Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Али ако се иде на Vmax 200, онда морају денивелисати искључења са брзе пруге на те две регионалне.
Naravno, ali ovo je tek studija izvodljivosti kada dobijemo idejni projekat onda ćemo videti sve.
 
Valjda će se raditi za 200, makar da se dobiju denivelisani pružni prelazi.
 
Valjda će se raditi za 200, makar da se dobiju denivelisani pružni prelazi.
Ako se bude radilo za 160 kmh, 20 prelaza će biti uklonjeno ili denivelisano, ako bude 200 kmh onda 26.
1697543980265.png
 
Potpuno pogrešan stav Karlo, ostao si u prošlom veku sa tim brzinama od 100-120 km/h koje priželjkuješ na koridoru 10.
Ti nisi svestan koliko se Srbija razlikuje od te tvoje Francuske, od gustine naseljenosti, ekonomije, domaće tehničko-tehnološke baze, preko geografije, demografije, rastojanja u domaćem transportu, izgrađenosti ostale infrastrukture, kulture vođenja politike i ekonomije, urbanističkog i prostornog planiranja... Ako pametnom strategijom koju nemamo obnovimo sve magistralne pruge za 70-120km/h, sa tek po nekim dupliranjem koloseka, i/ili peglanjem trase, već smo napravili bazu za viši nivo privrednog razvoja. Sa srednjom tehničkom brzinom 60km/h, i stalnim ispadanjem iz koloseka opasnih materija zbog zapuštenih pruga, dokle možemo doći? I tu nam priotitet 200km/h? Pogrešna ekonomija i ulaganja su doveli do toga da prvi put nema šta da se utovari u Srbiji. Radim u međunarodnom prevozu robe svaki dan, znam o čemu pišem. Pojela maca, ili bolje reći ona malo veća maca, tigar.
 
13 miliona evra razlike u investiciji i 14 miliona u održavanju.

I tu padaju svi argumenti onih koji pričaju da V200 kosta duplo skuplje od V160.
 
O.k. u prakticnom smislu na prvi pogled za putnika nema mnogo razlike da li je u vozu od vmax 160 ili 200km/h. Za infrastrukturu vec pravi vecu razliku. Sto veca brzina, i da je samo 5 minuta razlika u zauzimanju pruge, ostvaruje se veci kvantitativni protok sto omogucava vise vozova po pravcu. Ko zna da li se to uracunalo, u DB se tako racuna, ali su njihove pruge preopterecene. Naravno da navijam za Rumljane, sto da budu drugacije tretirane od Novo Sadana ili Beogradana, neka vrate stari sjaj, barem delimicno, Savskom koridoru.
 
O.k. u prakticnom smislu na prvi pogled za putnika nema mnogo razlike da li je u vozu od vmax 160 ili 200km/h. Za infrastrukturu vec pravi vecu razliku. Sto veca brzina, i da je samo 5 minuta razlika u zauzimanju pruge, ostvaruje se veci kvantitativni protok sto omogucava vise vozova po pravcu. Ko zna da li se to uracunalo, u DB se tako racuna, ali su njihove pruge preopterecene. Naravno da navijam za Rumljane, sto da budu drugacije tretirane od Novo Sadana ili Beogradana, neka vrate stari sjaj, barem delimicno, Savskom koridoru.
Računali su, ali nisu uključili u finalnu analizu pošto je iskorišćenost pruge ispod 50%.
1697546185651.png

1697546222828.png
 
Jasno, nema dovoljno vozova na relaciji da je faktor. Znao sam, ali u teoriji sta bi bilo ....
 
Ti nisi svestan koliko se Srbija razlikuje od te tvoje Francuske, od gustine naseljenosti, ekonomije, domaće tehničko-tehnološke baze, preko geografije, demografije, rastojanja u domaćem transportu, izgrađenosti ostale infrastrukture, kulture vođenja politike i ekonomije, urbanističkog i prostornog planiranja... Ako pametnom strategijom koju nemamo obnovimo sve magistralne pruge za 70-120km/h, sa tek po nekim dupliranjem koloseka, i/ili peglanjem trase, već smo napravili bazu za viši nivo privrednog razvoja. Sa srednjom tehničkom brzinom 60km/h, i stalnim ispadanjem iz koloseka opasnih materija zbog zapuštenih pruga, dokle možemo doći? I tu nam priotitet 200km/h? Pogrešna ekonomija i ulaganja su doveli do toga da prvi put nema šta da se utovari u Srbiji. Radim u međunarodnom prevozu robe svaki dan, znam o čemu pišem. Pojela maca, ili bolje reći ona malo veća maca, tigar.

