Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Kao i cela Srbija, Pomoravlje je u velikoj stagnaciji. Za poslednjih 10 godina samo u zoni Jagodina-Ćuprija-Paraćin je manje 20.000 ljudi.
zato i treba graditi brze pruge i povezivati veca mesta, da ljudi ostaju i da ne hrle za BGD i vani. . Jerbo brzim vozom je onda lako stici u bioskop i vratiti se kuci a da mama i tata ne saznaju.
<Salim se naravno, kad imas dobru infrastrukuru onda imas i investicuje jer ovi sto grade fabrike vole tamo gde je jeftina i kvalifikovana radna snaga ali da ima zeleznicu, autoput itd.. E tek posle kad se nagomilaju onda i platre rastu zato sto ljudi onda mogu da menjaju radna mesta za vecu platu (naravno ako nesto vredis) pa to upraznjeno mora da se popuni pa onda i on dize platu iako nije hteo da da vecu onom sto ga napustio. tako rastu plate, kupovna moc, standard, i naravno zasta bi onda otisao u BGD bio podstanar, pa preplatio m2, itd, svoj na svom.
 
Ako sam te dobro razumeo Cuprija treba da ostane cuprija i nikada ne postane velelepni most.
To sto ti pises to je u blizoj buducnosti, a ja vidim Cupriju za 100 god tamo i jedino tamo moze da se siri sa bulevarima sirokim ulicama i parkovima, i sasvim dovoljna max spratnost p+5. i sa naseljima tipskim i u stilu mozda ovako
Ćuprija je lepša od tog tvog naselja sa slike, ima lepe parkove (pogotovo onaj čuveni pored Morave) i ima dosta zelenila i drveća po gradu. Ulice jesu malo uže a teško će ih proširiti zbog zgrada. Idem baš sutra dole, možda stignem da okinem neku sliku.

Kakva će biti Srbija za 100 godina verovatno niko ne zna, ali sam ja sklon lošim predviđanjima, pogotovo na osnovu prethodnih 45 godina, a ponajviše po poslednjih 10 najgorih još od Turaka (po smanjenju broja stanovnika).

zato i treba graditi brze pruge i povezivati veca mesta, da ljudi ostaju i da ne hrle za BGD i vani.

Bacaš mi udicu i ja se stalno pecam i punimo ovu temu nekom teorijom. E sad, možda i jeste pametno razmotriti strategiju razvoja jer ona sada u suštini i ne postoji.

Brze pruge su odlična stvar, apsolutno nema potrebe da se raspravljamo o tome. Ja smatram da Srbija u ovom trenutku svog ekonomskog razvoja i u ovim geopolitičkim okolnostima apsolutno nema para da radi brze pruge da joj ostanu sredstva i za ostale pruge. U redu, naravno ako se ispravlja krivina, logično je da se odmah građevinski radi za 200km.

Da se još jednom vratim konkretno na Ćupriju.
Što se železnice tiče, treba rešiti stajalište ili novu stanicu na novoj pruzi. Drugo i mnogo bitnije je lokacija kontejnerskog terminala, "suvog doka", koji je po prvim planovima trebao da bude u Ćupriji, a sada čujem da ga Palma otima za Jagodinu.
Što se ostalih vidova, u drumskom, treba pod hitno novi most sa 4 trake za Jagodinu koga počinju, kao BG metro, već 40 godina. Prvo su renovirali stari, a sad počinju, samo što nisu.
Aerodrom je u planu da preraste u nešto što ima sada Kruševac (čemu?!), a vodni i kanal Morava-Vardar-Grčka ne bi komentarisao. Sada je Morava vrlo plitka i brza, pa nije ni za kakvu plovidbu.


I na kraju, možda ova moja rasprava sa dexi-jem i ima smisla, jer treba odrediti prioritete. Šta je glavna uloga železnice?
Da li je to lokalni putnički saobraćaj? Jedno veliko DA, ali to nikako ne može biti osnovna svrha, jer on potpuno nerentabilan.
Međunarodni putnički? NE. Treba da postoji iz političkih razloga.
Međugradski tipa ReEX ili "BRZI". Veliko DA. Po meni je to idealno za nas.
Međugradski tipa IC. Samo gde ima interesovanja ljudi koji mogu da plate kartu bez subvencija.

Da li je to teretni saobraćaj? Međunarodni teretni je u teškoj krizi i niko se time ne bavi. Svake godine je sve manje bruta na našim prugama.
Da li je to unutrašnji teretni, koji uglavnom vuče neobrađenu, sirovu srpsku zemlju iz Bora u Bar ili hiljade tona sumporne kiselilne?

Naravno, sve ovo treba da postoji. Treba naći meru. Jer gradnja pruge je skupa, ali je eksploatacija još skuplja.
 
