Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Po tome koliko se potencira priča o "herojima", rekao bih da će sve da padne na mašinovođu. Niko neće da primeti da je sreća što su ljudi reagovali i da je veoma lako mogao da bude drugačiji ishod. Takođe, niko neće da primeti da i oni sami kažu da je trebalo par sekundi. Da je prolazio Soko, za pet sekundi bi prošao više od sto metara (+ zaustavljanje).

Da se razumemo, svaka čast ljudima na dobro odrađenom poslu, ali to im je posao, kao i kontroli letenja.
 
:vops:
π-ar non stop priča da je regio išao Beograd Centar - Novi sad.

A mogao je neko za sve ove godine da ga odvede u Makiš da vidi staru telekomandu, koja izgleda mnogo impresivnije nego ova.
 
Mene kod ovog incidenta interesuje da li je ETCS zakazao ili je nešto drugo po sredi. Jel koliko sam razumeo, da je ETCS aktivan oba voza bi bila automatski zaustavljena?
 
Ништа, онда када стигну нови Флиртови, њих на модернизовану пругу ка НС, а старије без ЕТЦС на остале друге пруге. И да се што пре купе нове електо локомотиве, ово арчење 441 и 461 више нема смисла.
 
Koji sistem autostopa imaju stariji vozovi? On ne radi na brzoj prugi?
 
To me zanima, onda opet dolazimo u situaciju da voz nije sam zakočio već je odradio "ljudski faktor".
 
To me zanima, onda opet dolazimo u situaciju da voz nije sam zakočio već je odradio "ljudski faktor".
Voz iz Novog Sada koji je izašao na "crveno" je ili zaustavljen od strane mašinovođe kada je video Barski voz ispred sebe ili je autostop uređaj odreagovao onako kako je i zamišljen i konstruisan. A to je zavođenje brzog kočenja prilikom prolaska izlaznog signala koji pokazuje sz. STOJ.
Šta se zapravo dogodilo možemo samo da nagađamo.
Zato sam i napomenuo da moramo sačekati zaključak istrage komisije za vanredne događaje.
 
Juče je bila novinarka BGD hronike u tom super modernom najboljem centru gde se prate svi vozovi i sve se svelo na to (tako je i rekao onaj Stanisavljević) da je nesreća sprečena SAMO ZATO ŠTO JE DEŽURNI DISPIČER VIDEO DVA VOZA NA ISTOM KOLOSEKU pa je onda javio nekom drugom centru da isključe struju na tom potezu.

Novinarka ga je pitala da li moglo to i automatski, a ovaj je sa smeškom rekao da to još ne može, ali mi imamo iskusne dispičere koji odmah reaguju.

More, neka se svi one nose u tri lepe. Nadam se da će metro da vode neki drugi ljudi
 
^^ imaš video u mom postu gore

Postoji još jedna mogućnost. Otpravnik je da polazak iako je bio signal zatvoren, a majstor se zbunio i nastavio dalje.
Česta praksa na niškoj pruzi u nekom ranijem periodu, pogotovo u stanici Ćuprija. Onda majstor samo izvuče do signala.

Iako volim kompjutere, nekako imam više poverenja u releje i ostalo elektromehaniku iz sedamdesetih godina nego u ovo sad.
Ovakvih incidenata nije bilo nikad dok je oprema bila ispravna. Poslednjih godina rade se vožnje po nalogu...
 
Voz iz Novog Sada koji je izašao na "crveno" je ili zaustavljen od strane mašinovođe kada je video Barski voz ispred sebe ili je autostop uređaj odreagovao onako kako je i zamišljen i konstruisan. A to je zavođenje brzog kočenja prilikom prolaska izlaznog signala koji pokazuje sz. STOJ.
Šta se zapravo dogodilo možemo samo da nagađamo.
Zato sam i napomenuo da moramo sačekati zaključak istrage komisije za vanredne događaje.

Mene buni još jedna stvar.
Zasto Barac pri ulasku u stanicu Zemun prelazi na levi kolosek i seče sve koloseke suprotnog smera da bi ušao u stanicu na 9ti kolosek umesto da je ušao u stanicu pravilnim smerom na neki od prvih 4 koloseka?
On svalako treba da obavi manevru i da menja smer da bi autovagone isterao na 11ti kolosek tako da mi taj prelazak na suprotni pravac nije jasan sta se dobija time osim opasne situacije sečenja putanje vozova iz suprotnog smera.
 
Mene buni još jedna stvar.
Zasto Barac pri ulasku u stanicu Zemun prelazi na levi kolosek i seče sve koloseke suprotnog smera da bi ušao u stanicu na 9ti kolosek umesto da je ušao u stanicu pravilnim smerom na neki od prvih 4 koloseka?
On svalako treba da obavi manevru i da menja smer da bi autovagone isterao na 11ti kolosek tako da mi taj prelazak na suprotni pravac nije jasan sta se dobija time osim opasne situacije sečenja putanje vozova iz suprotnog smera.
🤷
Možda kolega i naš forumaš @Rile zna razlog.
 
@mvbg1
Očekivao sam neki opsirniji odgovor od tebe ili bar neku predpostavku...

Ali ajde da pojasnim sta sam hteo da kazem.
Situacija kako je predvidjeno da barac udje u stanicu Zemun nije logicna.

On je trebao da udje u stanicu pravilnim smerom na neki od prvih 4 koloseka. Tu bi izasli putnici i podhodnikom bi presli ispod svih koloseka i otisli bi do platforme na prijem/odpremu automobila na 11ti kolosek.

U medjuvremenu, barac bi nastavio pravilnim kolosekom i bio bi prebačen na jedan od 2 ulazna koloseka u TPS i tu bi usao u jedan od slobodnih koloseka prijemne grupe TPS stanice. Tu bi promenio smer i ulaskom u stanicu zemun bi bio prebacen na kolosecnu grupu gde prolaze vozovi koji voze u smeru Batajnica Beograd, dakle koloseci 6 do 9. Prosao bi stanicu bez zaustavljanja i stao bi posle skretnicke lire gde bi jos jednom promenio smer da bi bio prebacen na 11ti kolosek i istovari autovagone.

To je pravilan nacin manevrisanja jer tada se ne seku suprotni smerovi i kompozicija se nikada ne nalazi u suprotnom smeru.
Isto bitna stvar, tom putanjom koju sam opisao ne moze da dodje do toga da 2 voza nailaze jedan na drugi u susret.
 
Poslednja izmena:
20230920_124415.jpg

Gumenjarci
 
@spatiotecte
Можда је и машиновођа на Штадлеру тако помислио и решио да крене "низ друм". Кад колега скрену улево...
 
received_7027471757273627.jpeg.jpg


Sliku koju je okačio @Jelancha jasno pokazuje da je predvidjena putanja ulaza barca u stanicu Zemun potpuno suprotna principima kako je zamišjeno da se stanica pravilno koristi za svaki smer.

Tako da ovde postoje 2 lančane greške.
1-pogresno planirana putanja ulaza barca sečenjem skretničke lire i ulaženjem u stanicu nepravilnim smerom.
2-Flirt koji prelazi kroz crveno i nailazi na putanju barca.

Jer, da je barac usao u jedan od 4 prva koloseka (pozicija odakle je slikano), čak i da je flirt prešao kroz crveno (sto naravno nikako nije smeo) ne bi moglo da dodje do sudara.
 
Poslednja izmena:
Vrh