Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

“Iz infrastrukture železnice istakli su posle saobraćajne nesreće da je prelaz obezbeđen drumskom signalizacijom i apelovali na vozače da prate saobraćajne propise.
Takođe su rekli (Infrastruktura Železnice) da su izdali naređenje mašinovođama da stanu pred svaki pružni prelaz i da zvučnom sirenom više puta označe da su tu, svetlosnim znakom i da pogledaju da li je sigurno preći. Objavili smo bar dva snimka gde mašinovođa ne staje i gde je za malo došlo do udesa“, navodi Željko Matorčević, novinar Žig infa."
____________________________________
Kako bi neko morao debelo da plati za iznošenje ovakvih neistina!!! Jbm ti državu kad svaka šuša može u medijima da iznese bilo kakvu laž i da zbog toga ne odgovara.
Nazovi novinar Žig infa objavi da mu je iz IŽS-a rečeno (što je notorna LAŽ) da vozovi moraju da staju na tom prelazu, iako po svim pravilnicima i zakonima mi nismo u obavezi da stajemo.
Nemoguće je da je bilo ko iz IŽS-a dao zvanično saopštenje da je dato naređenje mašinovođama da staju na spomenutom pružnom prelazu,zato što ne postoje zakonske regulative i obaveze da se tako nešto čini. I to bi bilo protiv propisa i pravilnika koji se koriste na železnici.
Poručio bih tom nazovi novinaru da ne crta metu na čelo mašinovođama iznoseći ovakve neistine!!!
 
Pa ne mogu neki novinari da odgovaraju za lazi i dezinformacije a neki ne, ili svi ili niko.
A meni je tu veci problem sto je bivsi predsednik opstine i direktor kupio zemlju i pravio nasipe i sad pokusava to da uvali drzavi/bivsoj firmi za debele pare.
 
Очигледно ниси информисан да пружна веза од Раковице до Јајинаца није у функцији, као ни сигнализација на прузи Јајинци - Мала Крсна.
Znao sam da signalizacija ne funkcioniše, i da idu teretni, ali sam očekivao da taj problem rešavaju. Imamo mnogo novih vozova, koji su čistiji nego ono ranije, klimatizovani, vakum klozet, mesta za bicikle, umesto da bar na dobrim prugama napravimo nešto atraktivno i ozbiljno, novorekonstruisana pruga sa 60% projektovanom brzinom 120km/h zvrji bez putničkih vozova.
Može, ali taj voz nema nikakav smisao, samo do Majdanpeka je potrebno 2 ipo sata jahanja, bolje da pošalju tu garnituru za Niš gde ima sve više putnika.
Sa druge strane i kada bi sve bilo u projektovanom stanju, do Beograda bi se putovalo duže nego busom zbog konfiguracije pruge.
Vozači Nikolić Prevoza u putovanju bez gužve vade realciju Zaječar-Bg za 3h 15 minuta, u gužvi dodaj pola sata.
Moraju da se traže druga rešenja za pružno povezivanje Zaječara sa Beogradom.
I pre ukidanja voz Beograd - Zaječar je najmanje značio Beogradu ili Zaječaru, a najviše mestima između. Do Bora i Majdanpeka se putuje duže nego do Zaječara i po za putnika autobusa daleko neprijatnijim uslovima. Zamiranje te regije je vrlo tesno povezano sa zanemarivanjem železnice do 2012. i sistemskim uništavanjem od 2012. Na kraju krajeva, bez obzira što nemaju neku super prugu, smisao minimuma javnog prevoza je da se ljudima omogući bar neki garantovan finansijski i fizički dostupan prevoz usklađen sa njihovim potrebama. Sa pomenutim redom vožnje sa dolaskom u Beograd u 9 i odlaskom iz Beograda u 16 bi dao mogućnosti školovanja, lečenja, presedanja na međunarodni transport, učešća u kulturnom životu, turizma...
 
Pa ne mogu neki novinari da odgovaraju za lazi i dezinformacije a neki ne, ili svi ili niko.
A meni je tu veci problem sto je bivsi predsednik opstine i direktor kupio zemlju i pravio nasipe i sad pokusava to da uvali drzavi/bivsoj firmi za debele pare.
Naravno da svi treba da stoje i odgovaraju za svoje reči i postupke. To je neosporno.
O kakvim nasipima se ovde govori i ko može da kupi neku zemlju u pružnom pojasu pa da je posle prodaje železnici koja već jeste vlasnik tog istog pružnog pojasa? Glupost.
Sad ovako gledajući izgleda da je tekst ustvari iskorišten za dnevno politička prepucavanja a ponajmanje za izgubljena dva mlada života. 🙄🙄🙄
 
Glavni šef potvrđuje iz Kine - naručeno je 5 vozova iz Kine, cena 5 kineskih vozova je niža od tri švajcarska.
Kako kaže, da bi mogli mart 2025. da dočekamo spremni za otvaranje Novi Sad - Subotica. Tako da bi to okvirno bio rok i za prugu i za nove garniture iz Kine.
 