Ćuprija je lepša od tog tvog naselja sa slike, ima lepe parkove (pogotovo onaj čuveni pored Morave) i ima dosta zelenila i drveća po gradu.
verujem da je tebi i mnogima drugima Cuprija lepa, i meni je lepsa recimo od Jagodine ali nema coveka sa vizijom kao sto ima Jagodina (ne zelim da ulazim u polemiku oko Palme, ali je covek dosta toga uradio za Jagodince). Cuprija moze i treba da bude centar ta tri grada na Moravi ali treba imati viziju grada za sto godina i radititi u tom pravcu.
E sad, možda i jeste pametno razmotriti strategiju razvoja jer ona sada u suštini i ne postoji.
e ovo ti je pamtno, Srbija upste pogotovo na lokalnom nivou nema strategiju razvoja. a odatle sve polazi. Samo kao primer, najbogatije lokalne samouprave su one sa najmanjim porezima a najsiromasnije one sa visokim porezima.
I na kraju, možda ova moja rasprava sa dexi-jem i ima smisla, jer treba odrediti prioritete. Šta je glavna uloga železnice?
ima smisla jer podstice i druge na razmiljanje, a svako moze da da svoj mali doprinos da na kraju ovi sto odlucuju o nasim zivotima shvate da i mali covek moze i treba da menja stvari u drustvu po svojoj meri.

A sto se zeleznice tice nadovezacu se na tebe
Da Srbiji trebaju brze pruge vecinom 160-200km/h i sasvim je dovoljno posto smo mala zemlja. Mozda na nekim relacija i moze da se napravi do 250km/h.
Te pruge treba da povezuju glavne regionalne centre a lokalni saobracaj prema tim centrima. Za lokalni saobracaj- da subvencija, A za ostale ekonomska karta.

Teretni saobracaj treba da se odvija uglavnom pomocnim i lokalnim prugama 80-120km/h sa izuztcima izlaska na brze pruge i to samo nocu. Mozda je u Srbiji u krizi ali na zapadu raste i jedan i drugi vid transpora zeleznicom. spec kontejnerski.

Medjunarodni saobracaj regulise potraznja i delimicno kroz politiku a i to bi nestalo ako privatne kompanije vrse prevoz. jer je tada samo ekonomski interes.

Jer gradnja pruge je skupa, ali je eksploatacija još skuplja.
jeste gradnja je skupa a eksplatacija je jefnija ako se vise koristi. najsluplja je ako nema putnika i robe. A nema ih ako sistem nije dobro isplaniran, ako je spor, neekonomican.
 
Au jbt, Palma - covek sa vizijom 🤣
Pa smej se ali daj mi bolji primer, nema ih mnogo. zlatiborac i palma. daj mi jos koje ime verovatno sam ne upucen.

Da moram da dodam lako je biti prvi medju losima a tesko medju vukovcima, razumece ko hoce. A fale nam vukovci za "gradonacelnike" pobegose valjda.
 
ima li neko ko je upoznat zasto je izabrana plava trasa a nije recimo ova crvena koja bi ostavila prostor da se pored autobuske napravi i zeleznicka stanica. Pravo u centar zar ne?
1713267692882.png
 
Zato što smo već skoro bacili pare na tu plavu trasu, pa valjda nećemo 10 godina kasnije ponovo.
 
Zanimljivost koju sam otkrio prošle nedelje.
Ta crvena trasa od Ćuprije ka Paraćinu je zapravo trase stare ćirine pruge i dalje je u katastru upisano na železnice.
Pa, bilo bi bolje, mada bi u delu grada bilo tesno sa autoputem. Ali šta je tu je. Gotovo.
 
Zato što smo već skoro bacili pare na tu plavu trasu, pa valjda nećemo 10 godina kasnije ponovo.
Ali nije lose pitati odgovorne zasto su uradili tako a ne ovako, zasto su bacili vase pare, da li je neka studija uopste razmatrala ovakvu soluciju. itd. Tako da im sledeci put ne padne na pamet da bace vase pare. ili je to bila neka predizborna PM
 
  1. Прво су базирали целу петицију на томе да ће бити затворен један путни прелаз у нивоу и тиме продужен пут за Рибаре за 5 км „у једном правцу" (цитирам). По мом мерењу продужава се за 1500м ако се иде на севернији надвожњак, 1600м ако се иде на јужни. Волео бих да видим где су још та додатна 3,5км „у једном правцу" нашли.

    Зар није лакше просто тражити да се тамо исто направи подвожњак за друмски саобраћај уместо тренутно планираног пешачког потходника. И решен проблем. Само онда треба објаснити овим што ће им се објекти рушити зашто се руше, увек ће бити неко незадовољан.

  2. Друго тврде да ће доћи до „значајног пада вредности непокретне имовине становништва „преко пруге", а сам град би личио на некадашњу поделу Берлина". Ово тек не знам одакле долази. Вредност на таквој локацији ће моћи само да расте.

    Јагодина је један од врло ретких градова који је успео да задржи пругу релативно близу центра и самим тим има највећи потенцијал за повећање железничких путовања од свих градова на траси БГ - Ниш, и локалних и даљинских. Уједно ће бити и једина станица за Интерсити возове, и терминална за Регио возове. Подсећа на Суботицу на многе начине. Ако од од тога не порасте вредност, не знам од чега ће.

