Нова станица у Врбасу биће 500-1500 метара даље у односу на стару, зависи из кога дела града се иде.Ne kapiram odakle ti ove tvrdnje?
Ugovoreno je 2 milijarde i nije "naraslo" preko toga. Možda su bile manje korekcije usled povećanja troškova ali nikako 5 puta kako ti kažeš.
Što bi 2100te bila drugačija brzina nego danas?
Brzina se na postojećoj trasi neće povećavati, jedino ako se ne izgrade 4 koloseka po ravnici kako bi mogli vozovi da se pretiču. Inače treba zaboraviti na to. A te 2100 uvek mogu da se ispeglaju krivine i ugradi novo.
160 je optimalno, 200 je u granicama normale ali skupo, 200+ ne treba ni da razmišljamo.
Inače, eto hteli smo 200km/h pa će stanica u Vrbasu biti kilometrima od grada. Sa 140 km/h je mogla stara stanica da se zadrži bez problema, ali, mora 200. Šta mislite, koliko će ljudi manje koristiti voz iz Vrbasa u odnosu na "140"
Daj jedan dokaz, samo jedan, za to da je milijard otišla na BG-Pazova.Kakve bre 2 milijarde, milijardu je otislo do Pazove iako je ugovor bio na 300 i nesto miliona... A Vlada da se pokrije po usima i napije Orbana da potpise novi ugovor s Kinezima, pa da nekako zavrse do 2027/2028. inace ce ostati za narednu deceniju. Ionako ni ovde nece ranije, Vesic rece 2025. ali to je vec valjda trece prolongiranje
Australia ima oko 500km do 250km/h, Portugal slično, samo upola manje km.Postoji li podatak za zemlje veličinre slične Srbiji? Austrija, Portugal, Belgija...?
Nije nikakav problem, PP se poveže sa radio-blok uređajem i to ti je to.Не сумњам да Кинези умеју да направе пругу са путним прелазима него је овде могућ проблем како уклопити прелазе у ЕТЦС систем. Мислим да тако нешто не постоји.
Деоница Београд Центар – Стара Пазова: Пројекат модернизације и реконструкције мађарско–српске железничке везе на територији Републике СрбијеPruga mora da se odrzava, kao i putevi. Vidimo koliko su trajale stare pruge, ove nove mogu samo krace
Kredit je bio 320 miliona, potroseno milijardu. Raspitajte se malo kod investitora i (pod)izvodjaca...
s obzirom da se ovakav narativ često provlači kroz razne teme za kapitalne investicije (“finansiraju Rusi”, “finansiraju ovi oni”) moram reagovati. Ne finansiraju Kinezi ništa to nego građani Srbije kroz poreze.Pritom bi to uštedelo 10ak procenata na cenu celog projekta koji svakako finansiraju Kinezi.
Dispečerski centar pretpostavljam da se odnosi na Prokop, a koji je DMV u pitanju?изградњу Јединственог Диспечерског центра за управљање саобраћајем возова
Изградња железничке инфраструктуре и набавка дизел моторних возова
Dispečerski centar u Makišu koji treba da se gradi, a DMV je 711 koji trenutno imamo koji je uzet iz kredita RusijeDispečerski centar pretpostavljam da se odnosi na Prokop, a koji je DMV u pitanju?
Ali nije to samo suma za prugu, nego se obnavlaju sve stanice, tako da bi ja odvojio kolikoo ide na 200 km/h i sta na stambene objekte koje nisu deo toga. Slicno imamo u Nemackim prugama gde npr. obnova Stutgarta imamo troskove za samu prugu Stutgart - Flughafen - Wendlingen - Ulm i objetke poput nivelisanje glavne zeleznicke stanice Stutgart HBF. Ovako nije jasno da li je sama pruga toliko skupa. Za Stuttgart - Ulm je cena 4 milijarede evra, stanicna rekonstrukcija 6 miljarde. Duzina pruge je nekih 60 km. Kroz tezak planinski teren, tako da je malo skuplje nego nasa nizinska pruga.Деоница Београд Центар – Стара Пазова: Пројекат модернизације и реконструкције мађарско–српске железничке везе на територији Републике Србије
Укупно уговорено: 474.710.551,03 УСД
Деоница Стара Пазова – Нови Сад: Кредит Владе Руске Федерације (нови) Уговор за пројектовање и извођење радова на изградњи железничке инфраструктуре Републике Србије, као и за изградњу Јединственог Диспечерског центра за управљање саобраћајем возова у Републици Србији
Анекс 2: 72.160.505,49 ЕУР
Изградња железничке инфраструктуре и набавка дизел моторних возова – пројектни зајам Владе Руске Федерације
Анекс 3.1: 337.603.553,35 УСД
Анекс 3.2: 247.862.824,77 УСД
Деоница Нови Сад – Суботица: Пројекат модернизације и реконструкције мађарско–српске железничке везе на територији Републике Србије
Укупно уговорено: 1.169.322.453,59 УСД
Ово су суме које су јавно доступне, значи око 2,3 милијарде су кредити.
