Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

РЕКОНСТРУКЦИЈА ПРУГЕ ОД ВРБАСА ДО СОМБОРА У ПРИПРЕМИ​

Возови ће ићи 120 км на сат​

Пруга Врбас–Сомбор, дуга 52 километра, једна је од регионалних пруга које ће у оквиру Програма реконструкције и модернизације регионалних пруга у Србији, који су покренули „Инфраструктура железнице Србије“ и Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, бити у наредном периоду обновљена.

Реч је о једноколосечној, неелектрифицираној прузи која је пуштена у саобраћај још 1906. године. Пре 60 година реконструисано је 35 километара те пруге, док је остатак ремонтован пре три и по деценије. Узимајући у обзир све те чињенице, јасно је у којој мери је железничка инфраструктура на тој деоници у лошем стању.
У „Инфраструктури железнице Србије“ кажу да између Врбаса и Сомбора данас нема путничких возова, него само теретних. У просеку месечно њоме прође тридесетак теретних железничких композиција и то углавном брзином између 20 и 30 километара на сат. С обзиром на то да пруга није електрифицирана, њоме могу да саобраћају само дизел локомотиве и возови.

1


1


- Реконструкцијом и модернизацијом ове пруге биће обухваћена деоница од излазне скретнице из станице Врбас до излазне скретнице из станице Сомбор - напомињу у том предузећу и додају да је предвиђена комплетна реконструкција грађевинске инфраструктуре и електрификација пруге. - Предмет обнове биће отворена пруга, станични колосеци и стајалишта, објекти на прузи и у службеним местима као што су станичне зграде са осталим пратећим објектима, површинама и техничком инфраструктуром као и зграде објеката за електротехничке послове, путни прелази, мостови, пропусти, дренаже... Биће постављена ограда и панели за заштиту од буке посебно у насељеним местима и у близини локалних путева, што значи да ће бити смањен и ниво буке и вибрација, а то све позитивно ће утицати и на заштиту животне средине у овом региону.

Модернизацијом се планира изградња контактне мреже и стабилних постројења електричне вуче, електроенергетско напајање, сигнално-сигурносне и телеграфско-телефонске инсталације, затим нова кабловска инфраструктура (оптика) и нов систем даљинског управљања у складу са савременим решењима који ће бити повезан са регионалним и јединственим центром за даљинско управљање, као и изградња система видео надзора.

Како кажу у „Инфраструктури железнице Србије“, након реконструкције пругом ће возови моћи да иду брзином до 120 километара на сат.
Тиме што ће бити повећана брзина возова, аутоматски ће бити скраћено време путовања, а унапређена безбедност и поузданост железничког саобраћаја, као и пропусна моћ пруге. Узимајући у обзир чињеницу да ће бити електрифицирана, њоме ће моћи да саобраћају електро локомотиве и возови.

- У току је израда планске и техничке документације. Уговор је потписан у јуну прошле године са Саобраћајним институтом ЦИП за израду идејног пројекта са студијом оправданости и студијом о процени утицаја на животну средину. Вредност посла је око 300 милиона динара, а рок за израду документације је 20 месеци. Крајем јуна ове године поднета је иницијатива за израду Просторног плана подручја посебне намене инфраструктурног коридора Врбас–Сомбор. ЦИП је до сада доставио Идејно решење, а одржано је више састанака са локалним самоуправама и урбанистима у вези са оптимизацијом станичних капацитета и путних прелаза - објашњавају у „Инфраструктури железнице Србије“.

Кажу да је планирано фазно извођење радова. У првој фази изводиће се грађевински радови, а у другој електрификација. Процењена вредност реконструкције и модернизације пруге Врбас–Сомбор је око 151 милион евра, али ће прецизнија процена бити утврђена тек након што буде урађен Идејни пројекат.

Извор финансирања до сада није дефинисан, али се воде интензивне активности и разговори како би се новац обезбедио.

Како је почетком месеца рекао министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић, ова пруга биће излазак Сомбора на брзу пругу. Њоме ће путници брзином од 120 километара на сат путовати до Врбаса, а одатле пут Београда и Суботице брзином од 200 километара на час.

 

РЕКОНСТРУКЦИЈА ПРУГЕ ОД ВРБАСА ДО СОМБОРА У ПРИПРЕМИ​

Возови ће ићи 120 км на сат​

Пруга Врбас–Сомбор, дуга 52 километра, једна је од регионалних пруга које ће у оквиру Програма реконструкције и модернизације регионалних пруга у Србији, који су покренули „Инфраструктура железнице Србије“ и Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, бити у наредном периоду обновљена.

Реч је о једноколосечној, неелектрифицираној прузи која је пуштена у саобраћај још 1906. године. Пре 60 година реконструисано је 35 километара те пруге, док је остатак ремонтован пре три и по деценије. Узимајући у обзир све те чињенице, јасно је у којој мери је железничка инфраструктура на тој деоници у лошем стању.
У „Инфраструктури железнице Србије“ кажу да између Врбаса и Сомбора данас нема путничких возова, него само теретних. У просеку месечно њоме прође тридесетак теретних железничких композиција и то углавном брзином између 20 и 30 километара на сат. С обзиром на то да пруга није електрифицирана, њоме могу да саобраћају само дизел локомотиве и возови.

1

1

- Реконструкцијом и модернизацијом ове пруге биће обухваћена деоница од излазне скретнице из станице Врбас до излазне скретнице из станице Сомбор - напомињу у том предузећу и додају да је предвиђена комплетна реконструкција грађевинске инфраструктуре и електрификација пруге. - Предмет обнове биће отворена пруга, станични колосеци и стајалишта, објекти на прузи и у службеним местима као што су станичне зграде са осталим пратећим објектима, површинама и техничком инфраструктуром као и зграде објеката за електротехничке послове, путни прелази, мостови, пропусти, дренаже... Биће постављена ограда и панели за заштиту од буке посебно у насељеним местима и у близини локалних путева, што значи да ће бити смањен и ниво буке и вибрација, а то све позитивно ће утицати и на заштиту животне средине у овом региону.

