Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Evo još jedne peticije:

@spatiotecte
Naravno da nije Himalaja ali apsolutno nije ravna. Ne trasiraju se saobraćjni korudori bezveze po dolinama velikih reka.
 
  1. Прво су базирали целу петицију на томе да ће бити затворен један путни прелаз у нивоу и тиме продужен пут за Рибаре за 5 км „у једном правцу" (цитирам). По мом мерењу продужава се за 1500м ако се иде на севернији надвожњак, 1600м ако се иде на јужни. Волео бих да видим где су још та додатна 3,5км „у једном правцу" нашли.

    Зар није лакше просто тражити да се тамо исто направи подвожњак за друмски саобраћај уместо тренутно планираног пешачког потходника. И решен проблем. Само онда треба објаснити овим што ће им се објекти рушити зашто се руше, увек ће бити неко незадовољан.

  2. Друго тврде да ће доћи до „значајног пада вредности непокретне имовине становништва „преко пруге", а сам град би личио на некадашњу поделу Берлина". Ово тек не знам одакле долази. Вредност на таквој локацији ће моћи само да расте.

    Јагодина је један од врло ретких градова који је успео да задржи пругу релативно близу центра и самим тим има највећи потенцијал за повећање железничких путовања од свих градова на траси БГ - Ниш, и локалних и даљинских. Уједно ће бити и једина станица за Интерсити возове, и терминална за Регио возове. Подсећа на Суботицу на многе начине. Ако од од тога не порасте вредност, не знам од чега ће.

    Тренутно у Јагодини постоје 4 прелаза. Један подвожњак, два надвожњака и један класичан друмски прелаз. Претварање тог последњег друмског прелаза у потходник неће да промени пуно, а ако се усвоји предлог да се претвори у подвожњак, неће готово ништа променити. Тако да није берлински зид, само ће се укинути да свако пешке прелази где стигне.

  3. Треће тврде да није безбедно. Цитирам: "често у медијима наиђемо на информацију да је неки воз, негде у Европи, налетео на други воз, испао из колосека, итд. Какве би последице биле по становништво у зони од 500 метара ако је то превоз неких опасних материја и гасова које се брзо шире ваздухом."

    Ништа људи, дај да гасимо железницу онда свугде у Европи јер свугде неко живи. Ко је видео у Немачкој или Француској да пруга иде кроз град, или не дај боже терет. Ово нећу ни коментарисати даље.

Да сам мало неискуснији, рекао бих да ово гура ауто лоби да би се изместила пруга са најбоље локације. Сада ипак знам да је одговор да је народ просто неук, и да не знају за боље.
Овим ситуацијама бих генерално приступио тако што би им направио колико год потходника и подвожњака траже, али нема померања пруге без правог оправдања.
 
Ne trasiraju se saobraćjni korudori bezveze po dolinama velikih reka.
To bilo u doba cara Konstantina, danas se buse tuneli ispod mora po 17 i vise km za zeleznice duplog koloseka velikih brzina a vi se plasite malih brdasca koje kinezi sravne sa zemljom i naprave tu tvoju dolinu.
 
Да сам мало неискуснији, рекао бих да ово гура ауто лоби да би се изместила пруга са најбоље локације. Сада ипак знам да је одговор да је народ просто неук, и да не знају за боље.
Овим ситуацијама бих генерално приступио тако што би им направио колико год потходника и подвожњака траже, али нема померања пруге без правог оправдања.
ima tu svega po malo, a najvise da smo neuk i povodljiv narod, nikome ne verujemo, polazimo od toga da su svi lopovi i prevaranti itd.
I da se ne ponavljam teretni saobracaj ide sporednim prugama i manjim mestima, Glavna saobracajnica ide kroz velika mesta i gradove sto blize centru (ako treba i tunel ispod da bi se obezbedla sigurnost i ekonomicnost). Premestanje pruge kod Cuprije je medjutim opravdano i moze biti razvojni faktor gde bi se Cuprija dalje razvijala oko nove Zeleznicke stanice.
 
Premestanje pruge kod Cuprije je medjutim opravdano i moze biti razvojni faktor gde bi se Cuprija dalje razvijala oko nove Zeleznicke stanice.
Premeštanje pruge kod Ćuprije je završeno pre desetak godina, a takvo je bilo planirano još sedamdesetih. Razlozi su čisto tehnički. Naime, u 19. veku je pruga građena po obodu plavnog područija. Kasnije, regulacijom Velike Morave, se stvorila mogućnost da pruga prođe pravom linijom ka Paraćinu.
Postojeća stanica Ćuprija je izgrađena u selu Žirovnica pored Ćuprije, koje se vremenom stopilo sa gradom, ali je stanica na samom obodu grada, oko 2,5km od centra, 3,5km od bolnice i toliko do autobuske.
Ta nova bi bila još 500m dalje u polju, a u zoni kafilerije, koja i pored svih filtera smrdi. Tako da tu siguno neće biti ni privredne aktivnosti a kamoli nekog razvoja grada.
Ipak, i to je bolje od ovog isključivanja vozova sa glavne pruge.
 