Naravno da svi treba da stoje i odgovaraju za svoje reči i postupke. To je neosporno.
O kakvim nasipima se ovde govori i ko može da kupi neku zemlju u pružnom pojasu pa da je posle prodaje železnici koja već jeste vlasnik tog istog pružnog pojasa? Glupost.
Sad ovako gledajući izgleda da je tekst ustvari iskorišten za dnevno politička prepucavanja a ponajmanje za izgubljena dva mlada života. 🙄🙄🙄
Pomenuti prelaz https://a3.geosrbija.rs/share/06447979d9f1
Parcele 4389 https://katastar.rgz.gov.rs/eKatastarPublic/NepokretnostProperties.aspx?nepID=45BSknIRyrs= i 4443 https://katastar.rgz.gov.rs/eKatastarPublic/NepokretnostProperties.aspx?nepID=gMLr8jp4zD4=
A pored pruge ide Ulica Brace Simonovic :LOL: https://www.planplus.rs/vrcin/ulica/brace-simonovic/992471670
 
Dobro, i?
Kakve koristi treba železnica da ima od ovih parcela? I odakle ideja da su one uopšte predmet zanimanja za IŽS?
Možda postoji a da ja ne znam,pa ne bi bilo zgoreg da me informišeš.
 
Ne znam ja, ocigledno lokalci znaju da je pokusao da uvali. A ulica, nasip, prelaz i slicno je minuli rad tokom mandata na celu opstine ili sta je vec Vrcin
 
Koji je to model kiineskih garnitura u pitanju?
Ove su - model sl-6 Shenjang.
SL-629_(Shenyang).jpg
 
Znao sam da signalizacija ne funkcioniše, i da idu teretni, ali sam očekivao da taj problem rešavaju. Imamo mnogo novih vozova, koji su čistiji nego ono ranije, klimatizovani, vakum klozet, mesta za bicikle, umesto da bar na dobrim prugama napravimo nešto atraktivno i ozbiljno, novorekonstruisana pruga sa 60% projektovanom brzinom 120km/h zvrji bez putničkih vozova.

Ово болдовано је нетачно. 0% пруге Јајинци - Мала Крсна је пројектовано за 120 км/ч. Пројектоване брзине су:

Јајинци - укрсница Липе 65 км/ч,
укрсница Липе - Мали Пожаревац 80 км/ч,
Мали Пожаревац - Мала Крсна 100 км/ч.
 
Мислио је вероватно и на Мала Крсна - Велика Плана, па све заједно.

И да може сат и по од Београда до Плане, то је довољно добро - посебно за ннас што живимо код ж. ст. Нови Београд - аутобус вози сат и 15.
 
Koji je to model kiineskih garnitura u pitanju?
Нисам видео нигде тачно, али најлогичније би било да буде ово

То је већ тестирано, већ се Вестбан интересовао, а можда и већ купио гарнтиуре, то је ЕМВ врло сличних карактеристика као и цмок
 
Maла Крсна - Велика Плана је исто 100 км/ч.
Је л` беше прича да је ту геометрија за 120, пошто су и најављивали да се реконструише за толико?
То би се онда, ванредним напорима целокупне заједнице, могло повисити. Али нек иде и 100, ни то није за бацање. Аутобус иде толико.
 
Intervju sa v.d. generalnog direktora Srbija Voza:


треба још Цмокића да поруче. и то не само за 200, већ и за 160. већ сада на Регио возовима за Нови Сад има довољно путника за Цмокић
 
Kad ce moci da napravimo presjek koliko je putnika železnica uzela busu na relaciji bg ns i koliko su prihodovali na toj liniji
 
Intervju sa v.d. generalnog direktora Srbija Voza:


Za Bg voz taman, hibrid KISS i FLIRT.
1697476572790.png


Za Bgd-NS samo forsirati KISS, ali sa šest vagona, kada sam početkom godine rekao da su trebali da nabave taj sa šest vagona rekli su mi da je i ovo previše... 🙂

Što se tiče kineskih vozova, da nabavljaju one koje i west bahn zato što oni jedino imaju sertifikaciju po EU propisima...

