Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Надам се да је за ову подтему! Ако не @Игоре пребаци где треба

План јавне набавке за преостале радове на железничком надвожњаку у Батајници
план јавних набавки 2024.JPG
преостали радови железнички надвожњак батајница.JPG
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: NSB
Врбас 16. 02. 2024

Вијадукт преко пруге Врбас-Сомбор и пута Врбас-Кула
20240216_150832.jpg

20240216_150838.jpg
20240216_150857.jpg


Веза ка станици Врбас-Нова.
20240216_152153.jpg
20240216_152157.jpg
20240216_152205.jpg


Поглед ка старој станици Врбас.
20240216_152210.jpg
 
I teretni do Brvenika.
Despotija je do skoro vukla tucanik za brzu prugu odatle.
 
Slučajno sam naišao na nekoliko snimka na jutjub nalogu Plus online iz Pirota. Na snimcima govori Nenad Stanisavljević, zadužen za odnose s javnošću ispred Infrastruktura Železnice. Ne znam da li je neko objavljivao iako su stari 2-3 meseca, sa samog početka radova.

Prosto su mi i dalje neverovatni ovako veštački odgovri. Čovek ga lepo pita kada će završiti do Pirota tih 7.5 km, ali on zaista ne zna to, ali zna da ce 86km zavrsiti za 1200 dana. Čoveče vi ste počeli 7.5 km i ti zaista ne znas kada će to biti...

Bitno je da napomene da kiša neće zaustaviti radove. Ne mogu da verujem da ovi razgovori ne mogu biti prirodniji.


Kada su radili prugu Subotica-Segedin, odmah se znalo da ce uspostaviti ponovo voz Subotica-Segedin. Ovde imamo voz Dimitrovgrad-Sofija koji i danas saobraća i opet se nista ne zna, npr da se voz produži do Pirota kad se završi prva deonica, jer jelte, on nije zadužen za to 🤦🏻‍♂️🤣

Niko ništa ne sme da kaže bez dozvole.
 
Ovde imamo voz Dimitrovgrad-Sofija koji i danas saobraća

Не саобраћа од прошлог лета. Са бугарске стране су радови на модернизацији деонице Вoлујак - Драгоман. Ради се други колосек и делимично исправљање трасе за брзину до 160 км/ч.
 
Poslednja izmena od urednika:
Не саобраћа од прошлог лета. Са бугарске стране су радови на модернизацији деонице Вoлујак - Драгоман. Ради се други колосек и делимично исправљање трасе за брзину до 160 км/ч.
Hvala, to nisam znao, ali pretpostavljam da će završiti taj deo, dok mi završimo Pirot-Dimitrovgrad.
 
Slučajno sam naišao na nekoliko snimka na jutjub nalogu Plus online iz Pirota. Na snimcima govori Nenad Stanisavljević, zadužen za odnose s javnošću ispred Infrastruktura Železnice. Ne znam da li je neko objavljivao iako su stari 2-3 meseca, sa samog početka radova.

Prosto su mi i dalje neverovatni ovako veštački odgovri. Čovek ga lepo pita kada će završiti do Pirota tih 7.5 km, ali on zaista ne zna to, ali zna da ce 86km zavrsiti za 1200 dana. Čoveče vi ste počeli 7.5 km i ti zaista ne znas kada će to biti...

Bitno je da napomene da kiša neće zaustaviti radove. Ne mogu da verujem da ovi razgovori ne mogu biti prirodniji.


Kada su radili prugu Subotica-Segedin, odmah se znalo da ce uspostaviti ponovo voz Subotica-Segedin. Ovde imamo voz Dimitrovgrad-Sofija koji i danas saobraća i opet se nista ne zna, npr da se voz produži do Pirota kad se završi prva deonica, jer jelte, on nije zadužen za to 🤦🏻‍♂️🤣

Niko ništa ne sme da kaže bez dozvole.
Ko još sluša ovog prilepka Stanisavljevića? Proliv dobijem kad ga vidim.
 
Screenshot_2024-02-18-16-30-13-40_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12~2.jpg

Istraživajući rekonstrukciju na pruzi Niš-Dimitrovgrad video sam da ima dva različita projekta, obilaznica oko Niša (~22km) i Prosek-Dimitrovgrad (~86km)

Prosek-Dimitrovgrad je podeljen na dve deonice:
1) Prosek-Staničenje (~53km) i
2) Staničenje-Dimitrovgrad. (~33km)

Druga deonica je podeljena na 3 poddeonice:
1) Staničenje-Pirot
2) Pirot-Sukovo, uključujući i stanice Pirot i Sukovo i
3)Sukovo-Dimitrovgrad
Stanica Dimitrovgrad je elektrificirana i pruga od stanice do granice takođe.

Trenutno se radi samo otvorena pruga između ukrsnice/stanice Staničenje i stanice Pirot u dužini oko 7.5km, a s obzirom da su bile informacije u januaru da je urađeno oko 3 km, vrlo je moguće da ovaj deo završe u aprilu, pa da pređu na sledeći.
 
Razumem da su uređenja železničkih stanica poseban projekat, ali mi nije jasno kako je uređenje pružnog prelaza u sklopu deonice, poseban projekat...
 
