Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Standardizacije natpisa i dalje nista misaona imenica kao i natpis kolosek 2 na ćirilici
@Boki123 jesi očistili grafite

Притом, како изгледа на слици, натпис КОЛОСЕК 2 штрчи својим двоструко већим фонтом од назива стајалишта. Табла за излаз има натпис излаз на ћирилици и енглеском, а име улице на ћирилици и латиници (не енглеском). Поптпуни хохштаплерај.

Тешко то све обложити оним алу панелима који се свуда стављају?

Мени лично "камени дезен" на стајалишту Карађорђев парк има неки свој шмек.
 
Мало фарбе и светла и станица би била одлична. Причамо о буквално пар хиљада евра.


Stockholm-T-Centralen-Metro-Station-Art.jpg
 
Naravno da tom prugom saobraćaju vozovi sa ugrađenim ETCSom, tj. EMV 410/414 jer je on u obavezi da ima kabinsku signalizaciju (brzine preko 160 km/h). Ostala vozila mahom nemaju ETCS jer im nije potreban (da li je poželjan to je drugo).
Na ovoj pruzi je ugrađen ETCS nivo 2 što znači da postoji i kabinska i klasična signalizacija.
Naravno da nisu dva voza usmerena na isti kolosek, barac je isao na 9. kolosek valjda i imao je postavljen put vožnje (zabravljen ili blokiran) i nije bilo moguće da u kompjuteru postaviš put vožnje koji se kosi sa njim. Vozu koji se nalazio u stanici zemun (na 8. koloseku ako se sećam) je signal bio na Stoj, a on je po navici krenuo i prošao preko signala čime je zakačio magnet od 2000Hz koji je xaveo prinudno kočenje i voz se zaustavilo. Barac je u tom trenutku prošao poslednji signal koji mu je zbog skretnica ograničio brzinu i imao je dovoljno da ukoči kad je video drugi voz (ali je ugašen napon pre toga)
Ovo je hrana za dušu za laike poput mene. Hvala na objašnjenju.
 
Da li su to u stvari dve osobe koje sede jedna do druge, ili bukvalno dispečer zove nekog?
Takođe, zar ne može računar sam da isključi struju, bez ljudi (znam da generalno može, ali ne znam kako izgleda kod nas)?
Dve odvojene osobe, jedna u Prokopu, jedna u Topčideru kao što kaže mv. Generalno imaju direktnu telefonsku liniju na dugme, osim što Topčider nema telefonsku mrežu zbog raznih radova i krađa.
Kroz "ruski" projekat "jedinstveni dispečerski centar" je trebalo da se centralizuje daljinsko upravljanje saobraćajem i napajanjem na celoj mreži IŽS, ali ne znam da li je to i dalje u planu niti kada će se projekat realizovati.

Generalno nije preporučljivo da se automatski rukuje aparatima osim u slučaju zaštite energetske opreme.
Primera radi, nesreća kod Rijeke prošle godine, koja je navodno nastala jer su otkazale kočnice, je možda mogla da bude sprečena da dispečer nije isključio napajanje. Naime, lokomotive koje su bile na čelu voza mogu da koče punom snagom električnim motorima kada su povezane na mrežu, ali imaju jako male kočione otpornike i ograničeno kočenje kada nisu povezane na mrežu. Pretpostavljam da su mogli da ukoče voz da napon nije bio isključen. Ovako se voz sudario sa drezinom i iskliznule su obe lokomotive, TMD i svih 19 vagona sa žitom.
 
Vozom do Budimpeste verovatno 2027., brza pruga do Nisa, daj boze 2033., putnicki saobracaj preko Zagreba, pitaj boga. U narednih nekoliko godina, poslednja stanica Subotica, a do Nisa, citavu vecnost.
 
Vozom do Budimpeste verovatno 2027., brza pruga do Nisa, daj boze 2033., putnicki saobracaj preko Zagreba, pitaj boga. U narednih nekoliko godina, poslednja stanica Subotica, a do Nisa, citavu vecnost.
Još nije počelo da se gradi:))) Kakav mega-hejt. To samo Nova može da nadje. Nekoliko mađ. vlogrera koji snimaju tok izgradnje kažu da je građevinski najvrv. gotovo do kraja 2025.
 
Poslednja izmena:
Кинезима он не треба, значи, неће га бити.
 
Пругу Београд - Шид Весић је поменуо на Првој.
У смуслу, ако се договоримо са ХР да пругу радимо и једни и други и заједно конкуришемо за ЕУ средства радиће се "брза пруга", ако се не договоримо и не одобре грант "ремонт" за 120.

