Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Eurodual lokomotive se koriste i na industrijskim prugama ili kolosecima koji su van el mreže, tako su Stadler-ove lokomotive stekle popularnost.
Više ti nije potrebna manevarka da izvlači voz na glavnu prugu, već dođe direktno lokomotiva koja u dolasku u glavnu stanicu menja pogon sa dizela na elektro i u teoriji pokriva celu Evropu ako je višesistemska.
Kao što je Stadler pročitao tržište oko Flirta i potrebe takvog putničkog voza, tako je pročitao tržište i za ovakvu vrste lokomotive, šah mat.

Primer:

 
ја до сада нисам видео ДМВ са мотором горе. углавном се ставља доле, или као Штадлер у посебан средњи модул

 
Da, samo te pruge na kojima nije isplativa elektrifikacija na kojima bi se ovakvi vozovi isplatili smo mi već odavno zatvorili. Ostale su pruge koje čekaju elektrifikaciju i za koje je najavljeno da se elektrifikuju. Verujem da možemo da stignemo do 100% elektrifikacije u narednih 30 godina, sa sadašnjim prugama. A bilo bi dobro da krenemo da reaktiviramo mnoge pruge po vojvodini
 
Ne kod nas, ali ima po svetu operatera koji kupuje te lokomotive koje imaju ograničenu mogućnost kretanja bez KM, a u cilju pristupa industrijskim kolosecima.
Ima varianti sa dizelom od 400kW-1.000kW, ima sa baterijama, sa onim smešnim kondenzatorima, ima mešano...
Sve jasno, znam. 👍
Pogrešno sam pročitao tvoj post i onda po difoltu postavio pitanje. Izvini 😞😞😞
 
Voz Niš-Zaječar je naleteo na vozilo hitne pomoći između Svrljiga i Matejevca, ima povređenih.

Kola hitne su kaput.
800x600_voz-sanitet-hitna-pomoc-svrljig.jpg
 
Poslednja izmena:
Neki dan je predstavljen plan za železničku prugu do Tesle pa sam pokušao da napravim predviđanje kako bi to moglo da izgleda za par godina
Bacite pogled na analizu, sve sugestije su više nego dobrodošle 🛩️🚄
 
Колико је прегледан тај прелаз?

Iz pravca Prekonoge odlično pregledan, iz pravca Svrljiga slabije, ali uz poštovanje propisa voz se lako uočava, uostalom brzina je tu 65 km/h.
Prema očevicima, vozač hitne je usporio, vrlo verovatno da je i uočio voz, ali je jednostavno izleteo na prugu iz samo njegovih poznatih razloga, nije bilo pacijenta u kombiju da ga je bilo verovatno ne bi preživeo.
DZ Svrljiga nakon ovog incidenta ima samo još 1 preostalo vozilo, i ovo je bila neka donacija UNDP-a uz pomoć Amerike toliko o nama.
Mašinovođa je heroj, i pored činjenice da je imao tako teški događaj dovukao je voz do Zaječara koji je kasnio na kraju oko 3h.
Sreća pa je bio i 710 koji je kao tenk u ovim sudarima, Rus je mnogo osetljiviji, a samo bi nam sad falilo na nekoliko dana od puštanja pravca ka Prahovu da se izgubi garnitura, a tanka je situacija.

Problem putnih prelaza je nerešeiv na pruzi Zaječar-Niš, samo između Svrljiga i Matejevca ih ima 20, a između Niša i Zaječara preko 100.
Kada bi smo postavili rampe na svakom to bi izašlo kao kompletan remont Niš-Prahovo, nerealna cifra, pogotovo za lokalne samouprave kao što je Svrljig.
Moglo bi da se proba da se na pojedinačnim i bitnijim putnim pravcima postave treptači i branici, ali svuda svakako ne.
Eto igrom slučaja upoznat sam kada je rađen skora projekat Knjaževac-Zaječar za remont da je bio plan da se ide preko 80, ali se odustalo zbog putnih prelaza, mnogo njihvskih puteva preseca prugu.
 
