НОВОПРОЈЕКТОВАНО РЕШЕЊЕ
Пројектом је обухваћен низ програмских и структурних интервенција у објекту , како би се кроз
конципирање нових садржаја а уз минималне измене физичког простора извршила реактивација
овог значајног објекта.
На основу сагледаног на лицу места а у складу са новим технолошким потребама неопходна је
адаптација просторија у које се предвиђа смештај нове сигналне и телекомуникационе опреме као
и реорганизација постојећих просторија у складу са захтевима Корисника и Идејним технолошким
пројектом.
су радови на санацији подова, зидова, кровног покривача као и енергетска санација. Пројектом је
предвиђено прилагођавање објекта особама са посебним потребама што подразумева увођење
лифта и реконструкцију тоалета.
У вестибилу је предвиђено да се формирају мултифункционални простори за различите услужне
садржаје за потребе посетилаца попут инфо пулта, кафе бара, мењачнице, сувенирнице,
продавница, банкомата , аутомата и других садржаја.
Кров мултифункционалног простора и ветробрана је пројектован као нова галерија- на коти +3,37,
која има препуст од 105cm у односу на приземни део. Галерија се користи као кафе, чекаоница,
интернет пункт и слично.
Овој галерији се приступа преко новопројектованог једнокраког челичног степеништа и преко
пасареле са нивоа првог спрата, односно постојеће галерије као и лифтом.
Галерија је инкорпорирана у вестибил – чекаоницу тако да не угрожава изглед и архитектонску
вредност постојећег простора. На тај начин је простор осавремењен потребним садржајима и у
складу је са датим условима Завода за заштиту споменика културе града Новог Сада.
За приступ перонима на нивоу првог спрата као и на нову галерију предвиђен је панорамски
путнички лифт са пролазном кабином, димензија 170/260cm, носивости 1000kg, за 13 особа, са
две станице.
CHINA RAILWAY DESIGN CORPORATION SERBIA OGRANAK BEOGRAD
Косте Рацина 16б, 11000 Београд, Србија
621
Лифт је позициониран тако да се директно излази на постојећу галерију(ниво првог спрата) у
простор за путнике са инфо пултом а преко кога се директно излази на први перон. Лифт има
међустаницу на коти +3,37 ниво нове галерије и пасареле.
Галерија- ниво првог спрата односно перона
Интервенције у овом делу објекта огледају се у претварању целокупног простора за потребе
службе Инфраструктуре железнице. Предвиђен је потребан број канцеларија за различите
службе, санитарни чвор, учионица, сала за састанке која је уједено и ВИП салон.
Објекат је у грађевинском смислу у добром стању, због нове организације простора и услед
вишегодишњег не одржавања уочавају се оштећења на фасади, крову и у ентеријеру, па су
потребне следеће интервенције на објекту а то су: замена столарије и браварије, уградња
зидзавесе, замена и санација постојећих подова, санација равних кровова, ограда, уградња
плафона, уградња два електрична путничка ллифта, носивости 1000kg,за 13 особа, израда нове
галерије у вестибилу,санација фасаде од природног камена и израдаод вештачког камена.
Укупна нето површина са новом галеријом и лифтом је П=8770.97m2.
Укупна БРУТО објекта је П=11064.25m2.
Енергетска санација објекта
Објекат је грађен у време када енергетска ефикасност није била приоритет. Недостатак изолације
у омотачу објекта, као и дотрајала браварија узрок су најлошијег разреда у енергетској категорији
објеката –Г а уједно и великих средстава за одржавање објекта.
У циљу побољшања енергетске ефикасности објекта, за три разреда, предвиђене су одређене
интервенције на објекту, уз поштовање архитектонске вредности објекта , не мењајући аутентичан
изглед и материјализацију ентеријера и екстеријера.
Предвиђене мере енергетске санације обухватају замену фасадне браварије, додавање
термоизолације на крововима и на појединим фасадним зидовима где није облога од мермерних
плоча.
Предвиђени радови не угрожавају стабилност постојећег објекта, као ни аутентичан
изглед објекта.
Објекат припада IV степену отпорности према пожару - СОП IV. Сви грађевински елементи као
што су зидови, међуспратне конструкције, греде, кровна конструкција и врата применом
изабраних материјала у потпуности су испоштоване мере заштите од пожара.
Посебна пажња посвећена је приступачности простора лицима са посебним потребама, у складу
са Техничким спецификацијама интероперабилности – ТСИ ( Закон о интероперабилности
железничког система „Сл.гласник РС“ број 41/2018) . У простору вестибила и ходника постављају
се тактилне стазе које ће означавати правац кретања слепих и слабовидих лица. Стазе
формирају тактилни елементи ( водилице и чепови) од инокса.