Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Problem je što vozači ne prate pravila saobraćaja. Mnogi su i pozaboravljali, mora saobraćajna policija da kontroliše prekršaje, a to znači i na raskrsnicama stop, praćenje semafora, puštanje pešaka... Možda ne bi bilo loše stvarno ugraditi kamere koje će da nadgledaju da li se vozilo zaustavilo na STOP znaku, da li je ušao u raskrsnicu kad ne može da izađe, o ograničenju da ne govorimo. Moja mama je na auto-putu u Holandiji za 1.5 km/h brže vožnje platila gotovo 80 evra kazne, a u Srbiji vozači usred gradske sredine dopuste sebi da voze 80 ili 90 na ograničenju 50. :)
Ne prate ni vozači, a ni nadležni ne kontrolišu, a vozi svako ko stigne. Danas išao da preuzmem ličnu kartu, naravno red još pre otvaranja ispostave MUPa, a neki deda došao još u 6 ujutru jer nije znao kada otvara. Uglavnom, završi on posle nekog vremena svoj posao, uđe u stojadina i ode. Deda ima 88 godina, jedva se kreće, jedva čuje, a jedva i vidi. I tako lagano preseče dve trake na Smederevskom putu, uz dosta sreće da nije bilo saobraćaja.
E pa tako i ovi manijaci i budale, svako parkira gde stigne, svako daje 4 migavca kad poželi, svako skreće i pretiče gde želi i niko ne zna da vozi. A nadležni se prave ludi.
Preksinoć čekam pljeskavicu na poslednjoj 17/31 na Konjarniku, u roku od 10 minuta dva bilmeza sa nabudženim kolima jure minimum 100 na sat uz i niz Ustaničku - na istoj lokaciji gde je povlašćeni Mitrović junior ubio Andreu.
 
Ma šta se čudite, 60% ih vozi ovako svaki dan - dekoncentrisano, landaraju umesto da kontrolišu auto. Prelazi ti lik iz čista mira u traku, pogledaš - naravno, levom rukom drži i volan i telefon, razvukao kez, ljigavi 'duhovitosti' sa nekim 'kumašinom' i ebe mu se. Svet je moj. Dok ne naiđe voz.

Ovom decoubici dajem 50% šansi da je drndao telefon pred pružnim prelazom; tačno je neko napisao, da je bio koncentrisan na vožnju - da je disciplinovan koliko čeljade za život u civilizaciji mora biti - ubrzao bi, ovako ga je voz iznenadio... na koloseku.

Postotak vozača koji krenu na zeleno čim se upali je na istorijskom minimumu, i pada.

Ljudi su glupi roboti. Sami su sebe tako istrenirali.
 
@Jelancha
Direktor zeleznica Srbije je lepo rekao da će biti sve više vozova koji će voziti sve brže i brže i da treba imati to u vidu.

Ljudi nisu svesni železničke tranzicije koja je u toku kod nas. Misle da svi vozovi u Srbiji voze i dalje 30km/h na raspadnutim prugama.

Inače se skroz slazem sa tobom za vozačku nekulturu kod nas u gradu.
Naucice. Kad ih dovoljno izgine, stace, oslusnuti i pogledati i na napustenim prelazima gde nema vozova. Kao divlje zivotinje.
 
Mnogo veći problem od drugog koloseka je sektor od Brestovca do Vinarca (mesta ispred Leskovca) koji se raspada i na kojom će vozovi gubiti dosta vremena.
Nije mi jasno zasto odma nisu radili Niš-Vinarce, kada je već ranije rekonstruisana deonica Vinarce-Đorđevo, ne u vooj meri ali barem gornji stroj. I kada se odluče za rekonstrukciju Brestovac-Leskovac, opet će ukinuti PT saobraćaj. Jedino logično ili možda nelogično je da rade do granice nišavskog i jablaničkog okruga.
 
Toliki je bio fond, on je mogao da se iskoristi i za neku drugu deonicu, ali je izabrana baš ova prema nekoj stručnoj analizi. (jedna od najlošijih deonica na Koridoru X, a između 2 najveća grada na Jugu.) Novca iz fonda nije bilo za celu prugu do Leskovca, ali je bilo za dobar deo, pa je bilo logično da se iskoristi.
Država je tehnički mogla da uloži sopstveni novac od Brestovca do Leskovca kako bi spojila projekat sa ovim iz fonda, ali nije, je ili nije imala novca ili još bolje, nije htela.

