Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Vezano za remonte pruga kategorisanih kao regionalne, na pravcima gde je put gategorisan kao magistralni, urađene su zbog pritiska stranih firmi, ne zbog naroda u Srbiji. Kvalitet polovnog materijala najčešće omogućava 60-80km/h, što jeste neki napredak u odnosu na raspad pre toga. Tu brzinu najčešće određuje istrošenost glave šine, dok su ostali elementi dosta jeftiniji, čak se ugrađuju delimično i novi betonski pragovi. Ipak, ako nisu urađeni bar neki minimalni radovi na donjem stroju (drenaže tamo gde su se pojavili blatnjavi džepovi ili korita, sanacija mostova u najlošijem stanju...) i ako se i dalje održava ekstremni tehnološki manjak formiran od 2012. na nekim delovima pruga može biti čak i u gorem stanju nego pre popravke, i to za manje od 15 godina, koliko bi polovni materijal mogao da drži neki minimalistički standard.
 
Pozdrav,

200.jpg


Mene ovakvi momemnti dodove do LUDILA!!! Kako je jbn moguće da farba otpada sa NOVOG signala nakon manje od 3 godine upotrebe??? Snimljeno u Zemunu, pre neki dan, odrastao sam na ovim peronima, signali koji su ranije stajali /pre modernizacije/ NIKADA se nisu raspadali ovako!!!!

pozdrav,

Petar
 
Da li je kod prelaza standardizovano da se uvek prvo uključuje crveno blinkanje pa se posle nekog vremena spušta rampa? Na ovim snimcima iz Vognja to se ne vidi.
 
Pozdrav,

Pogledajte prilog 208954

Mene ovakvi momemnti dodove do LUDILA!!! Kako je jbn moguće da farba otpada sa NOVOG signala nakon manje od 3 godine upotrebe??? Snimljeno u Zemunu, pre neki dan, odrastao sam na ovim peronima, signali koji su ranije stajali /pre modernizacije/ NIKADA se nisu raspadali ovako!!!!

pozdrav,

Petar

Nije isljučeno da ovaj signal ima neku falinku ili defekt prilikom proizvodnje istog.

Dokle god bude izolovan slučaj nema razloga za nervozu
 
Nije isljučeno da ovaj signal ima neku falinku ili defekt prilikom proizvodnje istog.

Dokle god bude izolovan slučaj nema razloga za nervozu
Pozdrav,

Ne, ovo nije izolovan slučaj, na Tošinom bunaru prostorni signal na 'kontra'koloseku je bio potpuno isti kao ovaj u Zemunu, na ulaznom signalu u Bešku /opet kontra kolosek/ isto, na bar još dva mesta isto....

pozdrav,

Petar
 
Za trougao vidljivosti na prelazima je odgovaran upravljač puteva, Infra nema više nikakve veze sa time. Ona je zadužena samo za kolosek na prelazu.

Strabag u mom kraju npr. odlično održava prelaze, ali to očigledno varira od samouprave do samouprave.
Итекако има Инфра обавезу:
Одржавање зоне потребне прегледности врши се у делу пружног појаса железничке пруге и у зони потребне прегледности изван пружног појаса.
Пружни појас је земљишни појас са обе стране пруге у ширини од 8 m, у насељеном месту 6 m, мерећи од осе крајњих колосека, земљиште испод пруге и ваздушни простор у висини од 14 m.
 
To je samo 4-6 metara od slobodnog profila kretanja voza, a polubranici ili znaci su obično na samom obodu pružnog pojasa. Na samom uglu putnog i pružnog pojasa je zona za koju niko nema odgovornost. A to je do države da definiše. Smatram da bi to trebalo da pripadne preduzeću za puteve, zato što na mnogo više mesta daleko od samih pruga nedostaje odgovornost za uklanjanje i rastinja i objekata koji ometaju preglednost puta. A do uklanjanja objekata ili rastinja koje ometa preglednost puta da opasna zona bude obeležena sa propisanom drumskom signalizacijom.
 
Одржавање зоне потребне прегледности врши се у делу пружног појаса железничке пруге и у зони потребне прегледности изван пружног појаса.
Пружни појас је земљишни појас са обе стране пруге у ширини од 8 m, у насељеном месту 6 m, мерећи од осе крајњих колосека, земљиште испод пруге и ваздушни простор у висини од 14 m.

Врши се, али не у Србији. Одржаваже пружног појаса у Србији у последњих пар деценија је готово непостојеће.
 
Dobro, znam ja šta je pružni pojas i on se ne održava kako treba već xy vremena.
Upravljač puteva ima obavezu da održava putni pojas i preglednost na ukrštanjima puteva / pruge, u šta spadaju i putni prelazi, takođe i znakovnu signalizaciju na prelazu.
Za trougao vidljivosti je potrebno dosta više od tih 8 metara i zato je nadležnost na upravljaču puteva da obezbedi istu.
Da se kojim slučajem na prelazu koji je skroz obrastao desi nesreća, kriv je upravljač puteva, jer nije obezbedio vidljivost u ukrštanju, zato je kod mene tek od pre nekoliko godina pojačano održavanje.
Železnica treba i mora da održava svoj pružni pojas, no ako je ceo prelaz urasao to nije sigurno cela krivica železnice


Uostalom evo kako izgleda pravilno održavanje putnog prelaza, gde je upravljač puteva obezbedio preglednost.
Tačno se vidi kasnije kako izgleda pojas gde je samo železnica odgovorna.
Screenshot_20240822_143525_Gallery.jpg

Ovde se još bolje vidi.
IMG_20240822_144145_012.jpg


I ovde, ovo levo što vidite je u stvari obraslo brdo, pošto je loša vidljivost zbog brda upravljač puteva je iza ovog znaka STOP (ne vidi se) postavio ogledalo.
FB_IMG_1724330749232.jpg


U Lazarevačkom slučaju. Upravljač puteva je očistio desnu stranu, ali nije levu i onemogoćio je vozilu preglednost.
Železnica sa druge strane pošto ne odrzava pojas sa desne strane, dosta je smanjila ugao preglednosti i mora se opomenuti.
Sada samo ostaje pitanje zašto upravljač puteva nije očistio desnu stranu, a levu jeste?
IMG_20240822_145154_847.jpg
 
Vrh