Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

@dexi Predlozi su sasvim smisleni i na mestu, neophodno je povezati sve veće centre koji se nalaze relativno blizu pruge novim koridorom.
 
Za nekog fantazija za nekog kreativnost a za nekog idejni projekat

Јесте, идејни пројекат у обданишту, са све трасама право кроз центар планина. Пола траса које си постављао би морале да буду у тунелу. Произвољно постављене линије и некакве брзине, без икаквог познавања материје. Али хајде да оставим могућност да је првоаприлска шала.
 
Zašto je lupetanje? Zar na ovom forumu više ne može da se iznese predlog a da ne prođe bez etiketiranja?
Zato što treba imati meru. Dovoljno je lupetanje političara na tv.
Srbija debelo kasni u REDOVNOM ODRŽAVANJU železničke mreže, koja je dovedena do ivice upotrebljivosti na ogromnoj većini mreže linija.
U takvom svetlu ovakvi potpuno nerealni a u delu i nemogući predlozi se mogu nazvati samo tako kako su kolege napisale.

Evo poješću ono što se ne jede, pa ulazim u polemiku oko Kruševaca.
Tu je bilo idealno da se iskoriti gradnja autoputa i da se uradi novi kolosek, sve ostalo je mašta.
Aman zbog čega bi se desetak hiljada putnika, koliko će daće Bog biti na niškoj pruzi, mrcvarilo skretanjem do Kruševaca koji ima potencijal za par stotina.
Kragujevac slično. Potential jeste veći, ali je trošak sretanja pruge od Jagodine nenormalan (verovatno preko 10 milijadi).
Srbija je jedva otplatila Barsku prugu koja je ništa prema ovom što ti predlažeš.

Za svako dalje maštanje preporučujem pripremu
Pa kad se suočiš sa sadašnjim stanjem, da pričamo dalje.
 
Јесте, идејни пројекат у обданишту, са све трасама право кроз центар планина. Пола траса које си постављао би морале да буду у тунелу. Произвољно постављене линије и некакве брзине, без икаквог познавања материје. Али хајде да оставим могућност да је првоаприлска шала.
Odlicno poznajem materiju verovatno mnogo bolje nego 90% ovde prisutnih, kao prvom to nisu planine nego sumadijaska brda nista veca ili manja od francuskih i nemackih, a da ne govorimo o Austriji i Svajcarskoj gde su tek planincine a veoma razvijena mreza zeleznice u svim tim zemljama. Toliko o brdima. I tamo je skupa gradnja jos skuplja nego u Srbiji ali ljudu ulazu na pametan nacin. Da ne kazem grade zeljazare tamo gde raste grozdje. . Ako ce mo o kostanju to je kap u moru u odnosu na sta se sve baca novac u drzavi Srbiji. Kad se uradi nesto samo da bi se uradilo i ´zamazalo narodske oci onda je za te pare moglo da se uradi necega 10% ali ljudski sto ce posle sluziti mnogim generacijama.
Sto se tice obdanista izgleda da si davno iz istog trebao da izadjes posto se obracas ljudum bez respekata i osnovnog ponasanja da koliko tolko pokazes interesovanje i postovanje za neciji trud bez omavolazavanja. Ako si vec strucan sto nisi sa straucne strane objasnio sta to ne valja.
 
kao prvom to nisu planine nego sumadijaska brda nista veca ili manja od francuskih i nemackih.
Samo da dodam reda radi, najviše tunela i najskuplje deonice brzih pruga u Nemačkoj su upravo kroz te naizgled pitome krajolike sa brdima i brdašcima upravo zato što nemaš jednu veliku planinu gde je dovoljno par veoma dugačkih tunela nego puno malih brdašca sa svojom strukturom i geografijom bez kotlina gde bi mogao da provučeš relativno pravu prugu.

Slična priča zašto je lakše napraviti autoput kroz Dalmaciju nego kroz brdašca zapadne Srbije.
 
Zato što treba imati meru. Dovoljno je lupetanje političara na tv.
Srbija debelo kasni u REDOVNOM ODRŽAVANJU železničke mreže, koja je dovedena do ivice upotrebljivosti na ogromnoj većini mreže linija.
U takvom svetlu ovakvi potpuno nerealni a u delu i nemogući predlozi se mogu nazvati samo tako kako su kolege napisale.

Evo poješću ono što se ne jede, pa ulazim u polemiku oko Kruševaca.
Tu je bilo idealno da se iskoriti gradnja autoputa i da se uradi novi kolosek, sve ostalo je mašta.
Aman zbog čega bi se desetak hiljada putnika, koliko će daće Bog biti na niškoj pruzi, mrcvarilo skretanjem do Kruševaca koji ima potencijal za par stotina.
Kragujevac slično. Potential jeste veći, ali je trošak sretanja pruge od Jagodine nenormalan (verovatno preko 10 milijadi).
Srbija je jedva otplatila Barsku prugu koja je ništa prema ovom što ti predlažeš.

