Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Стратешки треба подржати и опстанак нашег народа у том граду.
И Срем је прилично насељен, могли су оставити Краљевце и обновити Гибарац, Бачинце и Лаћарак. И ишао би 160, боље и то него ових 30.
 
Pruga Beograd - Banja Luka bi trebala biti jedna od prioriteta. Čak i pruga za 120 km/h od BL do Rače bi bila pokretač tih krajeva.
Jedina bolja železnička veza Srbije i Republike Srpske ide kroz Hrvatsku.
Крак преко Зворника је колико знам једина веза Српске и Србије. И он је у климавом стању.
 
Treba da se izgradi direktna pruga Sabac Beograd, trenutno previše kruži.
Да се провуче крак од Добановаца преко Бечмена, Петровчића, Карловчића, Суботишта и Бечмена до Никинаца око 35 км доста би скратило пут, али то ће се тешко десити.
А пруга кроз Посавотамнаву нажалост још теже.
 
Pruga Beograd - Banja Luka bi trebala biti jedna od prioriteta. Čak i pruga za 120 km/h od BL do Rače bi bila pokretač tih krajeva.
Jedina bolja železnička veza Srbije i Republike Srpske ide kroz Hrvatsku.
Neke 2009. sam putovao vozom Beograd-Banja Luka preko Vinkovaca, trebalo mu je 8 ili 9 sati od polaska sa bivše glavne stanice u Beogradu. Tada je još postojao putnički saobraćaj do Republike Srpske, saobraćao je i dalje na zapad od Banja Luke, ne sećam se da li mu je krajnja stanica bio Prijedor, Novi Grad ili čak Bihać ili Split. Možda je bio i Split, pošto je do pre 15-tak godina postojao direktan voz tokom letnje sezone, a ovo je mislim bilo negde u julu.

Postoji pruga od Šida preko Sremske Rače do Bijeljine, ali je već decenijama u postapokaliptičnom stanju, mislim da je ne koriste čak ni teretnjaci. Železnička stanica u Bijeljini je srušena pre neku godinu.
 
DIrektan voz za Split od BL pre 15ak godina? Zanimljivo! Kuda je saobraćao? Koliko znam Unsko-Sanska pruga od Bihaća do Knina nije u funkciji još od rata... Baš sam prošao tuda pre nepunih mesec dana (od Knina do granice BiH), pretužno izgleda, ostali su samo stubovi od kontaktne mreže, sve je zaraslo...
 
Pre bih rekao da se Užice vozio vozom za Sarajevo.
Mada je negde do 2010 saobraćao sezonski voz za Split, ali on je bio totalno drugi voz.
 
Do 2009. bio je voz tj. kurs Beograd-Banjaluka, naredne 3 godine BG-SA.
Voz iz Beograda za Split je išao preko
Zagreba, 2007. to bi, čini mi se jednom
sedmično.
 
Zatvoren je famozni desni kolosek od Martinaca so Sremske Mitrovice i od Šida do Kukujevca.
Zatvor do 15.10 kažu da nema svrhe da kolosek radi po ovoj vrućini, nemoguće je obezbediti redovan saobraćaj.
 
Шта се дешава са пругом Београд - Нови Сад? Регио експрес 746 се зауставио барем 7-8 пута ван станица, рекао бих на сигналима. Вози максималном брзином (120 или 150 км/ч), а онда кочи и зауставља се и одмах потом креће. Нови флирт је у питању. На крају накупио 15 минута кашњења.
Док сам га чекао на Новом Београду, објавили да интерсити 557 касни у доласку 9 минута.
 
Pre bih rekao da se Užice vozio vozom za Sarajevo.
Mada je negde do 2010 saobraćao sezonski voz za Split, ali on je bio totalno drugi voz.
Nisam, za Sarajevo se pruga razdvaja u Doboju. Dobro se sećam da je ovaj voz išao najmanje do Prijedora, pričali smo sa nekim putnicima u kupeu, a za dalje ne znam. Ovo je bila direktna linija do Banjaluke, nije bilo presedanja u Doboju, samo je u Šamcu promenjena lokomotiva.
Pruga Beograd - Banja Luka bi trebala biti jedna od prioriteta. Čak i pruga za 120 km/h od BL do Rače bi bila pokretač tih krajeva.
Jedina bolja železnička veza Srbije i Republike Srpske ide kroz Hrvatsku.
Trebalo bi ići na elektrifikaciju pruge Ruma-Šabac-Loznica-Zvornik, kao i dalje Zvornik Novi-Doboj, to bi bio najkraći put kada bi se ponovo uvela linija Beograd-Banja Luka, najbolje kada bi išla i do Novog Grada, tako bi skoro svi gradovi Republike Srpske sa železnicom imali direktnu vezu sa Beogradom. Ne bi bili povezani jedino Modriča i Šamac, pošto su i ŽRS ukinule putnički saobraćaj do tih gradova još pre nekoliko godina. Druga mogućnost je da se posle 100 i kusur godina konačno izgradi elektrifikovana pruga Valjevo-Loznica.
Veza preko Bijeljine i kroz Posavinu je teško izvodljiva, jer bi uz obnovu postojeće zarasle pruge Šid-Bijeljina morala da se gradi i potpuno nova deonica preko Brčkog koja trenutno ne postoji, a i to bi moglo biti administrativno jako komplikovano zbog tog antidejtonskog distrikta kojim su stranci namerno presekli Republiku Srpsku na zapadni i istočni deo.

