Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ima 50 ako bi izbušio tunel. Zemljom ima preko 60.
Naravno da se gradi sa tunelima i mostovima za te brzina. U datom predlogu trasa je duzine oko 55km sa vrlo malo tunela i skoro cela pruga ide na 200 m/nv. Naravno dosta zemljanih radova na odsecanju kosina ali ono sto se odesce se naspa na drugom mestu i tako dobijes "Srem". Cela trasa BG.- Kragujevac 100km. dakle teoretski pola sata voznje. Ni avionom ne moze brze. :)
 
Ne zaboravite da brze pruge mogu imati 35 promila! To omogućava velike uspone i padove.
 
:Što ste skromni, ajde da radimo za 350km/h?
:ROFLMAO:

Ideja o brzoj pruzi Kragujevac-Jagodina je odlična. Realna cena nije ispod 2 milijarde, a verovatno i više. Onih stotinak Jagodinaca koji putuju svakodnevno u Kragujevac će biti oduševljeno.
A svi ostali putnici bi psovali. Zanimljiva priča. Zbog oko 25km dalje trase do KG preko Velike Plane, predlažeš nov prugu vrednu mnoooogo para, a onda sve putnike šetaš da upoznaju Srbiju. koliko bi bila ta nova trasa preko KG i KŠ? Oko 270km?
Drugo, imaj u vidu da samo izlazak iz Beograda traje oko 20minuta i ako već imamo para koje prelivaju, upravu TU treba uložiti, počev od skretnica u Rakovici i rasputnice G.

Vrlo zanimljiv lik ovaj @dexi Baci kosku i svi glođemo.

Apsolutno ne omalovažavam tvoj entuzijazam i neku ljubav koju gajiš za Šumadiju, ali ipak se infrastruktura planira drugačije nego rutiranje interneta.
Da li stvarno neko misli da je održiva brza pruga za čisto putnički saobraćaj i da karta košta 500din od Kragujevca do BG?

Evo izneću još jednom moj stav i odlazim malo da oladim od foruma.

Infrastruktura:
Srbiji ne treba ni jedan jedni kilometar brze pruge. Tvrdim!
Koridor na 160km/h, magistralne do 120km/h, a ostale koliko se gde izvuče.
Elektrifikacija gde ima smisla.
Pod hitno rešiti sve PP u Srbiji, denivelisati što više.
Osposobiti signalizaciju.

Teretni: povezati Smederevo sa Kovinom i dalje srediti preko Banata. To je mnogo veći prioritet nego most kod Vinče, a to niko ne razmatra kao opciju. U unutrašnjem teretnom mislim da je trenutno glavni problem ovo što se vozi od Bora ka Baru. U svakom pogledu.

Putnički: na koridoru i na magistralama uvesti taktni red vožnje.
Da se ja pitam okosnicu treba da nose ReExp vozovi sa možda malo manje stanica nego ovaj za NS.
Za IC ukinuti subvencije, pa neka se vozi ko ima para.
I da kažem nešto što se mnogima neće svideti, ali eto tako mislim.
Od međunarodnog ne treba mnogo očekivati. Ovo za Bar će ostati na ovom nivou i kad se poboljša ponuda. Za Zagreb, Temišvar i Sofiju mogu da idu po dva para dnevno sa po par vagona, da se vidi da imamo. Za Budimpeštu mislim da ima potencijala, a za Beč i Skoplje nemam pojma, možda. Za dalje relacije samo ako avio saobraćaj poskupi duplo, a neće.
Lokalni treba održavati subvencijama jer ima ljudi kojima znači. Ali u čitavom zbiru je to mala cifra.
...i da BG-VOZ treba da pređe u GSP, da oni voze a ne SV. (naravno zakoni, nabavka vozova itd)

Do rata na koridoru ka Zagrebu je bilo i preko 20.000/dnevno, ka Nišu nešto manje, NS 10.000, koliko i Barska do Užica u sezoni. To su cifre koje donose profit, ali se to sasvim sigurno više nikada neće ponoviti. Železnica je sredstvo masovnog prevoza i samo tako može da bude rentabilna. A brza pruga još sve puta 5.
 
