Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

vadila ili ne, kako to da kroz Srbiju stalno prolaze vozovi natovareni Fordovima iz Krajove?

I u ovom trenutku na našim prugama je možda i više rumunskih nego srpskih vozih sredstava.
 
Svakako, prugu za Vršac bi trebalo po mogućnosti graditi po modelu gradnje drugog koloseka bez zatvaranja postojećeg, i po cenu laganih vožnji u zonama aktivnih radova.
Kao što je rađena rekonstrukcija koridora kroz Rakovicu.
Не треба други колосек никад, па ни тад.
 
Tu prugi treba raditi vecim delom ako ne i celom duzinom dvokolescno i min160km/h
i da sam sebi repliciram:
Voz "Vrsac - Beograd - Novi Sad (S Mitrovica)" bi trebao da ide na svakih sat vremena i to kao deo sistema Beovoza od Panceva do Pazove a regionalni ostatak deonice. I jos kad bi se imalo para (vizije i zelje, jer onda se pare nadju) pa uneti putnicki saobracaj u centar Vrsca podzemno ispod ulice Zarka Zrenjanina pa dalje prema Temisvaru. Bio bi to pun pogodak za Vrsac i okolinu.
 
Kad smo komšija počeo remont pruge
Arad-Karansebeš tj. prve deonice,
Arad-Temišvar.
Komšije prave i novu prugu od Curtici-ja preko Arada, Deve, Simerije, Fogaraša do Brašova. Delom peglaju staru dvokolesečnu trasu a delom ide novom trasom
 
Tu prugi treba raditi vecim delom ako ne i celom duzinom dvokolescno i min160km/h
Ta pruga i jeste dvokolosečna do Pančeva, što je oko 27% trase, ali to šta je rađeno, koliko je trajalo, koliko je koštalo je druga priča. Da je tu, od mosta do Pančeva 120km/h i da rade PP i signalizacija sve bi bolje. Od Pančeva do Vršca treba uraditi novu sigalizaciju, TK i srediti skretnice. Otvorena pruga je zadovoljavajuća za Re vozove. Možda bi mogla i struja da se razvuče. Neracionalno je sada raditi rekonstrukciju kad je stanje zadovoljavajuće.
Jednokolosećne pruge nisu toliki bauk kao što ovde neki predstavljaju. Pogledajte Riječku prugu kod komšija.
 
jednokolosećne pruge nisu toliki bauk kao što ovde neki predstavljaju.
Naravno da nisu bauk ali imaju svoja ogranicenja pogotovo ako koristis prugu sa loklnim vozovima koji idu na svakih 15-30 min. Tako ds za Vrsac i dalje za Temisvar bi moralo da je dvokolosecna, sto zbog potencijala pruge prema Rumuniji sto zbog Grada Vrsca koji bi trebalo da se razvija vise nego neke druge sredine. Voleo bi isto tako i do Valjeva preko Obrenovca a Krusevac-Kraljevo-Cacak ako se moze. Jer su to zile kucavice pored ovih na glavnom koridoru.
 
Neracionalno je sada raditi rekonstrukciju kad je stanje zadovoljavajuće.
Da jeste zadovoljavjuce ako uporedis sa drugim prugama ali je daleko od optimalne. Krivudava je i nije za vece brzine a trebalo bi da bude takva da se iz Vrsca do BGD putuje max 30min.

Kad ce se raditi odredjuje splet okolnosto, novac i potreba, ali ono sto Srbija nema je da ne zna sta ce se graditi i kako ce se graditi. Uglavnom se radi stihijski i po politickim potrebama,

A vazno je jer ako zamislis trasu dvokolosecne brze pruge (160km i vise) onda se tu zabrani svaka vrsta gradnje pa kad se rade recimo lokalni putevi, rade se tako da ne ometaju ili poskuplju buducu gradnju te brze pruge ili sta je vec a sto je od kapitalne vrednosti za drzavu. Drugo kad znas sta ces raditi onda ces i po prioritetima i obezbediti novac.

