Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Da se mi bolje vratimo na stanični razmak i likovne signale, jer nam ovo baš i ne ide...

Šalu na stranu, strašan incident i dobro je da niko glavu nije izgubio, ali ovo je dno dna.
Vidim da i dalje nema izjava nadležnih, odnosno direktora Infrastrukture i Resornog ministra koji su izgleda zaboravili na odgovornost koju nosi njihova funkcija.

Ako je ovo istinit podatak za mašinovođu Regio voza iz Novog Sada, stvarno neverovatna doza (ne)koncetracije..
Ministarstvo je i izdalo saopštenje u sat vremena šta se desilo. Najavljena je i istraga.
Teško mogu da poverujem da je MV prošao signal "Stoj" na svoju ruku. Moguće da mu je neko to odobrio
 
Ograda je ok za pesake, vozaci bi i to razvalili, zato najbolje
ima i nova kolekcija, s bodljikavim dizajnom
Samo zamisli šta bi se desilo da auto ostane zarobljen između ovih barijera, bio bi osuđen na smrt! Rampe su napravljene da se lako polome baš iz razloga da bi mogao da spaseš živu glavu. Eto to je razlog zato što ovo nećeš nigde videti na pruzi.
 
Nismo u vrticu da zamisljamo... Barijere se dignu par minuta pre prolaska voza, ako je neko izmedju voz dobije signal da stane a i ima vise nego dovoljno vremena da napusti vozilo. A osudjenih na smrt sa/bez rampi koje su napravljene da se lome ce biti sve vise, s povecanjem zeleznickog saobracaja. Treba ili spreciti idiote da prelaze ili dici ruke a na vozove staviti one grtalice i teraj
 
Nismo u vrticu da zamisljamo... Barijere se dignu par minuta pre prolaska voza, ako je neko izmedju voz dobije signal da stane a i ima vise nego dovoljno vremena da napusti vozilo. A osudjenih na smrt sa/bez rampi koje su napravljene da se lome ce biti sve vise, s povecanjem zeleznickog saobracaja. Treba ili spreciti idiote da prelaze ili dici ruke a na vozove staviti one grtalice i teraj
Ima nešto što se zove Hazard Log, to je lista od par hiljada mogućih i nemogućih scenarija koje se prave i pišu po sistemu "da zamislimo". To je jedan od glavnih dokumenata kada se radi sigurnosna analiza nekog signalnog uređaja, u ovom slučaju u-đaja PP. Kao što rekoh, da je ovo primenjivo imali bismo to svuda po svetu, nemoguće da je samo nama ovo palo na pamet.
 
Retko gde na svetu zivi ovoliki procenat idiota, eventualno u gorepomenutoj Indiji, Pakistanu, mada cini mi se da sam cuo ili video da i u Britaniji negde stavljaju klizne kapije umesto rampi
 
Poslednja izmena:
Retko gde na svetu zivi ovoliki procenat idiota, eventualno u gorepomenutoj Indiji, Pakistanu, mada cini mi se da sam cuo ili video da i u Britaniji negde stavljaju klizne kapije umesto rampi
Ova klizna kapija je savršeno bezbedna, gotovo je nemoguće da auto ostane zaglavljen. Drugo ovo nije automatski prelaz već ove kapije zatvara železnički radnik (signalman) iz ove visoke kućice desno (signalbox), čak se i vidi da s prozora budno nadgleda šta se dešava.
 
To uopste nije bitno, namerno masis poentu iz sujete i inata. Evo obicna kapija, zeleznicki radnik i id***
Da li ce biti automatski, poluautomatski, vezano na semafor, signal, kameru, senzore, da li ce se otvoriti da izadje ili zaustaviti voz, kad ce se zatvarati, par sekundi pre prolaska ili par minuta ranije, hoce biti klizno ili uranjajuce, do sina ili na 5-6m daljine da svako moze da se skloni je potpuno trivijalno. Jedino za pesake nema leka, oni mogu i pored stubica i preko kapije (jedino da bude bar 2m visoka i da se pusti struja u kapiju 😈)
 
Poslednja izmena:
Screenshot_2023-09-19-17-59-38-48_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6~2.jpg
Screenshot_2023-09-19-18-00-06-12_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6~2.jpg
Screenshot_2023-09-19-17-59-51-41_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6~2.jpg

Pretpostavka je da će 18 novih garnitura saobraćati na deonici Beograd-Novi Sad-Subotica, pa čak možda i do Segedina, a ostalih 21 na ostalim prugama.
Biće dovoljno garnitura i za nišku i za vranjsku prugu, možda i za požarevačku, a pogotovo za Kraljevo-Požega.
 
