Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Kreni promeni ne ide na izbore ali zanimljivo mi je kako podatiču ljude da se bune sa nemogućim zahtevom.
Stara komunjarska fora za razbijanje štrajkova. Nađu među sindikalcima najveću budalu. Onda njihovi ljudi počnu da ga podržavaju i lože.
Onda on krene sa nenormalnim zahttevima. I što je najluđe, ako neko kaže da je to nemoguće on ga odmah proglasi za izdajnika koji radi u dogovoru sa direktorom.
Naravno, nemoguće zahteve je nemoguće ispuniti, a realni zahtevi ostaju negde između takođe neispunjeni.
Ali je tako zadatak službe ispunjen bez ispaljenog metka. Čak vrlo verovatno taj lik i nema pojma da je bio subjekat radnje.
 
Nego hajde da predvidimo šta je realni ishod protesta u Čortanovcima i protesta koji je u petak zakazan ispred zgrade opštine Inđija?

 
Puštati voz za brzine veće od 160km/h pored perona? Preimenujte Bešku i Čartanovce u "Nova Pazova 2" i "Nova Pazova 3" prestaće da bude problem.


Da na pruzi za 200km/h ne sme da bude stajalište. Ali ima jedan izuetak, ako brzinu povećate na 300km/h onda može.


Da ne zaboravimo kako to rade Amerika i Engleska. Ali ne bojte se za Ameriku i Englesku, jer Amerika i Engleska iobako biće zemlja proleterska


Bez šale i sarkazma. U dopisu koji su dobili iz ministarstva je osoblje ministarstva navelo čitav sistem laži:
1) Gušenje propusne moći. Do rekonstrukcije je na jednokolosečnoj pruzi bilo 2-3 para vozova u svakom smeru. Dvokolosečna pruga sa mešovitim saobraćajem prima oko 10 pari vozova, a ako je saobraćaj homogen i mnogo više. Koliko tih ekspresa koji protutnje 200km/h se može očekivati? Najviše 2 na sat i to kada se dođe do maksimuma razvoja u najboljem slučaju. Između tih polazaka na pola sata lokalne vozove možeš puštati kako hoćeš, i teretne i sve.
2) Evropska interoperabilnost: Koji su to ministarski šibicari-prevaranti. Neki opšti evropski standard za transkontinentalnu železničku mrežu za nove i rekonstruisane pruge je 160km/h. Ništa više od toga nije usaglašeno kao opšti standard za osnovnu mrežu. Ono što je mnogo kritičnije za interoperabilnost je to da će ili većina teretnjaka biti oterano sa ove pruge, ili će troškovi održavanja biti katastrofalno visoki. Regionalni putnički tu ništa ne smetaju. Voleo bih da je bar neko od tih donosioca odluka bar mesec radio na održavanju pruge za brzinu minimum 80km/h sa mnogo teretnih vozova, da shvati kakve se deformacije sa mnogo teretnih vozova pojavljuju bukvalno na dnevnom nivou. Relativno brzo reagovanje i radovi pod saobraćajem su temelj ekonomičnog održavanja. Sa 200km/h kada se puste teretnjaci,
3) Potreba za spuštanjem brzine ako ima stajalište na 160km/h ili čak niže: umesto citiranja tehničko pravne literature, videi gore iznad govore više od teksta. Naravno da je čak i u Novoj Pazovi bolje nego ono što su u Engleskoj i SAD uradili. Postoji nekoliko mogućih jeftinih i bezbednih rešenja.

Ima tu još, samo sam se iznervirao dok sam čitao, ko i kako vodi Srbiju na poziciji tehnokratije.
 
Ako može tako postavlja se onda pitanje zasto je svaka stanica na brzoj pruzi projektovana sa minimum 4 koloseka umesto 2 prolazna.
 
Ово није чиста пруга за велике брзине, већ пруга опште намене са могућношћу саобраћања возова великим брзинама. Француска има специјализоване пруге за велике брзине са сасвим другим системом сигнализације, већим стандардним успонима, знатно већим брзинама од 200км/с, а при чему је сачувала основну мрежу пруга опште намене. На правцу где смо до јуче имали један колосек, и делимично ретрасирали за два, здравосмисленим пројектовањем је очекивано да остане пуна функција. Ово што је ЦИП испројектовао да се возови заустављају само у станицама са 4 и више колосека је чиста преписивачка фикција, не функционално пројектовање. Огроман број малих места је сада у опасности да им се деси оно што се десило Чартановцима и Бешки.

И неукусна је спрдачина неких опозиционо настројених људи: "гласали сте за СНС, гутајте". Велики број гласова СНС у таквим местима је последица изолације, а која је укидањем јавног превоза само појачана. Онда када опозиција буде спремна више интелектуално, емпатијски и организационо да се обрати тој изолованој популацији, секташка издајничка хоботница на власти се разбољева и умире. Добар пример је неколико мотивисаних јаких људи из Не давимо Београд и њима придружених организација, који су ноаутирали секту на Вождовцу, НБГ и Звездари.