PS Danas se radi samo ono sto ti Cika SEM kaze a to je ono sto je njemu potrebno ili domaci sitni projekti za lokalnu upotrebu i sto se uglavnom rasteze i skoro nikad gotovo.
A videcete da ce Cika Semu uskoro trebati pruga prema Temisvaru ali mora prvo da spoji Drac sa Nisom.
 
Ta pruga i jeste dvokolosečna do Pančeva, što je oko 27% trase, ali to šta je rađeno, koliko je trajalo, koliko je koštalo je druga priča. Da je tu, od mosta do Pančeva 120km/h i da rade PP i signalizacija sve bi bolje. Od Pančeva do Vršca treba uraditi novu sigalizaciju, TK i srediti skretnice. Otvorena pruga je zadovoljavajuća za Re vozove. Možda bi mogla i struja da se razvuče. Neracionalno je sada raditi rekonstrukciju kad je stanje zadovoljavajuće.
Jednokolosećne pruge nisu toliki bauk kao što ovde neki predstavljaju. Pogledajte Riječku prugu kod komšija.

Remont je u stvari tu preko potreban, jer je pruga zadnji put remontovana tokom 80tih, ona je svoj životni vek od 25 godina ispunila.

Ona je rađena kada i ostale regionalne pruge, odnosno kada se krenulo sa revitalizacijom pruga u bivšoj državi, plan je bio da kada se odradi celokupan remont pa i elektrifikacija svih tih regionalnih i magistralnig pruga, epilog je poznat.

No, ta pruga za Vršac se solidno izvukla, prilično laka i sa širokim radijusima i sa malim obimom saobraćaja do početka 2010tih, nije ni imala od čega da propadne za razliku od ostalih.

Imamo dobar primer pruge Sombor-Subotica, ali sa dosta većim obimom saobraćaja i srazmerno tim većim propadanjem, te se danas tu vozi 50 km/h.

Neće od toga pobeći Vršačka sa trenutnim obimom, samo je pitanje kada će početi pad brzina, tako da bolje sprečiti nego lečiti..

A već imaju solidan broj ograničenih vožnji
Screenshot_20240418_095658_OneDrive.jpg



Inače, slažem se za beoj koloseka, uz TK jedan će biti sasvim dovoljan.
Pa jedan je i ka Dimitrovgradu, gde je obim međunarodnog teretnog saobraćaja mnogo veći.
 
Vezano za opstanak povezanosti sa svetom naselja koja nisu srednji i veliki gradovi, postoji sledeći model organizacije: Parni polazak se zaustavlja u parnim manjim mestima, neparni u neparnim. Tako se omogućava veća brzina, odnosno manji interval sustizanja brzog, samim tim veća propusna moć. Mana je lošija veza manjih mesta sa manjim mestima između sebe.
NIŠneparniparni
CRVENI KRSTneparniparni
TRUPALE-parni
VRTIŠTEneparni-
MEZGRAJA-parni
SUPOVACKI MOSTneparni-
GREJAC-parni
TEŠICAneparni-
LUŽANE-parni
NOZRINAneparni-
ALEKSINACneparniparni
ADROVAC-parni
TRNJANIneparni-
KORMAN-parni
GORNJI LJUBEŠneparni-
DONJI LJUBEŠ-parni
VITKOVAC STAJ.neparni-
ÐUNIS-parni
STARO TRUBAREVOneparni-
CEROVO RAŽANJ-parni
BRALJINAneparni-
STALACneparniparni

Na pruzi s APB (automatski pružni blok, sistem koji omogućava sleđenje dinamički homogenih vozova sa intervalom 2-3 minuta), parni i neparni voz se mogu pustiti sa minimalnim intervalom između. Na 70km umesto 21 stajanje, smanjuje se na 12. Sa 3,5km srednje međustanično odstojanje se povećava na 6km. Uzastopni vozovi mogu biti jedan za Jagodinu, drugi za Kruševac.
 
@Jelancha
Pa od mosta do Pančeva je rađeno skoro. I to je meni za jednu ozbiljnu istragu, jer ništa nije završeno.
Dalje ka Vršcu je bilo nekih radova u međuvremenu.
Na kraju, to stvarno nije neka velika para da se sredi za 120.

