...verujem da će većina biti 160 km/h. ... Nakon ove deonice kreće vrlo težak teren Grdeličke klisure, gde će biti potreban ili jedan ogroman tunel skroz kroz brda ili više manjih, ali sa mostovima, vijaduktima itd. Posle Grdelice isto ima dosta krivina, ali je teren malo ravniji.
Samo da podsetim na rekonstrukciju pruge Niš - Brestovac, kao i na izgradnju nove deonice kroz Grdeličku klisuru. To su nove pruge, koje koštaju neke pare, a vi tražite istu tu još novije. Moj drug pravnik tvrdi da bi to bilo krivično delo, ali i da nije u svakom slučaju je debelo neracionalno razbacivanje para ili kako bi neki rekli nacionalna izdaja kreditnog lobija.
Do Leskovca može i treba da bude nešto brža pruga, bar 120km/h, a dalje jeste užasno težak teren. I na žalost, malo tražnje, možda nešto do Skoplja. Mislim da za Grčku apsolutno nema interesa u putničkom, a kako vreme ide sve manje i u teretnom saobraćaju.
Ista je priča i ka istoku, gde vidim da planiraju ➢ од km 19+400 до km 29+000 - 70 km/h; što mislim da je mnogo za Sićevo, ali videćemo. Posle ima smisla.
I tu je tražnja vrlo diskutabilna. U celom pirotskom kraju nema 100.000 ljudi. Sa Sofijom i nemamo neke jake veze, dok je Istanbul prilično daleko i pitanje je koliko bi karta bila konkurentna avionima. Drugo, baš u avionu dobar deo ljudi ide na transfer u Istanbul. Možda sam skeptik, ali imajte u vidu da sada postoje vikend aranžmani autobusom sa prenoćištem u Istanbulu za oko 120 evra, koliko bi najmanje koštala karta vozom.
Imajući u vidu da na Niš-Leskovac očekujem uspostavljanje regionalnih/prigradskih vozova ubacio sam neka stajališta koja se inače ne bi tu pojavila. Neka su i ukinuta zbog kapaciteta pruge.
Tu se baš dosta ljudi kreće između ta dva grada, a postoji i jaka tradicija korišćenja železnice. Po sadašnjim zakonima, nema tu mogućnosti za gradske/prigradske vozove, nego samo za Re, kao BG-NS.
Za taj regionalni saobraćaj koji gravitira Nišu moramo da sačekamo konačno rešenje Niškog čvora, pa da vidimo gde će biti stanice i ostalo.
Što se međugradskog saobraćaja tiče, mislim da ima potencija, ali da on leži u budućoj brzoj pruzi Niš-Beograd. Ako voz iz Vranja ili Pirota stigne do Niša u vremenu slučnom ili nešto sporijem od autobusa, a onda ga sjuri za manje od 2 sata do BG, odnosno za 2,5 do NS onda itekako ima smisla.