Niko nije uporedio Srbiju sa Francuskom, pa tako ni ja.
Brzine od 70-120 za koje se ti zalažeš su prikladne za regionalne pruge i za gradsku železnicu ali nikako za magistralne pruge, bar ne u 2023oj godini.

Možeš raditi u medjunarodnom prevozu sto puta i biti najveći saobraćajni stručnjak ali ne mozeš me ubediti da treba primeniti standard brzine iz 1970te za magistralne pravce. U medjuvremenu je prošlo 50 godina...

To sto ti predlazes je isto sto i tramvajem u 20ti vek, da se uloze ogromna sredstva u nesto sto je već prevazidjeno i što bi bilo neefikasno.

Srbija jeste u debelom zakašnjenju što se tiče železnice ali sada će se taj jaz smanjiti jer se primenjuju rešenja iz 21og veka a ne iz 20og.
 
Poslednja izmena:
Ubacili na sajt SV red vožnje za vozove između Subotice i Segedina ali je sajtu vidljiva samo stanica Reske

SU- Reske polazak 10,44 i 16,44
Reske- SU polazak 9,41 i 15,41

Što znači da na liniji saobraćaju samo MAV garniture. Vrv njihov ,,UZGY,, stariji brat našeg ,,Rusa,,
 
Poslednja izmena:
Ubacili na sajt SV red vožnje za vozove između Subotice i Segedina ali je sajtu vidljiva samo stanica Reske

SU- Reske polazak 10,44 i 16,44
Reske- SU polazak 9,41 i 15,41

Što znači da na liniji saobraćaju samo MAV garniture. Vrv njihov ,,UZGY,, stariji brat našeg ,,Rusa,,
Iz Segedina u 8.53 i 14.53.

Znači iz Subotice za Segedin ostaje da više vredi autobusom otići a i vratiti se..

Jedino hajde što je karta oko 375 dinara, a bus 600.
 
Значи за Суботичане који хоће да нешто обаве у Сегедину бескорисан, а за Сегединце који хоће да нешто обаве у Суботици још може и да користи. Надам се да ће додати још два поласка од децембра.
 
Eksluzivna informacija:
Nasuprot predpostavke većine forumaša 5 kineskih naručenih vozova nisu double decker model kao za Westbahn.
 
To mi je rekao Ivan Bulajić, pitao sam ga za model ali nisam siguran da li će odgovoriti, možda ne sme još da kaže.
 
Eksluzivna informacija:
Nasuprot predpostavke većine forumaša 5 kineskih naručenih vozova nisu double decker model kao za Westbahn.

Ако je то тачно, онда ће за њих прво морати да се одради тестирање и хомологација у ЕУ да би се потврдило оно што је Весић рекао, а то је да возови имају све европске стандарде и могу да саобраћају на пругама ЕУ. Кина тренутно нема ниједан једноспратни воз за брзине од 200 км/ч који је направљен за ЕУ стандарде и који је хомологован у Европи. А ЕУ може и да не одобри хомологацију, што је већ радила у много наврата.

Но, плашим се из искуства БиХ, који су набавили Талго, који је произведен у ЕУ, већ је имао све европске стандарде, а никад није отишао даље од Плоча, иако је купљен да вози за Беч и Будимпешту, па су им очекивања пала на Загреб и Београд, а кад ни то није било могуће, Бихаћ је био подједнако добар. Све због одбијања суседних држава да сарађују из разноразних разлога.

Дакле, искуство је показало - куповина воза претходно нехомологованог за ЕУ, са намером његовог саобраћања по пругама ЕУ је врло ризичан потез.
 
Poslednja izmena od urednika:
Pa ako je tako onda je razumljivo što za tu cenu možemo da kupimo 3 Kissa samo. Ipak je to skoro duplo veći kapacitet.

Nego šta bi sa Fuxingom..nije tema više?
 
Vrh