam da su uglavnom svi inzinjeri domaci vrlo oprezni i postuju standarde, pa zato...
Ako potpisuju kako im kazu za prugu, mrezu i signale (ili u roku od dan-dva nadju drugog ako neko nece), sto ne bi i za zgrade.
 
Što se tiče korišćenja perona dok je zgrada zatvorena, postoje pored zgrade sa leve strane stepenice. Međutim, da bi čak i to moglo da se koristi mora da se osigura zgrada od rušenja, odnosno da se hitno postave skele da nose krov hola koji bi u nedostatku kontratega mogao da se uruši, naročito tokom zime i snegova.

Takođe, pre nego što bilo ko izađe na peron te stanice, moraju da se provere i radovi na toj strani. Pre svega nadstrešnica nad nadstrešnicom do nadstrešnice koja je samo ušravljena u deo zida stanice. Nisam siguran ni da li su ikad ušrafili ploču koja na slici stoji iznad zida:
IMG-20241103-WA0013.jpg

IMG-20241103-WA0012.jpg
 
Dobre su im te drvene merdevine i budjava rasveta ☣️ Tu je izgleda sve radjeno preko ku**a, ko neprijatelju.
 
Što se tiče korišćenja perona dok je zgrada zatvorena, postoje pored zgrade sa leve strane stepenice. Međutim, da bi čak i to moglo da se koristi mora da se osigura zgrada od rušenja, odnosno da se hitno postave skele da nose krov hola koji bi u nedostatku kontratega mogao da se uruši, naročito tokom zime i snegova.

Takođe, pre nego što bilo ko izađe na peron te stanice, moraju da se provere i radovi na toj strani. Pre svega nadstrešnica nad nadstrešnicom do nadstrešnice koja je samo ušravljena u deo zida stanice. Nisam siguran ni da li su ikad ušrafili ploču koja na slici stoji iznad zida:
Pogledajte prilog 218533
Pogledajte prilog 218534
Srpska Nadstresnica Stranka
 
Moje mišljenje je da nije problem u projektu, niti u preopterecenju. Ok, štancuju se projekti kao na traci, obaraju se cene preko svake mere, pa se desi da kanalizaciona cev prolazi kroz prozor (karikiram), pa onda majstor psuje ove školovane.. Ali to je to. Što se tiče statike, to se ne dešava, niko neće da rizikuje, pogotovo ne danas kada je cena materijala niska u poređenju sa radnom snagom. Imao je CIP svojih trzavica, ali i dalje su institucija za mnoge. To što je inženjer sa licencom 315 vođa projekta je isto ok, ovo je ipak objekat koji opsluzuje železnicu, i sigurno je imao tim saradnika statičara, arhitekata i drugih, koji su bili zaduženi za određene delove projekta, a ne mogu svi da budu glavni. Meni osećaj govori da je problem u izvođenju, nesmotrenost izvođača, priuceni majstori, možda čak iz belog sveta, koji nemaju pojma šta su sajle niti čemu služe, ostavljeni da rade nešto bez nadzora, možda su nešto bušili ili sekli u blizini sajli, čačkali oko ankera i tako, ne sluteci ništa, izazvali oštećenja, istraga će (nadam se) pokazati. Mnogo je firmi, koje uvoze jeftinu radnu snagu iz Indije ili odakle već, imaju desetine neukih radnika a samo jednog inženjera koji pokriva 5 gradilišta po celoj Srbiji, i to mi je jezivo.
 
По свему судећи јесте измишљотина или макар полустина пошто је и логично да је потписник целовитог пројекта реконструкције пруге са лиценцом 315 а потписник подпројекта реконструкције и доградње станице дипл. инж. арх. са лиценцом 300.

Из ове насловне стране пројекта делује да је све чисто.

По закону о планирањи и изградњи, обзиром да је у питању реконструкција и доградња, неопходна је и макар изјава лица са лиценцом 310 да је конструкција у добром стању а обзиром на класу објекта сигурно мора да постоји и некакав елаборат о конструкцији. Немам сад времена да проверавам то у правилнику за техничку документацију.

Страшно је што немамо јавно доступан пројекат већ само ову насловну страну па шпекулишемо. То је већ грубо кршење закона.
Ovde na forumu se očigledno brkaju pojmovi Glavni projektant i Odgovorni projektant. Prelistajte članove 128 i 128a Zakona o planiranju pa će vam biti jasnije.
 
Srbi sa Kosova i Metohije problem
Ako je Srbin sa KiM potpisao i ucestvovao u necemu sto ne valja ne sme ga to amnestirati zato sto je sa KiM odgovornosti kao i bilo koju osobu koja je kao odgovorno lice ucestvovalo u bilo kom poslu. Odgovornost ne sme da ima naciju i narod vec da odgovorna bude osoba ili vise njih koja je to uradila.

Da je drzava ozbiljna sve papire o projektu bi javno objavila a ne da ih krije.
 
Moje mišljenje je da nije problem u projektu, niti u preopterecenju. Ok, štancuju se projekti kao na traci, obaraju se cene preko svake mere, pa se desi da kanalizaciona cev prolazi kroz prozor (karikiram), pa onda majstor psuje ove školovane.. Ali to je to. Što se tiče statike, to se ne dešava, niko neće da rizikuje, pogotovo ne danas kada je cena materijala niska u poređenju sa radnom snagom. Imao je CIP svojih trzavica, ali i dalje su institucija za mnoge. To što je inženjer sa licencom 315 vođa projekta je isto ok, ovo je ipak objekat koji opsluzuje železnicu, i sigurno je imao tim saradnika statičara, arhitekata i drugih, koji su bili zaduženi za određene delove projekta, a ne mogu svi da budu glavni. Meni osećaj govori da je problem u izvođenju, nesmotrenost izvođača, priuceni majstori, možda čak iz belog sveta, koji nemaju pojma šta su sajle niti čemu služe, ostavljeni da rade nešto bez nadzora, možda su nešto bušili ili sekli u blizini sajli, čačkali oko ankera i tako, ne sluteci ništa, izazvali oštećenja, istraga će (nadam se) pokazati. Mnogo je firmi, koje uvoze jeftinu radnu snagu iz Indije ili odakle već, imaju desetine neukih radnika a samo jednog inženjera koji pokriva 5 gradilišta po celoj Srbiji, i to mi je jezivo.
Javlja se ozbiljan problem jer ce morati dugo vremena da prodje da nadju neku polu win situaciju za sebe, a da mi na kraju nikad necemo ni saznati sta se zapravo desilo. Mozda to bude presedan kod nas u tom smislu.
 
i sigurno je imao tim saradnika statičara, arhitekata i drugih, koji su bili zaduženi za određene delove projekta
Jedino što je sigurno je da je nadstrešica pala. Ništa drugo nije sigurno i treba proveriti.

Edit: pošto vlast neće proveriti ništa. Ja već znam ko će biti zvaničan krivac - Imre Farkaš.
 
Mene fascinira osnovni projekt te stanice. Taj Farkas nije samo pravio stanicu, hteo je da napravi nesto novo.
I to njegovo je drzalo dok nisu dosli radikali.
Takav je i Bgd Sajam.
Avangardan.
 
Vrh