Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

И то чини ми се на територији града Београда. Требали су и то да среде ипак је фрекфентна пруга.
 
Nekoliko forumaša je pokušalo da ti objasni isto što i ja. Očigledno ti nisi razumeo koje su ugovorne obaveze svake strane u jednom zajedničkom projektu i dokle one idu.

Ne dozvoli da te glupavi članci iz Nova S zbune to im i jeste cilj, da pomislis da nešto nije u redu da srpskom stranom a ovde potpuno objektivno to nije slucaj.

Inače to sto je Budimpesta veći grad od Novog Sada i Subotice ne znači da će više putnika putovati do Budimpeste.
Nista mene ne zbunjuje, pricam o ugovornim obavezama i krivici/odgovornosti predlagaca/prodavca prema finansijerima projekta. Kakvi bre putnici do Subotice, kad krene do Budimpeste bice vece guzve nego kad je pusteno do NS
Skoro je sigurno da ne postoje penali koji bi bili isplaceni Srbiji ako madjari ne zavrse svoj deo na vreme ili obrnuto.
Pa u tome i jeste problem😵‍💫
Ja vidim sukob vizija samo.
Svi se slažemo da je Srbija u 19om veku sto se tiče zeleznica.
Pitanje je samo da li u 2023oj treba preći sa 19og direktno u 21vi vek ili sa 19og u 20ti.
Jedino se oko toga ne slažemo uz malo ubacivanja politikanstva.
Nije problem ni iz 19. u 20. ali da to kosta kao iz 19. u 20. a ne 22. A ako je panevropski da bude panevropski a ne da nas j*bu Madjari, Makedonci, Grci i sl.
Возно време Будимпешта - Беч је 2:40, радовима у наредним годинама је планирано да се време путовања скрати за 15 минута. Дакле, никаквих 1:30 Будимпешта - Беч се не планира у скоријој будућности. Да не кажем да и Београд - Будимпешта за 2:40 делује доста оптимистично.
To me ne interesuje, ili ne obecavas ili snosis kritike/posledice za neispunjeno obecanje.
 
Poslednja izmena:
Nije Srbija platila cenu 22og veka.
2 milijarde evra za 187 km brze pruge i onoliki broj renoviranih stanica je u granicama normale. To je ta cena.



Dobro ajde sad teoretski da zamislimo da si u pravu...

Sta ti mislis da sada treba vlada Srbije da uradi da popravi situaciju gradjevinskih radova u Madjarskoj? Sta ti predlažeš?
 
Kakve bre 2 milijarde, milijardu je otislo do Pazove iako je ugovor bio na 300 i nesto miliona... A Vlada da se pokrije po usima i napije Orbana da potpise novi ugovor s Kinezima, pa da nekako zavrse do 2027/2028. inace ce ostati za narednu deceniju. Ionako ni ovde nece ranije, Vesic rece 2025. ali to je vec valjda trece prolongiranje
 
Preracunao si se, milijarda je otisla za BG NS, evo nek neko drugi to potvrdi.
 
Ovako napamet i ofrlje, 320 miliona do Pazove, milijarda do NS, još toliko do SU.

Ogromne pare. Mogli smo dobiti mnogo više za njih.

Ponoviću ono što sam više puta pisao: bilo koja privatna firma da tako ulaže i posluje, odavno bi propala. I nek utuve u glavu sebi to ovi Sistemobranitelji: ja ih plaćam i izdržavam, ne oni mene!
 
1) BG-SU je koštalo ukupno 2 milijarde. Radovi se izvode na vreme, pa čak i pre roka. To što su neki političari uzeli i lupili 2018 ne znači ništa. Po ugovorima je sve na vreme
2) Danas je preneseno da je mađarski ministar demantovao vest o problemima na mađarskoj deonici. Kao što sam rekao, ovo je dolazilo od neproverenog izvora i da treba uzeti sa dozom rezerve
Vest u kojoj piše to:

"Kao drugu manipulaciju, naveo je da se nigde ne spominje i to da je njegov mađarski kolega, ministar Janoš Lazar demantovao takve navode kao netačne i zlonamerne." Vesić