Srbiji ne treba ni jedan jedni kilometar brze pruge. Tvrdim!
Sad razumem tvoj stav zasto ne razumes moj stav. zao mi je sto je mnogo takvih sto gledaju kratkorocno. Pa covek bi jos u pecini bio sa tvojim stavom.

Da ti pojasnim
Brze pruge su potrebne Srbiji da bi se masovni promet putnika odviajo brzinom koja je uprediva sa kolima a cena karte treba da je takva da ako ides sam autom od Jagodine do Bgd da ti je jeftinije vozom a vremenski isto ili brze vozom.
Pruga je potrebna da bi se Beograd rateretio i ljudi ostali u svojim mestima u unutrasnjosti a mogli lako i brzo putovati do do istog. Da student ne mora da placa skup stan u Bgd. Da industrija moze da privuce strucnjake koji ne zele da napuste Bgd. Da mozes iz Nisa otici na utakmicu i vratiti se a da nisi izgubi ceo dan i pri tome popio koje pivo jer ne moras da vozis.
I da ne nabrajam vise a to sto ti nabrajas to si tekuci problemi koje naravno treba otkloniti

Pruga je oko 250km dakle ako je brzina do 200km/h, 2 sata voznje NIS - BGD. Sto se tice BGD Brza pruga treba da ide duz auto puta sa stanicama Autokomnda, Konjarnik,, Veliki Mokri Luk (ev Kaludjerica) sa tunelom da izadje kod Bubanj Potoka i dalje pored Ikee prema Mladenovcu da poveze tu Beogradsku opstinu. Naravno ove stanivce se koriste za lokalni BEOVOZ a regionalni pravac za Mladenovac. Putovanje nekih 15min. Sta je time dobio Mladenovac i kraj oko njega, koji razvojni potecijal. Kragujevac da ne govorim na pola sata od BGD. Pa brze stignes iz Kragujevca u centar nego sa Petlovog Brda. I tako je sa svim mestima ako se pruge prave planski a ne radi jeftinih politickih poena.

A sto se tice vozova i linija to treba da obavljaju firme i da iznjmljuju prugu od drzave. Kako teretni tako i putnicki. Drzava ne treba da se bavi prevozom samo da gradi infrastrukturu i da je posle naplacuje i odrzava. A da vidis kad bude privatnog interesa kako ce vozovi i biti tacni i biti puni putnika i ici i do Instabula i Atine.
 
Da ti pojasnim
Brze pruge su potrebne Srbiji da bi se masovni promet putnika odviajo brzinom koja je uprediva sa kolima

Пази што је дрзак, још би он неком да појашњава, као да смо сви ми глупи. Са брзином од 160 км/ч се постиже време путовања брже него колима на аутопуту, осим у случају прекорачење брзине.
 
Pa nije drzak.
Realno i ne postiže se brže vreme nego kolima ako se radi o regio vozu koji će stajati na većini stanica. Tu će auto sa prosečnom brzinom od 130 na sat da prešiša putnicki voz koji ide 160.
 
Pa nije drzak.
Realno i ne postiže se brže vreme nego kolima ako se radi o regio vozu koji će stajati na većini stanica. Tu će auto sa prosečnom brzinom od 130 na sat da prešiša putnicki voz koji ide 160.

Просечном брзином од 130 км/ч? А гужве на улазу у Београд, ништа?
 
Мораш да возиш брже од 150 за тај просек. Већина то не ради. Не стиже се уопште тако брзо из Ниша у Београд - аутопут не иде најдиректнијом трасом.
 
Koji je prosek voza koji ide 160 a staje 30 puta usput? Ni voz ne ide najdirektnijom trasom.
 
Брзи воз неће стати 30 пута, него три пута. Већа средња брзина у Србији од 100 км на сат није ни потребна. Толико се иде и колима, а све до 3 сата путовања елиминише потребу за авио-саобраћајем.

Пруга преко Младеновца иде доста краћом трасом од аутопута - не тангира Смедерево.
 
Zar nije regio voz onaj koji staje na svim stanicama?
Onaj sto staje samo 3 puta je intercity valjda?
 
