Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ja sam skapirao da ce da grade potpuno novu brzu prugu Nis-granica sa Severnom Makedonijom koja ce ici paralelno sa ovom koju rekonstruisu.
Ja mislim da je istina negde između. Mislim da neće biti pruga za 200 km/h, verujem da će većina biti 160 km/h. Nakon ovog komentara sam uzeo da pogledam radijuse u Gugl Earthu, nakon par sati sam došao do zaključka da deonica Niš-Leskovac neće biti nikakav problem, potrebna je samo jedna devijacija kod Malošišta (koje bi izgubilo stajalište). Evo mog predloga trase sa stanicama i stajalištima ispod. S obzirom da je većina trase u postojećoj regulaciji, mislim da je ovo najverovatniji slučaj.
Imajući u vidu da na Niš-Leskovac očekujem uspostavljanje regionalnih/prigradskih vozova ubacio sam neka stajališta koja se inače ne bi tu pojavila. Neka su i ukinuta zbog kapaciteta pruge.

Nakon ove deonice kreće vrlo težak teren Grdeličke klisure, gde će biti potreban ili jedan ogroman tunel skroz kroz brda ili više manjih, ali sa mostovima, vijaduktima itd. Posle Grdelice isto ima dosta krivina, ali je teren malo ravniji.
Deonica 1b.png
Deonica 1d.png
Deonica 1e.png
Deonica 1f.png
Deonica1a.png
Deonica1c.png
 
Delovalo mi logicnije da grade potpuno novu prugu pored ove postojece jer ne vidim poentu da rekonstruisu tek rekonstruisanu prugu.
 
Delovalo mi logicnije da grade potpuno novu prugu pored ove postojece jer ne vidim poentu da rekonstruisu tek rekonstruisanu prugu.
Mislim da eksploataciono nije opravdano imati 2 paralelne pruge na ovom mestu. A da imamo prugu za 200 km/h nam isto nije potrebno. Možda će raditi Brestovac-Preševo za 160 km/h, a Niš-Brestovac ostaviti za drugu fazu da se digne na 160 km/h, ili na kraju svega
 
Može da ima neki smisao dugoročno ako žele da razdvoje teretni i putnički saobraćaj ali to će biti moguće samo do Niša, isto tako mogu to da urade i za deonicu ka bugarskoj ako izgrade novu brzu prugu koju je Vesić najavio nedavno.

Onda ono sto moze da bude alternativni teretni pravac brzoj pruzi BG-SU je i pruga koju planiraju da rekonstruišu i elektrificiraju u Vojvodini izmedju Panceva i Subotice preko Zrenjanina i Čoke.

Ostala bi onda samo deonica od Velike plane do Niša i most preko Dunava na Beograskoj zeleznickoj obilaznici ili most Smederevo -Kovin.

Tek u takvom nekom globalnom sistemu ima smisla duplirati koridor 10 gde bi bili razdvojeni tokovi.
Mozda razmisljaju u tom pravcu.
 
Može da ima neki smisao dugoročno ako žele da razdvoje teretni i putnički saobraćaj ali to će biti moguće samo do Niša, isto tako mogu to da urade i za deonicu ka bugarskoj ako izgrade novu brzu prugu koju je Vesić najavio nedavno.

Onda ono sto moze da bude alternativni teretni pravac brzoj pruzi BG-SU je i pruga koju planiraju da rekonstruišu i elektrificiraju u Vojvodini izmedju Panceva i Subotice preko Zrenjanina i Čoke.

Ostala bi onda samo deonica od Velike plane do Niša i most preko Dunava na Beograskoj zeleznickoj obilaznici ili most Smederevo -Kovin.

Tek u takvom nekom globalnom sistemu ima smisla duplirati koridor 10 gde bi bili razdvojeni tokovi.
Mozda razmisljaju u tom pravcu.
Nema tu nekog putničkog saobraćaja da bi se to opravdalo. Teret svakako treba da ide boljom prugom umesto da se razvlači po krivinama (kao Gottard)
 
U ovom trenutku ga svakako nema.

Više sam razmišljao u kontekstu budućih linija ka Sofiji i Istambulu sa jedne i Skopju i Solunu sa druge strane.

Očekujem da će i putnički saobraćaj da poraste nakon završetka BG-Niš.
 