Али ја овој организацији из Чартановаца не препоручујем да се петљају са странкама, ни владајућим ни опозиционим, већ да иду ка некој обичној грађанскијој иницијативи, и да буду психички спремни да се за нормализацију јавног превоза боре годинама.
 
Tek će haos da nastane u Pomoravlju, odnosno već od Mladenovca, kad onolika sela ostanu bez stajališta.


Ee to, pravo u metu problema.
Sledi masakr, pogotovo između Stalaća i Niša, gde pazi sada ima najviše putnika trenutno.
Mnogi od njih će izgubiti direktnu vezu do Niša i Beograda, a alternativa tek nekolicini će biti Niš Ekspres.

U nekim od početnim planovima ovo je bilo za ukidanje:
1) Pinosava
2) Ripanj Kolonija
3) Klanje
4) Rpanj Tunel
5) Vlaško Polje
6) Kovačevac
7) Rabrovac
8) Ratare
9) Glogovac
10) Mala Plana
11) Staro selo
12) Novo selo
13) Brzan
14) Miloševo
15) Lanište

Boli me ruka...

16) Bukovče
17) Sikirica/Ratari
18) Drenovac
19) Lučina
20) Vitkovac
21) Donji Ljubeš
22) Gornji Ljubeš
23) Trnjani
24) Nozrina
25) Tešica
26) Supovački Most
27) Vrtište

+ sva stajališta/stanice u Stalaćkoj klisuri

28) Braljina
29) Cerovo Ražanj
30) Staro Trubarevo

Od ovih 30, u realnosti treba njih 7-8 da leti, a Sikirica-Ratari podeliti da oba sela imaju stajalište, jer je trenutno zajedničko između oba sela udaljeno.

Pritom najveći gubitnici će biti sela poput Vitkovca, jer su imali voz koji ih je vozio do Niša za 50 minuta i 250 dinara, što je vremenski bolje i od kola.
Al jok, bolje dvesta na sat ljubi te brat priča.

Lapovo će isto da nadrlja, ma slepci.
 
Све по налогу светске банке која је "реформисала" железнице. То је услов за грант за железницу до Ниша.

Колонија мора да се сведе на 3-5 урбаних центара да се робовима лакше влада. Уништење села и аутономне производње хране је само додатни плус.

ПС: Пре него што кренете да оптужујете за теорије завере видети под тренутни свеевропски обрачун система, односно банака и ЕУ са соптсвеним земљорадницима. Они су сад у нашим 50-им годинама прошлог века. Колективизација, аграрна "реформа", укидање слободних сељака итд. За коју деценију доћиће им и железнице на ред.
 
Једини разлог што и имамо оволико малих земљорадника је због комунистичког режима који је инсистирао на таквом виду пољопривреде и уздизао га у небеса, да смо све време имали слободно тржиште то би се одавно консолидовало у велике и много квалитетније корпорације. И били би огромни извозници хране а не нето увозници као што смо били за доба СФРЈ
 
Наравно. То ваљда нико не спори. Ово сада је завршни чин.

На крају ће брза пруга да нам докрајчи јавни транспорт. Од пруге од животног значаја за кичму Србије биће то пруга за инстаграмерке и јефтини српски кафана-куплерај туризам.
 
Све по налогу светске банке која је "реформисала" железнице. То је услов за грант за железницу до Ниша.

Колонија мора да се сведе на 3-5 урбаних центара да се робовима лакше влада. Уништење села и аутономне производње хране је само додатни плус.

ПС: Пре него што кренете да оптужујете за теорије завере видети под тренутни свеевропски обрачун система, односно банака и ЕУ са соптсвеним земљорадницима. Они су сад у нашим 50-им годинама прошлог века. Колективизација, аграрна "реформа", укидање слободних сељака итд. За коју деценију доћиће им и железнице на ред.
Vodeći finansijer rekonstrukcije železničke pruge Beograd-Niš je Evropska investiciona banka, koja je odobrila zajam od 1,1 miljardi evra. Evropska banka za obnovu i razvoj opredelila je 550 miliona evra, a deo će se finansirati i iz budžeta Srbije. Projekat će delom biti finansiran i iz granta EU u iznosu od 600 miliona evra, što je najveći iznos bespovratnih sredstava koji je Srbija ikada dobila od EU. Reč je o grantu EU preko Investicionog okvira za Zapadni Balkan.

