mihajloboric87
Advanced
- Učlanjen(a)
- 24.02.2021.
- Poruke
- 2.974
- Pohvaljen
- 5.084
Za nekog fantazija za nekog kreativnost a za nekog idejni projekat
@dexi Predlozi su sasvim smisleni i na mestu, neophodno je povezati sve veće centre koji se nalaze relativno blizu pruge novim koridorom.
Zato što treba imati meru. Dovoljno je lupetanje političara na tv.Zašto je lupetanje? Zar na ovom forumu više ne može da se iznese predlog a da ne prođe bez etiketiranja?
Odlicno poznajem materiju verovatno mnogo bolje nego 90% ovde prisutnih, kao prvom to nisu planine nego sumadijaska brda nista veca ili manja od francuskih i nemackih, a da ne govorimo o Austriji i Svajcarskoj gde su tek planincine a veoma razvijena mreza zeleznice u svim tim zemljama. Toliko o brdima. I tamo je skupa gradnja jos skuplja nego u Srbiji ali ljudu ulazu na pametan nacin. Da ne kazem grade zeljazare tamo gde raste grozdje. . Ako ce mo o kostanju to je kap u moru u odnosu na sta se sve baca novac u drzavi Srbiji. Kad se uradi nesto samo da bi se uradilo i ´zamazalo narodske oci onda je za te pare moglo da se uradi necega 10% ali ljudski sto ce posle sluziti mnogim generacijama.Јесте, идејни пројекат у обданишту, са све трасама право кроз центар планина. Пола траса које си постављао би морале да буду у тунелу. Произвољно постављене линије и некакве брзине, без икаквог познавања материје. Али хајде да оставим могућност да је првоаприлска шала.
Samo da dodam reda radi, najviše tunela i najskuplje deonice brzih pruga u Nemačkoj su upravo kroz te naizgled pitome krajolike sa brdima i brdašcima upravo zato što nemaš jednu veliku planinu gde je dovoljno par veoma dugačkih tunela nego puno malih brdašca sa svojom strukturom i geografijom bez kotlina gde bi mogao da provučeš relativno pravu prugu.kao prvom to nisu planine nego sumadijaska brda nista veca ili manja od francuskih i nemackih.
Као прво, нико није писао о цени и о тренутној ситуацији српских железница.Zato što treba imati meru. Dovoljno je lupetanje političara na tv.
Srbija debelo kasni u REDOVNOM ODRŽAVANJU železničke mreže, koja je dovedena do ivice upotrebljivosti na ogromnoj većini mreže linija.
U takvom svetlu ovakvi potpuno nerealni a u delu i nemogući predlozi se mogu nazvati samo tako kako su kolege napisale.
Evo poješću ono što se ne jede, pa ulazim u polemiku oko Kruševaca.
Tu je bilo idealno da se iskoriti gradnja autoputa i da se uradi novi kolosek, sve ostalo je mašta.
Aman zbog čega bi se desetak hiljada putnika, koliko će daće Bog biti na niškoj pruzi, mrcvarilo skretanjem do Kruševaca koji ima potencijal za par stotina.
Kragujevac slično. Potential jeste veći, ali je trošak sretanja pruge od Jagodine nenormalan (verovatno preko 10 milijadi).
Srbija je jedva otplatila Barsku prugu koja je ništa prema ovom što ti predlažeš.
Za svako dalje maštanje preporučujem pripremu
Pa kad se suočiš sa sadašnjim stanjem, da pričamo dalje.
Ovde se samo radi da imas odredjeni cilj u kom se kreces.Zato što treba imati meru. Dovoljno je lupetanje političara na tv.
Srbija debelo kasni u REDOVNOM ODRŽAVANJU železničke mreže, koja je dovedena do ivice upotrebljivosti na ogromnoj većini mreže linija.
U takvom svetlu ovakvi potpuno nerealni a u delu i nemogući predlozi se mogu nazvati samo tako kako su kolege napisale.
Evo poješću ono što se ne jede, pa ulazim u polemiku oko Kruševaca.