Pozdrav svim članovima grupe.
Imam opet jedno pitanje, da li je moguće da je stajalište "Karlovački vinogradi" nekako ispod ita aktivirano i to da njime gotovo isključivo se koriste zaposleni na naftnom terminalu mađarske kompanije MOL? JA pretpostavljam da je dezinformacija, ali znam da na ovom forumu najpre mogu da dobijem valjanu informaciju.
Inače, borba za stajalište u Čortanovicima i dalje traje. Suprug i ja smo se uglavnom povukli iz te priče. Više sada pratimo sa strane, sve su preuzeli meštani.
 
Ovako u mom selu ispred prodavnice subotom uveče.
salis li se, evo ti dodatak da imate sta da diskujete uz gajbu piva,

Евротунел (енгл. Channel Tunnel, франц. Le tunnel sous la Manche) је железнички тунел испод Ламанша 50,5 km дуг који повезује Фокстон у Уједињеном Краљевству и Кокел у Француској. На најнижој тачки тунел је на дубини од 75 метара.[3][4][5] Са својих 37,9 km (23,5 mi), тунел има најдужу подводну секцију од било ког тунела на свету и трећи је најдужи железнички тунел на свету. Ограничење брзине за возове кроз тунел је 160 km/h (100 mph).[6] Каналски тунел је у власништву и њиме управља Гетлинк.

Фемарнбелтски тунел (дан. Femern Bælt-forbindelsen, нем. Fehmarnbelt-Querung) је планирани подводни тунел који је предложен за повезивање данског острва Лоланд са немачким острвом Фемарн, прелазећи 18 км широки појас Фемарн у Балтичком мору, пружајући директну везу између северне Немачке и Лоланда, а одатле до данског острва Селанда и Копенхагена, постајући најдужи путни и железнички тунел на свету,[1] потенцијално главна веза између централне Европе и Скандинавије, и уз скраћивање времена путовања између Лоланда и Фемарна са 45 минута трајектом на 10 минута аутом и седам минута возом.[2] Електрификована железница велике брзине моћи ће да постигне брзину од 200 km/h.[3]

ima ih jos ali ovi su bas za pricu sedeci na gajbi, pa se vi drzite dolina i krivudavih reka i uz rimljane i turke.
 
Poslednja izmena:
Ta nova bi bila još 500m dalje u polju, a u zoni kafilerije, koja i pored svih filtera smrdi. Tako da tu siguno neće biti ni privredne aktivnosti a kamoli nekog razvoja grada.
Ipak, i to je bolje od ovog isključivanja vozova sa glavne pruge.
Zasto toliko pesimizma kod vas na ovom forumu. samo trazite greske i kritikujete itd. Ajde okrenite i trazite mogucnosti, Pridjite problemu sa optimizmom, Nije bas sve crno. i ta kafilerija ako danas smrdi sutra ce mozda nece a i podalje je od dela gde bi trebao grad dase siri
1713164170101.png
 
Pozdrav svim članovima grupe.
Imam opet jedno pitanje, da li je moguće da je stajalište "Karlovački vinogradi" nekako ispod ita aktivirano i to da njime gotovo isključivo se koriste zaposleni na naftnom terminalu mađarske kompanije MOL? JA pretpostavljam da je dezinformacija, ali znam da na ovom forumu najpre mogu da dobijem valjanu informaciju.
Inače, borba za stajalište u Čortanovicima i dalje traje. Suprug i ja smo se uglavnom povukli iz te priče. Više sada pratimo sa strane, sve su preuzeli meštani.
Kratko i jasno: NE!!!
Bivša stanica Karlovački Vinogradi više nije ni prolazna, već čeona i pretvorena je u S.T.O!
Tako da su to jedne obične gluposti i zlonamerne dezinformacije.
 
za ove sto vise vole doline evo jedan primer gradnje kroz dolinu reke
1713165258961.png
 
Kratko i jasno: NE!!!
Bivša stanica Karlovački Vinogradi više nije ni prolazna, već čeona i pretvorena je u S.T.O!
Tako da su to jedne obične gluposti i zlonamerne dezinformacije.
tako sam i mislila, hvala na odgovoru,
Možete li mi samo objasniti šta znači prolazna, čeona i S.T.O?
 
