Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

@Karlo del Ponte

Mislim da je odluka da se ukine stanica Ćortanovci prvenstvrno zbog toga sto se nalazi odmah na izlazu iz tunela, po istom principu kao što je Tošin Bunar premešten iz bezbednosnih razloga jer je isto bio na izlazu tunela.
Podsećam da su bile 2 velike katastrofe u vezi sa istim.

A kod ćortanovaca stanica nije mogla da se pomeri jer je posle vijadukt tako da joj je geografski nepovoljan položaj izmedju tunela i vijadukta glavni razlog zasto su je ukinuli sigurno više nego sama brzina pruge na tom mestu.
 
"Катастрофе" (била је само једна, јер се тај термин користи само кад неко погине) немају везе са тунелом - као што знамо, станице се праве и у тунелима, и то се негде зове метро, а у Београду Вуков споменик и Карађорђев парк - већ са тиме што је сигнал био непосредно пре стајалишта Тошин бунар, па би машиновођа заборавио који је био, или би се бар тако бранио пред истражним органима.
 
Sila vazdušnog čepa je maksimalna na samom izlazu iz tunela ili u samom tunelu. Dalje se umanjuje srazmerno kvadratu rastojanja od tunela. Početak vijadukta je oko 550 metara od izlaza iz tunela. Potrebna dužina perona je 150+10 metara za dupli Steadler. Dakle, oko 400 metara, ali hajde da bude 350. Umesto fizičkih proračuna, uzmite pumpu za bicikl i stavite pored uva i dunite. Posle toga, uzmite tu pumpu i udaljite 18cm od uva i dunite pumpom. Posle toga recite da li ste osetili razliku.

Da pri velikoj brzini razlika je stvarno velika, jer je otpor vazduha srazmeran kvadratu brzine, ali samo stvarno blizu tunela.
 
Koliko znam u Srbiji imamo 3 standardne dužine perona, 110, 220 i 400 metara, u slučaju ćortanovaca bi dužina bila ili 220 ili 400m
 
@Karlo del Ponte

Mislim da je odluka da se ukine stanica Ćortanovci prvenstvrno zbog toga sto se nalazi odmah na izlazu iz tunela, po istom principu kao što je Tošin Bunar premešten iz bezbednosnih razloga jer je isto bio na izlazu tunela.
Podsećam da su bile 2 velike katastrofe u vezi sa istim.

A kod ćortanovaca stanica nije mogla da se pomeri jer je posle vijadukt tako da joj je geografski nepovoljan položaj izmedju tunela i vijadukta glavni razlog zasto su je ukinuli sigurno više nego sama brzina pruge na tom mestu.
А шта да кажемо за овај случај? Стајалиште Татенице, Чешка република.
Добро, ова пруга јесте грађена пре 15-20 година али стајалиште се налази на прузи између два тунела, где је Vmah 160 km/h.
И возови туда пролазе без проблема у пуној брзини.
Нисам знао да не постоје стриктни стандарди, као што каже Карло, да на прузи, са брзинама до 200 km/h, не сме да буде стајалишта.

Мислим да је крајње време да се ЦИП модернизује, осавремени и понуди нова решења у корист корисника пројеката, а не да се већ деценијама, бави преписивачком школом!
Раније је наша грађевинска оператива била много иновативнија, за разлику од данас.

Решење за стајалиште са контролисаним улазом, које је Карло предложио, је одлична идеја за стајалишта на новој прузи ка Нишу.
Tatenice.jpg
 
Takvo stajalište već postoji u Pazovi samo što je nedovršeno fale automatska vrata inače ceo peron je ogradjen. To je jedina stanica takvog tipa u Srbiji.
 
A da im urade 3,2km puta pored pruge (u pružnom pojasu) od stare stanice Čortanovci do Beške, (pa čak i do stare stanice Beška), da li to rešava problem?
Naravno, ubaciti i neki linijski prevoz za ta 3,2km tj. može da poveže i 2 bivše stanice sa novom stanicom.
Mogu i biciklističku stazu i trotoar u sklopu tog puta da predvide, jer jelte 3,2km nije ništa spec, tako dobijaju mnogo više mogućnosti i realno je da može da se izgradi.
1709040021758.png
 
Ко ће да организује тај линијски превоз, ко ће да га плати и ко ће да гарантује да неће бити укинут по жељи локалних политичара, кад год им се прохте?