Модернизацијом се планира изградња контактне мреже и стабилних постројења електричне вуче, електроенергетско напајање, сигнално-сигурносне и телеграфско-телефонске инсталације, затим нова кабловска инфраструктура (оптика) и нов систем даљинског управљања у складу са савременим решењима који ће бити повезан са регионалним и јединственим центром за даљинско управљање, као и изградња система видео надзора.
Како кажу у „Инфраструктури железнице Србије“, након реконструкције пругом ће возови моћи да иду брзином до 120 километара на сат. Тиме што ће бити повећана брзина возова, аутоматски ће бити скраћено време путовања, а унапређена безбедност и поузданост железничког саобраћаја, као и пропусна моћ пруге. Узимајући у обзир чињеницу да ће бити електрифицирана, њоме ће моћи да саобраћају електро локомотиве и возови.

- У току је израда планске и техничке документације. Уговор је потписан у јуну прошле године са Саобраћајним институтом ЦИП за израду идејног пројекта са студијом оправданости и студијом о процени утицаја на животну средину. Вредност посла је око 300 милиона динара, а рок за израду документације је 20 месеци. Крајем јуна ове године поднета је иницијатива за израду Просторног плана подручја посебне намене инфраструктурног коридора Врбас–Сомбор. ЦИП је до сада доставио Идејно решење, а одржано је више састанака са локалним самоуправама и урбанистима у вези са оптимизацијом станичних капацитета и путних прелаза - објашњавају у „Инфраструктури железнице Србије“.

Кажу да је планирано фазно извођење радова. У првој фази изводиће се грађевински радови, а у другој електрификација. Процењена вредност реконструкције и модернизације пруге Врбас–Сомбор је око 151 милион евра, али ће прецизнија процена бити утврђена тек након што буде урађен Идејни пројекат.

Извор финансирања до сада није дефинисан, али се воде интензивне активности и разговори како би се новац обезбедио.

Како је почетком месеца рекао министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић, ова пруга биће излазак Сомбора на брзу пругу. Њоме ће путници брзином од 120 километара на сат путовати до Врбаса, а одатле пут Београда и Суботице брзином од 200 километара на час.

A nisu napisali da je nedavno CIP tražio i dobio produženje roka za izradu idejnog projekta još za dve godine. Pazi, IDEJNOG projekta. A gde su još sledeći koraci i planovi i projekti,pa radovi... To je još na duuuugačkom štapu!
 
Nije dve godine nego produženje na 20 meseci. Rok je produžen za 8 meseci zbog primedbi uloženih od strane lokalnih samouprava na prvobitan projekat. Zamerke se što se tiču Sombora su sve tri stanice Sombor, Čonoplja i Kljajićevo mada niko neće da kaže šta je zamereno CIP-u tj kakve su izmene tražene.
 
не бих ја то, јер то није делатност Србијавоза. али би могли да имају сарадњу на начин на који сам горе навео
Ако може Дојче бан да буде власник Ариве, онда може и Србија воз да буде власник Ласте.
 
Može sve, ali budžet je limitiran zato što ga ne prave stručni ljudi već političari.
Para se zato nema često ni za rezervne delove, mogu misliti kako bi za ovo funkcionisalo, pod uslovom da prošireni budžet bude pozitivno primljen uopšte.

Mislim da je zato bolje da lokalna samouprava rukovodi tim poslom, a i ono vreme je da se i lokalni organi uključe malo u železnički saobraćaj ovo je šansa.
Mada imamo i taj negaitvni sluča Inđije koja jedva da je nešto uradila za rešavanje problema u Beškoj.
Lokalne samouprave, misliš kao Beograd i Pančevo što su se dogovorili da Bg voz ide do Pančeva? U lokalnim samoupravama sede ljudi koji ne bi da se mešaju u svoj posao i zato nam je tako. I u gumenjari je tako ali zbog EU se guraju oni i CIPiripi da rade nešto.
 
Ако може Дојче бан да буде власник Ариве, онда може и Србија воз да буде власник Ласте.
I da je vodi kao uspešan biznis? Srbijavoz?
Da preuzme, možda, Infrastruktura - Er Srbiju?

A da se spustimo malo na zemlju, eventualno?
 
Ваљда је нова екипа на челу Србија воза способнија од старе.
 
Ваљда је нова екипа на челу Србија воза способнија од старе.
SV je manja firma od Laste, iako im je krenulo u poslednje 2 godine trebaće još minimum 10ak godina da postanu jaka domaća kompanija koja će imati dovoljno prihoda i sredstava da investira u Lastu. Jeste da je to dobra ideja, ali nije još došao trenutak za to. Treba SV da ojača, a Lasta da propadne skroz kako bi krenula da se čisti.
 
Pitanje je samo da li su sekundarci ili saboteri.

Kako ovo nestvarno zvuči, putnici su dobili vaučere za hotel.....Kad Barac crkne posle 5 sati dobiješ vodu, možda :D
Ovo za hotel je uobičajena praksa, bar u Francuskoj, znam iz prve ruke. Voz kasnio, stiže oko ponoći na stanicu gde treba da presednem, naravno vozova nema više za taj dan. Tamo nas dočekuje službenik, izdaje vaučer za hotel preko puta (sa doručkom) i kartu za bilo koji voz sutradan.
 
Vrh