Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ne razumem, kakve veze ima budžet AP Vojvodine sa izgradnjom pruge Beograd - Suboticа

Нема буџет, али има организација власти, са својим службама. То што су Кинези капа свега, не значи да се не ангажују локалне фирме подизвођачи - а из локала иде сва пословна и "пословна" клима.
 
Da li imate podatke ko je radio koju stanicu kao podizvođač?
 
Ne znam ko su zvanično bili podizvođači za razne stanice, ali znam ko su bili podizvođači podizvođača za stanicu u Staroj Pazovi kad se dovršavala. A to su bili lokalni razni ljudi, penzioneri, kvazi majstori i bilo ko ko je imao bilo kakvog znanja i alata.

Bukvalno komšija dolazi u papučama sa kantom farbe od kuće i kreči delove zgrade, itd. Sreo profesora bivšeg kako namešta ploče. Unajmljivali su na kraju koga su stigli, nikakav standard tu nije bio, zato se i završavalo mesecima posle puštanja pruge u pogon, i zato i danas nije sve gotovo.

A i to što su radili "lokalni podizvođači", i ovo što su "profi majstori" radili, fušeraj opasan. Nisu stepenice najobičnije od par stepenika na ulazu u zgradu uspeli da naprave po standardu, da naprave odvod za klimu ili pravilno iseku rupu za ventil u pločicama, a gde su tek bitniji detalji.

Ako neko ko u hobi varijanti kući majstoriše može to propisno da odradi posle gledanja jednog YouTube klipa, nemate izgovor da vi ne odradite na ovako kapitalnom projektu a platili smo milione.

Sad su se za 2+ godine i iks stanica kasnije valjda malo bolje uigrali, pa će to valjda ličiti na nešto, ali ako iko misli da je to sve od početka bila neka uigrana profi mašina - vara se.
 
ludilo, za to vreme ne moze do nisa da se zavrsi, kamoli cela mreza
 
Nije lepo lagati.

Screenshot_20240723_184526_Chrome.jpg

Screenshot_20240723_185621_Gallery.jpg


Screenshot_20240723_185811_Instagram.jpg
 

"Sve ovo je uslovilo potrebu da se broj službenih mesta optimizira i da se tokovi putnika objedine u manji broj službenih mesta, a transport putnika obavlja sistemom PARK & RIDE, odnosno da se drugim prevoznim sredstvima stanovništvo doveze do najbližeg službenog mesta koje je obično udaljeno 3 – 6 km (do 8 min autobusom). Stanice Grejač i Tešica su, iz sličnih razloga koji je već naveden u delu odgovora za stajalište Trnjane, objedinjeni u jedno službeno mesto. Naime, položaj stanice Grejač i stajališta Tešica je takvo da pruga nije mogla da zadovolji zahteve u pogledu geometrije za postizanje potrebne brzine vozova velikih brzina, kao i potrebne dužine koloseka za smeštaj budućih teretnih vozova. Zbog toga je planirano da se izvrši objedinjavanje tokova putnika u jedno službeno mesto koje je locirano bliže naselju Tešica. Rastojanje od naselja Grejač do predviđene stanice Tešica je oko 3 km (5 minuta prevozom), a od Velikog Drenovca do Tešice je oko 4,5 km (oko 6,5 minuta prevozom) - navodi se u obrazloženju."


Inače, opšte je poznato da imamo odlična iskustva sa PARK&RIDE sistemom na pruzi Beograd - Subotica, da na njemu ne fale parking mesta & da su autobusi u minut prilagođeni vozovima! 😃
 
Kombinacija autobus/voz uopšte nije park&ride, to je ride&ride.

шта год да је, нормална фирма би већ сада расписала тендер за аутобуског превозника који би обављао превоз између службених места и удаљених насеља по тачно утврђеном реду вожње. и у тим аутобусима би важиле возне карте
 
не бих ја то, јер то није делатност Србијавоза. али би могли да имају сарадњу на начин на који сам горе навео
 
шта год да је, нормална фирма би већ сада расписала тендер за аутобуског превозника који би обављао превоз између службених места и удаљених насеља по тачно утврђеном реду вожње. и у тим аутобусима би важиле возне карте

To sve pada na teret lokalne samouprave, sam Srbijavoz ne može, nije mu u okviru delatnosti, a i teško da bi mu u budžetu bilo dozvoljena takva aktivnost. Jedva se izvlači i ovo kada su radovi, mogu misliti za nešto više.

Sa druge strane, to je problem u najavi, jedina firma koja može na Jugu da pruži uslugu sa frekventnim polascima je Niš Ekspres koji to neće sigurno raditi, jer im je voz i sada konkurencija, a kamoli kada se železnički saobraćaj unapredi.
Teška priča..
 
To sve pada na teret lokalne samouprave, sam Srbijavoz ne može, nije mu u okviru delatnosti, a i teško da bi mu u budžetu bilo dozvoljena takva aktivnost. Jedva se izvlači i ovo kada su radovi, mogu misliti za nešto više.

Србијавоз може да направи уговор са аутобуским превозником, штавише може и да брендира аутобусе. све се може ако се хоће. локална самоуправа може да суфинансира ако жели

Sa druge strane, to je problem u najavi, jedina firma koja može na Jugu da pruži uslugu sa frekventnim polascima je Niš Ekspres koji to neće sigurno raditi, jer im je voz i sada konkurencija, a kamoli kada se železnički saobraćaj unapredi.

има још фирми које би могле то урадити, није Ниш експрес једини превозник
 
Србијавоз може да направи уговор са аутобуским превозником, штавише може и да брендира аутобусе. све се може ако се хоће. локална самоуправа може да суфинансира ако жели

Može sve, ali budžet je limitiran zato što ga ne prave stručni ljudi već političari.
Para se zato nema često ni za rezervne delove, mogu misliti kako bi za ovo funkcionisalo, pod uslovom da prošireni budžet bude pozitivno primljen uopšte.

Mislim da je zato bolje da lokalna samouprava rukovodi tim poslom, a i ono vreme je da se i lokalni organi uključe malo u železnički saobraćaj ovo je šansa.
Mada imamo i taj negaitvni sluča Inđije koja jedva da je nešto uradila za rešavanje problema u Beškoj.
 
Vrh