Već kada smo kod pruge za Dimitrovgrad, juče su viđene mašine Trace-a u Niškoj Banji, radovi su danas trebali da krenu prema telegramu, ne znam da li su stvarno i počeli, malo sve ovo ide po tišini..
Nadam se da je ovo kraj te TV Novele koja traje već 2 decenije, samo me plaši izvođač radova koji se pokazao jako sporim za Međurovo-Brestovac. :(
 
Pa Vršac ćemo valjda elektrificirati u nekom budućem periodu.
A ovo za hibridne flirtove, svet je lep kada sanjamo, treba gurati elektrifikaciju što više to je najrealnija opcija.

A i koliko primećujem gotovo svi pravci su na listi za elektrifikaciju za 10-20-30 godina (Kraljevo-Stalać, Pančevo-Vršac, Pančevo-Zrenjanin-Subotica, Vrbas-Sombor, Dimitrovgrad-Niš).
Samo ćemo mi ostati bez elektrfikacije u Istočnoj Srbiji, a kod nas je u stvari najpotrebnija zbog uspona i težine pruge, imamo više robe od Pančevo-Vršac, ali eto nismo ni na listi planova, da se molimo da Bugari imaju planove za nas preko Mokranja jedino.
Исти ти правци су били на листи за електрификацију и уназад 10-20-30 година па ништа.
 
Исти ти правци су били на листи за електрификацију и уназад 10-20-30 година па ништа.
I sad zamisli obustavljamo kupovinu nekog voza na 20 godina i uskraćujemo pojedine pravce i regione za kvalitetniji i bolje organizovaniji železnički saobraćaj, samo zato što će se možda neka od tih pruga elektrificirati.
Ne sviđa mi se ta matematika uopšte!
Čak šta više, ti dual mod vozovi se mogu koristiti i na onim pravcima i u onim situacijama kada dođe do nepredviđenih prekida u snabdevanju el.energijom u KM na određenim deonicama.
Win-win situacija za SV u svakom slučaju. I zbog unifikacije voznog parka samo dual mod Stadler. ☝️☝️☝️
 
Јел има још нека фабрика да може да направи воз за Србију или је то само Штадлер који чак ни на сајт неће да стави на нам је продао.
 
Нисам против куповине возова него кажем да не постоји доследна и реална политика ремонта и реконструкције пруга. Све и свашта се најављује, већ 60 година (ако гледамо и уназад и унапред), а ништа конкретно и опипљиво се не дешава.
Ремонте које Инфраструктура изводи, попут ремонта по Банату и Источној Србији се не могу убројати у озбиљну реконструкцију.
 
Јел има још нека фабрика да може да направи воз за Србију или је то само Штадлер који чак ни на сајт неће да стави на нам је продао.

Ima naravno, ali pošto nismo bogata zemlja a imamo i ograničene resurse onda je bolje držati se jednog tipa vozila. Već imaš servisere koji imaju stručno znanje kako se održavaju flirtovi i to je već ogroman resurs.

Poslom sam prošle nedelje bio u pogonu Dojče Bana za održavanje u Nirnbergu, oni tamo za svake tipove vozila imaju svoju ekipu a ekipe se ne mešaju iz sigurnosnih razloga. Ekipa koja servisira ICE 3 garniture ne sme da servisira ICE 2 garniture pošto ima značajnih razlika u tehnici. Ista je priča i za S-Bahn garniture. A oni kubure sa radnicima i imaju ogroman problem da nađu i osposobe nove radnike pošto za određenu garnituru mora da se prođe obuka koja zna da potraje godinu dve. A reč je o relativno razvijenoj železničkoj državi.
 
