Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Pogledajte prilog 173757

Sliku koju je okačio @Jelancha jasno pokazuje da je predvidjena putanja ulaza barca u stanicu Zemun potpuno suprotna principima kako je zamišjeno da se stanica pravilno koristi za svaki smer.

Tako da ovde postoje 2 lančane greške.
1-pogresno planirana putanja ulaza barca sečenjem skretničke lire i ulaženjem u stanicu nepravilnim smerom.
2-Flirt koji prelazi kroz crveno i nailazi na putanju barca.

Jer, da je barac usao u jedan od 4 prva koloseka (pozicija odakle je slikano), čak i da je flirt prešao kroz crveno (sto naravno nikako nije smeo) ne bi moglo da dodje do sudara.
Pa dobro ako tako razmišljaš onda bi u Prokopu svaki voz koji uđe npr. na 8.,9. ili 10. kolosek morao da radi manevru. I da se preko bloka 1 prebacuje na koloseke 4. ili 5. (primer) da ne bi eventualno došlo do VD-a usled sečenja puteva vožnje u senjačkom tunelu između voza koji polazi za NS sa 9.koloseka i nekog voza koji dolazi po levom koloseku sa NBG.
 
To si skroz u pravu ali to što si opisao ne bi ni trebalo da se radi jer je Prokop za razliku od Zemuna zamišljen da bude prolazna stanica samim tim ni nema manipulativne koloseke kao sto je kolosek 5 u Zemunu koji omogućava da kompozicije prolaze kroz stanicu bez zaustavljanja prilikom manevre i da promene smer na neutralnom koloseku koji se nalazi izmedju pravilnog i nepravilnog glavnog koloseka.
Ok prokop ima stulceve na obe strane sto implicira i mogucnost manevre ali sa sečenjem smerova.
 
To si skroz u pravu ali to što si opisao ne bi ni trebalo da se radi jer je Prokop za razliku od Zemuna zamišljen da bude prolazna stanica samim tim ni nema manipulativne koloseke kao sto je kolosek 5 u Zemunu koji omogućava da kompozicije prolaze kroz stanicu bez zaustavljanja prilikom manevre i da promene smer na neutralnom koloseku koji se nalazi izmedju pravilnog i nepravilnog glanog koloseka.
Ok prokop ima stulceve na obe strane sto implicira i mogucnost manevre ali sa sečenjem smerova.
Hajde da uzmemo u obzir da je Prokop apsolutno prolazna stanica i da vozovi nikako ne terminiraju na njemu.
Opet ti vozovi negde moraju završavati svoje vožnje i opet započinjati iste.
Svakako bez dodatnog manevrisanja u stanicama na dvokolosečnim prugama će dolaziti do mogućnosti VD-a kakav je bio u Zemunu.
A da ne govorim da je to gotovo neminovan scenario na jednokolosečnim prugama onako kako si ga ti predstavio.
Zato su tu savremeni SS uređaji i sistemi obezbeđenja da spreče takve incidente.
Ne vidim problem oko ulaska Barca na 9. kolosek stanice Zemun upravo iz razloga što je signalno sigurnosnim uređajima i omogućeno krajnje bezbedno odvijanje takve radnje.
Zato sam ranije u jednom od postova i napisao da sve implicira na ljudsku grešku. Čiju? To će istraga utvrditi.
 
Ali i da je ljudska greska, meni kao laiku najvise tako deluje, kako je moguce da u 21. veku sistem ne moze da vidi gresku i sam iskljuci struju ili sta vec, a ne da mora dispicer da gleda u ekrane?
 
ne vladam baš sa železničkim terminima i standardima, koliko shvatam i stariji vozovi imaju Autostop ako idu novom prugom?

Autostop važi pa važi gde god bio.
Sva vozna sredstva Srbija Voza imaju opremu "Altpro-a", znači Žosovke, stariji Flirtovi, novi Flirtovi, remontovani 710, kao i većina 711 (završava se taj projekat opremanja polako), u pitanju je model "RAS 8385" koji je baziran na sistemu Indusi 60 što je već napisao mvbg1.
Istraga traje, ali zaista mala je šansa da je taj sistem zakazao, do sada nije bilo problema, a ugrađen je na hiljade komada..
Starije sisteme je ugrađivao "SEL" to možete još videti na nekim starijim lokomotivama, mada svi pokušavaju da ga se otarase i pređu na ovo drugo..
Postoji još jedan tip na principu Indus-a , a to je "RAS 90" (indusi PZB 90), on je značajnije moderniji, ali skuplji te ga retko ko ugrađuje..
Mogu ti poslati fotku privatno RAS-a 90 sa testiranja, njegovog starijeg brata sam već kačio ovde kada se radio projekat na 666.