Za svako dalje maštanje preporučujem pripremu
Pa kad se suočiš sa sadašnjim stanjem, da pričamo dalje.
Као прво, нико није писао о цени и о тренутној ситуацији српских железница.
Друго, мислим да никако не би требало критику обликовати као омаловажавање, а надам се да то није био циљ.
Треће, траса је поптуно смислена, повезује све веће центре који су једва међусобно повезани.
 
Zato što treba imati meru. Dovoljno je lupetanje političara na tv.
Srbija debelo kasni u REDOVNOM ODRŽAVANJU železničke mreže, koja je dovedena do ivice upotrebljivosti na ogromnoj većini mreže linija.
U takvom svetlu ovakvi potpuno nerealni a u delu i nemogući predlozi se mogu nazvati samo tako kako su kolege napisale.

Evo poješću ono što se ne jede, pa ulazim u polemiku oko Kruševaca.
Tu je bilo idealno da se iskoriti gradnja autoputa i da se uradi novi kolosek, sve ostalo je mašta.
Aman zbog čega bi se desetak hiljada putnika, koliko će daće Bog biti na niškoj pruzi, mrcvarilo skretanjem do Kruševaca koji ima potencijal za par stotina.
Kragujevac slično. Potential jeste veći, ali je trošak sretanja pruge od Jagodine nenormalan (verovatno preko 10 milijadi).
Srbija je jedva otplatila Barsku prugu koja je ništa prema ovom što ti predlažeš.

Za svako dalje maštanje preporučujem pripremu
Pa kad se suočiš sa sadašnjim stanjem, da pričamo dalje.
Ovde se samo radi da imas odredjeni cilj u kom se kreces.
Stanje danasnjih pruga je odraz razmisljanja i ponasanja vecinskog dela stanovnistva Srbije. Uzecu jedan jednostvan primer pa ces shvatiti nadam se. Malo samo zapadnije od tuzne Srbije su pruge na drugom nivou rekao bih 100 god ispred. Pa pogledajmo privatna dvorista u tim istim drzavama pa uporedimo sa srpskim avlijama. Odgovor ti se sam dao nadam se.
Ocisti i uredi tvoj prag pa ces se brinutu i da tudji bude isto tako dobar. Pa ce onda i sve drugo biti domacinskii vodjeno.

Sto se tice i Kragujevca i Krusevca koji se nalaze samo malo dalje od danasnje trase. Sve brze pruge u svetu su nove trase i delimicno se koriste stare. Brze pruge povezuju velike regionalne centre. A to nije slucaj danas i od Beograda do Nisa ima samo jedan centar i to ako uzmemeo sva tri gradica zajedno u obzir. (JAGODINA;CUPRIJA; PARACIN)
Jedan od razloga zasto nema putnika danas pa onda nema ni novca za odrazavanje.
Dakle da zakljucim jedina skuplja deonica je od Kragujevca do Jagodine i to na deonici pored reke Osanice u duzini od 20km sa tunelima oko 3km. Dakle ne moze da se poredi sa Crnom Gorom a i tu je trasa promasena pa je ispala mnogo dalja i skuplja nego sto je trebala.
Sto se tice Krusevca postoje vise varijani recimo jedna je 38 km sve sa obilaznicom oko Krusevca i tunelima od 4km za brzine do 200km u duzini od 38km i dalja je nego pored Morave od Stalaca do Vitkovca (recimo) 23km ali se ne moze napraviti pruga za te brzine bez tunela u duzini od 10km. pa koja je onda varijanata skuplja ako nam je za cilj brza pruga.

Ako ce mo polovicno da radimo onda bolje i da ne radimo to je moje misljenje. Barem tako se kuci ponasam. ili radim kako treba ili ne radim uopste. A to se prenosi i na moj posao i drustvo u celini gde zivim.
A cilj bi trebao valjda da bude da brze stignes vozom nego kolima do Nisa i jeftinije i pri tome popijes pivce ili kafu, prositas novine i to je to.
 
Poslednja izmena:
Samo da dodam reda radi, najviše tunela i najskuplje deonice brzih pruga u Nemačkoj su upravo kroz te naizgled pitome krajolike sa brdima i brdašcima upravo zato što nemaš jednu veliku planinu gde je dovoljno par veoma dugačkih tunela nego puno malih brdašca sa svojom strukturom i geografijom bez kotlina gde bi mogao da provučeš relativno pravu prugu.

Slična priča zašto je lakše napraviti autoput kroz Dalmaciju nego kroz brdašca zapadne Srbije.
Da li imas za tu tvrdnju podlogu ili je rekla kazala.
 
