Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Srbiji nije bia potrebna tako brza pruga.
160 km/h bilo je sasvim dovoljno, pa i 120 km/h.
Sustina je bila u tome da se ukrade sto vis enovca, jer brza priga je mnogo skuplja.

Nama treba vise priga i vise polzazak vozova.
Brzna je za za iskompleksirane decake koji nikada nisu odrasli.
Oni se loze na brzinu.
 
Управо. Пример имамо већ у суседној Мађарској која има само једну пругу за 160 км/ч (Будимпешта - Беч), а остале су солидних брзина од 60 до 120 км/ч (углавном преко 100 км/ч) и имају огроман број полазака и 20 пута већи број путника него Србија.
 
Da ali sad se gradi sistem brzih pruga istočne evrope u narednim decenijama u Češkoj Slovačkoj, Poljskoj a i kod nas pa kad uvedu brze vozove na relacijam BG-Beč, BG-Prag, BG-Varšava, ko će biti slaba karika u celom tom sistemu? Pa ta ista madjarska sa svojim prugama do 160 sa pruznim prelazima dok će u susednim zemljama vozovi špartati 200+.
Meni su najgluplje tu madjari odigrali jer su ostali u 20om veku kao i bugari i rumuni koji ne planiraju pruge preko 160.

cvnGEKw.png

Ambiciozni planovi čeha slovaka i poljaka.
 
Poslednja izmena:
Колико видим, директна брза пруга кроз Ниске Татре ка Јужној Пољској није предвиђена - нема ни аутопута - па не знам ко ће се возити тим возовима одавде за Варшаву, укруг преко Мале Крсне и Велике Братиславе.

Чиме се ми бавимо...
 
Ok možda je Varšava daleko za Bg ali Beč Bratislava Prag Minhen su potpuno realne destinacije.
 
А коме то треба? Па тај воз ће бити скупљи од авиона а и од аутомобила ако човек не иде сам.
Meni su najgluplje tu madjari odigrali jer su ostali u 20om veku kao i bugari i rumuni koji ne planiraju pruge preko 160.
Врло рационалан однос ка сопственим средствима. За своје потребе више него довољно, Камо те среће да је код нас био разум главни приликом изора решења а не девиза "као сав нормалан свет"
 
Корисније би било да се осмисле сезонски аутовозови ка Немачкој и Аустрији по узору на Оптима експрес. И онда лепо наши људи утоваре кола у воз, сместе се удобно са породицом, и преспавају до доласка у Београд или Ниш. А ми да се фокусирамо да имамо честе и редовне возове за наше унутрашње потребе, и спрам тога да развијамо и инфраструктуру.
 
Srbiji nije bia potrebna tako brza pruga.
160 km/h bilo je sasvim dovoljno, pa i 120 km/h.
Ka Nišu je bilo 100km/h pre 90 godina, 120 pre 50.
Već smo pisali da je razlika između 120 i 160 minimalna.
Da ali sad se gradi sistem brzih pruga istočne evrope u narednim decenijama u Češkoj Slovačkoj, Poljskoj a i kod nas pa kad uvedu brze vozove na relacijam BG-Beč, BG-Prag, BG-Varšava, ko će biti slaba karika u celom tom sistemu?
Srbija van Šengen zone i sat i po na granici.
 
С обзиром да нам је путничка железница сведена на гарнитуре и пар композиција за Бараци, треба да гледамо у потпуности само унутрашњи саобраћај, и да видимо може ли шта са Босном да се уради преко Зворника.
 
Meni su najgluplje tu madjari odigrali jer su ostali u 20om veku kao i bugari i rumuni koji ne planiraju pruge preko 160.

Глупи, али ће опет имати више путника по глави становника и по км пруга него Србија. Питам се, ко је ту глуп? Онај ко са мањим улагањима има више путника или онај ко са већим улагањима има мање путника? Није пруга 21. века само брзина већ и многи други СС стандарди, стандарди перона, станица итд, а пруге које раде Румуни, Бугари, Мађари итд. су апсолутно по стандардима 21. века. Само су схватили да није потребно да се задужују као имбецили за 200 км/ч.