Више од пола нарбројаних ствари је на нивоу идеје а и термин "брза пруга" се олако употребљава.
Не знам како замишљају "брзу пругу" кроз грделичку и сићевачку клисуру али ок... Ако до 2032,3. заврше пругу до Ниша са обилазницом а остатак железничке мреже ремонтују и врате на пројектоване брзине и то ће бити нешто.
 
Poslednja izmena:
То би и било најбоље решење за повезивање са Републиком Српском па и Федерацијом али много већи проблем је како даље од Бијељине.
Прво би било потребно формирати железнички коридор кроз Бијељину а затим изградити 100 километара нове пруге од Бијељине до Модриче.
Можда...некада...неко...
 
Brza pruga zna se šta je uglavnom sve preko 160km/h. Za mene koji sam obična neuka seljančica brza pruga je kada voz prugom kojom je 3 decenije išao max 30km/h sada nakon remonta ide 60-70km/h i nisam dužan da znam šta su denivelacije, ETCS, radijusi krivina, 49 i 60 E1 šine. Šta mi sa televizora kažu da je brza pruga to mi je.
 
Jučerašnja izjava, malo detaljnije o prugama.

Koliko shvatam planira se i zajednička elektrifikacija evropskim sredstvima Doboj-Tuzla-Zvornik-Loznica-Šabac-Ruma.

Inače, BiH i Crna Gora sve češće pominju prugu Mostar-Čapljina-Trebinje-Bileća-Nikšić, a mi sve manje Valjevo-Loznica.
 
Inače, BiH i Crna Gora sve češće pominju prugu Mostar-Čapljina-Trebinje-Bileća-Nikšić, a mi sve manje Valjevo-Loznica.

То се брат-брату помиње деценијама и ништа. Ево из 2011. године https://www.slobodnaevropa.org/a/ideja_o_obnovi_pruge_dobra_ali_kasni/24176406.html па 2017. https://bankar.me/gradice-se-pruga-pljevlja-berane-kosovo-i-capljina-niksic/.

Велика је грешка што су се ускотрачне пруге укидале уместо адаптирале за нормални колосек. Некадашња ускотрачна пруга Чапљина - Никшић са краком за Дубровник и Херцег-Нови би данас имала немерљиву туристичку добит. Замисли ћиру који повезује туристичка места као што су Мостар, Требиње, Дубровник и Херцег-Нови. То би било потпуно лудило мозга.
 
Jučerašnja izjava, malo detaljnije o prugama.

Koliko shvatam planira se i zajednička elektrifikacija evropskim sredstvima Doboj-Tuzla-Zvornik-Loznica-Šabac-Ruma.

Inače, BiH i Crna Gora sve češće pominju prugu Mostar-Čapljina-Trebinje-Bileća-Nikšić, a mi sve manje Valjevo-Loznica.

Bilo bi onda logično u sklopu toga odmah da se napravi i deonica Sabac Beograd odnosno Nikinci-singidunum grad koja je dugačka 45 km umesto da kruži preko Rume.
 
Bilo bi onda logično u sklopu toga odmah da se napravi i deonica Sabac Beograd odnosno Nikinci-singidunum grad koja je dugačka 45 km umesto da kruži preko Rume.
Требали су да изграде пругу преко Обреновца, терен уопште није захтеван а значила би тамошњим селима.
 
То би и било најбоље решење за повезивање са Републиком Српском па и Федерацијом али много већи проблем је како даље од Бијељине.
Прво би било потребно формирати железнички коридор кроз Бијељину а затим изградити 100 километара нове пруге од Бијељине до Модриче.
Можда...некада...неко...
И само веза са Бијељином без даљег продужетка у РС би била оправдана с обзиром на величину и значај тог града.

Bilo bi onda logično u sklopu toga odmah da se napravi i deonica Sabac Beograd odnosno Nikinci-singidunum grad koja je dugačka 45 km umesto da kruži preko Rume.
Битно је заобићи на траси војни полигон, као што би и значило да постоји одовјени колосек за исти за довлачење тенкова и борбених возила која се сад обично возе на тегљачима или самоходно ако су точкаши.
Пруга би значила шећерани у Пећинцима где сваки дан има преко 40 шлепера са репом. Питање је само да ли ићи на Сремске Сингидунумовце или на Добановце због преласка ауто пута.
 
Vrh