s obzirom da se ovakav narativ često provlači kroz razne teme za kapitalne investicije (“finansiraju Rusi”, “finansiraju ovi oni”) moram reagovati. Ne finansiraju Kinezi ništa to nego građani Srbije kroz poreze.
Kao što reče Boki, u pitanju je novi dispečerski centar koji se gradi u zgradi telekomande u Makišu. Ideja je da se u njemu prate vozovi na svim prugama sa telekomandom i da budu dostupne i informacije o kontaktnoj mreži.Dispečerski centar pretpostavljam da se odnosi na Prokop, a koji je DMV u pitanju?
Stanične zgrade i parcele koja se parterno uređuju su prilično male, osim par njih u Beogradu i one u Novom Sadu. Imaju po jedan pothodnik oko 50 m, dva do tri nadkrivena perona po 100 m, i zgrade oko 500 kvadrata. Najskuplji deo projekta je definitivno bio tunel i vijadukt u Čortanovcima, oko 30% vrednosti cele pruge BG-NS.Ali nije to samo suma za prugu, nego se obnavlaju sve stanice, tako da bi ja odvojio kolikoo ide na 200 km/h i sta na stambene objekte koje nisu deo toga. Slicno imamo u Nemackim prugama gde npr. obnova Stutgarta imamo troskove za samu prugu Stutgart - Flughafen - Wendlingen - Ulm i objetke poput nivelisanje glavne zeleznicke stanice Stutgart HBF. Ovako nije jasno da li je sama pruga toliko skupa. Za Stuttgart - Ulm je cena 4 milijarede evra, stanicna rekonstrukcija 6 miljarde. Duzina pruge je nekih 60 km. Kroz tezak planinski teren, tako da je malo skuplje nego nasa nizinska pruga.
Ne znam da li će taj centar moći da se smesti u istu zgradu gde je sada TK Makiš.Kao što reče Boki, u pitanju je novi dispečerski centar koji se gradi u zgradi telekomande u Makišu.
To se i ja pitam.Da li sa izgradnjom nove glavne telekomande , postojeće prestaju da postoje?
Sve novoizgrađene pruge koje imaju brzinu 160 km/h ili više, ne smeju imati pružne prelaze. Ovo je evropski standard. To što morate da izgradite 200 km/h za ovo je glupost. 160-200 km/h ili više (Može biti manje zbog terena) se gradi tamo gde se odvija daljinski saobraćaj. To je transport koji povezuje velike gradove i regione. Može i 160 km/h, a pruga je projektovana za 200 km/h, ali sve zavisi od standarda zemlje a ne politike. Trošak održavanja je bitan. Ne mogu da verujem da ovo niko ne piše. Srbija može da ima več 200 kilometara sa 250 km/h, ali da li ŽSI ima para za održavanje? Pa nema. Hoće li ga imati? Ako se uzme francuski model finansiranja, onda će imati. U Francuskoj to predstavlja 20% cene karte, čija vrednost ide na plaćanje trase. Ali bojim se da će se brzine smanjiti, a ne povećati. Ali to su druge priče. Do redovnog pokretanja teretnih vozova sa 22,5 tona po osovini, na brzim prugama, videće se koliko ima novca za održavanje. Takvo je naše iskustvo van Srbije. Sretno sa tim.Prosto ne mogu da verujem da neko misli da smo trebali da radimo prugu od 160kmh sa MANJE denivelisanih prelaza??
Pa za dokaze jedino da vidis finansije, koliko su zaradili izvodjaci i dobavljaci (dovoljno samo domaci, s obzirom da su zvanicno ucestvovali s 40-45%). Vec tu ces videti da se ne uklapaDaj jedan dokaz, samo jedan, za to da je milijard otišla na BG-Pazova.
Zašto paušalno izmišljamo na ovom forumu?