tako sam i mislila, hvala na odgovoru,
Možete li mi samo objasniti šta znači prolazna, čeona i S.T.O?
Stanica čeonog tipa je recimo bivša glavna železnička stanica Beograd. Gde se pruga završava ili počinje,tj. nema prolaska kroz nju kao što je slučaj sa prolaznim stanicama.
Stanica Karlovački vinogradi je nekada bila prolazna i pruga je dalje ka Beogradu vodila ka Čortanovcima i Beškoj. Tokom izgradnje brze pruge ona je ostala na istom mestu,dok su novi koloseci "provučeni" bliže Dunavu. Pošto se pojavila moguća potreba za opsluživanjem lokalnog naftnog terminala,odlučeno je u projektu da se ostavi stanica na pređašnjem mestu,proširi za još jedan kolosek i da se pretvori u S.T.O (saobraćajno transportno otpremništvo). Izgrađen je i kolosek do samog naftnog terminala gde je predviđen utovar i istovar naftnih prerađevina iz železničkih cisterni.
Veza sa brzom prugom je ostvarena preko novoizgrađene rasputnice Karlovački Vinogradi severnije ka Sremskim Karlovcima.
 
Hvala, najlepše na pojašnjenju. Očigledno ljudi brkaju ili zlonamerno zamenjuju pojmove i unose zabunu i dezinformacije.
 
Hvala, najlepše na pojašnjenju. Očigledno ljudi brkaju ili zlonamerno zamenjuju pojmove i unose zabunu i dezinformacije.
Ako je neko pustio tu informaciju u kontekstu borbe za vraćanje stanice/stajališta Čortanovci, onda je i više nego zlonameran. Kao,"eno vozovi ponovo staju u Vinogradima za par radnika a nama ne daju ovde u selu", takvu personu bi trebalo momentalno udaljiti iz bilo kakvog angažovanja u vašoj borbi.
 
Где може да се види које ће бити тачно брзине по сегментима пруге од Новог Сада до Суботице?
 
Slažem se, neko je na nekoj objavi medija napisao da je to stajalište aktivirano, a onda su se neki meštani nekritički za to uhvatili pa sam htela da proverim.
 
Zasto toliko pesimizma kod vas na ovom forumu. samo trazite greske i kritikujete itd. Ajde okrenite i trazite mogucnosti, Pridjite problemu sa optimizmom, Nije bas sve crno. i ta kafilerija ako danas smrdi sutra ce mozda nece a i podalje je od dela gde bi trebao grad dase siri
Pogledajte prilog 195596
Ćupriju odlično poznajem i volim. Znam apsolutno svaku ulicu I sada me put često dovede. (isto važi i za Jagodinu, Paraćin, Varvarin, Rekovac, Ražanj i sva sela između).

Kao i cela Srbija, Pomoravlje je u velikoj stagnaciji. Za poslednjih 10 godina samo u zoni Jagodina-Ćuprija-Paraćin je manje 20.000 ljudi.
Gradovi se godinama ne šire, nego se ruše manje zgrade i zidaju nove, tipično p+7, jer su izgleda one najisplativije.
Ćuprija, konkretno, ima ogroman prostor kasarne u samom centru grada, koji je većim delom porušen u poslednjem ratu. Ako bude potrebno to je najlogičnije mesto za eventualno širenje. Kakvo crno polje pored Morave koje bilo plavno do pre 50 godina.
 
Ćupriju odlično poznajem i volim. Znam apsolutno svaku ulicu I sada me put često dovede. (isto važi i za Jagodinu, Paraćin, Varvarin, Rekovac, Ražanj i sva sela između).

Kao i cela Srbija, Pomoravlje je u velikoj stagnaciji. Za poslednjih 10 godina samo u zoni Jagodina-Ćuprija-Paraćin je manje 20.000 ljudi.
Gradovi se godinama ne šire, nego se ruše manje zgrade i zidaju nove, tipično p+7, jer su izgleda one najisplativije.
Ćuprija, konkretno, ima ogroman prostor kasarne u samom centru grada, koji je većim delom porušen u poslednjem ratu. Ako bude potrebno to je najlogičnije mesto za eventualno širenje. Kakvo crno polje pored Morave koje bilo plavno do pre 50 godina.
Ako sam te dobro razumeo Cuprija treba da ostane cuprija i nikada ne postane velelepni most.
To sto ti pises to je u blizoj buducnosti, a ja vidim Cupriju za 100 god tamo i jedino tamo moze da se siri sa bulevarima sirokim ulicama i parkovima, i sasvim dovoljna max spratnost p+5. i sa naseljima tipskim i u stilu mozda ovako
1713202890462.png
 
Vrh