Pogledajte prilog 173712Pogledajte prilog 173713Pogledajte prilog 173714
Pretpostavka je da će 18 novih garnitura saobraćati na deonici Beograd-Novi Sad-Subotica, pa čak možda i do Segedina, a ostalih 21 na ostalim prugama.
Biće dovoljno garnitura i za nišku i za vranjsku prugu, možda i za požarevačku, a pogotovo za Kraljevo-Požega.
Biće dovoljno FLIRTova svakako. Novih 18 će se koristiti za Regio Ekspres i Inter Regio vozove (verujem da će u jednom trenutku koristiti i kao Regio jer su nam oni najpotrebniji)
Sve u svemu, ono što pouzdano možemo da znamo jeste da će deo zameniti postojeće FLIRTove a deo će povećati broj polazaka.
Po narednom RV možemo nagađati da će novi FLIRT saobraćati na:
Pančevo-Stara Pazova-(Novi Sad)-Pabčevo: 1 garnitura
Novi Sad-Sremska Mitrovica-(Šid)-Novi Sad: 1 garnitura
Niš-Leskovac-Niš: 1 garnitura
Novi Sad-Bijelo Polje-Novi Sad: 2 garniture (upitno da li će saobraćati FLIRT uopšte i da li će linija biti do Bara ili BP)
Zemun-Užice: 1 garnitura (ujutro IC u 6 i povratak kao RE kasnije popodne) i 1 garnitura (710, 711)
Beograd Centar-Novi Sad: 1 garnitura (potencijalno da zameni REx vozove, rečeno je da će svi REx vozovi biti novi FLIRT)
 
Ne kapiram, je l' moguće da su se dva voza zamalo sudarila i da je to izbegnuto samo zato što je dispečer reagovao???

I sve to na novoj pruzi koja ima najmodernije sisteme gde ljudi služe da reaguju samo kad sve ostalo ne uspe?

Izgleda da skoro niko ovo ne kapira, pa nije voz autobus, a mašinovođa vozač i da je sve u njegovim rukama...
 
Nikada mi neće biti jasan odabir sedišta u Flirtovima, to je mučenje ako budu identična sedišta kao u starim. Za kaznu treba ih sve poslati svaki vikend za Prijepolje i nazad.
 
Evo i fotke..
Mv je prošao izlazni, e sada ne znamo da li je izlazni bio u kvaru, ako nije i ako je mv razrešio AS onda je greška jasna.
Takođe, nije mi jasno kako je dispečer bacio Barca na isti kolosek, odnosno zašto nije vodio računa o putevima kretanja oba voza.

received_7027471757273627.jpeg


Gledam danas u Zaječaru.
Spuštena rampa 15 minuta i odjednom je dižu, a iza ugla dolazi Maršalka u tandemu sa 710 i ništa bokter odmah skače daje signalne znakove da ovi stanu, jer narod nagrnuo na prelaz već isfustriran, jer je čekao nizašta, a ovaj pa ne može da je spusti odmah.
Na sreću pa je mala brzina i sve se dobro svršilo, ali neodgovorno do zla boga.
Maršalka jadna polu defektna jedva se dogegala i iz tog drugog pokušaja do rampe i tako.

I ja lično ne krivim radnike izvršne službe toliko, ljudi već ko zna koliko xy godina rade preko štapa i kanapa, već sistem.
Jednostavno uvek je nešto pokvareno, ne valja ili nikad nije proradilo i iz toga se rađa kontinuitet i napamet razmišljanje u određenim situacijama kao što je bila ova danas.
Mora nešto podhitno da se menja.
 
