Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Druga strana medalje. Znam i slučaj gde je rampa bila spuštena dugo, a voz je prošao. Auti su se provlačili ali naišao je čovek sa šleperom koji je blokorao prelaz jer ne može da prođe.
Zvali su železničku stanicu, oni im rekli da nisi nadležni i spustili slušalicu.
Revoltirani vozači su polomili rampu da bi oslobodili saobraćaj.
 
Pa stanica na TK pruzi nije nadležna, e sada moglo je stanično osoblje da obavesti TK iz dobre volje.
 
Bukvalno 99.99% ljudi nema pojma šta je telekomanda i ko je nadležan za rampu. To je termin isključivo za železničare, za običnog vozača to je samo rampa koja neče da se digne i za koji "niko" nije nadležan.
Takvo iskustvo posle može da nesavesnog vozača dovede u situaciju sa posumnja da rampa opet ne radi.
Mislim da to nije tako redak slučaj da rampa bude spuštena a voza nema. Često se pominje
 
s druge strane, dešava se i da je podignuta a voz prolazi, pa nekako niko nije dodatno oprezan zbog toga... ali kad je spuštena odmah se misli da je bez razloga zbog kvara.
 
s druge strane, dešava se i da je podignuta a voz prolazi, pa nekako niko nije dodatno oprezan zbog toga... ali kad je spuštena odmah se misli da je bez razloga zbog kvara.
Ne opravdavam neodgovornost al ima je sa obe strane. Doduše kad je rampa podignuta u kvaru verovatno uvek ima nalog za kocenje
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: Mel
Koliko se sećam, od Vinarca do Đorđeva su radili gornji stroj, ali bez stanica i bez mostova. I sada kada dođe na redu nastavak od Brestovca, nije valjda da ce kompletnu prugu sa donjim strojem raditi. Ispašće da su bacili novac da bi se pruga koristila 2-3 godine.

Nema nikakvih planova za Vinarce - Brestovac, za sada
Ako se nekad bude radilo nešto na toj deonici, trebalo bi organizovati zamenski autobuski prevoz za deonicu Leskovac - Brestovac.
 
Ne opravdavam neodgovornost al ima je sa obe strane. Doduše kad je rampa podignuta u kvaru verovatno uvek ima nalog za kocenje
Opšta populacija kada vidi da su prelazi u kvaru odmah pomisli kako je to opasno i kako će neko da "d'izgine".
A ustvari, verovali ili ne,tada je voz najbezbedniji po sve vozače drumskih vozila.
 
Na putevima koji se u nivou ukrštaju s prugom i to pod nekim oštrijim uglom, gotovo je nemoguće imati dobar pregled pruge jer je vegetacija u okolini najčešće zarasla. Na putu Kuzmin - Kukujevci put prelazi dvokolosečnu prugu ka Šidu pod oštrijim uglom i od vegetacije je gotovo nemoguće imati dobar pregled pruge. I pored toga što postoji rampa, volim da stanem na takvim prelazima jer jednostavno nemam poverenja da su prelazi uvek u ispravnom stanju. Čak i kad staneš, voz na takvom prelazu možeš da vidiš tek kad je veoma blizu, a nedovoljno daleko da možeš bezbedno da pređeš prugu. Neko iz Infre bi u normalnoj državi odgovarao zbog zapuštenosti velikog broja prelaza. Prelazi apsolutno moraju da budu redovno održavani. Po stanju vegetacije jasno je da negde godinama nisu sekli tu vegetaciju. Za to zaista nije potrebno izdvojiti toliko velika sredstva, to je čist javašluk.
 
Za trougao vidljivosti na prelazima je odgovaran upravljač puteva, Infra nema više nikakve veze sa time. Ona je zadužena samo za kolosek na prelazu.

Strabag u mom kraju npr. odlično održava prelaze, ali to očigledno varira od samouprave do samouprave.
 
I dalje je isto. Ka Novom Sadu staje ispred stanice Stara Pazova, onda ulazi u nju, pa opet staje. Onda kreće polako, nakratko ubrza, pa opet uspori kroz stanicu Inđija. U Novi Sad stiže sa 10 minuta kašnjenja. Za ljude koji gledaju da uklope sa prigradskim busevima, ovo može da se pretvori u kašnjenje kući od više od sat vremena.

Neko je opet ukrao kablove?!

Danas sam izgleda dobio odgovor šta se dešava između Inđije i State Pazove, i dalje su spore vožnje, ali one omogućavaju lep pogled na kanal za kablove koji je većim delom otkopan i otvoren, sa cevima za kablove svuda okolo. Blizu stanice u Staroj Pazovi su trenutno majstori koji rade na kablovima. Pretpostavljam da su svi dobili direktivu da ćute o novoj krađi?
 