Hvala, to nisam znao, ali pretpostavljam da će završiti taj deo, dok mi završimo Pirot-Dimitrovgrad.

Kод њих се ради доста сложенија реконструкција, као што сам навео. Гради се други колосек, делимично нова траса за 160 км/ч, код нас је само реконструкција постојеће пруге са електрификацијом. А то је само прва фаза код њих (Волујак - Драгоман). Друга фаза је Драгоман - граница са Србијом. Не знам да ли ће се ту радити исто други колосек или само реконструкција постојећег колосека. С обзиром да се усек још сузио изградњом аутопута, ако раде други колосек и хоће веће брзине, мораће скроз нову трасу, ако раде само реконструкцију постојећег колосека онда је то једноставније.
 
Да ли је ико питао људе из месне заједнице ишта приликом пројектовања пруге?
 
Опет ја, изивните, али не да ми ђаво мира.
Ово сам нашла, снимак како соко "пролеће" кроз станицу Нова Пазова, па да ли је могуће да неко прича о безбедности и да је то разлог што не постоји стајалиште у Чортановицма?
Odgovorio sam vam detaljno na privatnu poruku, a ukratko, ne postoji ni tehničko ni ekonomsko objašnjenje zašto su Čartanovci i Beška ostali bez železničke stanice.

Ja sam vam dao par glavnih smernica:
Ovde trebaju peticije, protesti i slične metode građanskog delovanja, jutjub, tiktok... Priča u kojoj bi maksimalno izbegli stranke i najmoćnije ljude, a namerno optužili neke niže instance. Tipa, institut za projektovanje CIP, Agenciju za prostorno planiranje, Urbanistički zavod... Nešto tipa "Projektant promašio stanicu" duhovita popularna priča. I da tu napravite neku maskotu/karikaturu "projektant levom nogom"...
 
Odgovorio sam vam detaljno na privatnu poruku, a ukratko, ne postoji ni tehničko ni ekonomsko objašnjenje zašto su Čartanovci i Beška ostali bez železničke stanice.

Ja sam vam dao par glavnih smernica:
Hvala, mnogo nas raduje vaš odgovor! :) Imam ja još pitanja pa ću vam se obratiti opet u privatnoj poruci.
 
Sinoć predsednik najavio da će pruga od Novog Sada do Subotice biti završena do septembra a da će prvi vozovi za prevoz putnika između Beograda i Subotice krenuti od decembra ove godine.
 
Да ли је ико питао људе из месне заједнице ишта приликом пројектовања пруге?
Da , zapravo neko ih pita. Tu temu pratim dugo. Projekat je bio na javnom uvidu u opštini Inđija, samo ga niko nije pogledao, a znalo se da se ukida stanica. Nije podnesen niti jedan prigovor.

Gledajte interesovanje za ovo kada budu prošli lokalni izbori.
GRađani Čortanovaca i mnogo pre ovoga su pisali peticiju koju su poslali ministarstvu. Samo to se desilo nakon izgradnje pruge.

Prvi problem je što građani nemaju svest da zapravo mogu i da pogledaju plan na javnom uvidu i da podnesu žalbu. A drugi problem je što je stanica Beška napravljena u njivama , nešto dalje od Čortanovaca, a malo bliže Beškoj, bilo bi prihvatljivo kada bi postojala osvetljena pešačko biciklistička staza koja od početka izgradnje brza pruge bila u planu lokalnog budžeta, a ove godine je izbrisana. Takođe linija javnog prevoza je stajala na stanici , ali prosto nikad nije bilo ljudi jer nije usklađena sa redom voznje, a i generalno javni prevoz u Inđiji se raspada i nije pouzdan pa sada više ni ne saobraća.

Evo i opširnije, a i neki predlozi.

https://nova.rs/vesti/drustvo/zelez...pa-i-na-protest-gradjana-ispred-ministarstva/
 
Očekivati od prostog naroda da prati javne uvide je kao da očekujete da razlikuje GSP od JGP-a.
Čak štaviše mislim da dobar deo naroda ni ne zna da oni mogu i da prisustvuju takvim dešavanjima.

Potrebna je edukacija građana oko ovakvih stvari i emancipacija ljudi u društvu, nije ovo više jugoslAvenski samoupravljački socijalizam pa da se sluša samo Mašin bravar gde će ašov da se zabode.
Ovakvih stvari će biti uskoro najviše između Niša i Beograda gde će se ukinuti dosta stanica i stajališta koja se koriste i idemo opet novo nanovo.
 
Код нас ти јавни увиди постоје тек про форме. Крива је онда и општина што није звала представнике МЗ на увид.
 
A за то је потребно да новинари буду као минимум они који су се школовали за то + филолози српског језика. А не подобна пискарала, која и српски лоше знају а и тему о којој пишу. Сваки новниар мора да има гомилу другара, по једног експерта из сваке области о којој пише. Зато су они нон стоп по кафанама, тј требали би да буду. Овако, они нијансе не разликују, почевши од језика на којем пишу, па до специјалних термина одређених струка...
 
Vrh