Da li imas za tu tvrdnju podlogu ili je rekla kazala.
Na primer Ebensfeld-Erfurt je 100 km dugačka deonica brze pruge Berlin-Minhen, od 100 km pruge oko 40 km je pod tunelima a 10 km je na mostovima, cena po kilometru je 30 miliona eur.

Isto drugi primer, kroz trasa Vircburg-Hanover ide 327 km a od toga je 115 km u tunelima kojih ima 61 komada. Sve su to tereni sa brežuljcima i brdima.

Zadnja deonica brze pruge koja je puštena u Nemačkoj je deonica Ulm-Vendlingen, 60 km dužine, ide kroz teren sa brdima do 400m nadmorske visine sa 12 tunela i 37 mostova. Tuneli zauzimaju pola trase. Cena oko 4 milijardi eur.

Izvori na Nemačkom:


 
Sto se tice obdanista izgleda da si davno iz istog trebao da izadjes posto se obracas ljudum bez respekata i osnovnog ponasanja da koliko tolko pokazes interesovanje i postovanje za neciji trud bez omavolazavanja. Ako si vec strucan sto nisi sa straucne strane objasnio sta to ne valja.

Ko god s pažnjom i uvažavanjem prati diskusiju na temu železnica na ovom forumu, čak i da spada samo u kategoriju informisanog korisnika i da nije znao šta je napon, može vremenom dovoljno da nauči i da polako prikupi dovoljno informacija da mu nije potrebno bahato zahtevanje specijalnog i personalizovanog objašnjavanja.
 
Na primer Ebensfeld-Erfurt je 100 km dugačka deonica brze pruge Berlin-Minhen, od 100 km pruge oko 40 km je pod tunelima a 10 km je na mostovima, cena po kilometru je 30 miliona eur.

Isto drugi primer, kroz trasa Vircburg-Hanover ide 327 km a od toga je 115 km u tunelima kojih ima 61 komada. Sve su to tereni sa brežuljcima i brdima.

Zadnja deonica brze pruge koja je puštena u Nemačkoj je deonica Ulm-Vendlingen, 60 km dužine, ide kroz teren sa brdima do 400m nadmorske visine sa 12 tunela i 37 mostova. Tuneli zauzimaju pola trase. Cena oko 4 milijardi eur.

Izvori na Nemačkom:


Hvala na brzom odgovoru. Slazem se da je skupo i da bez tunela ne moze ali uporedi sad sa Svajcarskim tunelima i prugama i tamosnje cene po kilometru.
I sad mi jos reci jel su Nemci ludi pa tolike pare dali za izgradnju Brzih pruga i da su pri tome verovatno zahvatili samo sela a vece gradove ostavili na 20 -30 km od deonice jer su hvatali pravac a bilo bi jos i skuplje. Reci mi jos za trasu Vircburg-Hanover od 327 km za koje vreme je predje voz.
Poredjenje Dalmacije i Crne Gore ok ali sa Sumadijom nikako. Slovacka (sumadija) gradi za 10 M/km, Austrija 22 M/km a ima deonica i sa 100M, hrvati su svoju najskuplju deonicu platili 12M/km 2004 godine a teren kao u Crnoj Gori. dok najeftinije deonice kostaju oko 4-5 M/km
 
Ево, да додам да ја размишљам слично као и dexi. Одавно сам писао да би требало постојећу пругу обновити за 120-160 км на сат, а градити једноколосечну брзу пругу за 250 од Младеновца преко Крагујевца и Крушевца (није хитно).

Последња дешавања - оријантација на дефакто укидање локалних путничких возова кроз Поморавље и на прављење некаквог успореног TGV-a од постојеће пруге - код мене само појачавају утисак да је алтернативни план био повољнији, верујем и економски.
 
Nisam poredio Dalmaciju i Šumadiju nego sa zapadnom Srbijom koja ima apsolutno drugačiji reljef i praktično nema kotline u pravcu sever-jug.
Nisam dovljno dobro obratio paznju jer se nisam bavio Z. Srbijom. A na koje konkretrno podrucje mislis.
 
Ево, да додам да ја размишљам слично као и dexi. Одавно сам писао да би требало постојећу пругу обновити за 120-160 км на сат, а градити једноколосечну брзу пругу за 250 од Младеновца преко Крагујевца и Крушевца (није хитно).

Последња дешавања - оријантација на дефакто укидање локалних путничких возова кроз Поморавље и на прављење некаквог успореног TGV-a од постојеће пруге - код мене само појачавају утисак да је алтернативни план био повољнији, верујем и економски.

Sve se slažem sa tobom osim stavke da se pravi jednokolosčna brza pruga, to valjda ima jedan jedini primer na svetu negde u Španiji.
Ako pravimo daj da je naprave odmah kako treba.
 