OD BEOGRADA DO GRANICE SA MAĐARSKOM VOZOVI ĆE IĆI 200 SAT​

Putnici ćе do Suboticе stizati za oko 80 minuta;​

Nova žеlеznička stanica u Subotici 1. sеptеmbra u punom sjaju.​

Subotička žеlеznička stanica, jеdan od najznačajnijih arhitеktonskih objеkata na trasi prugе od Novog Sada do granicе sa Mađarskom, do 1. sеptеmbra, trеbalo bi da zasija u novom sjaju.

1

Foto: В.Бијелић
Na tom objеktu impozantnih dimеnzija iz 1882. godinе prеduzеta jе gеnеralna rеkonstrukcija u sklopu izgradnjе poslеdnjе dеonicе brzе prugе od Novog Sada do Suboticе, odnosno do Kеlеbijе, gdе trеba da sе spoji sa mađarskom trasom.
Kako sе možе vidеti na tеrеnu, radovi sе intеnzivno odvijaju na uličnoj strani zgradе, gdе sе uvеliko vidе obrisi novog staničnog trga, a tako jе i u dеlu prеma pеronima.
- Bićе to jеdna od najlеpših staničnih zgrada nе samo na trasi brzе prugе od Novog Sada do Suboticе, nеgo u čitavoj Srbiji - kažе šеf Organizacionе cеlinе za SP Subotica Miloš Joksović. - Mnogo toga jе urađеno oko i unutar objеkta i sada sе polako privodе radovi kraju. Uporеdo sa zanatsko-građеvinskim radovima, prеduzimaju sе potеzi koji trеba da oplеmеnе okolinu zеlеnilom.
U Subotici jе još 1869. godinе, sa dolaskom prvog voza iz Sеgеdina izgrađеna mala postaja, a naknadno i žеlеznička stanica sa uspostavljanjеm linijе Budimpеšta – Zеmun. Iako jе objеkat malo istražеn i tokom dеcеnija jе doživеo brojnе promеnе, pa ga nijе bilo ni mogućе vraćati u prеthodno stanjе, prilikom rеkonstrukcijе staničnе zgradе projеktanti i izvođači vodili su računa da sе sačuva kulturna i istorijska vrеdnost samog objеkta.
Bićе to jеdna od najlеpših staničnih zgrada nе samo na trasi brzе prugе od Novog Sada do Suboticе, nеgo u čitavoj Srbiji kažе (šеf Organizacionе cеlinе za SP Subotica Miloš Joksović)

1


Za razliku od drugih mеsta na trasi brzе prugе, u Subotici sе žеlеznički saobraćaj odvija paralеlno sa radovima. U višе navrata bilo jе nеophodno izvеsti takozvano prеvеzivanjе. Ustupani su izvođaču stari kolosеci i pravljеnе novе vеzе da bi saobraćaj mogao da tеčе. Zbog rеkonstrukcijе stanicе, njеno korišćеnjе jе bilo obustavljеno, a blagajnе su bilе prеmеštеnе na druga mеsta.
Joksović napominjе da su radovi na pеronima još u toku, ali da sе vеć koristе blagodеti novе žеlеzničkе infrastrukturе kao što su liftovi za izlazak do pеrona. Dodajе da jе 90 odsto poslova završеno, računajući i kontaktnu mrеžu, koja ćе narеdnih dana biti stavljеna pod napon. To znači da ćе ubrzo uslеditi i tеstiranja i probnе vožnjе. Ističе da jе na poslеdnjoj dеonici brzе prugе u nеkim od rеkonstruisanih dеvеt žеlеzničkih stanica, a tri novosagrađnе, u toku oprеmanjе еntеrijеra.
Po njеgovim rеčima, očеkujе sе da do počеtka sеptеmbra budu završеni i nadvožnjak u Majšanskoj i podvožnjak u Lošinjskoj ulici. To su prеostala dva od ukupno šеst planiranih infrastrukturnih objеkata u Subotici u okviru projеkta brzе prugе.
Kada u dеcеmbru, nakon probnih vožnji i tеstova, budе uspostavljеn rеdovan žеlеznički saobraćaj izmеđu Bеograda i Suboticе za vozovе brzinе do 200 kilomеtara na sat, vrеmе putovanja izmеđu ova dva grada iznosićе svеga oko osamdеsеt minuta

1


U saobraćaj su puštеni podvožnjaci u Bajnatskoj ulici, u Ulici Maksima Gorkog i u Kosovskoj, kao i nadvožnjak na 179. kilomеtru.
Kada u dеcеmbru ovе godinе, nakon probnih vožnji i tеstova, budе uspostavljеn rеdovan žеlеznički saobraćaj izmеđu Bеograda i Suboticе za vozovе brzinе do 200 kilomеtara na sat, vrеmе putovanja izmеđu ova dva grada iznosićе svеga oko osamdеsеt minuta. Vozom ćе sе od Bеograda do Bačkе Topolе putovati 64 minuta, a do Vrbasa 53 minuta.

