Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ono što je meni za Subotica - Segedin fascinantno je da se vesti vezane za polaske i dalje ne mogu uskladiti nakon 2 meseca najavljivanja. Mađarska strana najavljuje početak čas na 23. čas na 24. oktobar, s obzirom da je 23.10. državni praznik u Mađarskoj.

Sa druge strane, ako se izuzmu sva redom nagađanja broja vozova koji će dnevno da saobraćaju a broj se vucarao od 4 do 13 pari (apsolutno besmisleno), sad smo stigli na 2. Naravno, stoji da će 09.12. nov red vožnje za 2024. pa možda i prilagode.

Spominjao se pre nekog vremena potencijalni red vožnje
7:00 15:00 18:00 iz Subotice
8:42 12:42 19:42 iz Segedina

Inače ovi "potencijalni" polasci iz Segedina su 15ak min nakon stizanja voza iz Budimpešte, a stizanje je 20ak minuta pre tako da ako ništa dobra bi bila konekcija sa Budimpeštom + aerodromom.

Trenutno radnici u mađarskim železnicama spominju polazak iz Segedina u 8:53 koji im je jedina informacija.

Gore navedeni red vožnje ako se uzmu u obzir da i autobusi trenutno saobraćaju:
7:35 14:45 18:30Đpet,ned iz Subotice
10:15 15:40 16:30Đpet,ned iz Segedina

Iz Segedina se u kombinaciji bus+voz dobija i relativno ok red vožnje, ali iz Subotice ako spadne na 2 polaska koji se poklapaju sa vremenima polazaka autobusa pitanje je kolika će zapravo korist biti, s obzirom da i autobus najčešće stiže za nekih sat i po.

Возови Сегедин - Будимпешта иду на сваких сат времена, тако чак и да се пропусти, увек има следећи полазак.

Што се тиче броја полазака, некако ми је 3 поласка, где су 2 поласка српском гарнитуром, а 1 полазак мађарском гарнитуром најлогичнија, јер на српском делу има више километара, па се тако лакше међусобно пребију трошкови (Мађари су фрикови што се тога тиче).
 
Возови Сегедин - Будимпешта иду на сваких сат времена, тако чак и да се пропусти, увек има следећи полазак.

Што се тиче броја полазака, некако ми је 3 поласка, где су 2 поласка српском гарнитуром, а 1 полазак мађарском гарнитуром најлогичнија, јер на српском делу има више километара, па се тако лакше међусобно пребију трошкови (Мађари су фрикови што се тога тиче).
Lokalni političari promovišu novu železničku liniju kao sredstvo za rasterećivanje graničnog prelaza na Horgošu. Iako svaki dodatni polazak između Subotice i Segedina može olakšati putnicima, trenutni red vožnje autobusa je neadekvatan za duže jednodnevne posete turističke prirode, osim ako je cilj kratkotrajni šoping u Segedinu. Stari autobusni redovi, kao što su NS - SU - Segedin i Feketić - SU - Segedin, nisu privlačili veliki broj putnika, te su i ukinuti. Pogranični bus koji ide sa Horgoš 2 (Roszke 2) do Segedina sa 11 polazaka dnevno može biti konkurentniji vozu, i trenutno većina putnika tako i prelazi, jedino je period od 19:00 - 07:00 problematičan jer je na Horgoš 1 u poslednje vreme zabranjen prelazak peške, iako postoje autobusi koji takođe dovode do granice.

Po meni bi zasad bilo optimalno imati 4 ravnomerno raspoređena polaska iz Subotice 06:30 - 19:00, iz Segedina 08:00 - 20:30*. (polaske iz Segedina bi trebalo tempirati tako da kreću ~20 min posle vozova iz smera Budimpešte). Segedin - Cegled - Budimpešta je poprilično jaka linija, i ako se iz tog smera osiguraju konekcije ka Subotici, to bi moglo doprineti rastu putnika koji dolaze u Suboticu turistički. Najveća potreba za saobraćajem između Subotice i Segedina trenutno postoji petkom, subotom i nedeljom - stoga bi potencijalno imalo smisla i da radnim danom postoji manji broj polazaka možda čak a vikendom veći barem zasad.

Mislim da je ovako nešto jedini način da ovo zapravo bude rentabilno, da postoji mogućnost da radnici iz Srbije putuju u Segedin, celodnevni izleti do Segedina ili Subotice, mogućnost za građane iz gradova koji su blizu Segedinu da takođe stignu do Subotice i nazad za jedan dan, kao i veza između Subotice (a naknadno NS i BG) sa vozom u smeru Budimpešte i ka aerodromu. S obzirom da trenutno autobusi idu poluprazni, istina delom i zbog očajnog reda vožnje, nezahvalno je preterivati sa brojem polazaka, ali je takođe potrebno da postoji barem neki broj polazaka da sve ovo ima neki smisao, u suprotnom imamo isto što smo i dosada imali sa busevima samo je voz.