То су стотине хиљада евра трошка на годишњем нивоу.
 
На месту где се некада налазила станица физички је немогуће да се налази стајалиште јер је немогуће обезбедити приступ другом колосеку, ту је и усек у канал за одводњавање. Поред тога, све и да је могуће стајалиште би било преблизу портала тунела. Једино могуће и смислено место је мостовска конструкција испод које се налази пропуст где пролази стара траса пруге која се сада, претпостављам, користи као атарски пут. Приступ таквом стајалишту био би проблематичан а од места би такође било удаљено око 1200-1500 метара. Растојање између садашње станице Бешка и потенцијалног стајалишта око 1500 метара. Можда је нешто могло да се уради у фази пројектовања, сада су шансе за било шта равне нули.
 
Poslednja izmena:
Решавани су и тежи технички проблеми, нпр. тунел испод Ламанша.

Ово је врло важан случај за целу Србију и за читаву железничку мрежу, јер смо у опасности да останемо, практично, без локалних возова на главним пругама, и "глас разума" никако није добра стратегија.
 
Срубити косину и направити место за перон - могуће је али опет остаје проблем близине портала тунела и проблем приступа перону јер је ту канал који не може да се измести.
Све и да није преблизу, приступ перону пасарелом - могуће је али дајем недељу дана до првог гажења "паметне главе" која одлучи да је лакше и једноставније да једноставније пређе преко колосека. И опет поред проблема близине тунела остаје проблем премалог размака између станице и стајалишта.
Јесте важан и ово није једини случај али треба размишљати о ономе што можда још може да се поправи и за шта још није касно.
Што се Бешке и Чортановаца тиче можда је најреалније да траже и добију осветљену пешачку и бицисклистичку стазу до станице и од Бешке и од Чортановаца. Све остало је политички маркетинг који неће дати резултате.
 
Poslednja izmena:
Molim gospodu iz Infrastrukture Železnice Srbije da objasne onda kako je to moglo u Novoj Pazovi.

Pogledajte prilog 190742

Ljudi su ovime bukvalno mrtvo ladno slagali, al zabole ih.
Dobro, moramo razdvojiti ove dve stvari.
Čortanovci (otvorena pruga) vs Nova Pazova (stanica).
Vreme kada se moglo nešto preduprediti i promeniti je prošlo onog momenta kada je zatvorena javna rasprava i to je to.
Mogucnost da se uvedu dva službena mesta na razdaljini od 1000 metara jedno od drugog na ovakvoj pruzi je ravno nuli.
 
Sve može, samo zavisi ko traži.
Асполутно сам сагласан.

Давно сам рекао, да се могу направити два стајалишта, једно за Чортановце и друго за Бешку, а да станица остане из саобраћајних разлога. Но, то власт не би урадила јер би тако признали да су направили грешку, а они су, јелте, безгрешни!
 
Dobro, moramo razdvojiti ove dve stvari.
Čortanovci (otvorena pruga) vs Nova Pazova (stanica).
Vreme kada se moglo nešto preduprediti i promeniti je prošlo onog momenta kada je zatvorena javna rasprava i to je to.
Mogucnost da se uvedu dva službena mesta na razdaljini od 1000 metara jedno od drugog na ovakvoj pruzi je ravno nuli.

Ali je napisana čista laž, u suprotno me ne može ubediti niko.

Oni su ovu rečenicu napisali teorijski (nevezano da li se radi o Stalaću, Pazovi, Čortanovcima ili već ne znam šta) iako očigledno ta njihova teorija nije tačna.
 
Srbija je suverena zemlja,
Хвала вам Алиса на упису. Јавите се поново кад/ако се икада пробудите
Delija, stalno insistiraš na zloj Svetskoj banci i EU strancima koji nam kroje kapu, a krivci za to što se nedomaćinski i neracionalno ulaže u železnicu sede u Nemanjinoj ulici to jest gumenjari. Ako ne poštujemo sami sebe neće ni stranci, videti slučaj metroa.