Barac uvek ide na 9. Kolosek iz koliko sam shvatio saobraćajnih razloga, tog dana je kasnio oko 2 ipo sata tako da prvenstveno ni nije bilo zamišljeno da ima konflikt sa Regio vozom.
Neka istraga pokaže, ali mislim da na polju bezbednosti možemo dosta naučiti iz ovog pređašnjeg događaja, ako ne ništa.
 
Hajde da uzmemo u obzir da je Prokop apsolutno prolazna stanica i da vozovi nikako ne terminiraju na njemu.
Opet ti vozovi negde moraju završavati svoje vožnje i opet započinjati iste.
Svakako bez dodatnog manevrisanja u stanicama na dvokolosečnim prugama će dolaziti do mogućnosti VD-a kakav je bio u Zemunu.
A da ne govorim da je to gotovo neminovan scenario na jednokolosečnim prugama onako kako si ga ti predstavio.
Zato su tu savremeni SS uređaji i sistemi obezbeđenja da spreče takve incidente.
Ne vidim problem oko ulaska Barca na 9. kolosek stanice Zemun upravo iz razloga što je signalno sigurnosnim uređajima i omogućeno krajnje bezbedno odvijanje takve radnje.
Zato sam ranije u jednom od postova i napisao da sve implicira na ljudsku grešku. Čiju? To će istraga utvrditi.
@Ne vidim problem oko ulaska Barca na 9. kolosek stanice Zemun upravo iz razloga što je signalno sigurnosnim uređajima i omogućeno krajnje bezbedno odvijanje takve radnje.
Baš tako.
Capture.JPG
 
Ali i da je ljudska greska, meni kao laiku najvise tako deluje, kako je moguce da u 21. veku sistem ne moze da vidi gresku i sam iskljuci struju ili sta vec, a ne da mora dispicer da gleda u ekrane?
Upravo iz razloga što CDU (Centar za daljinsko upravljanje u Topčideru) nije direktno spojen sa telekomandama širom Srbije. Tj. ne postoji način da TK dispečer svojevoljno isključuje napon na delu pruge koji on nadgleda.
U sistemu kakav je sad, TK dispečer kada uoči da se dešava nešto što može dovesti do VD-a direktnom telefonskom vezom obaveštava dispečera u CDU da je potrebno momentalno isključivanje napona na tom i tom odseku.
Kada dođe do nestanka napona u kontaktnoj mreži mašinovođe su u obavezi da zavedu brzo kočenje i zaustave voz.
E sad nisu ni sve pruge a ni stanice pod telekomandom pa bi onda moralo da se u svakoj stanici ugradi mogućnost isključenja napona u KM što moraš priznati da je ogromna investicija za nas a i nešto ne znam za primer u nekoj zemlji da postoji takva mogućnost.
 
Pogledajte prilog 173757

Sliku koju je okačio @Jelancha jasno pokazuje da je predvidjena putanja ulaza barca u stanicu Zemun potpuno suprotna principima kako je zamišjeno da se stanica pravilno koristi za svaki smer.

Tako da ovde postoje 2 lančane greške.
1-pogresno planirana putanja ulaza barca sečenjem skretničke lire i ulaženjem u stanicu nepravilnim smerom.
2-Flirt koji prelazi kroz crveno i nailazi na putanju barca.

Jer, da je barac usao u jedan od 4 prva koloseka (pozicija odakle je slikano), čak i da je flirt prešao kroz crveno (sto naravno nikako nije smeo) ne bi moglo da dodje do sudara.
Na prugama sa obostranim saobraćajem ne postoje nepravilni smerovi ili koloseci tako da je moguće ostvariti vožnju iz bilo kog smera na bilo koji kolosek ukoliko za to postoji kolosečna veza. U tom smislu, što se tiče barskog voza, ništa nije pogrešno. Redovno ulazi na 9. kolosek iz više razloga ali dva su osnovna:
- U TPS Zemun kolosečna sitacija trenutno je takva da barac tamo može da uđe samo sa 6. 7. 8. 9. ili 10. koloseka kako bi Nega kola, servis i radionica mogli da odrade svoje
- Mnogo je bezbednije da kompletan voz uđe na 9. kolosek pa da manevarka prebacuje DDm kola na 11. za istovar auta,ne ometajući saobraćaj ostalih vozova, nego da uđe na 4.kolosek. U tom slučaju vagoni se vuku skroz do ulaza u tunel pa nazad na 11. kolosek i na taj način ometaju saobraćaj vozova iz oba smera.
Mašinovođa novosadskog voza je napravio nekoliko grešaka i jednu dobru stvar na kraju priče. U stanicu Zemun je ušao na žuto mirno svetlo što znači ''oprezno očekuj stoj'' i već je tu bio obavešten da mu je izlazni signal na crveno. Saobraćao je par minuta pre vremena i u stanici je morao da sačeka vreme. O polasku voza odlučuje on jer u tom trenutku stanica nije granična nego je posednuta ovlašćenim staničnim radnikom. TK dispečer je tada dao redovan ulaz voza 432 na 9. kolosek da bi oslobodio desni kolosek za ostale vozove. Voz 432 ulazi u stanicu, međutim, mašinovođa novosadskog voza pokreće voz, prolazi izlazni signal na crveno, preseca skretnicu br 8 i kada je video šta je uradio zaustavlja voz , izlazi iz garniture i trči u susret dolazećem barcu dajući zaustavni signal. U tom trenutku isključuje se i napon. Brzina je 20km/h, voz staje i to je to.
Mediji su od toga, kao i obično, napravili kao da je bila kataklizma samo da bi prodali informaciju.
 