U ovom trenutku ga svakako nema.

Više sam razmišljao u kontekstu budućih linija ka Sofiji i Istambulu sa jedne i Skopju i Solunu sa druge strane.

Očekujem da će i putnički saobraćaj da poraste nakon završetka BG-Niš.
Mislim da nema potrebe za razdvajanjem. Južno od Leskovca će maksimum biti 1 putnički voz na sat po smeru, to je apsolutno dovoljno da obezbedi dovoljno kapaciteta za teretne vozove. Mislim da tu stvarno nema problema i da ne treba trošiti resurse na održavanje 2 paralelne pruge.
 
Ja isto ne mislim da ima sad neka potreba da se dupliraju ti pravci samo pokušavam da shvatim sta oni zapravo hoce da urade jer mi recimo nije jasno zasto se sad renovira Niš Dimitrovgrad da bi se odmah posle krenulo u izgradnju nove brze pruge koja duplira taj isti pravac.
Pritom te brze pruge koje pominju to su sve dvokolosečne pruge.
 
Ja isto ne mislim da ima sad neka potreba da se dupliraju ti pravci samo pokušavam da shvatim sta oni zapravo hoce da urade jer mi recimo nije jasno zasto se sad renovira Niš Dimitrovgrad da bi se odmah posle krenulo u izgradnju nove brze pruge koja duplira taj isti pravac.
Pritom te brze pruge koje pominju to su sve dvokolosečne pruge.
Jer znaju da to neće skoro, a dobili su novac od EU. Ta pruga mora imati potpuno novu trasu od postojeće zbog terena, biće skupa izuzetno. Pa kad bude bilo novca da gradimo
 
Oni su bukvalno najavili izgradnju 3 novih brzih pruga za koje će tražiti EU fondove a to je pravac ka hrvatskoj, bugarskoj i makedoniji. Ako dodadmo na to BG-SU i BG Niš to je ukupno 5 brzih pruga odnosno ceo koridor 10 tj skoro 1000 km brzih pruga. (Koliko je to realno?)

Plan brzih pruga iz doba SFRJ je planirao ceo koridor 10 za 250 na sat inače.

E sad idu i izbori tako da je i pitanje sta je tu istina a sta je loženje naroda.
 
Tи се крајеви ем празне, ем много више људи има аутомобиле него пре 40 година, тако да за више од једног колосека од Ниша ка Бугарској и Македонији тренутно нема потребе. Евентуално понеке деонице да се удвоколосече, онда када се за то створи потреба, као што то сад раде Бугари од Софије ка нашој граници. Делимично удвоколосечена пруга је пракса која се користи у многим земљама како би се увећала пропусна моћ једноколосечне пруге. Типа сваки други међустанични размак или делови на којима је грађевински то изводљивије/јефтиније урадити, а тамо где је компликовано и скупо остави се један колосек.
 
...verujem da će većina biti 160 km/h. ... Nakon ove deonice kreće vrlo težak teren Grdeličke klisure, gde će biti potreban ili jedan ogroman tunel skroz kroz brda ili više manjih, ali sa mostovima, vijaduktima itd. Posle Grdelice isto ima dosta krivina, ali je teren malo ravniji.
Samo da podsetim na rekonstrukciju pruge Niš - Brestovac, kao i na izgradnju nove deonice kroz Grdeličku klisuru. To su nove pruge, koje koštaju neke pare, a vi tražite istu tu još novije. Moj drug pravnik tvrdi da bi to bilo krivično delo, ali i da nije u svakom slučaju je debelo neracionalno razbacivanje para ili kako bi neki rekli nacionalna izdaja kreditnog lobija.

Do Leskovca može i treba da bude nešto brža pruga, bar 120km/h, a dalje jeste užasno težak teren. I na žalost, malo tražnje, možda nešto do Skoplja. Mislim da za Grčku apsolutno nema interesa u putničkom, a kako vreme ide sve manje i u teretnom saobraćaju.
Ista je priča i ka istoku, gde vidim da planiraju ➢ од km 19+400 до km 29+000 - 70 km/h; što mislim da je mnogo za Sićevo, ali videćemo. Posle ima smisla.
I tu je tražnja vrlo diskutabilna. U celom pirotskom kraju nema 100.000 ljudi. Sa Sofijom i nemamo neke jake veze, dok je Istanbul prilično daleko i pitanje je koliko bi karta bila konkurentna avionima. Drugo, baš u avionu dobar deo ljudi ide na transfer u Istanbul. Možda sam skeptik, ali imajte u vidu da sada postoje vikend aranžmani autobusom sa prenoćištem u Istanbulu za oko 120 evra, koliko bi najmanje koštala karta vozom.

