1 i 30 Novi sad - BogojevoA zašto onda putuje do Subotice 4 sata onda?
15 min obrt u Bogojevu
I do Subotice ostalo zato sto je pruga za dve godine pala sa 80 na 50km/h
1 i 30 Novi sad - BogojevoA zašto onda putuje do Subotice 4 sata onda?
Balize su relativno nov dodatak alatima koji se koriste za osiguranje na železnici. Za detekciju vozila se koriste šinska kola i brojači osovina. Šinska kola funkcionišu tako što se kolo bukvalno zatvori kroz osovinu vozila i na taj način pokaže da je blok zauzet. Ako nema vozila, kolo je otvoreno a blok slobodan. Tu postoji mnogo više opreme, pričam samo konceptualno.
Brojači osovina rade baš kao što ime kaže - broji osovine koje prođu pored njega. Ako na izlasku iz bloka izbroji isti broj osovina koji je ušao, onda je blok slobodan.
Nisam stručnjak za SS, ali mislim da se brojači osovina uglavnom koriste kod automatskih putnih prelaza, dok se šinska kola koriste za otvorenu prugu i stanične koloseke.
Zanimljiva materija, sve dok se ne uđe u neku tešku fiziku za koju sam siguran da je neophodna za potpuno razumevanje...
Ali da se napravi neki dokumentarac, razumljiv svima, kako danas funkcioniše železnica i kako se do toga stiglo. Ali tako kao što ti pričaš, bukvalno sam stvorio animaciju u glavi, da nije ni naporno za praćenje ni sa puno neobjašnjivih i skrivenih termina i značenja. Bilo bi to lepo gledati...
Objašnjenje za ETCS i nivo-e.Postoje za sada tri nivoa ETCS sistema Level 1, Level 2 i Level 3(Istraživanje je još uvek u toku).
Delovi Level 1 su: Eurobaliza koja se nalazi u sredini koloseka, Eurocab i signali pored pruge u Srbiji PZB koji se koristi na pruzi Beograd - Novi Sad i Subotica - Horgoš(odnosi se na ETCS Level 1).
Delovi Level 2 su: Eurobaliza, GSM-R antena i Eurocab.
Delovi Level 3 su: Eurobaliza ,Eurocab i Centralna Komanda(RBC).
Kako funkcioniše Level 1?
Za funkcionisanje ovog nivoa ETCS-a potrebni su signali pored pruge i Eurobalize, Eurobaliza u upravljačnici prikazuje stanje signala kada voz pređe preko nje, u slučaju da je na signalu crveno i mašinovođa ne krene da koči, sistem automatski aktivira sve kočnice na vozu. Eurobaliza takođe dostavlja poziciju voza u bloku dispečerskom centru. Svi podaci se razmenjuju putem Eurobalize koja je povezana optičkim kablovima radi što bržeg prenosa podataka.
Kako funkcioniše Level 2?
U odnosu na Level 1, Level 2 ne mora da ima Signale pored pruge, ali je moguće imati ih u slučaju pada ETCS Level 2 sistema. Na primer Italija nema pomoćne signale na svojim prugama za velike brzine radi uštede prilikom izgradnje. Level 2 je digitalni-radio sistem. Level 2 omogućava u slučaju nekog incidenta na pruzi ispred voza obaveštavanje mašinovođe na taj incident i očekujući reakciju mašinovođe na primer zaustavljanje, korigovanje brzine i tako dalje, u slučaju da mašinovođa ne postupi u vremenu koje sistem odredi, na primer vozu treba 1000m da se zaustavi sistem će sam aktivirati kočnice i zaustaviti voz pre dolaska do mesta incidenta. Voz sam prati svoju poziciju na pruzi između Eurobaliza, putem više senzora (Akcelometara, radara, odometra i tako dalje). GSM-R služi za komunikaciju sa mašinovođom, dostavljanje dozvole za kretanje u bloku(zeleni signal) i dostavljanje tačne pozicije i smera kretanja RBC-u(Radio Block Centre). Eurobalize služe kao pasivna kontrola pozicije da bi se korigovale eventualne greške i odstupanja sistema za praćenje voza.
Kako funkcioniše Level 3?
Level 3 još uvek nije dobio sve sertifikacije pa je malo informacija dostupno za ovaj nivo. Level 3 je sistem skroz zasnovan na radiu bez ikakvih signala pored pruge, brojača osovina i bez Eurobaliza(može se upotrebiti kao backup).