Tu je bilo idealno da se iskoriti gradnja autoputa i da se uradi novi kolosek, sve ostalo je mašta.
Aman zbog čega bi se desetak hiljada putnika, koliko će daće Bog biti na niškoj pruzi, mrcvarilo skretanjem do Kruševaca koji ima potencijal za par stotina.
Kragujevac slično. Potential jeste veći, ali je trošak sretanja pruge od Jagodine nenormalan (verovatno preko 10 milijadi).
Srbija je jedva otplatila Barsku prugu koja je ništa prema ovom što ti predlažeš.
Za svako dalje maštanje preporučujem pripremu
Pa kad se suočiš sa sadašnjim stanjem, da pričamo dalje.
Da li imas za tu tvrdnju podlogu ili je rekla kazala.Samo da dodam reda radi, najviše tunela i najskuplje deonice brzih pruga u Nemačkoj su upravo kroz te naizgled pitome krajolike sa brdima i brdašcima upravo zato što nemaš jednu veliku planinu gde je dovoljno par veoma dugačkih tunela nego puno malih brdašca sa svojom strukturom i geografijom bez kotlina gde bi mogao da provučeš relativno pravu prugu.
Slična priča zašto je lakše napraviti autoput kroz Dalmaciju nego kroz brdašca zapadne Srbije.
Na primer Ebensfeld-Erfurt je 100 km dugačka deonica brze pruge Berlin-Minhen, od 100 km pruge oko 40 km je pod tunelima a 10 km je na mostovima, cena po kilometru je 30 miliona eur.Da li imas za tu tvrdnju podlogu ili je rekla kazala.
Sto se tice obdanista izgleda da si davno iz istog trebao da izadjes posto se obracas ljudum bez respekata i osnovnog ponasanja da koliko tolko pokazes interesovanje i postovanje za neciji trud bez omavolazavanja. Ako si vec strucan sto nisi sa straucne strane objasnio sta to ne valja.
Hvala na brzom odgovoru. Slazem se da je skupo i da bez tunela ne moze ali uporedi sad sa Svajcarskim tunelima i prugama i tamosnje cene po kilometru.Na primer Ebensfeld-Erfurt je 100 km dugačka deonica brze pruge Berlin-Minhen, od 100 km pruge oko 40 km je pod tunelima a 10 km je na mostovima, cena po kilometru je 30 miliona eur.
Isto drugi primer, kroz trasa Vircburg-Hanover ide 327 km a od toga je 115 km u tunelima kojih ima 61 komada. Sve su to tereni sa brežuljcima i brdima.
Zadnja deonica brze pruge koja je puštena u Nemačkoj je deonica Ulm-Vendlingen, 60 km dužine, ide kroz teren sa brdima do 400m nadmorske visine sa 12 tunela i 37 mostova. Tuneli zauzimaju pola trase. Cena oko 4 milijardi eur.
Izvori na Nemačkom:
Hochgeschwindigkeitsstrecke Ebensfeld–Erfurt - Projekt-Referenz - OBERMEYER
In weniger als vier Stunden mit dem Zug von München nach Berlin – lange fast unvorstellbar, seit Ende 2017 Realität. Die Schnellfahrstrecke …www.obermeyer-group.com
Neubaustrecke Ulm-Wendlingen: Zehn Fakten zu Eröffnung, Fahrplan, Strecke, Halt
Endlich ist es so weit: Mit dem Fahrplanwechsel am 11. Dezember 2022 geht die Neubaustrecke der Bahn zwischen Ulm und Wendlingen in Betrieb. Die wichtigsten Fakten im Überblick.www.swp.de
Nisam poredio Dalmaciju i Šumadiju nego sa zapadnom Srbijom koja ima apsolutno drugačiji reljef i praktično nema kotline u pravcu sever-jug.Poredjenje Dalmacije i Crne Gore ok ali sa Sumadijom nikako.