Imajući u vidu da na Niš-Leskovac očekujem uspostavljanje regionalnih/prigradskih vozova ubacio sam neka stajališta koja se inače ne bi tu pojavila. Neka su i ukinuta zbog kapaciteta pruge.
Tu se baš dosta ljudi kreće između ta dva grada, a postoji i jaka tradicija korišćenja železnice. Po sadašnjim zakonima, nema tu mogućnosti za gradske/prigradske vozove, nego samo za Re, kao BG-NS.

Za taj regionalni saobraćaj koji gravitira Nišu moramo da sačekamo konačno rešenje Niškog čvora, pa da vidimo gde će biti stanice i ostalo.

Što se međugradskog saobraćaja tiče, mislim da ima potencija, ali da on leži u budućoj brzoj pruzi Niš-Beograd. Ako voz iz Vranja ili Pirota stigne do Niša u vremenu slučnom ili nešto sporijem od autobusa, a onda ga sjuri za manje od 2 sata do BG, odnosno za 2,5 do NS onda itekako ima smisla.
 
Upravo potpisali memorandum o unapredenju na 120 km/h Nis Skoplje:
 
Да ли има нових конкретних информација о прузи Сомбор - Врбас осим онога што је Весић причао?
Мало сам угрубо рачунао, ако је заиста ураде за 120 добила би се времена конкурентна аутомобилу.
Регио од СО до НС око 1:40, регио СО - НС - БГ 2:40.
То су времена која су потребна и аутомобилом.
Најбржа аутобуска линија СО - БГ има време од 3:20 док већина има времена између 3:40 и 4:15.
Ласта СО - БГ вози за 1400, Севертранс за 1700, карта за регио би по тренутним ценама била око 850 динара тако да би воз могао да привуче приличан број путника поготово ако се узме у обзир насељеност између Врбаса до Сомбора.
 
Да ли има нових конкретних информација о прузи Сомбор - Врбас осим онога што је Весић причао?
Мало сам угрубо рачунао, ако је заиста ураде за 120 добила би се времена конкурентна аутомобилу.
Регио од СО до НС око 1:40, регио СО - НС - БГ 2:40.
То су времена која су потребна и аутомобилом.
Најбржа аутобуска линија СО - БГ има време од 3:20 док већина има времена између 3:40 и 4:15.
Ласта СО - БГ вози за 1400, Севертранс за 1700, карта за регио би по тренутним ценама била око 850 динара тако да би воз могао да привуче приличан број путника поготово ако се узме у обзир насељеност између Врбаса до Сомбора.
Voz će apsolutno osvojiti to tržište kao i na BG-NS. Jednostavno komfor, cena i brzina. Pogotovo ako se uspostave REx ili IC u ključnim terminima to će da napravi jedno tržište rada na celom potezu.
 
Upravo potpisali memorandum o unapredenju na 120 km/h Nis Skoplje:

Oni su stvorili zabunu jer se frljaju sa izrazima.

Kad kažu da grade "brzu prugu" za 120 na 135 km, u stvari samo rade projekat rekonstrukcije postojeće pruge koji obuhvata odredjene deonice koke su već rekonstruisane ili čija je rekonstrukcija u toku.
 
Oni su stvorili zabunu jer se frljaju sa izrazima.

Kad kažu da grade "brzu prugu" za 120 na 135 km, u stvari samo rade projekat rekonstrukcije postojeće pruge koji obuhvata odredjene deonice koke su već rekonstruisane ili čija je rekonstrukcija u toku.
У вести коју сте цитирали орјен и ти пише "за брзине до до 200 километара на сат".
 
Eto konačno! Znači može se kad se hoće!! :)

Da li u drugoj garnituri u sinhronu sedi mašinovođa?
:)
 
Vrh