Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

I onda kaže:

Da, a onda se desi zamalo sudar u Zemunu koji nije izbegnut zbog tehnologije, već isključivo srećnih okolnosti da je neko skapirao šta se dešava. Ali dobro, rekla je "ugrađen", a ne u funkciji.
Ajde da ne lupetamo, autostop je odradio svoje, voz se zaustavio. Barac bi se isto tako zaustavio jer je svakako morao proći preko skretnice manjom brzinom. Nego ne možeš proglasiti signal za heroja i pustiti u medije.
Ali dobro, dispačer je dobro odreagovao jer je isključio kontaktnu mrežu.
ETCS jeste najnapredniji sistem sigurnosti u Evropi, ali ga nijedan voz u incidentu nije imao, već koriste autostop.
 
Ajde da ne lupetamo, autostop je odradio svoje, voz se zaustavio. Barac bi se isto tako zaustavio jer je svakako morao proći preko skretnice manjom brzinom. Nego ne možeš proglasiti signal za heroja i pustiti u medije.
Ali dobro, dispačer je dobro odreagovao jer je isključio kontaktnu mrežu.
ETCS jeste najnapredniji sistem sigurnosti u Evropi, ali ga nijedan voz u incidentu nije imao, već koriste autostop.
Dakle, vraćamo se na to da imamo sistem, ali nije u funkciji, ne vidim šta je tu lupanje. Takođe, prema svim javnim informacijama bilo je neophodno isključiti napon, ako imaš druge informacije (npr. rezultate istrage) molim te da podeliš.
 
Dakle, vraćamo se na to da imamo sistem, ali nije u funkciji, ne vidim šta je tu lupanje. Takođe, prema svim javnim informacijama bilo je neophodno isključiti napon, ako imaš druge informacije (npr. rezultate istrage) molim te da podeliš.
Šta nije bilo u funkciji? ETCS nije ni ugrađen u ta vozila.
 
Šta nije bilo u funkciji? ETCS nije ni ugrađen u ta vozila.

Ako imaš prugu sa ETCSom, a po njoj idu vozovi bez njega, to je isto kao i bez ETCSa, koja je njegova poenta?
Drugo, gde je neka potvrda da je autostop reagovao?
Treće, kako je moguće da su dva voza usmerena na isti kolosek u startu pored toliko slobodnih koloseka?

Pričamo o slabo opterećenoj pruzi, zamisli da se koristi na maksimumu.
 
Ako imaš prugu sa ETCSom, a po njoj idu vozovi bez njega, to je isto kao i bez ETCSa, koja je njegova poenta?
Drugo, gde je neka potvrda da je autostop reagovao?
Treće, kako je moguće da su dva voza usmerena na isti kolosek u startu pored toliko slobodnih koloseka?

Pričamo o slabo opterećenoj pruzi, zamisli da se koristi na maksimumu.
Naravno da tom prugom saobraćaju vozovi sa ugrađenim ETCSom, tj. EMV 410/414 jer je on u obavezi da ima kabinsku signalizaciju (brzine preko 160 km/h). Ostala vozila mahom nemaju ETCS jer im nije potreban (da li je poželjan to je drugo).
Na ovoj pruzi je ugrađen ETCS nivo 2 što znači da postoji i kabinska i klasična signalizacija.
Naravno da nisu dva voza usmerena na isti kolosek, barac je isao na 9. kolosek valjda i imao je postavljen put vožnje (zabravljen ili blokiran) i nije bilo moguće da u kompjuteru postaviš put vožnje koji se kosi sa njim. Vozu koji se nalazio u stanici zemun (na 8. koloseku ako se sećam) je signal bio na Stoj, a on je po navici krenuo i prošao preko signala čime je zakačio magnet od 2000Hz koji je xaveo prinudno kočenje i voz se zaustavilo. Barac je u tom trenutku prošao poslednji signal koji mu je zbog skretnica ograničio brzinu i imao je dovoljno da ukoči kad je video drugi voz (ali je ugašen napon pre toga)
 
Poslednja izmena:
Napokon.
Mala Krsna - Radinac
Foto by Dušan Radić(fb)
1000000418.jpg
1000000419.jpg
 