Nisam dovljno dobro obratio paznju jer se nisam bavio Z. Srbijom. A na koje konkretrno podrucje mislis.Nisam poredio Dalmaciju i Šumadiju nego sa zapadnom Srbijom koja ima apsolutno drugačiji reljef i praktično nema kotline u pravcu sever-jug.
Ево, да додам да ја размишљам слично као и dexi. Одавно сам писао да би требало постојећу пругу обновити за 120-160 км на сат, а градити једноколосечну брзу пругу за 250 од Младеновца преко Крагујевца и Крушевца (није хитно).
Последња дешавања - оријантација на дефакто укидање локалних путничких возова кроз Поморавље и на прављење некаквог успореног TGV-a од постојеће пруге - код мене само појачавају утисак да је алтернативни план био повољнији, верујем и економски.
Kod nas nema ni autoput za 10M/km a ne pruga. A 12M/km iz 2004. je danas bar 24M/kmHvala na brzom odgovoru. Slazem se da je skupo i da bez tunela ne moze ali uporedi sad sa Svajcarskim tunelima i prugama i tamosnje cene po kilometru.
I sad mi jos reci jel su Nemci ludi pa tolike pare dali za izgradnju Brzih pruga i da su pri tome verovatno zahvatili samo sela a vece gradove ostavili na 20 -30 km od deonice jer su hvatali pravac a bilo bi jos i skuplje. Reci mi jos za trasu Vircburg-Hanover od 327 km za koje vreme je predje voz.
Poredjenje Dalmacije i Crne Gore ok ali sa Sumadijom nikako. Slovacka (sumadija) gradi za 10 M/km, Austrija 22 M/km a ima deonica i sa 100M, hrvati su svoju najskuplju deonicu platili 12M/km 2004 godine a teren kao u Crnoj Gori. dok najeftinije deonice kostaju oko 4-5 M/km
Radili su Španci, da. Pa, za jedan do dva para vozova na sat, ne treba ti dva koloseka. Tu ne bi bilo teretnih.Sve se slažem sa tobom osim stavke da se pravi jednokolosčna brza pruga, to valjda ima jedan jedini primer na svetu negde u Španiji.
Ako pravimo daj da je naprave odmah kako treba.
ok je to sa jednokolsecno gde uslovi dozvoljavaju u smislu moze se predvideti da vozovi se nece susretatiRadili su Španci, da. Pa, za jedan do dva para vozova na sat, ne treba ti dva koloseka. Tu ne bi bilo teretnih.
Колико год било скупо, то није разлог да почињеш са причом о детету у обданишту, јер је @dexi представио оквирно своју идеју на, заиста неочикавно, форуму чија је доминантна тема урбанизам и инфраструктурни развој. Шта је требало да објави на форуму? Елаборат?По цени скупљој од послератне обнове Украјине.
Radili su Španci, da. Pa, za jedan do dva para vozova na sat, ne treba ti dva koloseka. Tu ne bi bilo teretnih.
Ima 50 ako bi izbušio tunel. Zemljom ima preko 60.Od Mladenovca do Kragujevca ima manje od 50 km, ne bi kostala ta pruga 7 milijardi...
Koji teretni vozovi?...tako da može da bude dvokolosecna jer bi mogli teretni vozovi da je koriste. Sve do 250 km na sat može biti mešoviti saobraćaj.
Isto tako na BG-SU će moći u budućnosti da se podigne brzina na 250 i da se zadrži teretni saobraćaj.
Malo li je 150 000 hiljada ljudi da ih zaobidjes. Kao sto rekoh i stojim svim svojim srcem i znanjem za to Beograd - Mladenovac - "Morava"- Krusevac - Nis. Dvokolesecna i dovoljno 200km/h ali se nebi ljutio za 250km/h. Tom prugom se ne krece teretni saobracaj vec je iskljucivo namenjena putnickom saobracaju sa ucestalim vozovima.Dođeš do Kragujevaca i šta dalje?
Jedino ima logike da se nastavi do Kruševaca, pa baznim tunelom ispod Jastrebca do Niša. Vraćanje od Kragujevca do Jagodine baznim tunelom zbog 150.000 ljudi u Pomoravlju?