Jbg van ovih radova na gornjim strojevima sa ZGOP-om, za sve ostale radove je potreban kredit, teško je naći povoljne (Ovi iz EU-a idu čak i delimično bespovratno).
 
Problem je što je kod nas znak stop prosto trougao.. Pa to niko nigde ne staje na znak stop. Šta je problem? Prpoblem je što to niko ne kažnjava.
Evo primer iz mog grada u Ukrajini gde sam bio. Postoji neka fabrika koja je sa obe strane ulice pa je spojena prugom. Jednom u par dana prodje lokomotiva sa 1km/h.
Da li bi u Srbiji neko stao na taj stop naravno da ne...
U Ukrajini se realno kažnjava ne stajanje na stop, i naravno svi stanu iako se zna da tamo neće proći voz u skorije vreme...
Svaki put kada tu prolazim, stanem bukvalno na 2 sekunde i krenem...

stop.png
 
"Problem je što je kod nas znak stop prosto trougao.. Pa to niko nigde ne staje na znak stop."

Gresis.

Obrnuti trougao je "ustupanje prvenstva prolaza", ne zahteva zaustavljanje.

Sestougao sa natpisom STOP je "obavezno zaustavljanje", samo ime kaze, obavezno je zaustaviti vozilo.

Oba spadaju u znakove izricitih naredbi.

Ovde su prikazani svi znakovi sa opisima.
 
Nemam nikakvu nameru da opravdavam ovog nesrećnika koji je svojom glupošću i bahatošću ubio dvoje dece, ali ovi prastari mali treptači na štrokavim a često i zarđalim žutim trouglovima uvek su mi delovali užasno jadno i neugledno. Ako se ne varam novim pravilnikom predviđen je potpuno drugačiji tip svetlosne signalizacije, šta se sa tim dešava, da li su negde već postavljeni ti novi semafori?
 
Jbg van ovih radova na gornjim strojevima sa ZGOP-om, za sve ostale radove je potreban kredit, teško je naći povoljne (Ovi iz EU-a idu čak i delimično bespovratno).
Koliko se sećam, od Vinarca do Đorđeva su radili gornji stroj, ali bez stanica i bez mostova. I sada kada dođe na redu nastavak od Brestovca, nije valjda da ce kompletnu prugu sa donjim strojem raditi. Ispašće da su bacili novac da bi se pruga koristila 2-3 godine.
 
"Problem je što je kod nas znak stop prosto trougao.. Pa to niko nigde ne staje na znak stop."

Gresis.

Obrnuti trougao je "ustupanje prvenstva prolaza", ne zahteva zaustavljanje.

Sestougao sa natpisom STOP je "obavezno zaustavljanje", samo ime kaze, obavezno je zaustaviti vozilo.

Oba spadaju u znakove izricitih naredbi.

Ovde su prikazani svi znakovi sa opisima.
Verovatno je čovek hteo da kaže da ljudi stop doživljavaju kao obrnuti trougao. Drugim rečima, bole ih da stanu. I dobro ljudi ovde kažu, ne staju jer to niko ne kažnjava.
 
Po novom pravilniku treba da bude semafor klasičan sa sledećim aspektima:
žuto treptuće: Pažnja
žuta mirna: Prelaz na crveno
cevena mirna: Stani

Ima doduše jedan problem sa ovim, a to je ako prelaz ne prima struju neće se prikazati nijedan signalni aspekt, ili ako je u kvaru prikazaće se žuta treptuća.

Još uvek nije nigde primenjen, ali biće.
Dobra stvar je što se uvodi sistem koji vozači znaju sa druga, tj oznake na koje su navikli. Vozači kad vide 2 treptuće crvene vrv ubrzaju da bi stigli pre spuštanja rampe, tj. posmateaju je kao žutu umesto kao crvenu.
 