A sada malo insajderskih informacija:
:ROFLMAO:



Verovatno su ovi iz novina dodali naslove, tipa "brza pruga" i ovo
PRVA GODINA - Radovi na pruzi od Staničenja do Dimitrovgrada i nastavak prema Sićevu.
 
Slučajno objavio u delu za putnički saobraćaj, pa evo i ovde. Jedna od zanimljivih objava kako će teći radovi.


A sada malo insajderskih informacija:
Objavio sam odma istog danaa 😁
 
Naravno da nisu bauk ali imaju svoja ogranicenja pogotovo ako koristis prugu sa loklnim vozovima koji idu na svakih 15-30 min.
15-30 min???
Ljudi,sad se malo počinje preterivati sa željama oko multipliciranja postojećeg broja polazaka putničkih vozova.
Naravno tamo gde je "rupa" po 3-4 sata je opravdano tražiti barem na 1.5 do 2 sata da bude. Ali tražiti da na 15 minuta ide regio ili IR je presmešno.
Ogroman broj vas prenebegava činjenicu da su sve pruge kod nas mešovitog tipa i da na takvim MORAJU saobraćati i kargo vozovi.
A sa ovakvim traženim taktom putničkih vozova na jednokolosečnim prugama saobraćaj teretnih vozova bi se pretvorio u noćnu moru.
 
Naravno da nisu bauk ali imaju svoja ogranicenja pogotovo ako koristis prugu sa loklnim vozovima koji idu na svakih 15-30 min. Tako ds za Vrsac i dalje za Temisvar bi moralo da je dvokolosecna, sto zbog potencijala pruge prema Rumuniji sto zbog Grada Vrsca koji bi trebalo da se razvija vise nego neke druge sredine. Voleo bi isto tako i do Valjeva preko Obrenovca a Krusevac-Kraljevo-Cacak ako se moze. Jer su to zile kucavice pored ovih na glavnom koridoru.
Dvokolosečna pruga ČA - KŠ, za koga? Na primer, Moravski koridor od Pojata do Kruševca je u januaru imao PGDS tek malo preko 10 000 vozila. Možda nije za poređenje, ali takva je situacija trenutno. Po mom mišljenju je dovoljno da postoji neki voz sa intervalom na svakih 1h (idealno) do 2h. To bi najviše koristilo studentima i radno aktivnom stanovništu, a to je vrlo mali broj ljudi. Deluje mi da bi ti vozovi bili prazni jer je narod neinformisan i finansijski i ekonomski stoji loše.
 
AU BRE LJUDI CITAM VASE KOMENTARE I mislim se. pa vi kao da se pruge prave sve odjednom i u istom danu. Kao sto vec napisah Srbija nema plan razvoja zeleznica u 20, 50,100god.
i to je problem. podrucja koja imaju prosperitet u buducnosti su upravo ona koja sam opisao u postu i shodno tome pruge sa 2 koloseka, Ljudi neputuju sada zato sto im je voz najgora solucija a da je najbolja, umesto stotine autobusa za bgd dosao bi tek pokoji. pa bi ostavili auta kuci ako putuje 1-2 osobe. it dalje da ne nabrajam.
Vrsac - Beograd je realno da ide na 30min radnim danom u spicu pa na jedan sat kao i vikendom, a lokalni sto staje na svaku stanicu izmedju toga vremena. Jedan u jednom pravcu jedan u drugom pravcu. Tako sa svim mestima duz koridora pa i prema Kraljevu koji tek dobija do znacaja sa Novim Pazarom, pa ako Bog da pa se ispravi nepravda pa se pruga produzi dalje prema Kolasinu preko Rozaja i Berana.

Naravno gradi se deo po deo, pravac po pravac kad se steknu uslovi za to, ali ideja i vizija sta je to.

PS, umalo da zaboravim CARGO vozovi uglavnom nocu i pomocnim zaobilaznim prugama dnevno.
 
Vrh