3) Denivelacija putno pružnih prelaza NE bi trebalo da zavisi od brzine saobraćanja vozova. Da jeste to jedan faktor, ali nije isto ako imaš prugu za 80km/h sa vozovima na 15 minuta po smeru i prugu od 160 km/h sa 3 voza dnevno. Argumentacija da treba 200 da bi se denivelisali prelazi je budalaština jer i pruge sa manjim brzinama mogu da se denivelišu. Dakle, mogla je da se izgradi pruga za 160 km/h (sa 30% nižom cenom) i denivelisati svi putni prelazi. Ne bi se ništa u suštini promenilo. Vreme vožnje BG-NS bi bilo 38 minuta umesto 34 min.
Obim saobraćaja nije jedina metrika (mada je po meni najbitnija), računa se i obim drumskog saobraćaja, rang puta, itd. Po meni je potrebno denivelisati sve pruge gde se očekuje satni takt saobraćanja vozova ili više. U to bi trebalo da spadne celokupan K10, Beograd-Valjevo, Beograd-Pančevo. Sve ostale pruge nije potrebno denivelisati svaki prelaz, već one prelaze gde je drumski saobraćaj intenzivan (magistrale, glavni pravci,..). Takođe, radi podizanja bezbednosti, denivelisao bih pruge kroz urbana područja uz izgradnju odgovarajućih podvožnjaka i nadvožnjaka.

4) Srbija se nalazni na čvorištu svih mogućih pravaca i najjeftiniji je koridor sever-jug. Trenutno je međunarodni putnički saobraćaj ugašen, ali zato teret šiba. U budućnosti će Beograd postati ogromno čvorište daljinskih međunarodnih vozova. Tako da, ne bih se složio da smo na periferiji samo smo u "procesu modernizacije". Ona će se u jednom trenutku okončati

5) Za završetak bih napomenuo da nije bitno da li je 200 ili 160, već uslugu koja se nudi građanima i privredi. Nije nama potrebno 200 ako će kapactet posle rekonstrukcije biti manji, ili ako ćemo za teret morati da gradimo novu prugu kroz Banat. Drugim rečima, ne treba gledati da izgradimo brzu prugu da bi je imali, već moramo da proračunamo tačno šta dobijamo a šta gubimo sa obe opcije. Šta nam znači 200 km/h do Šida ako neće nijedan voz za Zagreb moći da dostigne brzinu od 200 km/h, a potencijal za razvoj daljinskog saobraćaja ka Šidu je ograničen? Jel će nekom iz Šida biti svejedno da li se vozi sa 160 km/h ili 200 km/h?
 
To sve što si napisao kad neko sa iq 99+ uzme u obzir, odmah po čitanju zaključi da je optimum bila pruga za 160 km/h.
 
Kad se gradi za 160, to je plafon nema dalje ali ajde da zamislimo da je optimum 160 u 2023oj godini.

Da li će za 50 godina (to je pola eksploatacionog veka pruge) dakle 2073te godine (auuu deluje daleko zar ne) da li će tada 160 biti i dalje optimum?

A mi smo sada sa ovim ulaganjem od 2 milijarde evra koje nekima deluje astronomsko skupo mirni do 2123 godine.
 
Do 2123. smo mirni? E, onda, nek je sa srećom!

Dziiizus...

Naravno uz redovno odrzvanje i menjanje gornjeg stroja na svakih 30 godina (dakle 3puta) ali da mirni smo. Tunel ce i dalje biti tu, mostovi isto, podvoznjaci i nadvoznjaci, zeleznicke stanice, peroni, sve sto kosta skupo i sto je sada izgradjeno, sve ce tu biti za 100 godina.
 
Pa mirni smo, evo, i sa Barskom prugom, posle 7 milijardi uloženih današnjih dolara u izgradnju, do 2076, samo što je ograničenje 30, ko za gospodina Rajkovića...

Au, čoveče.
 
Upravo sam u REx 750 za Novi Sad. Stojim naslonjen na je*******ena vrata!!!

Nije Exit, sasvim je obicna subota vece!!

IMG-20230930-WA0017.jpg


Hoce li ikada staviti vinendom dve garniture u sinhron???!!! Ovako je svaki vikend!!!
 
Ovih https://infrazs.rs/2016/11/riga-5-i...ugovor-za-deonicu-pruge-beograd-stara-pazova/
Naravno uz redovno odrzvanje i menjanje gornjeg stroja na svakih 30 godina (dakle 3puta) ali da mirni smo. Tunel ce i dalje biti tu, mostovi isto, podvoznjaci i nadvoznjaci, zeleznicke stanice, peroni, sve sto kosta skupo i sto je sada izgradjeno, sve ce tu biti za 100 godina.
Mostovi imaju rok od 60 godina, za tunele ne znam, podvoznjaci/nadvoznjaci tesko da ce i toliko, stanice ako dozive 30 to je premija
 
Hoce li ikada staviti vinendom dve garniture u sinhron???!!! Ovako je svaki vikend!!!

