Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

To je to. A koliko je država tupoglava, vidi se po tome što ovime obara vrednost tolikih nekretnina - a mogla bi da naplaćuje skuplji porez...

O demografskim (natalitetnim) pitanjima da ne govorimo. Nije li aktuelna neka kupnja kuća za selu za mlade parove, jer se tu kao ima više dece?! Da li glava zna šta joj zadnjica radi?!

Srbija = država sa unutrašnjim sagorevanjem.
Da, da. Država pajsera. Vrte pre neki dan emisiju o porodici negde kod Medveđe, kupili preko programa kuću u nekom zabačenom selu. U selu našli nekog (preostalog) mladog momka, lik im kaže da su svi mladi zbrisali i da će i on uskoro. I sad se mi oduševljavamo što je neka porodica tu došla, a sutra će njihovo dete isto tako da ode iz tog sela, jer oni nije održivo. I umesto da sa takvom politikom, sa normalnom železnicom, ožive barem ova sela uz prugu, odoše stanice.

Poznata srpska, seci uši, krpi dupe.
 
Тако је то кад фенсери попут Томе Моне и људи који се гаде сиромашних попут Зоке Коридорке воде ресор који управља железницама. Битно је да буде ново, броз, фенси, 200 на сат, да се снима инстаграм, испијају кафице.
 
Ja za ovaj problem stanice u Ćortanovcima vidim kao potencijalno rešenje reaktivaciju stare trase kroz stari tunel pa bi tu onda mogao da se koristi postojeći stanični objekat za lokalne vozove.
Jednostavno bi takav voz iz novog sada skrenuo sa brze pruge pre vijadukta, i vratio bi se na brzu prugu posle Ćortanovaca.

Bile bi potrebne odredjene prepravke u zoni stanice, modifikovani ulazni portal starog železničkog tunela, novi peron sa podzemnim podhodnikom do staničke zgrade pritom zbog obavezne denivelacije morale bi da se izgrade 2 galerije za odvajanje starog pravca od nove brze pruge.
Problem je sto su te galerije skupe za gradnju.

Pogledajte prilog 190820
Тотално неекономично! Потребно је правити исправку СС система, уграђивати нове скретнице, пруга би са доње стране могла да се прикључи тек у К. Виноградима и то би била једина добра ствар јер би на тај начин била активирана и станица К. Виногради за путнике.
Но, то неће урадити јер ће на тај начин признати своју грешку. Осим тога, правити нову пругу поред постојеће је неекономчино.

Најбоља варијанта је предлог стајалишта са контролисаним приступом, као што је Карло предложио, а за тако нешто има услова у Чортановцима уз минимална улагања! И да је памети, такво стајалиште код нас би требало да постане стандард!
 
@Karlo del Ponte

Mislim da je odluka da se ukine stanica Ćortanovci prvenstvrno zbog toga sto se nalazi odmah na izlazu iz tunela, po istom principu kao što je Tošin Bunar premešten iz bezbednosnih razloga jer je isto bio na izlazu tunela.
Podsećam da su bile 2 velike katastrofe u vezi sa istim.

A kod ćortanovaca stanica nije mogla da se pomeri jer je posle vijadukt tako da joj je geografski nepovoljan položaj izmedju tunela i vijadukta glavni razlog zasto su je ukinuli sigurno više nego sama brzina pruge na tom mestu.
Старо стајалиште Тошин бунар је било буквално код портала тунела, а сад је 300 метара од портала. Станична зграда у Чортановцима је 350 метара од јужног портала леве тунелске цеви.

1709155236963.png


Ja za ovaj problem stanice u Ćortanovcima vidim kao potencijalno rešenje reaktivaciju stare trase kroz stari tunel pa bi tu onda mogao da se koristi postojeći stanični objekat za lokalne vozove.
Jednostavno bi takav voz iz novog sada skrenuo sa brze pruge pre vijadukta, i vratio bi se na brzu prugu posle Ćortanovaca.

Bile bi potrebne odredjene prepravke u zoni stanice, modifikovani ulazni portal starog železničkog tunela, novi peron sa podzemnim podhodnikom do staničke zgrade pritom zbog obavezne denivelacije morale bi da se izgrade 2 galerije za odvajanje starog pravca od nove brze pruge.
Problem je sto su te galerije skupe za gradnju.