Svetska banke (pretpostavljam da misliš na MMF), ne finansira ništa u vezi pruge Beograd-Niš. Ako se dobro sećam oni su uticali na razdvajenje u Infrastrukture, Kargo I Srbijavoz.
A i ne znam da li je to EU od Matijevića napravila najvećeg zemljoposednika u zemlji, Miškovića i Deltu drugog najvećeg, doveli Arape koju su kupili PKB i slično? Ili što je babi milo, to se babi snilo?
 
Pritom najveći gubitnici će biti sela poput Vitkovca, jer su imali voz koji ih je vozio do Niša za 50 minuta i 250 dinara, što je vremenski bolje i od kola.
Al jok, bolje dvesta na sat ljubi te brat priča.
Nadrljaće sva sela u zoni od Braljine do Niša, jer se tu voz tradicionalno koristi.
U nekim od početnim planovima ovo je bilo za ukidanje:
...
6) Kovačevac
7) Rabrovac
8) Ratare
...
13) Brzan
14) Miloševo
...
16) Bukovče
17) Sikirica/Ratari
18) Drenovac
Ovo su neka sela do Stalaća koja imaju preko 1000 ljudi, dok su Kovačevac i Drenovac prave varošice, a u oba sela su stanice u centru.
Generalno je sve ovo posledica tih 40km/h razlike između optimalnih 160km/h i izmaštanih 200km/h, jer na ovoj većoj brzini nema više stajališta, a praviti stanicu od 0 mnogo košta.
Све по налогу светске банке која је "реформисала" железнице. То је услов за грант за железницу до Ниша.

Колонија мора да се сведе на 3-5 урбаних центара да се робовима лакше влада. Уништење села и аутономне производње хране је само додатни плус.

ПС: Пре него што кренете да оптужујете за теорије завере видети под тренутни свеевропски обрачун система, односно банака и ЕУ са соптсвеним земљорадницима. Они су сад у нашим 50-им годинама прошлог века. Колективизација, аграрна "реформа", укидање слободних сељака итд. За коју деценију доћиће им и железнице на ред.
Srbija je suverena zemlja, parlamentarna demokratija, sa institucijom jakog predsednika. Ako imaš dokaze da vlast radi pod uticajem stranih sila, obrati se nadležnom sudu. Ako nemaš poverenja u sudstvo, učlani se u neku opozicionu stranku ili šta god.
Ja odgovorno tvrdim da je za sve u Srbiji (i lepo i ružno) isključivo i zaslužna i kriva trenutna vlast, ko god da je u fotelji.
Oni vrlo vešto biraju šta od tih raznih zahteva žele da ispune a na šta se prave blesavi.
 
Uopšte mi nije jasna poenta ukidanja mnogih stanica, dok s druge strane pokušavaju da uvedu nešto nalik S-Bahn-u između Aleksinca i Leskovca sa 10ak polaska dnevno.
Најновија српска клетва: Дабогда живео поред главне пруге.
 
Ee to, pravo u metu problema.
Sledi masakr, pogotovo između Stalaća i Niša, gde pazi sada ima najviše putnika trenutno.
Mnogi od njih će izgubiti direktnu vezu do Niša i Beograda, a alternativa tek nekolicini će biti Niš Ekspres.

U nekim od početnim planovima ovo je bilo za ukidanje:
1) Pinosava
2) Ripanj Kolonija
3) Klanje
4) Rpanj Tunel
5) Vlaško Polje
6) Kovačevac
7) Rabrovac
8) Ratare
9) Glogovac
10) Mala Plana
11) Staro selo
12) Novo selo
13) Brzan
14) Miloševo
15) Lanište

Boli me ruka...

16) Bukovče
17) Sikirica/Ratari
18) Drenovac
19) Lučina
20) Vitkovac
21) Donji Ljubeš
22) Gornji Ljubeš
23) Trnjani
24) Nozrina
25) Tešica
26) Supovački Most
27) Vrtište

+ sva stajališta/stanice u Stalaćkoj klisuri

28) Braljina
29) Cerovo Ražanj
30) Staro Trubarevo

Od ovih 30, u realnosti treba njih 7-8 da leti, a Sikirica-Ratari podeliti da oba sela imaju stajalište, jer je trenutno zajedničko između oba sela udaljeno.

Pritom najveći gubitnici će biti sela poput Vitkovca, jer su imali voz koji ih je vozio do Niša za 50 minuta i 250 dinara, što je vremenski bolje i od kola.
Al jok, bolje dvesta na sat ljubi te brat priča.

Lapovo će isto da nadrlja, ma slepci.
Je li moguće da se toliko ukida? Zar nije za Lapovo bilo tri varijante, i da se po nekoj ostavlja Lapovo Varoš?
 