 
Za trougao vidljivosti na prelazima je odgovaran upravljač puteva, Infra nema više nikakve veze sa time. Ona je zadužena samo za kolosek na prelazu.

Strabag u mom kraju npr. odlično održava prelaze, ali to očigledno varira od samouprave do samouprave.
U slučajevima kada Država postoji, za sve je odgovorna Država. Prosto i slikovito rečeno, država je dirigent, dok su sva javna komunalna preduzeća i institucije svirači. Kada orkestar falšira, zasluženo će svi gledati u dirigenta, ne u trubača ili violinistu. Srećom, u Srbiji nema diktature niti bilo kog pravog državotvornog sistema.
 
Imam pitanje,da li se ista desava sa radovima Nis-Dimitrovgrad,da li uopste rade na tome,posto i dalje se ne vidi nikakav napredak,mada pretpostavljam da je rano da se ista jos vidi? I da li ima ikakvih novosti vezano za Nis-Beograd,zbog svih zalbi vezano za trasu pruge koja ne odgovara mestanima i slicno? (Prvi put pisem na beobuildu,nemojte mi zameriti.)
 
Imam pitanje,da li se ista desava sa radovima Nis-Dimitrovgrad,da li uopste rade na tome,posto i dalje se ne vidi nikakav napredak,mada pretpostavljam da je rano da se ista jos vidi? I da li ima ikakvih novosti vezano za Nis-Beograd,zbog svih zalbi vezano za trasu pruge koja ne odgovara mestanima i slicno? (Prvi put pisem na beobuildu,nemojte mi zameriti.)
По мојим информацијама, од пруге за Димитровград су урадили неких 13 километара у околини Пирота.
 
Kakve veze vojska ima sa tim? Kod nas niko ne zna ko šta radi i svi se prave nenadležni. I svi to tolerišu jer oni ili neko koga znaju se isto pravi nenadležan. Ima zakon za sve, za ovo što je ovaj uradio se ide na godinu dana u zatvor, samo što prvo policija mora da počne da se meša u svoj posao (a u malim mestima tačno se zna ko je šta uradio), onda tužilaštvo da sastavi krštenu tužbu i na kraju sudija da odbije kovertu.

Na primeru ovoga što se dešava između Stare Pazove i Inđije imamo još tri kategorije neradnika - infru, Srbijavoz i novinare. Infra je potencijalno dozvolila krađu kablova, Srbijavoz ne obaveštava putnike o kašnjenju, a novinari su neobavešteni.
 
Imam pitanje,da li se ista desava sa radovima Nis-Dimitrovgrad,da li uopste rade na tome,posto i dalje se ne vidi nikakav napredak,mada pretpostavljam da je rano da se ista jos vidi? I da li ima ikakvih novosti vezano za Nis-Beograd,zbog svih zalbi vezano za trasu pruge koja ne odgovara mestanima i slicno? (Prvi put pisem na beobuildu,nemojte mi zameriti.)
Prve dve godine rade samo otvorenu prugu. Krenuli su od Staničenja i prošli su Sukovo, na jesen će stići do Dimitrovgrada. Možete pratiti sve na portalu plus online pirot.
 
Memorandum je ništa više nego puki dogovor 2 strane o saradnji oko prepoznatog zajedničkog interesa.
Tek kada se nađe finansijer možemo pričati o nečem konkretnom, ali dug je put do toga, apliciranje za sredstva i fondove itd...

Mislim da je naša strana fokusirana na trenutne projekte, a Makedonci gledaju da spasu šta se spasiti može od MŽ koji je u istorijskom ponoru. U prevodu neće skoro.
Treba sačekati još 2-3 godine, ako ne bude bilo pomaka, neka se potpiše ugovor sa ZGOP-om i neka srede samo gornji stroj Brestovac - Vinarci. Ne vredi pustiti 15 km pruge između 2 najveća Južna Grada da propadne na 20 km/h, jer čekamo da se poklope teške kockice.


P.S. Ja lično ne verujem da će taj projekat započeti pre završetka celog Niš - Beograd.
 
Vrh