Pa ne finansira se samo iz tih kredita...inace prvi put vidim da se i zvanicno pominje veca suma, 474 umesto 350 milionaДеоница Београд Центар – Стара Пазова: Пројекат модернизације и реконструкције мађарско–српске железничке везе на територији Републике Србије
Укупно уговорено: 474.710.551,03 УСД
Деоница Стара Пазова – Нови Сад: Кредит Владе Руске Федерације (нови) Уговор за пројектовање и извођење радова на изградњи железничке инфраструктуре Републике Србије, као и за изградњу Јединственог Диспечерског центра за управљање саобраћајем возова у Републици Србији
Анекс 2: 72.160.505,49 ЕУР
Изградња железничке инфраструктуре и набавка дизел моторних возова – пројектни зајам Владе Руске Федерације
Анекс 3.1: 337.603.553,35 УСД
Анекс 3.2: 247.862.824,77 УСД
Деоница Нови Сад – Суботица: Пројекат модернизације и реконструкције мађарско–српске железничке везе на територији Републике Србије
Укупно уговорено: 1.169.322.453,59 УСД
Ово су суме које су јавно доступне, значи око 2,3 милијарде су кредити.
Objasni ti to ovim SNS-entuzijastima sa foruma.Može i 160 km/h, a pruga je projektovana za 200 km/h, ali sve zavisi od standarda zemlje a ne politike. Trošak održavanja je bitan. Ne mogu da verujem da ovo niko ne piše. Srbija može da ima več 200 kilometara sa 250 km/h, ali da li ŽSI ima para za održavanje? Pa nema. Hoće li ga imati? Ako se uzme francuski model finansiranja, onda će imati. U Francuskoj to predstavlja 20% cene karte, čija vrednost ide na plaćanje trase. Ali bojim se da će se brzine smanjiti, a ne povećati. Ali to su druge priče. Do redovnog pokretanja teretnih vozova sa 22,5 tona po osovini, na brzim prugama, videće se koliko ima novca za održavanje. Takvo je naše iskustvo van Srbije. Sretno sa tim.
Moraće.Ne znam da li će taj centar moći da se smesti u istu zgradu gde je sada TK Makiš.
Regionalne telekomande ostaju, kao i centri za daljinsko upravljanje.Da li sa izgradnjom nove glavne telekomande , postojeće prestaju da postoje?
IŽS bi trebalo da se finansira od naknada za korišćenje infrastrukture, međutim te naknade nisu određene ekonomski (kao na primer troškovi pristupa distributivnom ili prenosnom sistemu), već su određene niže cene od strane Vlade Srbije, a razlika se finansira kroz subvencije.Sve novoizgrađene pruge koje imaju brzinu 160 km/h ili više, ne smeju imati pružne prelaze. Ovo je evropski standard. To što morate da izgradite 200 km/h za ovo je glupost. 160-200 km/h ili više (Može biti manje zbog terena) se gradi tamo gde se odvija daljinski saobraćaj. To je transport koji povezuje velike gradove i regione. Može i 160 km/h, a pruga je projektovana za 200 km/h, ali sve zavisi od standarda zemlje a ne politike. Trošak održavanja je bitan. Ne mogu da verujem da ovo niko ne piše. Srbija može da ima več 200 kilometara sa 250 km/h, ali da li ŽSI ima para za održavanje? Pa nema. Hoće li ga imati? Ako se uzme francuski model finansiranja, onda će imati. U Francuskoj to predstavlja 20% cene karte, čija vrednost ide na plaćanje trase. Ali bojim se da će se brzine smanjiti, a ne povećati. Ali to su druge priče. Do redovnog pokretanja teretnih vozova sa 22,5 tona po osovini, na brzim prugama, videće se koliko ima novca za održavanje. Takvo je naše iskustvo van Srbije. Sretno sa tim.
Za početak bih te zamolio da prestaneš da lupaš.Pa ne finansira se samo iz tih kredita...inace prvi put vidim da se i zvanicno pominje veca suma, 474 umesto 350 miliona
Od tih 800 mil je izgrađeno Pazova-NS, nabacljeni vozovi, urađen projekat za barsku,k urađena pruga do Pančeva i još neke stvari. Celokupna pruga BG-SU izađena na 2.4 milijarde kako je rečeno, i to je to. Ako imaš bilo kakav drugi dokaz molim da izlošiš ovde.Najgore je biti glup a ubedjen da si pametan...i biti poluinformisan nego i neinformisan a ne informisan. Bolje ćutati i biti smatran budalom nego progovoriti i odstraniti svaku sumnju, itd.
Prvi ruski kredit je bio 800 miliona, za rekonstrukcije i Pazova-NS, a 350 miliona je bio kineski https://forum.beobuild.rs/threads/modernizacija-železnice.968/post-1141446