Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Pa jel znamo konkretno jel Madjari rade kako treba ili ne? Vesic kaze da je madjarski ministar demantovao ali ja Vesicu nesto ne verujem, ne znam zasto
Ne kapiram odakle ti ove tvrdnje?
Ugovoreno je 2 milijarde i nije "naraslo" preko toga. Možda su bile manje korekcije usled povećanja troškova ali nikako 5 puta kako ti kažeš.
Niti je 1 milijarda 5 puta vise od 320/350 miliona niti je 5 milijardi 5 puta vise od 2 milijarde...
Bice da ja ipak pricam kineski, cim se ne razumemo
 
Konkretno, u Mađarskoj je bila velika opozicija tom projektu, koji u javnosti praktično nije imao podršku (od 5 vodećih listova, pre 5 godina 3 su bila protiv Orbana - tamošnju situaciju ne treba mešati sa našom); osnovni argument je bio da se pruga neće isplatiti nikad - ona u Mađarskoj ne prolazi kroz veće gradove. Ipak su uzeli da rade, ali skromnije od nas.

A trebalo je i mi da radimo skromnije, ali 200 km/h ili smrt. Validator je laž. Seljana.
 
Kakav izvor, da neces ime, prezime, PIB? Raspitajte se, za NS-SU ce biti malo teze doci do informacija ali za BGD-NS dosta lakse. Nisu izvor mediji, nema toga kod nas, ovde samo resavska skola, ovi prepisivaci partijskih objava i ovi drugi prevodioci stranih medija.
Nigde nisam tvrdio da finansiramo nesto van nasih granica. Vec da placamo ekstra, "panevropski", a (moze da se desi) dobijemo lokalno
Zar to nije dobro čak i da dobijemo ,,lokalno''? Prvi,drugi i šesti grad po veličini u zemlji su nam spojeni brzom prugom.
 
Pa Budimpesta je najbitnije zeleznicko cvoriste na Dunavu, a Beograd je cvor gde se racvaju tri morska pravca - egejski, crnomorski i jadranski. Budimpesti ce itekako biti bitno da ide na Beograd kad vec nemogu da povrate Rijeku.
 
Kako ne, Budapest na Belgrad kad je ostao bez Fijume, pa pruga '5B' (...Beograd-Bagdad-Basra), pa još za putničke vozove, jer 200 km/h nema veze sa teretnim... Migranti samo da piče!

Eh, sve vizionari, geostratezi... a niđe vozova.
 
Pa Budimpesta je najbitnije zeleznicko cvoriste na Dunavu, a Beograd je cvor gde se racvaju tri morska pravca - egejski, crnomorski i jadranski. Budimpesti ce itekako biti bitno da ide na Beograd kad vec nemogu da povrate Rijeku.
To do Rijeke neće skoro,Hrvati od 2016. grade prugu od Dugog Sela do Križevaca i još nisu završili,Križevci - Koprivnica - državna granica ide dobro,ali teško da mogu u dogledno vreme da urade od Zagreba do Rijeke.
 
A da se podsetimo da je za Beograd, koliko 1945, veliki prioritet bila pruga Crno more - Jadran (dok se već '48. to nije malko poremetilo), a Moravska pruga smatrana manje važnom. Ali 2145... We know. We biti vidoviti.

🤣
 
Pomorski pravci su da koristim englseki "shopping routes", a Srbija i ako nema svoj izlaz u Mediteranski geostrateski prostor, deli pomorske pruge u unutrasnosti. Akvatorije egeisa, crnog mora i jadrana su itekako znacajne, nemaju ni Nemci ni Spacni ni Englezi nista slicno. Tako da je isplativo Srbiji da sve te pravce usavrsava da ako neko hoce da ima pristup mora preko kapije Balkana.
 
Da, ali 200 km/h i 'denivelacija ili smrt' sa tim pristupom toplim morima nemaju veze, a o tome se ovde pisalo.
 
Кинези су беше и нама предлагали 160 а Зорана запела за 200 па 200. Нека, нек је денивелисана најбитнија пруга у земљи, а брзине ће временом доћи на своје место.
 
Rusi, ne Kinezi.

A kako misliš, 'doći će brzina na svoje mesto'?! Skresaće Sokola na 160? I ja mislim da hoće, kad (neizbežno) jednom ne bude para za bacanje pa da smanje operativne troškove, ali tome se ne treba radovati, to je debakl. Odnosno, bačena koja stotina miliona evra. Pa samo ta jedna kompozicija je skuplja, koliko - 20 miliona? - samo zato što može da ide 200.
 
Па биће дебакл и то у старту, али шта ћеш када је то све исфорсирано пропагандно. Тако је то када ресор води Зока коридорка.
Кинезима је ова пруга битна само за терет.
 
Па биће дебакл и то у старту, али шта ћеш када је то све исфорсирано пропагандно. Тако је то када ресор води Зока коридорка.
Кинезима је ова пруга битна само за терет.
Teret koji neće ići ovom prugom jer grade obilaznu kroz ravan Banat :D
 
Ove pruge prolaze najgusce naseljena podrucja Balkana pa imaju smisao. Nije kroz prazni prostor kao u Madarskoj - oni su odlucili 160 km/h sto im prolazi kroz prazni prostor, nije isti slucaj u Srbiji, a gradovi koji imaju savremeniju konekciju su atraktivniji investitorima a i ziteljima. Mogucnost putovati na relaciju Ruma-Beograd u vozu brzinom 200 km/h bi bilo privlacno, unapredio bi tu varos a mozda bi neki Beogradanin i kupio neku nekretninu. Ovako nikako.
 
Ako bi ovako razmisljali producenti automobila i pametnih telefona, nebi bilo brendova koje iskacu inovacijama. Sto da kocis tehnoloski i ekonomski razvoj sa vezanjem sopstvenih noga.
 
Pozdrav,

Radim 20+ god u finansijama /stariji forumaši sa ostalih uglavnom železničkih foruma me jako dobro poznaju/. Cifra za Bgd-Su-Mađ granica je 2,07mlrd eur, +/-5%. Kakva god da nam je država sada /meni se prvom povraća od iste!!/, rokovi za ovu deonicu se poštuju, operativni novci ne kasne, poštuje se ugovorena dinamika radova /na stranu što je u startu ugovoreno 15% više da bi se svi dripci naplatili/, revizija /koju mi radimo/ kaže da je sve u skladu sa planom....Mi sa mađarskom deonicom /glede dogovora sa kinezima/ nemamo ama baš ništa, to je njihovo dvorište i njihov problem, naš doćeo je da do 9/24 završimo /građevinski/ deonicu do granice i nič više...Ne postoje penali za mađarsku stranu ako nw završi do xx roka /naš propust prilikom pregovora, nije prošlo/, oni su u problemu a ne mi...

Pozdrav,
Petar
 
Prosto ne mogu da verujem da neko misli da smo trebali da radimo prugu od 160kmh sa MANJE denivelisanih prelaza?? U 21. veku da ugrađujemo rampe i Andrijine krstove na međunarodnom koridoru 10?? Pritom bi to uštedelo 10ak procenata na cenu celog projekta koji svakako finansiraju Kinezi. Toliki egoizam može sebi da dopusti Džordž Stivenson i možda još par njih, da ispale takvu ideju samo da bi bili "kontra". Pritom se u isto vreme projektuje i deonica do Niša, takođe za 200kmh, za koju će takođe biti novca evidentno.
 
Vrh