    Тренутно у Јагодини постоје 4 прелаза. Један подвожњак, два надвожњака и један класичан друмски прелаз. Претварање тог последњег друмског прелаза у потходник неће да промени пуно, а ако се усвоји предлог да се претвори у подвожњак, неће готово ништа променити. Тако да није берлински зид, само ће се укинути да свако пешке прелази где стигне.

  3. Треће тврде да није безбедно. Цитирам: "често у медијима наиђемо на информацију да је неки воз, негде у Европи, налетео на други воз, испао из колосека, итд. Какве би последице биле по становништво у зони од 500 метара ако је то превоз неких опасних материја и гасова које се брзо шире ваздухом."

    Ништа људи, дај да гасимо железницу онда свугде у Европи јер свугде неко живи. Ко је видео у Немачкој или Француској да пруга иде кроз град, или не дај боже терет. Ово нећу ни коментарисати даље.

Да сам мало неискуснији, рекао бих да ово гура ауто лоби да би се изместила пруга са најбоље локације. Сада ипак знам да је одговор да је народ просто неук, и да не знају за боље.
Овим ситуацијама бих генерално приступио тако што би им направио колико год потходника и подвожњака траже, али нема померања пруге без правог оправдања.
kao Jagodinac se apsolutno slažem
ova peticija je presmešna
da Jagodini premeste stanicu koja je tu od 1884. negde van?! od toga nema nista
stanica nam je od centra grada na 500m i ima idealan položaj u odnosu na druge gradove, i autobuska je vrlo blizu
drugo, pothodnik/podvoznjak koji bi se pravio umesto drumskog prelaza će svakako uvek biti pun vode, i sad kad padne malo jača kiša im pređeš prugu ka gradu ulaziš u JEZERO, a ovako će fino Ribarci da dou do Žitomlina, ostave vozila, prou pothodnikom i pravac na pijac (ujedno će da se rastereti obližnja raskrsnica kod Starog Yuhora koja je najgora u gradu
Au jbt, Palma - covek sa vizijom 🤣
hahahah i ja se slatko nasmejao,
reče čovek i ostade čitav :)
 
Друже, јеси ли ти уопште гледао документацију са јавног увида и куда треба да иде пруга. Шта да се боре, буквално тамо пруга и иде.
1713294897440.png
 
Друже, јеси ли ти уопште гледао документацију са јавног увида и куда треба да иде пруга. Шта да се боре, буквално тамо пруга и иде.
Pogledajte prilog 195731
Stvarno nisam gledao a i sad kad sam video uopste mi se ne svidj. Deli oranice na dva dela pa seljaci moraju da obilaze, a sumnjam i da su na to mislili. Zato sam i napisao pred Belice. Jer kad vec potok deli pruga nece naskoditi, jedino je malo skuplje jer moraju tamo neke udjerice pored potoka da se sruse. A drugo bili bi prinudjeni i da srede Belicu da neplavi vise.
Jednim udarcem dve muve.
 
Više puta sam se dosad pitao koji je ludak projektovao ovako postavljene monitore i koliko je njih razbilo glave na njima. Sve do juče dok sam nisam rascepao glavu i sav krvave glave ušao u voz. Znam da je ranije bilo reči o tome koliko je loš položaj monitora na mnogim stajalištima zbog toga što se vide uglavnom ukoliko stojiš ispred njih. Sedeo sam 15ak minuta jer sam ranije stigao na stanicu Tošin bunar. Kad je stigao voz, sagnuo sam se da uzmem kesu sa stvarima i naravno ni na kraj pameti mi nije bio monitor pa sam glavu zapucao u oštru metalnu ivicu monitora. Na kraju sam završio kod lekara s isečenom glavom, primljenom antitetanus zaštitom i srećom ipak bez ušivanja. Druga je priča što me apsolutno niko nije pitao da li mi treba pomoć dok sam tražio maramice i pokušavao da zaustavim krvarenje. Svi su sve vreme samo gledali i ćutali. Meni je ključna stvar kako je moguće da ovako postavljeni monitori prođu nekakvu inspekciju, stajališta dobiju upotrebnu dozvolu, ali prestajem da se pitam kad se setim gde živimo i koliko raznih rupa, polomljenih šahtova i "nagaznih mina" ima na svakom koraku.
IMG_20240416_160212resize.jpg
 
Селфи испред монитра са разбијеном главом и у вајбер
 
Мађарска, Румунија, Хрватска - практично исто (по глави становника према паритету куповне моћи, 40 и нешто хиљада).
 
Да. Има и Мађарска, али је питање колико од свега тога иде железницом. Око Пеште су камионски конвоји као кроз западну Европу.
 
Svakako, prugu za Vršac bi trebalo po mogućnosti graditi po modelu gradnje drugog koloseka bez zatvaranja postojećeg, i po cenu laganih vožnji u zonama aktivnih radova.
Kao što je rađena rekonstrukcija koridora kroz Rakovicu.
 
Vrh