Iskreno po pitanju putničkog saobraćaja, smatram da je šteta i što brza železnica nije rađena u smeru Beograd - Subotica - Segedin - Budimpešta, jer trenutna trasa ima smisla pretežno samo za teretni saobraćaj, s obzirom na mali broj ljudi koji kači linija u smeru od Kelebije do Budimpešte.

Svakako, kad jednog dana krene brzi voz u smeru Beograd - Novi Sad - Subotica, Subotica - Segedin može da posluži kao neko premošćavanje dok se ne završi pruga ka Budimpešti, kao i napokon način da se Beograd i Budimpešta povežu.

Pre se spominjalo potencijalno produžavanje jednog dana ove pruge do Baje u Mađarskoj, što bi sa Mađarske strane bilo poprilično veliko s obzirom da jugozapadna i jugoistična mađarska nisu povezani nikako trenutno sem autobusima koji staju pored svake bandere i putuju po 5 sati na 200km, ali je to zasad sa graničnim kontrolama apsolutno nemoguće, čak i da postoji želja za time. Mađarskoj još tu fali kratko da povežu predeo između Baje i Mohacsa, a imaju povezano Pečuj i Segedin preko Subotice, što bi njima bilo svakako mnogo profitabilnije za nekih 20 godina :).
 
Poslednja izmena:
@strajker
Мислим да се већ писало зашто Сегедин није на траси пруге Београд - Будимпешта. Морао би да се мења смер у Суботици па поново у Сегедину. Једноставно, такав је положај Суботице и Сегедина и њихових железничких станица, није погодно да пруга Београд - Будимпешта обухвати оба града. Мислим да ће бити сасвим довољно да се возови Суботица - Сегедин ускладе са возовима Београд - Суботица.
 
@strajker
Мислим да се већ писало зашто Сегедин није на траси пруге Београд - Будимпешта. Морао би да се мења смер у Суботици па поново у Сегедину. Једноставно, такав је положај Суботице и Сегедина и њихових железничких станица, није погодно да пруга Београд - Будимпешта обухвати оба града. Мислим да ће бити сасвим довољно да се возови Суботица - Сегедин ускладе са возовима Београд - Суботица.
To najmanji problem, gradi se potpuno nova pruga i nije problem trasirati je tako da ulazi sa druge strane grada. U Segedinu bi morala nova stanica.
Što se 2 polasla tiče, izgleda da MAV nema tu garnituru da pošalje u sred dana, pa je sve spalo na naša 2 polaska. Verujem da će većim brojem putnika povećavati broj polazaka od narednih redova vožnje.
 
Što se 2 polasla tiče, izgleda da MAV nema tu garnituru da pošalje u sred dana, pa je sve spalo na naša 2 polaska.

Хахаха, МАВ нема гарнитуру. Добар виц. МАВ је озбиљна фирма која превози 20 пута више путника него Србија воз. Најновија информација је да ће бити 2 поласка, али ће ићи мађарска гарнитура у оба.
 
Хахаха, МАВ нема гарнитуру. Добар виц. МАВ је озбиљна фирма која превози 20 пута више путника него Србија воз. Најновија информација је да ће бити 2 поласка, али ће ићи мађарска гарнитура у оба.
To što je ozbiljna firma ne mora da znači ama baš ništa. Po planu koji sam ja video jutarnji i večernji polazak vozi 711. Ako je MAV onda ok.
 
Vesara iz Kine:
"Mi smo dugo pregovorali sa našim prijateljima iz Kine u vezi sa ovim ugovorom. Za 54 miliona evra dobili smo pet vozova, što znači da ćemo sada imati brze vozove, kineske vozove koji će saobraćati na pruzi Beograd Budimpešta. Neki od tih vozova će već biti u funkciji početkom 2025.godine, mi ćemo do kraja 2024.godine završiti naš deo brze pruge do Subotice, i već 2025.godine nakon testiranja pruge, imaćemo brzi voz od Beograda do Subotice, putovaće se sat i deset minuta. Kada naši prijatelji iz Mađarske budu završili svoj deo pruge, ići ćemo do Budimpešte", rekao je ministar.

Naveo je da svi vozovi koje kupujemo iz Kine imaju sve evropske standarde i da će moći da se koriste na prugama EU.
 
