Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

I moje a pogotovo sad kad vidim
koliko se novca uložilo u pruge i
kako im vozovi idu.
 
Objašnjenje za katastrofalno stanje železnica u Srbiji je pored neodržavanja i manjka investicija u poslednjih 25 godina koje si naveo to sto je ova država doživela raspad SFRJ, gradjanski rat ekonomske sankcije, bombardovanje, albanski terorizam, dalje odcepljivanje Crne Gore i Kosova.

Докле више изговори? Па 1/4 века је прошла од 1999. Како су многе друге ствари напредовале, а железница само назадовала? Уосталом, причаш о наследству од Аустроугарске? Како то да су по Војводини и Славонији и пре 90-их погашене силне пруге, а у Мађарској нису?

њихова железница је распаднутија од наше

Возио се једном вероватно и сад је експерт. Од 2001. до 2021. године Бугари остварују константно 3 до 7 пута више путничких железничких километара него Србија! 2019. година, последња предковидна, 7 пута више путничких железничких километара! https://data.worldbank.org/indicator/IS.RRS.PASG.KM?locations=BG-RS

Погледај мало и које се пруге тренутно раде код њих и које су урађене. Притом копају најдужи железнички тунел на Балкану. Цела пруга од Србије до Турске за 160 км/ч. 2/3 већ урађено (Септември - Свиленград), остала 1/3 су радови у току. Остале пруге се исто раде за 160 км/ч (где је изводљиво), остало 100-130 км/ч.

И да додам, Бугари набављају много више возних средстава и планирају много веће набавке него ми, тако да све говори да ће се исти тренд и наставити.
 
Poslednja izmena od urednika:
Pa evo uporedi nas i madjare pošto radimo na istom projektu i dužina pruge je prilično ista kod njih i kod nas.

Pa da uporedimo sa nama kriterijume koje si naveo @Shinkansen
Koliko su oni platili njihovu deonicu?
Koliko traju radovi kod njih?
Koliko je isplativo kod njih?
 
Мађари су увек имали логику затвореног развоја, тј све своје, економски национализам. Производили су возна средства и максимално улагали у ту причу, и тако у континуитету више од 100 година. Мис стално нешто експериметишемо, сваки следећи поруши оно што је преходник започео.

Осим тога, гломазни апарат, неотпоран на партијске ухлебе, појео је сам себе. Код мађара тога нема, постоје неке ствари у које се политичари мало мешају и остављају стручним људима да воде. Код нас ниеј довољно што је билмез са власти постављен на плату и функцију директора, већ обавезно мора да руководи, статус налаже.
 
Зашто је било питање времена? О чему се ради ту?
 
Очигледно о лошем одржавању инфраструктуре.
 
Ја сам чуо да деоница обилазнице од Остружнице до Јајинаца није у функцији већ месецима због искакања, а самим тим ни ремонтованом деоницом од Јајинаца до Мале Крсне не иде ништа јер још нису оправили скретницу за скретање у Раковицу (невероватно), те теретни возови из Макиша за Малу Крсну већ месецима иду Макиш (тунел испод Видиковца) - Кијево - Ресник - Младеновац - Велика Плана - Мала Крсна. @mvbg1 ће ово потврдити ако је тачно.
 
Kreće krpačina gornjeg stroja od Minićeva do Grljana, vozovi saobraćaju skraćeno do Minićeva odakle je organizovana autobuski prevoz.

Zanimljivo da nijedna od 3 deonice Grljan-Zaječar, Zaječar-Rasputnica, Rasputnica-Trnavac još nije predata, odnosno završena, a ovo će biti 4. deonica koju će raskopati, dirljivo.
 
nije ovo više jugoslAvenski samoupravljački socijalizam pa da se sluša samo Mašin bravar gde će ašov da se zabode.
Tačno talo. Ovo danas je Srpski demokratski poredak gde se sluša jedan pravnik na 40+ kanala gde će ašov da se zabode. :D
 
Poslednja izmena:
se sluša jedan pravnik na 40+ kanala gde će ašov da se zabode.
Ја бих овде нагласио "слуша" евентуално "чита", јер се углавном осим тога ништа и не дешава.
А забада он ексере у гроб српске (економске) независности.
 
Ја сам чуо да деоница обилазнице од Остружнице до Јајинаца није у функцији већ месецима због искакања, а самим тим ни ремонтованом деоницом од Јајинаца до Мале Крсне не иде ништа јер још нису оправили скретницу за скретање у Раковицу (невероватно), те теретни возови из Макиша за Малу Крсну већ месецима иду Макиш (тунел испод Видиковца) - Кијево - Ресник - Младеновац - Велика Плана - Мала Крсна. @mvbg1 ће ово потврдити ако је тачно.
Što se tiče nedavnog iskliznuća vagona ispred rasputnice T u Makišu i njegovog "off-road" putešestvija do ulaznih skretnica u Rakovici, to je pre nedelju dana u potpunosti sanirano. Vozovi na tom delu pruge saobraćaju kao i pre navedenog događaja.
Zbog sličnog iskliznuća pre dva meseca je zatvorena pruga Makiš(Ostružnica) - rasp. B - rasp. K, pa su gotovo svi vozovi ka i iz Krsne išli u Rakovicu na okretanje pa preko rasputnice K1 za i iz Jajinaca.
Korištena je pruga Jajinci-Mala Krsna non stop. Jesu pojedini vozovi išli okolo naokolo preko Velike Plane ali dosta njih je išlo na "duplo" okretanje.
Makiš-Resnik-Rakovica-Jajinci (i obrnuto).
Što se tiče pruge rasp.B-rasp.K, po telegramu je predviđeno u aprilu da se saobraćaj normalizuje.
 
A kada će se rešiti problem sa skretnicama u Ž. S. Rakovica pa da voz ne ide više 10km/h? Primetio sam da je počeo voz da ide 10km/h kada ulazi, iz pravca pančevačkog mosta, u stajalište Pančevački most.
 
A kada će se rešiti problem sa skretnicama u Ž. S. Rakovica pa da voz ne ide više 10km/h? Primetio sam da je počeo voz da ide 10km/h kada ulazi, iz pravca pančevačkog mosta, u stajalište Pančevački most.
U stanici Rakovica je brzina preko svih skretnica po knjižici reda vožnje sa 20km/h. I tako će ostati sve dok sud ne odluči ko je kriv za to. Da li proizvođač skretnica ili izvođač radova koji je te skretnice ugradio.
Znači čeka se sudski epilog.
A što se tiče Pančevačkog mosta tamo je uvedena lagana vožnja privremenog karaktera sa 20km/h preko skretnica na levom koloseku(razlog mi nije poznat).
 
U stanici Rakovica je brzina preko svih skretnica po knjižici reda vožnje sa 20km/h. I tako će ostati sve dok sud ne odluči ko je kriv za to. Da li proizvođač skretnica ili izvođač radova koji je te skretnice ugradio.
Znači čeka se sudski epilog.
A što se tiče Pančevačkog mosta tamo je uvedena lagana vožnja privremenog karaktera sa 20km/h preko skretnica na levom koloseku(razlog mi nije poznat).
Hvala na odgovoru. Da li se privodi kraju taj sudski spor?
 
Vrh