Сваки пут ми умре део можданих ћелија кад у последње време прочитам твој неки пост везан за политику, економију или стање у друштву. Наравно да смо ми криви, ако под ми мислиш на ове твоје отпораше који су изнели сувереност Србије на тацни у Будимпешти. Од тад се питамо таман онолико колико имамо и својих банака. Као што смо се питали за реформу школства, судства, железница, пројекте умп-а, метроа, аутопутева и осталих промашаја који за циљ имају потпуно поробљавање Србије у сваком смислу.

Тако да ево обећавам ти, чим жвалави или ви леви, зелени фронтови се изборите са својим газдама из Немачке и Америке да Србија поврати своју сувереност за све овде ћу од тог тренутка да кривим искључиво нас.

И мало је глупо да ви причате о самопоштовању кад си у политичкој коалицији под вођством Ђиласа, истог оног који је један од носилаца деценијске умоболне платформе о некој ЕУ која ће да нас среди, исти онај Ђилас ког си ти прозвао Дрвосеком, који је хтео Зведарску шуму да посече...Ђилас против ког си се ти 10 година борио.

Немој тонути дубље, молим те.
 
Poslednja izmena:
Umesto rasprave oko toga da Srbija treba da ima preko 50 miliona stanovnika, zaokružen sistem strateških resursa pod svojom kontrolom, izlaz na svetsko more, nuklealrne bojeve glave, jaku tajnu službu, da bude svetski lider u nekim od nauka, i uopšte visoko društveno i političko pozicioniranje naučno-stručno-tehničke elite, što su tek neki od minimalnih uslova suverenosti na početku 21.veka, hajde da raspravljamo o infrastrukturi nesuverene, političko-ekonomski zavisne MikroSrbije koju više od pola stanovnika Evrope može da promaši na nemoj karti.

Dakle, izvesno je da će skoro biti gotova pruga za 200km/h Prokop - Subotica, i da se završavaju pripreme za takvu prugu Prokop - Niš. Izvesno je da kredit daje EIB, kao i da ne postoji neka realna moguća težnja promene spoljne politike pa makar Vučića, Vesića, Brnabu i Malog sada spičio neki meteor, eventualno iznutra da se neke stvari poprave i dovedu u red. Jedno stajalište po mojoj šemi pri korišćenju skromnih tipskih rešenja bi koštalo reda cene pola miliona evra. 30 takvih stajališta je 15 miliona evra, što je manje od 1% procenjene cene radova na gradnji "brze pruge" Prokop - Niš. Odnosno, tehnički ni finasijski problemi ne postoje. Mnoga naselja koja se preskaču imaju ne samo socijalnu nego i ekonomsku isplativost da postoje. Da su CIP-ovci kancelarijski sektaši koji sve što projektuju, projektuju kao kroz pustinju, to smo i ranije znali. Ali da su ovoliko začarani u vremenu:
Koliko znam u Srbiji imamo 3 standardne dužine perona, 110, 220 i 400 metara, u slučaju ćortanovaca bi dužina bila ili 220 ili 400m
...to je ipak za mene novo. Dakle, elektromotorni vozovi od 100m su odlazeća serija, a toliko ih je malo da nemaš šta da kupluješ za voz 200m. Za to vreme imamo novu seriju po 75 metara, iste takve koji pristižu. Po 100m su samo ovi 200km/h koji ni ne staju nigde osim na stanicama sa peronima za sve tipove putničkih vozova (400m). Takođe, vozovi po 75 metara su najrasprostranjeniji tip regionalnog voza ili kao novi ili kao polovni. To znači za reginalne i lokalne pruge sa dizel vučom u odnosu na dužinu Putina ili kuplovanog Putina gde je veći promet, elektrifikovane pruge gde nema velikog prometa u odnosu na Švajcarca, ili kuplovani Švajcarac gde je veći promet. Savršeno logično i prvom razredu osnovne, ako nisi zadrt i overadaptiran.
 