međutim, mašinovođa novosadskog voza pokreće voz, prolazi izlazni signal na crveno, preseca skretnicu br 8 i kada je video šta je uradio zaustavlja voz , izlazi iz garniture i trči u susret dolazećem barcu dajući zaustavni signal. U tom trenutku isključuje se i napon.

Jедно техничко питање - због чега није активиран аутостоп и аутоматски заведено брзо кочење, него је то урадио машиновођа кад је увидео своју грешку? СС системи служе баш да би спречили да људске грешке, које се неминовно догађају, проузрокују несрећу.
 
To da li je poslužio taster kod izlaznog signala Co8 pa zaveo kočenje ili ga je ukočila pružna baliza (mislim da je ona od 1000Hz) utvrdiće komisija.
Ono je bio deo njegove izjave. Inače baliza je potpuno ispravna a od nje do skretnice br 8 koja je presečena nije velika udaljenost tako da je moguće
da je istovremeno zaveo kočenje kada je baliza aktivirala auto-stop uređaj.
Zemun.jpg
 
Kaldrmina ne baš relevantna reportaža o RVR

 
Kaldrmina ne baš relevantna reportaža o RVR

Pa ne vidim ništa sporno u tekstu.
Za jednog novinara ovo je dosta dobro sročeno.
 
Postoji još jedan tip na principu Indus-a , a to je "RAS 90" (indusi PZB 90), on je značajnije moderniji, ali skuplji te ga retko ko ugrađuje..
Zar u PZB90 nisu ugradjeni dodatni modovi da se sprece bas ovakve situacije jer su nemci napravili udese? Koliko moze da bude skuplji?
 
Jel postoji možda neka naznaka za nabavku nove kompozicije, kao sto su fbih uzeli talgo kompozicije? Idealno bi bilo tako nesto za Beograd-Bar.
Ovo što su pisali za kupovinu brzih kompozicija iz Kine, to je za prugu Bg-Su, ako se ne varam. Ne zamerite ako se već pisalo o tome.
 
Jel postoji možda neka naznaka za nabavku nove kompozicije, kao sto su fbih uzeli talgo kompozicije? Idealno bi bilo tako nesto za Beograd-Bar.
Ovo što su pisali za kupovinu brzih kompozicija iz Kine, to je za prugu Bg-Su, ako se ne varam. Ne zamerite ako se već pisalo o tome.
Planirana je nabavka 8 novih lokomotiva za 200 km/h (između ostalog i za barsku prugu) kao i modernizacija psotojećih vagona
 
Jel postoji možda neka naznaka za nabavku nove kompozicije, kao sto su fbih uzeli talgo kompozicije? Idealno bi bilo tako nesto za Beograd-Bar.
Ovo što su pisali za kupovinu brzih kompozicija iz Kine, to je za prugu Bg-Su, ako se ne varam. Ne zamerite ako se već pisalo o tome.
Je li to uopšte zvanično da uzimamo kineske? Nema ništa novo u vezi njih, koliko znam samo su oformili neku komisiju i to je to.
 
Zar u PZB90 nisu ugradjeni dodatni modovi da se sprece bas ovakve situacije jer su nemci napravili udese? Koliko moze da bude skuplji?

Taj sistem je dosta napredovao, jer postoji već više decenija od početka razvoja (nije baš mlad).
Cena za pojedinačno šinsko vozilo je veća, možda ne toliko u odnosu na "klasične induse", ali je potrebna ozbiljna infrastruktura za šta treba pozamašna suma novca i to je glavna kočnica, naš odnos takve infrastrukture je mali.
Obično se takvi bezbednosni sistemi isporučuju za strane kupce.

Što se tiče novih EMV-a za Su-Ns, Vlada kupuje Kineske EMV, mislim da je tu priča završena.
Čak štaviše mislim da su već odabrali model & specifikacije, samo što nemam informacije o tome.
Ako se sećate prvi sam bio objavio info o ovim Kineskim EMV, ne verujem da će dozvoliti da im procuri opet..😂
 
Vrh