Pogledajte prilog 190820
Село се зове Чортановци, а не Ћортановци. А фотографија уопште не приказује стварно стање због зума.
 
Ćortanovci su super naselje, tamo sam proveo dve nedelje pre par godina. I žao mi je što su izgubili stajalište. Ali kada sam sad merio od centra naselja, koje je ruku na srce ogromno i raštrkano i prostire se do Banstola, izmerio sam 4km do nove stanice Beška:

1709166846293.png


Ako bi se sredio ovaj put koji se koristi za pristup njivama, skratio bi se put za velih kilometar i po:

1709166948982.png


E sad, Čortanovci na stranu, mislim da je @Jelancha imao najbolju poentu. Ne sme da se ponovi ovakva greška kada se radi Bg-Niš. Čim stave plan na javni uvid, bar mi da im pišemo i da se žalimo na ukdianje stanica i/ili da alarmiramo javnost ako i kako možemo.
 
Vezano za fizički kraću vezu, ako se samo asvaltira put to je loše, odnosno jako je važno da bude bezbedan za pešake i bicikliste. Znači osvetljeno, široki ili bar izdvojeni trotoar. A da, skratio bi vezu sa 50 minuta peške ili 18 minuta biciklom na 30 minuta peške ili 10 biciklom. Uslovi bolji, ali opet tek ublažavanje promašaja u projektovanju. Ako je procenjeno da između Karlovaca i Inđije treba mesto za sustizanje sporijih vozova, onda je trebalo da to bude Beška, a ne njiva, stajalište sa ogradama/ograničenjem pristupa u Čartanovcima, i svi zadovoljni. Sada bi smisleno bilo potpuno zatvaranje za putnički saobraćaj onoga u njivi sa otvaranjem dva stajališta sa ograničenjem pristupa. Podsećamo da su do rekonstrukcije svi regio ekspres vozovi sa preskakanjem Zemuna i Tošinog bunara stajali i u Beškoj i u Čartanovcima. Polazaka isto koliko veća Inđija sada, i bez dnevnih pauza po 2 sata.
 
Poslednja izmena:
Старо стајалиште Тошин бунар је било буквално код портала тунела, а сад је 300 метара од портала. Станична зграда у Чортановцима је 350 метара од јужног портала леве тунелске цеви.

Pogledajte prilog 190900


Село се зове Чортановци, а не Ћортановци. А фотографија уопште не приказује стварно стање због зума.
Брзина у БГ чвору је 120. Неки од разлога су тунел и мали размак између станица и стајалишта. Хипотетички, прва варијанта, напуштање заједничке станице и изградња два стајалишта. Стајалишта Чортановци које никако не би могло да буде на месту старе станице јер би други перон и приступ другом перону били врло, врло проблематични већ само што даље од тунела. Друго стајалиште Бешка, много ближе насељу а то значи и спуштање брзине на 160 од Инђије што због постојања самих стајалишта што због малог размака између стајалишта. То практично значи да би брзина са 200 била спуштена од Инђије до Сремских Карловаца што је више од 50% дела где је Vmax 200 а од Сремских Карловаца се спушта даље према НС како је и пројектовано. Спуштање брзине је готово немогуће очекивати јер то у очима људи квари имиџ "брзе пруге", изградња стајалишта такође нарушава имиџ јер би поред тога што захтева средства значило да признају да су приликом пројектовања направљени пропусти. Обрни-окрени, најреалније решење осветљена пешачка и бициклистичка стаза најкраћом могућом везом са станицом Бешка за становнике оба места.
 