Evo i fotke..
Mv je prošao izlazni, e sada ne znamo da li je izlazni bio u kvaru, ako nije i ako je mv razrešio AS onda je greška jasna.
Takođe, nije mi jasno kako je dispečer bacio Barca na isti kolosek, odnosno zašto nije vodio računa o putevima kretanja oba voza.

Pogledajte prilog 173717

Gledam danas u Zaječaru.
Spuštena rampa 15 minuta i odjednom je dižu, a iza ugla dolazi Maršalka u tandemu sa 710 i ništa bokter odmah skače daje signalne znakove da ovi stanu, jer narod nagrnuo na prelaz već isfustriran, jer je čekao nizašta, a ovaj pa ne može da je spusti odmah.
Na sreću pa je mala brzina i sve se dobro svršilo, ali neodgovorno do zla boga.
Maršalka jadna polu defektna jedva se dogegala i iz tog drugog pokušaja do rampe i tako.

I ja lično ne krivim radnike izvršne službe toliko, ljudi već ko zna koliko xy godina rade preko štapa i kanapa, već sistem.
Jednostavno uvek je nešto pokvareno, ne valja ili nikad nije proradilo i iz toga se rađa kontinuitet i napamet razmišljanje u određenim situacijama kao što je bila ova danas.
Mora nešto podhitno da se menja.
Jel mi se čini ili je na ovoj fotki otvoren izlazni signal koloseka sa kog je slikano?
 
Flirt je izašao sa 8. a "barac" ulazio na 9.

Daa skontao sam sada, samo mi nije jasan taj signal za Regio voz da li je važio ili ne, mnogo mi je čudno da je mv sa višegodišnjim iskustvom mrtav ladan prošao preko crvenog signala, ne želim da se pomirim da je to istinit scenario, ali izgleda da jeste.

Rutina je reč koja je nažalost "ubila" mnogo ljudi na ovoj kugli, a izgleda da je opet učinila bez žrtava danas.
Za mnoge mv crveno je postalo zeleno na prugama Srbije, jer signali više retko rade van pruge Beograd-Novi Sad i plašim se da je ovaj današnji scenario rezultat toga.
Zemun ima otpravnika vozova da nije možda on dao neki usmeni nalog, to bi isto komisija trebalo ispitati.

Umalo tragedija, ali sve se dobro završilo i to je možda najbitnije.
 
Flirt je izašao sa 8. a "barac" ulazio na 9.
Ili je FLIRT prošao na crveno ili je ovo težak debakl "savremene" tehnologije.
Lično mislim da nije prošao ili je prošao toliko sporo da AS nije odreagovao.

Jednostavno, sistem nikako ne sme da otvori voz na voz. Nemoguće, ako sve radi kako treba i kako je radilo dobrih 40 godina na TK prugama, dok nije čitav sistem unapređen.
 
Ili je FLIRT prošao na crveno ili je ovo težak debakl "savremene" tehnologije.
Lično mislim da nije prošao ili je prošao toliko sporo da AS nije odreagovao.

Jednostavno, sistem nikako ne sme da otvori voz na voz. Nemoguće, ako sve radi kako treba i kako je radilo dobrih 40 godina na TK prugama, dok nije čitav sistem unapređen.
Sve vodi ka tome da je ljudski faktor u pitanju. Ali kao što uvek volim da kažem, da mi ipak sačekamo rezultate istrage pa da onda komentarišemo.
 

ОВО СУ ХЕРОЈИ КОЈИ СУ СПРЕЧИЛИ СУДАР ВОЗОВА "Новости" са диспечерима: Реаговали смо брзо

С.Видачковић, 19. 09. 2023. у 18:02

Најзаслужнији за срећан исход јутрошњег инцидента су Даворка Чанчаревић и Марко Родић, диспечери у новом телекомандном центру "Инфраструктуре железнице" у станици Београд "Центар".​

zeleznice-srbije08-19092023_f.jpg
 
Vrh