Pre bih rekao da se Užice vozio vozom za Sarajevo.
Mada je negde do 2010 saobraćao sezonski voz za Split, ali on je bio totalno drugi voz.
Nisam, za Sarajevo se pruga razdvaja u Doboju. Dobro se sećam da je ovaj voz išao najmanje do Prijedora, pričali smo sa nekim putnicima u kupeu, a za dalje ne znam. Ovo je bila direktna linija do Banjaluke, nije bilo presedanja u Doboju, samo je u Šamcu promenjena lokomotiva.
Pruga Beograd - Banja Luka bi trebala biti jedna od prioriteta. Čak i pruga za 120 km/h od BL do Rače bi bila pokretač tih krajeva.
Jedina bolja železnička veza Srbije i Republike Srpske ide kroz Hrvatsku.
Trebalo bi ići na elektrifikaciju pruge Ruma-Šabac-Loznica-Zvornik, kao i dalje Zvornik Novi-Doboj, to bi bio najkraći put kada bi se ponovo uvela linija Beograd-Banja Luka, najbolje kada bi išla i do Novog Grada, tako bi skoro svi gradovi Republike Srpske sa železnicom imali direktnu vezu sa Beogradom. Ne bi bili povezani jedino Modriča i Šamac, pošto su i ŽRS ukinule putnički saobraćaj do tih gradova još pre nekoliko godina. Druga mogućnost je da se posle 100 i kusur godina konačno izgradi elektrifikovana pruga Valjevo-Loznica.
Veza preko Bijeljine i kroz Posavinu je teško izvodljiva, jer bi uz obnovu postojeće zarasle pruge Šid-Bijeljina morala da se gradi i potpuno nova deonica preko Brčkog koja trenutno ne postoji, a i to bi moglo biti administrativno jako komplikovano zbog tog antidejtonskog distrikta kojim su stranci namerno presekli Republiku Srpsku na zapadni i istočni deo.
Pruga Zvornik Novi-Doboj velikim delom prolazi preko Federaciju, koja bi sigurno pokušala da opstruiše povezivanje BG-BL, ali i tu postoji mogućnost ucene na ucenu: ako Federacija ne dozvoli prolazak beogradskog voza preko svoje teritorije, i Republika Srpska može zabraniti liniju ŽFBiH Bihać-Sarajevo koja prolazi kroz nju i nema nijedan alternativni pravac. Ali sve je ovo i dalje svetlosnim godinama daleko od ozbiljnog planiranja, a kamoli realizacije: beogradskom sorošoidnom režimu je čak i autoput do Banjaluke poslednja rupa na svirali u odnosu na Open Balkan i natoputeve Novi Pazar-Sarajevo i Niš-Drač, a kamoli železnica.