Poslednja izmena:
Тако је то кад фенсери попут Томе Моне и људи који се гаде сиромашних попут Зоке Коридорке воде ресор који управља железницама. Битно је да буде ново, броз, фенси, 200 на сат, да се снима инстаграм, испијају кафице.​
Problem je što oni mnogo vole onu čuvenu pesmu Psihomodo Popa, "Ja volim samo sebe". Odnosno idejni tvorac "osoba A" izda nalog "obobi A" da započne izradu rendera i projekta, nakon čega ta ista "osoba A" pristupa radovima, pa nakon toga ta ista "osoba A" pristupa svečanom otvaranju gde hvali "osobu A" kako je odradila odličan posao i kako bez nje ne bi bilo ništa od ovoga, nakon čega angažuje "osobu A" da video sa svečanog otvaranja okači na društvene mreže, nakon čega "osoba A" odlazi na društvene mreže i lajkuje okačeni video i komentariše kako je urađen posao kakak svet video nije, a nakon toga "osoba A" organizuje gostovanje na televiziji "osobi A" da govori kako je "osoba A" odradila odličan posao...​
 
Измештање трасе и нова железничка станица у Врбасу који има 3 пута више становника од Бешке и Чортановаца заједно прошло је без конкретних акција становништва да се то заустави док је још можда то и било могуће. Завршило се са неколико коментара да ће им станица сада бити даље и то је то, никаква конкретна акција. Писао сам већ овде на форуму шта је могла да буде алтернатива новој траси и станици. Да, то што је нова станица у пољу за многе људе није повољно а са друге стране, рушење више десетина кућа и расељавање стотина људи када је Врбас у питању су још непопуларнија решења.
 
Тешко они знају за Психомодо Поп, а камоли за ту песму :D
Тома Мона и Зока Коридорка су воз први пут видели као министри.
 
Vezano za fizički kraću vezu, ako se samo asvaltira put to je loše, odnosno jako je važno da bude bezbedan za pešake i bicikliste. Znači osvetljeno, široki ili bar izdvojeni trotoar. A da, skratio bi vezu sa 50 minuta peške ili 18 minuta biciklom na 30 minuta peške ili 10 biciklom. Uslovi bolji, ali opet tek ublažavanje promašaja u projektovanju. Ako je procenjeno da između Karlovaca i Inđije treba mesto za sustizanje sporijih vozova, onda je trebalo da to bude Beška, a ne njiva, stajalište sa ogradama/ograničenjem pristupa u Čartanovcima, i svi zadovoljni. Sada bi smisleno bilo potpuno zatvaranje za putnički saobraćaj onoga u njivi sa otvaranjem dva stajališta sa ograničenjem pristupa. Podsećamo da su do rekonstrukcije svi regio ekspres vozovi sa preskakanjem Zemuna i Tošinog bunara stajali i u Beškoj i u Čartanovcima. Polazaka isto koliko veća Inđija sada, i bez dnevnih pauza po 2 sata.
Staza ne postoji ni do ove stanice u poljima.
 
Једну хебену скретницу не могу да среде због чега је једна од главних железничких комуникација у Србији блокирана, а путнички возови из Београда за Пожаревац не могу да саобраћају након ремонта пруге. Ја немам речи. Ово је озбиљна заебанција...
to je čuvena linije BG-ZA! voz pre 20ak god uvek bio pun!
 
Тешко они знају за Психомодо Поп, а камоли за ту песму :D
Тома Мона и Зока Коридорка су воз први пут видели као министри.
Znam da ne znaju, kao što ni ja nemam pojma za 99% onoga što oni slušaju. Inače, sam naziv pesme sam upotrebio kao stilsku figuru.
 
Све у свему људи који одлучују о железници имају мало додирних тачака са просечним корисницима железнице, посебно у руралнијим крајевима.
 
Ispravnije je reći da ljudi koji odlučuju imaju malo dodirnih tačaka sa korisnicima. Kako železnica, tako i gradski prevoz koji ih opslužuje, pa klasičan gradski prevoz i sl. ...
 
Ispravnije je reći da ljudi koji odlučuju imaju malo dodirnih tačaka sa korisnicima. Kako železnica, tako i gradski prevoz koji ih opslužuje, pa klasičan gradski prevoz i sl. ...
Па градски превоз било где у унутрашњости је чист показатељ да не знају ни кад часови школски почињу, не дај Боже нешто друго
 
Nove vesti sa pirotske pruge. Otprilike su na 1.5km do ulaska u ž.s. Pirot, tj. do završetka prve poddeonice. Ovo bi trebalo da bude gotovo u aprilu.