И да не буде да ето ми радимо пруге за веће брзине на заједничким правцима него суседи (пример Београд - Будимпешта) - Ниш - Софија Бугари раде двоколосечну пругу на највећем делу за брзину 160 км/ч, док ми радимо реконструкцију и електрификацију постојеће пруге за брзину која је била пре 50+ година. Ко је ту 20, а ко 21. век?
 
@WLABmz
Naravno da će madjari imati više putnika nego mi pa čak i da imamo 5 brzih pruga za 300.
Jednostavno su nasledili železnički sistem iz austrugarske koji je bio jedan od najmodernijih i najrazvijenijih na svetu tada.
Njihova mreza je izbalansirana, puno pruga za srednje brzine uglavnom 80-120.
Mi imamo jednu za 200 i ostalo u rasulu ali to je trenutno stanje i nije merodavno smera u kom se krećemo.
Mislim da je bar strategija jasna kod nas:
Koridor 10 za brzine 200-160.
Onda regionalne pruge 120 i elekrificirane pa onda lokalne 60-80.
I takav sistem kad ga budu završili kod nas će dobro funkcionisati i vratiće putnike na pruge.
Ali treba dočekati to za jedno 10 godina minimum. Do tada je glupo da pljujemo kako sve ne valja kod nas.
 
@WLABmz
Naravno da će madjari imati više putnika nego mi pa čak i da imamo 5 brzih pruga za 300.
Jednostavno su nasledili železnički sistem iz austrugarske koji je bio jedan od najmodernijih i najrazvijenijih na svetu tada.
Njihova mreza je izbalansirana, puno pruga za srednje brzine uglavnom 80-120.
Mi imamo jednu za 200 i ostalo u rasulu ali to je trenutno stanje i nije merodavno smera u kom se krećemo.
Mislim da je bar strategija jasna kod nas:
Koridor 10 za brzine 200-160.
Onda regionalne pruge 120 i elekrificirane pa onda lokalne 60-80.
I takav sistem kad ga budu završili kod nas će dobro funkcionisati i vratiće putnike na pruge.
Ali treba dočekati to za jedno 10 godina minimum. Do tada je glupo da pljujemo kako sve ne valja kod nas.

Наследили смо ми у Војводини исто то из Аустроугарске, можда чак и гушће него у Мађарској, а види на шта смо спали. Дакле није до наследства него до (не)поступања.

Плашим се да ми нисмо у стању да одржавамо целу мрежу на завидном нивоу. То је највећи проблем. Можемо ми да радимо, чак и да ремонтујемо/модернизујемо целу мрежу (ево 25 године се прича о томе, а нисмо ни 20% мреже урадили), једноставно толико година ништа није одржавало да док се одради цео циклус модернизације, оно што је урађено креће да се распада због неодржавања. Циклус реконструкција треба да буде 25 година макс за целу мрежу уз квалитетно одржавање. Ми за исто толико нисмо ни 20% урадили. Ајде да кажемо да смо урадили 20% за 20 година, значи треба нам 100 година за целу мрежу. То није одрживо нимало. Твојих 10 година је тотално нереално.
 
Van pruge Beograd-Subotica sve se radi ostalo mlako, odnosno vrši se redovno održavanje koloseka, staviš brzinu od 60 km/h i mirna Bačka.
A to što je tih 60 km/h u 2024. nekonkurentno niko ne razmšlja, osim u nekim izuzetnim slučajevima cela mreža mora da bude minimalno 80 km/h ako se želi konkurentnost sa magistralama, brzim saobraćajnicama i auto putevima.

Umesto 200 na sat, dizao bih brzine (sa 60 na 80/90) i prepravljao trase nekih regionalnih/magistralnih pruga, za koridor za sada 160, a budućnost videćemo..
 
Наследили смо ми у Војводини исто то из Аустроугарске, можда чак и гушће него у Мађарској, а види на шта смо спали. Дакле није до наследства него до (не)поступања.