Vesara iz Kine:
"Mi smo dugo pregovorali sa našim prijateljima iz Kine u vezi sa ovim ugovorom. Za 54 miliona evra dobili smo pet vozova, što znači da ćemo sada imati brze vozove, kineske vozove koji će saobraćati na pruzi Beograd Budimpešta. Neki od tih vozova će već biti u funkciji početkom 2025.godine, mi ćemo do kraja 2024.godine završiti naš deo brze pruge do Subotice, i već 2025.godine nakon testiranja pruge, imaćemo brzi voz od Beograda do Subotice, putovaće se sat i deset minuta. Kada naši prijatelji iz Mađarske budu završili svoj deo pruge, ići ćemo do Budimpešte", rekao je ministar.

Naveo je da svi vozovi koje kupujemo iz Kine imaju sve evropske standarde i da će moći da se koriste na prugama EU.
Eto odgovora šta će saobraćati za Budimpeštu
 
Sad će se opet moći vozom u Budimpeštu...uz četiri presedanja (NS, SO, SU, Segedin)
 
Ti mora da si onaj za koga su vozovi sa kupejima u tri reda sedišta, da izađeš na hodnik, zapališ cigar.
И ако нисам пушач, апсолутно сам за купеје а не ове аутобусе на шинама који се форсирају. Путовање до НС у купеју је баш имало своју чар.
 
Kupe je bio ko stambena zajednica, dok voz stigne do Bara postanemo cimeri, ispričamo biografije, razmenimo hranu, rakiju... svako zna nekog iz tvog grada. U Flirtu nikog nisam upoznao, samo ćutim i pokušavam da se namestim jer me mladog leđa sastavila. ♥
 
Do Bara kupei imaju smisla, baš kao i kušeti. I ne znam je li zaživelo ono sa restoranima tokom leta.
Ali, ako je istina da će se do Budimpešte stizati za 2-3 sata, to je gotovo besmisleno, ako su garniture rentabilnije.
 
Do Budimpešte za 2-3sata teško. Mislim, tehnologija jeste tu ali ljudi nisu spremni da je ovde primene. Prvo, ne znamo da li ćeEU odobritida se spoljna granica Šengena prelazi na predloženi način. Procenjujem da će voznovreme do Budimpešte biti 4 i po sata a do Beča oko sedam.
 
Beograd - Šid:
Najbitnije konsultanti predlažu 160kmh vmax, Infra je tražila za 200 kmh. Zbog objekata koje treba rušiti predlažu 160, jer za 200 treba rušiti dosta objekata na trasi u većim stanicama Ruma, Šid i Sremska Mitrovica.
-Sve stanice i stajališta ostaju, samo se jedna pretvara u teretnu stanicu.
-Biće izgrađen drugi kolosek od Inđije do Golubinaca tkzv. levi kolosek
-Ugradnja ERTMS(ETCS lvl2, GSM-R...)
-Izgradnja pothodnika u svim stanicama, podizanje perona na TSI standard (55 cm)
-Rekonstrukcija svih mostova, propusta itd. Izgradnja novih mostova i proširenje starih u slučaju da Vmax bude 200 kmh.

Ništa još uvek nije 100% odlučeno, da li će se graditi Vmax 160 ili 200, kada se odradi idejni projekat znaćemo da li EU želi da finansira Vmax 200 kmh ili ne.
 
Је л` беше прича да је ту геометрија за 120, пошто су и најављивали да се реконструише за толико?
То би се онда, ванредним напорима целокупне заједнице, могло повисити. Али нек иде и 100, ни то није за бацање. Аутобус иде толико.
Od Malog Požarevca do Velike Plane imamo geometriju koloseka za 120km/h. Tu smo još za vreme SFRJ imali "peglanje" krivina. Ono što mislim da je bio glavni razlog za brzinu 100km/h je prepisivanje projekta, i lenjost da se napravi drugi projekat, zato što 120km/h nije samo geometrija. Do 100km/h možeš da staviš andrejin krst i znak STOP na prelaz, preko toga strogo polubranici (u narodu poznato kao "rampa"). Takođe, predsignali i ulazni signali se ugrađuju na drugom rastojanju, kao i uključne tačke postojećih prelaza. Još, minimalno rastojanje među dva susedna prelaza se povećava. To znači verovatno i nekoliko novih nadvožnjaka.

Desilo se 1980-tih nakon rekonstrukcije i gradnje drugog koloseka Trupale - Đunis (Niš - Stalać). Puštaju prugu, sve osim prelaza za 120km/h. Dolazi voz, a branik tek počinje da se spušta. I odmah ograničenje na 100km/h.