Pruga Zvornik Novi-Doboj velikim delom prolazi preko Federaciju, koja bi sigurno pokušala da opstruiše povezivanje BG-BL, ali i tu postoji mogućnost ucene na ucenu: ako Federacija ne dozvoli prolazak beogradskog voza preko svoje teritorije, i Republika Srpska može zabraniti liniju ŽFBiH Bihać-Sarajevo koja prolazi kroz nju i nema nijedan alternativni pravac. Ali sve je ovo i dalje svetlosnim godinama daleko od ozbiljnog planiranja, a kamoli realizacije: beogradskom sorošoidnom režimu je čak i autoput do Banjaluke poslednja rupa na svirali u odnosu na Open Balkan i natoputeve Novi Pazar-Sarajevo i Niš-Drač, a kamoli železnica.
 
Poslednja izmena:
Taman da se nadovežemo na priču o železničkoj vezi Beograd - Banja Luka.
Dulevoz, Banjaluka - Doboj.



Takođe je mislim da bi jedan od infrastrukturnih prioriteta trebalo biti direktno železničko povezivanje Banjaluke i Beograda kroz teritoriju RS (uključujući i deo Brčkog koji je RS unela u kondominijum). Dakle, izgradnja nedostajućih koloseka između Modriče preko Brčkog, Bijeljine, Rače do mreža pruga u Srbiji. Svega nekih oko možda 70 km pruge. Dovoljno jednog koloseka za maksimalnu brzinu od 120 km/h.

Nedostaju trase Modriča - Brčko i Brčko - Bijeljina.
Kroz Brčko postoji pruga i železnička stanica (pruga Brčko - Banovići).
Od Bijeljine do Srbije postoji trasa.
Postoji železnički most preko Save.
U Srbiji je potrebno izmeniti trasu tako da umesto da ide ka Šidu, trasa treba da ide do Sremske Mitrovice.

Takođe bi se moglo razmotriti da pruga iz Bijeljine pređe Drinu pa da se veže u Mačvi za prugu Šabac - Loznica.
 
Onda mogu i da izgrade prugu Sremska Mitrovica- Bogatić, i da obnove vezu Bogatića sa lozničkom prugom.
То би значило, јер Богатинци гравитирају оба града, рецимо неки воз Митровица - Шабац преко Богатића. Само не знам шта би радили јер је жел. станица комплетно окружена кућама.
 
Blago japancima i francuzima tamo nema vrucine
Ne bih se složio sa Francuzima. Prekidi struje, kontaktna mreža? Ova je toliko labava (puna kompenzacija ne pomogne više) da je nemoguće voziti 300 km/h. Ali neki LGV East su toliko loši da se ceo TGV trese. Na magistralnoj pruzi na jugu voze lokomotive stare 40 godina i na prvoj vrućini dođe do kvara, a onda se čeka 2 sata na drugu. Isporuka Caf vozova kasni par godina. Na stanicama te čeka cveće (korov) na peronima. Francuzi više nisu ono što su bili. Znaju samo da udare.
 
То би значило, јер Богатинци гравитирају оба града, рецимо неки воз Митровица - Шабац преко Богатића. Само не знам шта би радили јер је жел. станица комплетно окружена кућама.
Screenshot_20240817-112646~3.png

Можда овако, црним је обележена потенцијална будућа станица.
Овај завој североисточно од предложене станице не би био проблем, јер испред улаза у станицу Петловача из смера Богатића постоји израженија кривина.
 
Шта се дешава са пругом Београд - Нови Сад? Регио експрес 746 се зауставио барем 7-8 пута ван станица, рекао бих на сигналима. Вози максималном брзином (120 или 150 км/ч), а онда кочи и зауставља се и одмах потом креће. Нови флирт је у питању. На крају накупио 15 минута кашњења.
Док сам га чекао на Новом Београду, објавили да интерсити 557 касни у доласку 9 минута.
Čekaj malo da padnu temperature. Onda se sve vraća u normalu.
 
Vrh