Pa zato su oni ukinuli onoliko stajalista ako ne planiraju da puste voz koji će stajati svuda.
 
Опсужује их директно до регионалних центара, у којима може да се преседа на даљински воз. То се тако ради. Онај из села у околини Младеновца може директно у Београд али не у Ниш; онај из села у околини Алексинца - обратно. Али обојица би требало да могу директно негде до Јагодине.
 
А с обзиром да ће експресни и регионални возови морати да се сустигну негде, логично би било да се то деси баш у том регионалном центру. Односно због саме природе двоколосечне пруге, регио Ниш - Јагодина ће стићи у Јагодину непосредно пре експреса Ниш - Јагодина - Београд. А непосредно након тог експреса ће кренути регио Јагодина - Београд. Односно биће сва преседања идеално покривена. За контра смер важи исто.
 
Sad razumem tvoj stav zasto ne razumes moj stav. zao mi je sto je mnogo takvih sto gledaju kratkorocno. Pa covek bi jos u pecini bio sa tvojim stavom.

Da ti pojasnim
Brze pruge su potrebne Srbiji da bi se masovni promet putnika odviajo brzinom koja je uprediva sa kolima a cena karte treba da je takva da ako ides sam autom od Jagodine do Bgd da ti je jeftinije vozom a vremenski isto ili brze vozom.
Pruga je potrebna da bi se Beograd rateretio i ljudi ostali u svojim mestima u unutrasnjosti a mogli lako i brzo putovati do do istog. Da student ne mora da placa skup stan u Bgd. Da industrija moze da privuce strucnjake koji ne zele da napuste Bgd. Da mozes iz Nisa otici na utakmicu i vratiti se a da nisi izgubi ceo dan i pri tome popio koje pivo jer ne moras da vozis.
I da ne nabrajam vise a to sto ti nabrajas to si tekuci problemi koje naravno treba otkloniti

Pruga je oko 250km dakle ako je brzina do 200km/h, 2 sata voznje NIS - BGD. Sto se tice BGD Brza pruga treba da ide duz auto puta sa stanicama Autokomnda, Konjarnik,, Veliki Mokri Luk (ev Kaludjerica) sa tunelom da izadje kod Bubanj Potoka i dalje pored Ikee prema Mladenovcu da poveze tu Beogradsku opstinu. Naravno ove stanivce se koriste za lokalni BEOVOZ a regionalni pravac za Mladenovac. Putovanje nekih 15min. Sta je time dobio Mladenovac i kraj oko njega, koji razvojni potecijal. Kragujevac da ne govorim na pola sata od BGD. Pa brze stignes iz Kragujevca u centar nego sa Petlovog Brda. I tako je sa svim mestima ako se pruge prave planski a ne radi jeftinih politickih poena.

A sto se tice vozova i linija to treba da obavljaju firme i da iznjmljuju prugu od drzave. Kako teretni tako i putnicki. Drzava ne treba da se bavi prevozom samo da gradi infrastrukturu i da je posle naplacuje i odrzava. A da vidis kad bude privatnog interesa kako ce vozovi i biti tacni i biti puni putnika i ici i do Instabula i Atine.
Povoljnije bi bilo pokloniti automobile svim tim putnicima nego graditi brze pruge do nekih gradova po unutrasnjosti. A studenti imaju obaveze na fakultetu i ujutru i popodne ili uvece tako da im ni helikopter ne moze zameniti stan/dom a ne voz.
 
Povoljnije bi bilo pokloniti automobile svim tim putnicima nego graditi brze pruge do nekih gradova po unutrasnjosti. A studenti imaju obaveze na fakultetu i ujutru i popodne ili uvece tako da im ni helikopter ne moze zameniti stan/dom a ne voz.
Saglasan sam. Na primer, sadašnja situacija je da od Kruševca do Niša, a siguran sam i do Beograda, već postoji vrlo razvijen autobuski međugradski saobraćaj.
Ideja jeste dobra, ali vrlo skupa jer to nisu naši novci već krediti, a skoro je neko postavio fotografiju pruge u Koševima. Mislim da bi trebalo da popravimo sadašnje stanje pa onda da vidimo za dalje
 
Vrh