Vezano za trenutno okruženje investicija, moji saradnici u privredi u Srbiji su saglasni da je veštačko dizanje cena i plata u Srbiji istu dovelo do maksimalne nekonkurentnosti. Gube se klijenti u inostranstvu zbog poskupljenja proizvodnje u Srbiji, sa držanjem fiktivnog kursa evra. Ništa pozitivno ne očekujem, ulaže se u sumanete projekte tipa 200km/h, Beograd na vodi, Nacionalni stadion, dok mnogo toga vrišti za ulaganjima koja se mogu brzo vraćati. Evo, i to da se nije uložilo da se ono najskuplje, a to je trasa, iskoristi za 120km/h, i da se postigne da na celom "Koridoru 10" ne bude nigde manje od 60km/h. Još dugotrajni prekid saobraćaja.
 
Do Budimpešte za 2-3sata teško. Mislim, tehnologija jeste tu ali ljudi nisu spremni da je ovde primene. Prvo, ne znamo da li ćeEU odobritida se spoljna granica Šengena prelazi na predloženi način. Procenjujem da će voznovreme do Budimpešte biti 4 i po sata a do Beča oko sedam.
zasto ne bi dozvolili. Postojao je primer voza izmedju SPb i Helsinkija. Kontrola se obavljala u vozu u toku trajanja voznje. A ne treba zaboraviti da je granica izmedju Rusije i Finske/EU mnogo "tvrdja" jer i jednima i drugima trebaju vize.
 
Beograd - Šid:
Najbitnije konsultanti predlažu 160kmh vmax, Infra je tražila za 200 kmh. Zbog objekata koje treba rušiti predlažu 160, jer za 200 treba rušiti dosta objekata na trasi u većim stanicama Ruma, Šid i Sremska Mitrovica.
-Sve stanice i stajališta ostaju, samo se jedna pretvara u teretnu stanicu.
-Biće izgrađen drugi kolosek od Inđije do Golubinaca tkzv. levi kolosek
-Ugradnja ERTMS(ETCS lvl2, GSM-R...)
-Izgradnja pothodnika u svim stanicama, podizanje perona na TSI standard (55 cm)
-Rekonstrukcija svih mostova, propusta itd. Izgradnja novih mostova i proširenje starih u slučaju da Vmax bude 200 kmh.

Ništa još uvek nije 100% odlučeno, da li će se graditi Vmax 160 ili 200, kada se odradi idejni projekat znaćemo da li EU želi da finansira Vmax 200 kmh ili ne.
Да ли су у плану онда и денивелисана одвајања за Зворник и Бијељину?
 
Али ако се иде на Vmax 200, онда морају денивелисати искључења са брзе пруге на те две регионалне.
 
Od Malog Požarevca do Velike Plane imamo geometriju koloseka za 120km/h. Tu smo još za vreme SFRJ imali "peglanje" krivina. Ono što mislim da je bio glavni razlog za brzinu 100km/h je prepisivanje projekta, i lenjost da se napravi drugi projekat, zato što 120km/h nije samo geometrija. Do 100km/h možeš da staviš andrejin krst i znak STOP na prelaz, preko toga strogo polubranici (u narodu poznato kao "rampa"). Takođe, predsignali i ulazni signali se ugrađuju na drugom rastojanju, kao i uključne tačke postojećih prelaza. Još, minimalno rastojanje među dva susedna prelaza se povećava. To znači verovatno i nekoliko novih nadvožnjaka.

Desilo se 1980-tih nakon rekonstrukcije i gradnje drugog koloseka Trupale - Đunis (Niš - Stalać). Puštaju prugu, sve osim prelaza za 120km/h. Dolazi voz, a branik tek počinje da se spušta. I odmah ograničenje na 100km/h.

Vezano za trenutno okruženje investicija, moji saradnici u privredi u Srbiji su saglasni da je veštačko dizanje cena i plata u Srbiji istu dovelo do maksimalne nekonkurentnosti. Gube se klijenti u inostranstvu zbog poskupljenja proizvodnje u Srbiji, sa držanjem fiktivnog kursa evra. Ništa pozitivno ne očekujem, ulaže se u sumanete projekte tipa 200km/h, Beograd na vodi, Nacionalni stadion, dok mnogo toga vrišti za ulaganjima koja se mogu brzo vraćati. Evo, i to da se nije uložilo da se ono najskuplje, a to je trasa, iskoristi za 120km/h, i da se postigne da na celom "Koridoru 10" ne bude nigde manje od 60km/h. Još dugotrajni prekid saobraćaja.

Potpuno pogrešan stav Karlo, ostao si u prošlom veku sa tim brzinama od 100-120 km/h koje priželjkuješ na koridoru 10.
 
Спасиотект, човече, 20. век је био висока цивилизација за ово; у 20. веку жена и ја не бисмо добили велики кашаљ (пертузис), јер су сва деца била вакцинисана.

Аман више с 21. веком... пратите ли вести у свету или само понављате мантре? Дивљаштво обично, и распад, на све стране. Век мрака и глупости.
 
Vrh