Umesto rasprave oko toga da Srbija treba da ima preko 50 miliona stanovnika, zaokružen sistem strateških resursa pod svojom kontrolom, izlaz na svetsko more, nuklealrne bojeve glave, jaku tajnu službu, da bude svetski lider u nekim od nauka, i uopšte visoko društveno i političko pozicioniranje naučno-stručno-tehničke elite, što su tek neki od minimalnih uslova suverenosti na početku 21.veka, hajde da raspravljamo o infrastrukturi nesuverene, političko-ekonomski zavisne MikroSrbije koju više od pola stanovnika Evrope može da promaši na nemoj karti.
Dakle, izvesno je da će skoro biti gotova pruga za 200km/h Prokop - Subotica, i da se završavaju pripreme za takvu prugu Prokop - Niš. Izvesno je da kredit daje EIB, kao i da ne postoji neka realna moguća težnja promene spoljne politike pa makar Vučića, Vesića, Brnabu i Malog sada spičio neki meteor, eventualno iznutra da se neke stvari poprave i dovedu u red. Jedno stajalište po mojoj šemi pri korišćenju skromnih tipskih rešenja bi koštalo reda cene pola miliona evra. 30 takvih stajališta je 15 miliona evra, što je manje od 1% procenjene cene radova na gradnji "brze pruge" Prokop - Niš. Odnosno, tehnički ni finasijski problemi ne postoje. Mnoga naselja koja se preskaču imaju ne samo socijalnu nego i ekonomsku isplativost da postoje. Da su CIP-ovci kancelarijski sektaši koji sve što projektuju, projektuju kao kroz pustinju, to smo i ranije znali. Ali da su ovoliko začarani u vremenu:
Koliko znam u Srbiji imamo 3 standardne dužine perona, 110, 220 i 400 metara, u slučaju ćortanovaca bi dužina bila ili 220 ili 400m
...to je ipak za mene novo. Dakle, elektromotorni vozovi od 100m su odlazeća serija, a toliko ih je malo da nemaš šta da kupluješ za voz 200m. Za to vreme imamo novu seriju po 75 metara, iste takve koji pristižu. Po 100m su samo ovi 200km/h koji ni ne staju nigde osim na stanicama sa peronima za sve tipove putničkih vozova (400m). Takođe, vozovi po 75 metara su najrasprostranjeniji tip regionalnog voza ili kao novi ili kao polovni. To znači za reginalne i lokalne pruge sa dizel vučom u odnosu na dužinu Putina ili kuplovanog Putina gde je veći promet, elektrifikovane pruge gde nema velikog prometa u odnosu na Švajcarca, ili kuplovani Švajcarac gde je veći promet. Savršeno logično i prvom razredu osnovne, ako nisi zadrt i overadaptiran.