Ljudi ne treba da misle da po seoskim naseljima u Južnom i Velikom Pomoravlju žive samo poljoprivrednici. Npr. moja rodbina sa majčine strane delom živi u takvim selima - velikim, živim i naseljenim - na jugu; po zanimanju su privatni lekar, profesorka hemije, nastavnica srpskog, preduzetnik (kamionski prevoznik). Vrlo solidna srednja klasa. Nisu pobegli svi u gradove, jer i velika sela nude ponešto od varoši. A niśta neće sačuvati narod u njima, kao kvalitetna železnica.

E, sad, tamo narod izgleda ima sreće - pruga će zbog Grdeličke klisure ostati 'spora'...

Ne daj Bože narodu 200 na sat i šta mu mogu projektovati ljudi sa nabubanim gradivom iza fakultetskih diploma.
 
Poslednja izmena:
Ja za ovaj problem stanice u Ćortanovcima vidim kao potencijalno rešenje reaktivaciju stare trase kroz stari tunel pa bi tu onda mogao da se koristi postojeći stanični objekat za lokalne vozove.
Jednostavno bi takav voz iz novog sada skrenuo sa brze pruge pre vijadukta, i vratio bi se na brzu prugu posle Ćortanovaca.

Bile bi potrebne odredjene prepravke u zoni stanice, modifikovani ulazni portal starog železničkog tunela, novi peron sa podzemnim podhodnikom do staničke zgrade pritom zbog obavezne denivelacije morale bi da se izgrade 2 galerije za odvajanje starog pravca od nove brze pruge.
Problem je sto su te galerije skupe za gradnju.

FPH-0277_0.jpg
 
Poslednja izmena:
Ljudi ne treba da misle da po seoskim naseljima u Južnom i Velikom Pomoravlju žive samo poljoprivrednici. Npr. moja rodbina sa majčine strane delom živi u takvim selima - velikim, živim i naseljenim - na jugu; po zanimanju su privatni lekar, profesorka hemije, nastavnica srpskog, preduzetnik (kamionski prevoznik). Vrlo solidna srednja klasa. Nisu pobegli svi u gradove, jer i velika sela nude ponešto od varoši. A niśta neće sačuvati narod u njima, kao kvalitetna železnica.

E, sad, tamo narod izgleda ima sreće - pruga će zbog Grdeličke klisure ostati 'spora'...

Ne daj Bože narodu 200 na sat i šta mu mogu projektovati ljudi sa nabubanim gradivom iza fakultetskih diploma.
Tačno. Meni je dobro poznata situacija u selima južno od Paraćina, u Temnićkom kraju itd. Tu je dobar deo stanovništva, ako ne u dijaspori (posebno u Francuskoj) i BG/NS (manje Niš) završio u obližnjim gradovima poput Paraćina. Ceo kraj je, iako prelep i ravnačarski, potpuno devastiran. O mestima van pruge da i ne pričam, poput Varvarina, koga se sete samo jednom godišnje, kada je stradao u NATO agresiji. Umesto da gledaju da reanimiraju ta sela, ovime će samo da ih pokopaju (Varvarin će, srede li put do njega, ipak da se izvlači preko stanice u Ćićevcu). A deo stanovništva bi, da su normalni, ovim mogli da povuku i nazad.

Nego, ovo kasapljenje stanica je potrebno razglasiti među ljudima koji su preostali u tim selima, dok još ima vremena. Da se sutra ne pravda Vesić Drenovčanima kako će "redovnom autobuskom linijom" do stanice u Ćićevcu.
 
To je to. A koliko je država tupoglava, vidi se po tome što ovime obara vrednost tolikih nekretnina - a mogla bi da naplaćuje skuplji porez...

O demografskim (natalitetnim) pitanjima da ne govorimo. Nije li aktuelna neka kupnja kuća na selu za mlade parove, jer se tu kao ima više dece?! Da li glava zna šta joj zadnjica radi?! Zna li bar malo?

Srbija = država sa unutrašnjim sagorevanjem.
 
Vrh