RBC dobija informacije o poziciji voza putem GSM-R-a u realnom vremenu i računa koja je najmanja moguća distanca između vozova u svakom trenutku. Blokovi više nisu fiksni, nego postaju "pokretni", da bi Level 3 uspeo potrebno je da voz garantuje svoj integritet(ako se vagon otkači, da odmah sistem prepozna da se vagon otkačio) pošto nemamo brojače osovina da odrade taj posao. Da bi se ovo ostvarilo razvija se DAC sistem(Digital Automatic Coupling Level 4 i Level 5). DAC sistem treba da postane rasprostranjen do 2030 kada je Evropska Unija dala rok.
Ispod se nalaze slike komponenata koje su pomenute gore, takođe ispod slika se nalaze linkovi sa svim ovim informacijama i mnogo više.
Eurobaliza:
Pogledajte prilog 162819
GSM-R:
Pogledajte prilog 162820
RBC:
Pogledajte prilog 162821
Eurocab:
Pogledajte prilog 162822
Transmisioni modul na vozu:
Pogledajte prilog 162823
DAC:
Pogledajte prilog 162824
European Train Control System - Wikipedia
en.wikipedia.orgPart I: What is Digital Automatic Coupling and what are its levels?
The Digital Automatic Coupler is a milestone in making rail freight in Europe more competitive: it makes coupling not only easier and safer, but also more efficient.We have answered the most important questions about the DAC in the first part of our series.blog.railcargo.comThales has completed the sale of its Ground Transportation Systems business
Thales (Euronext Paris: HO) announces the completion on 31 May 2024 of the sale of its Ground Transportation Systems Global Business Unit for an enterprise value of € 1,660 million to Hitachi Rail.www.thalesgroup.com
Lik je sve lepo objasnio, doduše objašnjava signale u Americi, ali je skoro pa isto kao u Evropi, jedino fali ETCS objašnjenje, negde sam objašnjavao ETCS i nivo-e pa ću proslediti čim nađem.
U svim medijima je neadekvatno ispraćen ovaj događaj. Kao da su dobili instrukcije da ne forsiraju.U glavnim vestima dana se ne pojavljuje ništa o nesreći koja se dogodila.
Nije dobio na publicitetu jer nema "krvi".U svim medijima je neadekvatno ispraćen ovaj događaj. Kao da su dobili instrukcije da ne forsiraju.
Zanimljiva materija, sve dok se ne uđe u neku tešku fiziku za koju sam siguran da je neophodna za potpuno razumevanje...
Ali da se napravi neki dokumentarac, razumljiv svima, kako danas funkcioniše železnica i kako se do toga stiglo. Ali tako kao što ti pričaš, bukvalno sam stvorio animaciju u glavi, da nije ni naporno za praćenje ni sa puno neobjašnjivih i skrivenih termina i značenja. Bilo bi to lepo gledati...
Већ је пренета овде та информација: https://forum.beobuild.rs/threads/modernizacija-železnice.968/page-1136#post-1166106 Не пратиш.Izgleda da se konačno neko setio da uvede Flirtove u sinhronu na novosadskoj liniji vikendom.
Pojačanje sastava vozova na relaciji Beograd centar-Novi Sad -Beograd centar
,,Srbiјavoz” a.d. obaveštava korisnike usluga da će zbog povećanih tokova putnika u dane vikenda izvršiti pojačanje sastava pojedinih vozova na relaciji Novi Sad-Beograd centar-Novi Sad.
Vozovi sa polaskom iz stanice Novi Sad za Beograd centar u 10:30,13:30,16:30,19:30 i 22:30 časova, kao i vozovi sa polaskom iz stanice Beograd centar za Novi Sad u 12:15,15:15,18:15,21:00 i 23:40 časova, će saobraćati u pojaćanom sastavu sa dve garniture.
Ta je otišla na Prijepolje-Beograd vikendom (pa produži do NS sledećim Regiom)Ona rezervna što svaki vikend stoji u NS i ne radi ništa?
PAN VOZ moždaTa je otišla na Prijepolje-Beograd vikendom (pa produži do NS sledećim Regiom)
Држава се све више централизује, битни су Београд и можда Нови Сад, ово остало "небитно".14. Dan kako ne saobraća, neki su već digli ruke da će ikada više krenuti.
Pogledajte prilog 181141
Od 29. Novembra ukida se zamenski autobuski prevoz za 1. & 2. par vozova i pitanje je da li će išta saobraćati tada.
U poslednjih nekoliko godina bilo je plaćajte kartu da ne bi smo ukinuli vozove i evo kako nam vraćaju sada.
Zato pare više neće ni videti, zahvaljujemo im se na razumevanju.
Nije nebitno nego je dizel deo SV-a u qrcu zahvaljujući neodržavanju.Држава се све више централизује, битни су Београд и можда Нови Сад, ово остало "небитно".
Nije nebitno nego je dizel deo SV-a u qrcu zahvaljujući neodržavanju.