Србија воз као предузеће које је сада одвојено од предузећа Инфраструктура ЖС треба да набавља возна средства која њима одговарају у складу са тренутним стањем инфраструктуре невезано за њихове планове. Тако да подржавам набавку Дуал ФЛИРТа.
 
I sad zamisli obustavljamo kupovinu nekog voza na 20 godina i uskraćujemo pojedine pravce i regione za kvalitetniji i bolje organizovaniji železnički saobraćaj, samo zato što će se možda neka od tih pruga elektrificirati.

I zamisli niti se radi elektrifikacija niti se kupuju dual mode vozovi.

A s obzirom na činjenicu da ne znamo da održavamo ni obične Dizel Motorne vozove mogu da zamislim kako bi tek ove održavali
I ako bi se kupili ovi vozovi onda bi krenuli alibi za elektrifikaciju kako ne može, jer smo pazarili dual mode i sada ne treba više razmišljati u tom smeru.
I tako bi Kragujevac i ostali bitni centri ostali bez elektrifikacije za mnogo leta.
A kada se ovih vozova budu dokopali Lapovci teško nama, ništa se neće promeniti samo klasično Srpsko bežanje od problema sa polu rešenjima.

A AKO SV STVARNO ŽELI DA POMOGNE REGIONIMA NEKA SE POTRUDI DA I OVIH ŠUGAVIH 3 POLASKA DNEVNO U PRAVCIMA ISPOD BEOGRADA ODRŽAVA REDOVNO!
Prvo to, pa sve onda posle.

Нисам против куповине возова него кажем да не постоји доследна и реална политика ремонта и реконструкције пруга. Све и свашта се најављује, већ 60 година (ако гледамо и уназад и унапред), а ништа конкретно и опипљиво се не дешава.
Ремонте које Инфраструктура изводи, попут ремонта по Банату и Источној Србији се не могу убројати у озбиљну реконструкцију.

Upravo tako, zato što država gledan na železnicu kao propagando sredstvo, a ne potrebu građana.

Ne znam kako je kod vas u Vojvodini, ali što se tiče rekonstrukcija u Istočnoj Srbiji dobro izgleda.
Pričam za relaciju Niš-Knjaževac, posao je odlično urađen sa par nedostataka u vidu skretnica i signalizacije, ali sve ostalo vrlo kvalitetno.
Ja lično nisam zadovoljan što se ne diže projektovana brzina, ali šta je tu je..
 
Dotrčah i ja čim sam video sliku na instagramu da je okačim, ali bilo bržih prstiju od mojih.

Vidim pišete svašta pa da podelim svoje iskustvo. Vozio sam se kao student večernjim šinobus metkom od Sombora do Vrbasa, pa kasnije vozom Subotica-Novi Sad koji je stizao pola sata kasnije, pa obično bude da kasni pola sata-45 min u polasku, pa na kraju dođem u NS skoro kao da sam išao peške i sad kad gledam to vreme beše puno nekih trenutaka i veselih i tužnih da ne kažemo smrzljivih. Posle dođoše Rusi pa je to malo i počelo ličiti na nešto. Sada, koristim Stadler malo malo jer sam u Lazarevcu pa često zapalim sa ženom nedeljom do Bg. Od Lazarevca do Prokopa 50 min, prava milina, ne mogu tako ni autom stići. Klimatizovano, čisto, uredno. U sad ovu nedelju vraćali se "večernjim" u 19:40, kad ono nema ulaska, posle nekog vremena izlaze tetkice kao posle izgubljene bitke i kažu nema mu spasa. Na kraju šta bi, neko zapušio WC i mašinovođa ne sme da koristi voz. Pravo se iznenadismo 😁 Posle 20ak min stiže novi isti takav Stadler i krenu u 20:10, neposredno pre starog kontigenta koji ide za Bar.

Ima li informacija gde će da se koriste novi vozovi? Ima li šanse da se učestale polasci Bg-Lazarevac-Valjevo-Uzice?
 
Vrh