Naravno da tom prugom saobraćaju vozovi sa ugrađenim ETCSom, tj. EMV 410/414 jer je on u obavezi da ima kabinsku signalizaciju (brzine preko 160 km/h). Ostala vozila mahom nemaju ETCS jer im nije potreban (da li je poželjan to je drugo).
Na ovoj pruzi je ugrađen ETCS nivo 2 što znači da postoji i kabinska i klasična signalizacija.
Naravno da nisu dva voza usmerena na isti kolosek, barac je isao na 9. kolosek valjda i imao je postavljen put vožnje (zabravljen ili blokiran) i nije bilo moguće da u kompjuteru postaviš put vožnje koji se kosi sa njim. Vozu koji se nalazio u stanici zemun (na 8. koloseku ako se sećam) je signal bio na Stoj, a on je po navici krenuo i prošao preko signala čime je zakačio magnet od 2000Hz koji je xaveo prinudno kočenje i voz se zaustavilo. Barac je u tom trenutku prošao poslednji signal koji mu je zbog skretnica ograničio brzinu i imao je dovoljno da ukoči kad je video drugi voz (ali je ugašen napon pre toga)

Hvala na objašnjenju, ali ništa od toga nije bilo objavljeno. Dakle, ako je sve radilo kako treba, čemu isključivanje struje?
 
Hvala na objašnjenju, ali ništa od toga nije bilo objavljeno. Dakle, ako je sve radilo kako treba, čemu isključivanje struje?
Samo da napomenem da je isključenje napona došlo kada je sve bilo završeno. Tj. oba voza bila u stanju mirovanja već duže vreme.
Isključenje napona nije imalo uticaja u konačnom izbegavanju sudara.
 
Užasno je.
Izgleda da će Hrvati da mu osujete
prvobitni plan da se od Beograda do
Milana putuje 5-6 sati vozom znači dosta
brže nego autom. :)
 
Samo da napomenem da je isključenje napona došlo kada je sve bilo završeno. Tj. oba voza bila u stanju mirovanja već duže vreme.
Isključenje napona nije imalo uticaja u konačnom izbegavanju sudara.

Tako sam i ja shvatio iz toga što je Boki napisao, hvala što si potvrdio da je i drugi voz stajao. Ali nije mi jasno čemu onda isključivanje struje, zar to neće nepotrebno uticati na celokupni saobraćaj? Takođe, čemu uopšte pisanje u novinama od tome ako je to u stvari greška na grešku?
 
Tako sam i ja shvatio iz toga što je Boki napisao, hvala što si potvrdio da je i drugi voz stajao. Ali nije mi jasno čemu onda isključivanje struje, zar to neće nepotrebno uticati na celokupni saobraćaj? Takođe, čemu uopšte pisanje u novinama od tome ako je to u stvari greška na grešku?
Takva je procedura. Jer TK dispečeri kada su videli (čuli) da je voz izašao na crveno su morali da obaveste CDU da isključi napon. I to iziskuje određeni vremenski period a koji je bio duži od zaustavljanja vozova na terenu.
 
Da li su to u stvari dve osobe koje sede jedna do druge, ili bukvalno dispečer zove nekog?
Takođe, zar ne može računar sam da isključi struju, bez ljudi (znam da generalno može, ali ne znam kako izgleda kod nas)?
 
Da li su to u stvari dve osobe koje sede jedna do druge, ili bukvalno dispečer zove nekog?
Takođe, zar ne može računar sam da isključi struju, bez ljudi (znam da generalno može, ali ne znam kako izgleda kod nas)?
У ТК на Београд Центру имају велико црвено дугме које притисну када се нешто деси да искључе напон.
 
У ТК на Београд Центру имају велико црвено дугме које притисну када се нешто деси да искључе напон.
Nije baš tako.
Da li su to u stvari dve osobe koje sede jedna do druge, ili bukvalno dispečer zove nekog?
Takođe, zar ne može računar sam da isključi struju, bez ljudi (znam da generalno može, ali ne znam kako izgleda kod nas)?
Energetski dispečer CDU se nalazi u Topčideru preko puta stare stanične zgrade.
Nije na Prokopu.
 
Nije baš tako.

Energetski dispečer CDU se nalazi u Topčideru preko puta stare stanične zgrade.
Nije na Prokopu.
Хм.. Лично сам видео то црвено дугме на Прокопу и колико се сећам објаснили су ми да је то да обавесте ЦДУ да искључи напон.
 
Хм.. Лично сам видео то црвено дугме на Прокопу и колико се сећам објаснили су ми да је то да обавесте ЦДУ да искључи напон.
Slažem se, ali...
Energetski dispečer mora biti obavešten na kojoj deonici napajanje treba isključiti. Jer napon se ne isključuje na celoj deonici od Beograda do Novog Sada. A to iziskuje ipak da se oni moraju čuti.
 
Vrh