Hvala na brzom odgovoru. Slazem se da je skupo i da bez tunela ne moze ali uporedi sad sa Svajcarskim tunelima i prugama i tamosnje cene po kilometru.
I sad mi jos reci jel su Nemci ludi pa tolike pare dali za izgradnju Brzih pruga i da su pri tome verovatno zahvatili samo sela a vece gradove ostavili na 20 -30 km od deonice jer su hvatali pravac a bilo bi jos i skuplje. Reci mi jos za trasu Vircburg-Hanover od 327 km za koje vreme je predje voz.
Poredjenje Dalmacije i Crne Gore ok ali sa Sumadijom nikako. Slovacka (sumadija) gradi za 10 M/km, Austrija 22 M/km a ima deonica i sa 100M, hrvati su svoju najskuplju deonicu platili 12M/km 2004 godine a teren kao u Crnoj Gori. dok najeftinije deonice kostaju oko 4-5 M/km
Kod nas nema ni autoput za 10M/km a ne pruga. A 12M/km iz 2004. je danas bar 24M/km
 
Radili su Španci, da. Pa, za jedan do dva para vozova na sat, ne treba ti dva koloseka. Tu ne bi bilo teretnih.
ok je to sa jednokolsecno gde uslovi dozvoljavaju u smislu moze se predvideti da vozovi se nece susretati
i kod duzih tunela i mostova, Ali u principu treba gaditi dva koloseka zbog sigurnosti i da nebi deo pruge postao pivska flasa.
 
Не мора због сигурности, железнички саобраћај одвија се у контролисаним условима, једноколосечна пруга је једнако безбедна.
 
По цени скупљој од послератне обнове Украјине.
Колико год било скупо, то није разлог да почињеш са причом о детету у обданишту, јер је @dexi представио оквирно своју идеју на, заиста неочикавно, форуму чија је доминантна тема урбанизам и инфраструктурни развој. Шта је требало да објави на форуму? Елаборат?
 
Radili su Španci, da. Pa, za jedan do dva para vozova na sat, ne treba ti dva koloseka. Tu ne bi bilo teretnih.

Od Mladenovca do Kragujevca ima manje od 50 km, ne bi kostala ta pruga 7 milijardi kao sto se priča tako da može da bude dvokolosecna jer bi mogli teretni vozovi da je koriste. Sve do 250 km na sat može biti mešoviti saobraćaj.
Isto tako na BG-SU će moći u budućnosti da se podigne brzina na 250 i da se zadrži teretni saobraćaj.
 
Od Mladenovca do Kragujevca ima manje od 50 km, ne bi kostala ta pruga 7 milijardi...
Ima 50 ako bi izbušio tunel. Zemljom ima preko 60.
Niko ne kaže da bi Mladenovac-Kragujevac koštalo 7 milijadi. Koštalo bi manje, ali da pitam ovo:
Dođeš do Kragujevaca i šta dalje?
Jedino ima logike da se nastavi do Kruševaca, pa baznim tunelom ispod Jastrebca do Niša. Vraćanje od Kragujevca do Jagodine baznim tunelom zbog 150.000 ljudi u Pomoravlju?

...tako da može da bude dvokolosecna jer bi mogli teretni vozovi da je koriste. Sve do 250 km na sat može biti mešoviti saobraćaj.
Isto tako na BG-SU će moći u budućnosti da se podigne brzina na 250 i da se zadrži teretni saobraćaj.
Koji teretni vozovi?
Za međunarodne teretne vozove bi idealna trasa bila preko Banata, pa dolinom Morave. Ako ih za koju godinu uopšte i bude kroz Srbiju.
 
Ja se slažem da se nastavi pruga do Kruševca.

Ako nema tetetnog saobraćaja onda još bolje.

Ja samo kažem da ako se gradi brza pruga za 250 onda treba odmah dvokolosecna kao sve brze pruge u svetu (osim one jedine španske)
 
Dođeš do Kragujevaca i šta dalje?
Jedino ima logike da se nastavi do Kruševaca, pa baznim tunelom ispod Jastrebca do Niša. Vraćanje od Kragujevca do Jagodine baznim tunelom zbog 150.000 ljudi u Pomoravlju?
Malo li je 150 000 hiljada ljudi da ih zaobidjes. Kao sto rekoh i stojim svim svojim srcem i znanjem za to Beograd - Mladenovac - "Morava"- Krusevac - Nis. Dvokolesecna i dovoljno 200km/h ali se nebi ljutio za 250km/h. Tom prugom se ne krece teretni saobracaj vec je iskljucivo namenjena putnickom saobracaju sa ucestalim vozovima.
recimo
Nis Beograd svaka dva sata jer bi to i bilo realno vreme putovanja sa svim stajanjima
Nis -Jagodina i Beograd - Jagodina na svakih sat
[Obrenovac - Beograd - Mladenovac]; [Mladenovac - Kragujevac - Jagodina]; na svakih pola sata
 
Vrh