SMILE bi odlično legao od Subotice do Niš-a u budućnosti i za međunarodni prevoz, deset vagona, Vmax 250, 405 mesta, u sinhornu 810 više nam ne treba.

Pošto se pregovara za Evropom oko kredita za lokomotive i vagone, to će sigurno biti Siemens ili Stadler onda. Za vagone pretpostavljam Siemens, a za lokomotive verovatno opet Siemens, ali videćemo...

Ovo nam je promaklo, s obzirom da je druga međunarodna linija koju imamo: https://srbijavoz.rs/od-23-oktobra-ponovo-saobraca-voz-na-relaciji-subotica-segedin/

Pitanje vezano za ovaj voz, imam par prijatelja sa kojima bih išao za Segedin u novembru, Da li će karte moći da se kupe online i da li je broj istih limitiran kao u SOKO-u ?
 
Нисам видео нигде тачно, али најлогичније би било да буде ово

То је већ тестирано, већ се Вестбан интересовао, а можда и већ купио гарнтиуре, то је ЕМВ врло сличних карактеристика као и цмок

Nema sta drugo. Iz intervjua sa V.D. direktora:

U toku su razgovori sa jednom od najboljih kompanija u svetu za proizvodnju vozova, to je kineska firma CRRC. Razgovara se o potencijalnoj nabavci pet brzih vozova za brzine od 200 kilometara na sat. Dosta se odmaklo u tim pregovorima koje vodi Republika Srbija sa NR Kinom i očekujem da u skorije vreme bude potpisan ugovor i da počnu da teku ugovori za isporuku tih vozova.

Unutrasnjost:

60b9e602a31024adbdcc2ab5.jpeg

60b9e602a31024adbdcc2ab9.jpeg

60b9e602a31024adbdcc2abd.jpeg
 
Ono što je meni za Subotica - Segedin fascinantno je da se vesti vezane za polaske i dalje ne mogu uskladiti nakon 2 meseca najavljivanja. Mađarska strana najavljuje početak čas na 23. čas na 24. oktobar, s obzirom da je 23.10. državni praznik u Mađarskoj.

Sa druge strane, ako se izuzmu sva redom nagađanja broja vozova koji će dnevno da saobraćaju a broj se vucarao od 4 do 13 pari (apsolutno besmisleno), sad smo stigli na 2. Naravno, stoji da će 09.12. nov red vožnje za 2024. pa možda i prilagode.

Spominjao se pre nekog vremena potencijalni red vožnje
7:00 15:00 18:00 iz Subotice
8:42 12:42 19:42 iz Segedina

Inače ovi "potencijalni" polasci iz Segedina su 15ak min nakon stizanja voza iz Budimpešte, a stizanje je 20ak minuta pre tako da ako ništa dobra bi bila konekcija sa Budimpeštom + aerodromom.

Trenutno radnici u mađarskim železnicama spominju polazak iz Segedina u 8:53 koji im je jedina informacija.

Gore navedeni red vožnje ako se uzmu u obzir da i autobusi trenutno saobraćaju:
7:35 14:45 18:30Đpet,ned iz Subotice
10:15 15:40 16:30Đpet,ned iz Segedina

Iz Segedina se u kombinaciji bus+voz dobija i relativno ok red vožnje, ali iz Subotice ako spadne na 2 polaska koji se poklapaju sa vremenima polazaka autobusa pitanje je kolika će zapravo korist biti, s obzirom da i autobus najčešće stiže za nekih sat i po.
 
Dobro, i?
Kakve koristi treba železnica da ima od ovih parcela? I odakle ideja da su one uopšte predmet zanimanja za IŽS?
Možda postoji a da ja ne znam,pa ne bi bilo zgoreg da me informišeš.
Te parcele nisu bitne. Postoje parcele 8582 i 8584 koje su u javnom vlasništvu, korisnik je Opština Grocka, a namena je nekategorisani put. Na njima je Simonović hteo da izgradi podvožnjak ispod pruge, dok je u isto vreme bio predsednik Opštine i generalni direktor Železnica. Taj projekat nikad nije realizovan. Moguće je da ih je Simonović sam od sebe otkupio novcem opštine, ali su sada definitivno javno vlasništvo.

Lik je takođe uzurpirao parcelu 8652/1 koja je isto u javnom vlasništvu, ali je korisnik Infrastruktura ŽS, na kojoj se nalazi pruga. Na toj parceli je napravio nasip i asfaltirao ulicu Braće Simonović, koja ide do vila koje pripadaju njemu i njegovom bratu.
 
Vrh