 
Poslednja izmena:
Овде је главна грешка у пројектовању и шкртарењу. Могли су да направе дупли колосек од уласка у Бешку до пред тунел код Чортановаца, и да имамо два стајалишта која се ослањају на ткиво ова два села, у зонама старих укинутих станица.

Овај случај треба да буде за наук у будућности насељима дуж пруге Београд-Ниш, да се на време заинтересују и подносе жалбе ако су планом ускраћени.
Железница мора да буде ту прво за грађане да имају приступ превозу, а не за фенси фантазирања о брзим пругама.
 
Људи су потпуно уљукани да не треба да имају иницијативе, јер данас иницијатива, сутра протест. И то се ради већ деценијама. Мендији зомбирају, сетите се како је муњевито био спроведен пројекат дигитализације телевизије. НИКАД и НИШТА у овој земљи није било спроведено тако брзо. Зашто? Па да би добра слика и тон лакше услазили у главу људима. Зомбовизија.

Узгред, једину сврху НВО ја видим управо у грађанском активизму, али не у заступању интереса странца, већ грађана које свака власт на овај или онај начин обмањује. Нажалост, таквих је крајње мало. А и новац се не обезбеђује из српског буџета већ опет неке интересне групе финансирају њихов рад.

Ја не занам шта треба да се деси па да у пројекту пруге Београд Ниш не дође до оваквих пропуста.
 
Људи су потпуно уљукани да не треба да имају иницијативе, јер данас иницијатива, сутра протест. И то се ради већ деценијама. Мендији зомбирају, сетите се како је муњевито био спроведен пројекат дигитализације телевизије. НИКАД и НИШТА у овој земљи није било спроведено тако брзо. Зашто? Па да би добра слика и тон лакше услазили у главу људима. Зомбовизија.

Узгред, једину сврху НВО ја видим управо у грађанском активизму, али не у заступању интереса странца, већ грађана које свака власт на овај или онај начин обмањује. Нажалост, таквих је крајње мало. А и новац се не обезбеђује из српског буџета већ опет неке интересне групе финансирају њихов рад.

Ја не занам шта треба да се деси па да у пројекту пруге Београд Ниш не дође до оваквих пропуста.
Mi - glas sa Beobuilda :ROFLMAO:
 
Измештање трасе и нова железничка станица у Врбасу који има 3 пута више становника од Бешке и Чортановаца заједно прошло је без конкретних акција становништва да се то заустави док је још можда то и било могуће. Завршило се са неколико коментара да ће им станица сада бити даље и то је то, никаква конкретна акција. Писао сам већ овде на форуму шта је могла да буде алтернатива новој траси и станици. Да, то што је нова станица у пољу за многе људе није повољно а са друге стране, рушење више десетина кућа и расељавање стотина људи када је Врбас у питању су још непопуларнија решења.


This is not unusual in France and even in Germany there are stations like this on the Cologne - Frankfurt High Speed Line.

https://en.wikipedia.org/wiki/Champagne-Ardenne_TGV_station

https://en.wikipedia.org/wiki/Montabaur_station

Local residents were partly complaining but for the sake of saving time on the long distance travel it was decided like this.
 
Ćortanovci su super naselje, tamo sam proveo dve nedelje pre par godina. I žao mi je što su izgubili stajalište. Ali kada sam sad merio od centra naselja, koje je ruku na srce ogromno i raštrkano i prostire se do Banstola, izmerio sam 4km do nove stanice Beška:

Pogledajte prilog 190929

Ako bi se sredio ovaj put koji se koristi za pristup njivama, skratio bi se put za velih kilometar i po:

Pogledajte prilog 190930

E sad, Čortanovci na stranu, mislim da je @Jelancha imao najbolju poentu. Ne sme da se ponovi ovakva greška kada se radi Bg-Niš. Čim stave plan na javni uvid, bar mi da im pišemo i da se žalimo na ukdianje stanica i/ili da alarmiramo javnost ako i kako možemo.
Можете ли ми рећи који сте програм користили за израчунавање ових раздаљина?
 
Vrh