Плашим се да ми нисмо у стању да одржавамо целу мрежу на завидном нивоу. То је највећи проблем. Можемо ми да радимо, чак и да ремонтујемо/модернизујемо целу мрежу (ево 25 године се прича о томе, а нисмо ни 20% мреже урадили), једноставно толико година ништа није одржавало да док се одради цео циклус модернизације, оно што је урађено креће да се распада због неодржавања. Циклус реконструкција треба да буде 25 година макс за целу мрежу уз квалитетно одржавање. Ми за исто толико нисмо ни 20% урадили. Ајде да кажемо да смо урадили 20% за 20 година, значи треба нам 100 година за целу мрежу. То није одрживо нимало. Твојих 10 година је тотално нереално.

Objašnjenje za katastrofalno stanje železnica u Srbiji je pored neodržavanja i manjka investicija u poslednjih 25 godina koje si naveo to sto je ova država doživela raspad SFRJ, gradjanski rat ekonomske sankcije, bombardovanje, albanski terorizam, dalje odcepljivanje Crne Gore i Kosova.
To je pravi razlog zasto je sve propalo uostalom ne samo železnica već i sve drugo u zemlji. Ceo državni sistem se urušio na svim nivoima, treba ga obnoviti maltene od nule.

Da je to zadesilo jednu Madjarsku Bugarsku ili Rumuniju imali bi raspadnutu železnicu kao mi.

Svakako te godine su iza nas sada i kreću ciklusi obnove tako da je za očekivati da će stanje biti sve bolje a ne sve gore.
 
Poslednja izmena:
Objašnjenje za katastrofalno stanje železnica u Srbiji je pored neodržavanja i manjka investicija u poslednjih 25 godina koje si naveo to sto je ova država doživela raspad SFRJ, gradjanski rat ekonomske sankcije, bombardovanje, albanski terorizam, dalje odcepljivanje Crne Gore i Kosova.
Ma da.
Prvi svetski rat se završio 1918. kada su Švabe poorale pruge. Do 1930. potpuno obnovljeno i unapređeno na 100km/h 12 godina
Drugi svetski rat se završio 1944. kada su Švabe porušile mostove i pruge. Ubrzo uspostavljen saobraćaj, a od 1970. veliko unapređenje.

Albanski teroristi nisu dejstvovali po železnici. Poslednji ratni sukob je bio 1999. a sada je 2024. 25 godina
Nema opravdanja više.

Svakako te godine su iza nas sada i kreću ciklusi obnove tako da je za očekivati da će stanje biti sve bolje a ne sve gore.
Lepo je biti optimist, ali ako nema osnova lako se čovek razočara.
Osim pruge BG-NS i dela Barske stanje je na ivici katastrofe. Ciklus redovne obnove je odavno prekinut i nije nastavljen osim par deonica.
 
Код нас су пропали и инфраструктура и возна средства, и није било улагања у периоду после кризе, значи последњих 23 године. 90их смо се и добро држали и поред очајног одржавања. Реформе су само ослабиле железницу као систем.
Људи су се отуђили од железнице, осим БГ-НС, БГ-Ваљево, БГ-Панчево-Вршац и БГ-Рума-Шид.
 

њихова железница је распаднутија од наше, а нису имали срања деведесетих. код нас се деведесетих још и водило рачуна, а колапс је почео после 2000. и доласка Боже дерикоже
 
Ma da.
Prvi svetski rat se završio 1918. kada su Švabe poorale pruge. Do 1930. potpuno obnovljeno i unapređeno na 100km/h 12 godina
Drugi svetski rat se završio 1944. kada su Švabe porušile mostove i pruge. Ubrzo uspostavljen saobraćaj, a od 1970. veliko unapređenje.

Albanski teroristi nisu dejstvovali po železnici. Poslednji ratni sukob je bio 1999. a sada je 2024. 25 godina
Nema opravdanja više.

Lepo je biti optimist, ali ako nema osnova lako se čovek razočara.
Osim pruge BG-NS i dela Barske stanje je na ivici katastrofe. Ciklus redovne obnove je odavno prekinut i nije nastavljen osim par deonica.

1918te i 1945te je Srbija izašla kao pobednik u 2 svetska rata sa poprilično uvećanom teritorijom.
90ih je izašla iz svih ratova kao gubitnik i vraćena na fabrička podešavanja.
To objašnjava ono što si napisao iznad koliko brzo se šta obnavljalo tada i sada.
 
Vrh