Nemam nikakvu nameru da opravdavam ovog nesrećnika koji je svojom glupošću i bahatošću ubio dvoje dece, ali ovi prastari mali treptači na štrokavim a često i zarđalim žutim trouglovima uvek su mi delovali užasno jadno i neugledno. Ako se ne varam novim pravilnikom predviđen je potpuno drugačiji tip svetlosne signalizacije, šta se sa tim dešava, da li su negde već postavljeni ti novi semafori?
Neko je komentarisao na nekom portalu, kako vozac mozda nije video signal jer ga je sunce oslepilo, nesreca se desila oko 1, sasvim moguce. Jos je vozac imao 70 godina, i to utice, mozda mu vid nije bio najbolji, a ni sluh
 
"Problem je što je kod nas znak stop prosto trougao.. Pa to niko nigde ne staje na znak stop."

Gresis.

Obrnuti trougao je "ustupanje prvenstva prolaza", ne zahteva zaustavljanje.

Sestougao sa natpisom STOP je "obavezno zaustavljanje", samo ime kaze, obavezno je zaustaviti vozilo.

Oba spadaju u znakove izricitih naredbi.

Ovde su prikazani svi znakovi sa opisima.
Hteo sam da kažem da ljudi gledaju stop kao trougao. Da li neko zaista staje? Ako baci pogled i vidi da nema nikog
 
Ako se ne varam novim pravilnikom predviđen je potpuno drugačiji tip svetlosne signalizacije, šta se sa tim dešava, da li su negde već postavljeni ti novi semafori?
Треба их уградити да буду налик онима у Чешкој
 
Na stranu neosporiva greska i odgovornost vozaca, verujem da ne bi doslo do ovoga da je bilo polubranika/branika.
U našoj zemlji postoji 2.118 putnih prelaza, a njih oko 1.700 je na aktivnim prugama. Od tog broja svega 522 su obezbeđena savremenom signalno-sigurnosnom opremom, koja podrazumeva branike, polubranike, svetlosnu ili zvučnu signalizaciju. Dakle, manje od trećine!
Nazalost, jedino da imamo svuda branike/polubranike, lezece policajce, vibro trake... Na bas svakom prelazu
A ovde pogotovo, laik sam ali verujem da pruga Lajkovac - Beograd stvarno treba da ima bas na svakom prelazu nenormalnu signalizaciju
Za četiri godine u Srbiji se na pružnim prelazima desilo više od 200 saobraćajki u kojima je poginulo 33 ljudi.
Ili mozda da zatvorimo sve puteve koji prelaze preko pruge, jer ocigledno jos uvek nismo kao civilizacija dosli do tog stepena svesti da mozemo da ih imamo
[ Izvor za ove citate ]
 
Poslednja izmena:
Ne mogu a da ne primetim nakon gledanja snimaka ove tragedije da su postradali bili direktno na putu udara isturenog kvačila voza koji bukvalno ima funkciju četvrtastog masivnog opsadnog ovna koji probija sve što mu se nađe na putu. Kako se kod nas sinhron retko koristi, samo na NS pruzi, a Stadler nije predvideo neku aerodinamičku oplatu Šaku kvačila kao što je npr na ICE vozovima zar ne bi bilo loše napraviti nešto slično i na FLIRTu što bi išlo preko kvačila kada se ne koristi i služilo da odbaci vozilo sa pruge a ne da se masivno kvačilo svom silinom zabije direktno u vozilo?
 
Čovek je jednostavno prošao na ekvivalent crvenog svetla na raskrsnici i posledica je tragična.

U Uzbekistanu vozovi idu 230 km/h na pruzi na kojoj postoje putni prelazi u nivou sa punim branikom, ali pored toga što su ti putni prelazi automatizovani, takođe su i posednuti 24h. Nikada se nijedna nesreća nije desila.
 
u teoriji, znam da propisi ne dozvoljavaju, ali ispravne rampe i 200km/h će imati manji broj stradalih od 100kmh i znaka stop sa upitnom svetlosnom signalizacijom.
 
Nažalost, po dostupnim snimcima sa prelaza jasno se vidi da ni rampa ne predstavlja prepreku jer je vozači svesno zaobilaze.
Nije u pitanju greška, nepažnja...već suluda ideja.
Sumnjam da će ikakve dodatne signalizacije "osvestiti" ludake već samo stroge i neselektivne kazne.
Ili druga krajnost, masivna čelična rampa jača od automobila.

Šta vozača koji prolazi direktno kroz crvenoni centru Beograda sprečava da to isto uradi na bilo kom prelazu?
 
Vrh