Да ли се на крају зна да ли ће пруга бити за 160 или ће бити деоница за 200 и које деонице?
За нову траса за 160 кроз сталаћку клисуру пројекат постоји али је ради нови (?)
Последње што сам видео на сајту Министарства је да се у Нацрту просторног плана подручја посебне намене говори о пруги за брзине до 160.
Да ли је то на снази и даље или се нешто изменило?
Кроз Велику Плану и Паланку 200 не може никако, питање је како ће пеглати и колико ће морати рушити за други колосек и за 160.
У Великој Плани мора денивелисно одвајање за Малу Крсну и други колосек, у кривини 160 немогуће а у Паланци је много објеката уз саму пругу.
 
Poslednja izmena:
Prvo hvala Karlu na ukazivanje na ove činjenice, povezaću te sa ljudima odatle jer mislim da je dobro da ih informišeš iz ugla struke o tome kako ih nadležni obmanjuju.
Све по налогу светске банке која је "реформисала" железнице. То је услов за грант за железницу до Ниша.

Колонија мора да се сведе на 3-5 урбаних центара да се робовима лакше влада. Уништење села и аутономне производње хране је само додатни плус.

ПС: Пре него што кренете да оптужујете за теорије завере видети под тренутни свеевропски обрачун система, односно банака и ЕУ са соптсвеним земљорадницима. Они су сад у нашим 50-им годинама прошлог века. Колективизација, аграрна "реформа", укидање слободних сељака итд. За коју деценију доћиће им и железнице на ред.

Delija, stalno insistiraš na zloj Svetskoj banci i EU strancima koji nam kroje kapu, a krivci za to što se nedomaćinski i neracionalno ulaže u železnicu sede u Nemanjinoj ulici to jest gumenjari. Ako ne poštujemo sami sebe neće ni stranci, videti slučaj metroa.

 
Generalno je sve ovo posledica tih 40km/h razlike između optimalnih 160km/h i izmaštanih 200km/h, jer na ovoj većoj brzini nema više stajališta, a praviti stanicu od 0 mnogo košta.
link na mapuPa ne treba stanica nego stajalište. Kao u truloj državi Danskoj. (Izvinite ispravka Švedska, link da link na mapu)
Ili Nemačka, za koju sam u ložačkim "medijima" kako će da propadne zbog toga što voz piči pored perona 200km/h.
Vezano za bezbednost, dajem vam šematski prikaz bezbednog stajališta:
Tipsko stajalište.png

Da, nešto je skuplje od onog za manje brzine, zahteva bar jednog zaposlenog u vreme dolaska vozova, ali na koliko mesta u Srbiji se pokazalo nepostojanje bar tog jednog zaposlenog kao katastrofa!
Srbija je suverena zemlja, parlamentarna demokratija, sa institucijom jakog predsednika. Ako imaš dokaze da vlast radi pod uticajem stranih sila, obrati se nadležnom sudu. Ako nemaš poverenja u sudstvo, učlani se u neku opozicionu stranku ili šta god.
Ja odgovorno tvrdim da je za sve u Srbiji (i lepo i ružno) isključivo i zaslužna i kriva trenutna vlast, ko god da je u fotelji.
Oni vrlo vešto biraju šta od tih raznih zahteva žele da ispune a na šta se prave blesavi.
Suvereni mogu biti imperije i neke od regionalnih sila. Čak ni neke ogromne države poput Ukrajine, Argentine, Konga, Bangladeša nisu čak ni regionalne sile. Male države minimum spoljnu politiku ne mogu da vode svojom voljom i samostalno, osim ako baš nisu rešili da se samounište. Kao četvrta kategorija saveznika NATO imperije, Srbiji su ograničeni i mnogi segmenti unutrašnje politike, ali ne sve. Čak i NATO imperija ima prilično kratak i opšti spisak diktata četvrtoj kategoriji saveznika, među kojima nije eksplicitno da se baš železnica uništi i baš stajališta poukidaju. Sa te strane ste u pravu da je to pesnički izbor naše vlasti da zadovolji "tržišne" kriterijume, bar nečega u javnom sektoru, i urniše ono što joj ne samo najmanje važno, nego i ono što joj najviše smeta, a to su zmije, pacovi i narkomani. Mogli su da pootpuštaju sve fiktivne radnike EPS i Kolubare, koji dolaze samo da se potpišu pročitaju novine i odu, i opet bi ih pohvalili za reformu bar jednog ogromnog javnog preduzeća. Mogli su da pare usmerene na izbaciti + utrpati perač obraza u ruke ("otpremnina"), usmere u tehnička unapređenja koja povećavaju produktivnost, jer mnogo je veća zamerka NATO banaka na neefikasnost u javnom sektoru nego na sam broj zaposlenih.

U Srbiji je NATO postao maltene psovka, ali ima nekih prednosti kojima se možemo koristiti. A to je da EIB koji hoće da finasira prugu Beograd - Niš ima jake žalbene mehanizme. Izboksovati stajališta je pitanje samo naše političke veštine.
 
Poslednja izmena:
Vrh