наравно да неће. у Гумењари немају ментални капацитет за тако нешто. олакшавајућа околност је што овде путовање траје мање од сата. замисли само како је викендом из Ужица, када је иста оваква гужва
 
Ok, sutra cu kad se vracam da ne platim kartu! Jer kondukter kroz ovo ne moze da se probije. Kad je vec ko u GSPu. Ovo je ponizavajuce! Svaki vikend isto!
 
350 milki od Prokopa do Stare Pazove.
Šta je tu sporno?
Nije nikakvih 350 miliona naraslo do 2 milijarde kako ti tvrdiš da jeste.
Rekao sam da je naraslo na milijardu, kao sto i jeste. Ako meni ne verujes, kazem raspitaj se kod investitora, (pod)izvodjaca i sl. Malo se naduvaju fakture, malo nekoliko puta radi isti posao (urade jednom pa ne valja pa opet ili neko drugi opet a svima placeno), malo skocila cena materijala, opreme, radova, malo se zagubi, malo kraducne i eto.
Ako bude 5 milijardi do SU bice dobro (ako je "panevropska", do Budimpeste; ako je do SU onda je epsko bacanje para)
 
Rekao sam da je naraslo na milijardu, kao sto i jeste. Ako meni ne verujes, kazem raspitaj se kod investitora, (pod)izvodjaca i sl. Malo se naduvaju fakture, malo nekoliko puta radi isti posao (urade jednom pa ne valja pa opet ili neko drugi opet a svima placeno), malo skocila cena materijala, opreme, radova, malo se zagubi, malo kraducne i eto.
Ako bude 5 milijardi do SU bice dobro (ako je "panevropska", do Budimpeste; ako je do SU onda je epsko bacanje para)
Daj bre čoveče neki izvor za te tvoje tvrdnje. Nemoj onaj rad "rekao mi Mikin kumašin".
Ispadaš neozbiljan kao ovaj "IQ 200 inŽinjer".
Još i dalje tvrdiš da mi nešto finansiramo van naših granica. Malo mi je to sve onako... Smešno.
 
Kakav izvor, da neces ime, prezime, PIB? Raspitajte se, za NS-SU ce biti malo teze doci do informacija ali za BGD-NS dosta lakse. Nisu izvor mediji, nema toga kod nas, ovde samo resavska skola, ovi prepisivaci partijskih objava i ovi drugi prevodioci stranih medija.
Nigde nisam tvrdio da finansiramo nesto van nasih granica. Vec da placamo ekstra, "panevropski", a (moze da se desi) dobijemo lokalno
 
Rekao sam da je naraslo na milijardu, kao sto i jeste. Ako meni ne verujes, kazem raspitaj se kod investitora, (pod)izvodjaca i sl. Malo se naduvaju fakture, malo nekoliko puta radi isti posao (urade jednom pa ne valja pa opet ili neko drugi opet a svima placeno), malo skocila cena materijala, opreme, radova, malo se zagubi, malo kraducne i eto.
Ako bude 5 milijardi do SU bice dobro (ako je "panevropska", do Budimpeste; ako je do SU onda je epsko bacanje para)
Ne kapiram odakle ti ove tvrdnje?
Ugovoreno je 2 milijarde i nije "naraslo" preko toga. Možda su bile manje korekcije usled povećanja troškova ali nikako 5 puta kako ti kažeš.

Kad se gradi za 160, to je plafon nema dalje ali ajde da zamislimo da je optimum 160 u 2023oj godini.

Da li će za 50 godina (to je pola eksploatacionog veka pruge) dakle 2073te godine (auuu deluje daleko zar ne) da li će tada 160 biti i dalje optimum?

A mi smo sada sa ovim ulaganjem od 2 milijarde evra koje nekima deluje astronomsko skupo mirni do 2123 godine.

Što bi 2100te bila drugačija brzina nego danas?
Brzina se na postojećoj trasi neće povećavati, jedino ako se ne izgrade 4 koloseka po ravnici kako bi mogli vozovi da se pretiču. Inače treba zaboraviti na to. A te 2100 uvek mogu da se ispeglaju krivine i ugradi novo.
160 je optimalno, 200 je u granicama normale ali skupo, 200+ ne treba ni da razmišljamo.

Inače, eto hteli smo 200km/h pa će stanica u Vrbasu biti kilometrima od grada. Sa 140 km/h je mogla stara stanica da se zadrži bez problema, ali, mora 200. Šta mislite, koliko će ljudi manje koristiti voz iz Vrbasa u odnosu na "140"
 
Vrh