Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Rdovi na rekonstrukciji Orlovat - Lukićevo

Ako ovo završe do proleća, ima li ikakve šanse da puste makar neki simboličan polazak od Pančeva prema severu tokom iduće godine? Bruka i sramota je koliko je Zrenjanin relativno blizu Beograda, koliko je pruga sada u solidnom stanju, i koliko je očajna povezanost tog grada železnicom.
 
Ako ovo završe do proleća, ima li ikakve šanse da puste makar neki simboličan polazak od Pančeva prema severu tokom iduće godine?

Tesko da ce biti slobodnih DMV (dizel motornih vozova). Mozda od novog reda voznje u decembru 24/25. Tada bi trebalo da bude dovoljno EMV da oslobode DMV, naravno i uz uslov da se postojeci DMV servisiraju uz malu imobilizaciju.

Trebalo bi da brzine budu solidne, poslednji slicni remonti su radjeni za brzine putnickih vozova od 80 km/h i teretnih od 60 km/h. To su solidne brzine.

Putnika bi trebalo da ima i to ne samo izmedju gradova Bg - Pa - Zr, vec jos vise na delu voznje jer povezuje brojna velika sela, sa po nekoliko hiljada stanovnika sa regionalnim centrima Zrenjaninom, Pancevom i Beogradom uz svakodnevne dnevne migracije. Pri tome je autobuska konkurencija slaba jer autobusi iz BG za Zr ne prolaze kroz ta mesta.

Ali ako misle da pustaju voz ne treba to da bude simbolicno, vec stvarno i adekvatno. Minimalno po 6 - 8 rotacija kako bi se vezali putnici sa dnevnim migracijama.
 
Pri tome je autobuska konkurencija slaba jer autobusi iz BG za Zr ne prolaze kroz ta mesta.
Severno od Kovačice nema autobusa uopšte, ali od Pančeva do nje vozi naprednjačka "javno-privatna" firma Pantransport, koja mafijaškim metodama guši bilo kakvu konkurenciju, bilo da je železnička ili drumska; od RV 2018/2019. ne postoji nijedan putnički voz na relaciji Pančevo Glavna-Kovačica-Zrenjanin, a koliko čujem od poznanika iz tog kraja, čak su pre par godina i pretili nekim kombi-prevoznicima koji su vozili od Kovačice do stare Dunav Stanice, nakon čega su oni morali da ukinu linije za BG. Pantransport inače nema direktnu liniju od Opštine Kovačica do Beograda, nego prisiljavaju narod da im plaća dodatnih 300 dinara harača kada u Pančevu preseda iz jednog u drugi autobus tih lopuža.

6-8 Polazaka dnevno ne znam da li je na zrenjaninskoj pruzi bilo čak i na vrhuncu železnice, ali sa najavljenim brzinama bi bili pristojno popunjeni; Zrenjanin je sedmi grad po veličini u ovoj zemlji, a autobusi koje trenutno jedino ima do prestonice su čak i pre ove jezive inflacije bili među najskupljim po pređenom kilometru.
 
Zlatno vredan ulov "Ljudmile" 662-003, radi za firmu "GNL".
DSC_1646.jpg

DSC_1648.jpg


Derpa da te uhvati od ove stanice, Crveni Krst je zakon!
DSC_1649.jpg


RE 2744 Zaječar-Niš sa 710-010, popeo ga baja bez problema na +31 stepeni do Jasenovika (najviša tačka na pruzi), iskusno napravio pauzu u tom stajalištu 5 minuta da bi ohladio motore i savladao perfektno Gramadu odmah posle, savršeno je iskoristio spust od Gramade do Svrljiga gde je oborio tempreturu motora na 65 stepeni i posle je već bilo lako.
I to sve bez usranog grejanja, očigledno da zavisi i od osobe koja upravlja vozom i njenog umeća u vožnji, čoveku skidam kapu tako se to radi!
DSC_1641.jpg
 
Јелача, да ли си можда ишао до депоа на Црвеном крсту?
 
Ovo Чудо има два мотора? А што не ставе још и хладњак за уље који би лети био у функцији?
 
Јелача, да ли си можда ишао до депоа на Црвеном крсту?
Nisam, ipak se treba najaviti za neki veći obilazak, kada bih kačio na forumu onda bih želeo da obuhvatim ceo kompleks sa detaljnim opisima, a za to bi mi trebao neki vodič, znači više kockica da se složi.
Nadam se što skorije sa nečim u tom smeru, u Nišu sam često nekim poslom tako da sam i vremenski ograničen.

@Jelancha
Jel to samo švedjanke prave problem sa pregrejavanjem ili bi bilo isto sa nekim savremenim DMU?

Pa imaju i Ruskinje uopšteno, ali hajde pisaću samo iz ugla ove pruge.
Šveđanke imaju snagu tek sitno dovoljnu za prugu sa ovolikim usponima, znači pri normalnim uslovima rade kao i svaki DMV, no pri temperaturama od preko 30 stepeni motori se pregrejavaju i to trenutno stvara probleme, jednostavno preveliki gutljaj za njih.
Ruskinja iako glomaznija ima više snage, koja ipak znači na toj teškoj deonici, hendikep sa primitivno izvedenim rashladnim sistemom je sprečava da to isporuči na pravilan način pa i one muku muče često.

Puštanje grejanja bi trebalo da je zabranjeno, no popušta se ako je situacija urgentna, problem je zloupotreba od strane mašinovođa
Upravo sam danas na putu ka Nišu prisustvovao jednoj takvoj radnji, mašinovođa je u Knjaževcu pustio grejanje na maksimumu iako su motori bili u redu, a zašto je to uradio?
Pa automatski da ne bi razmišljao nadalje dok vozi oko pregrejavanja iako je sve vreme sa motorima bilo OK, na kraju je u Svrljigu ugasio grejanje shvativši da to ne vodi nikuda (a pritom je i klima zezala), ali on i njegove druge kolege to rade svakodnevno.
Oni to zovu prevencijom, ja to zovem zloupotrebom.
Upravo sam zato naveo primer povratka gde je mašinovođa postupio baš kako treba, nije palio grejanje bez preke potrebe, ali pažljivo je prešao relaciju i tako stigao na vreme, a pritom nije spržio svoje putnike, e to je razlika izmedu lenjog/lošeg i dobrog mv-a.

Drugo i to grejanje ne bi bilo toliki bauk da radi klima koja se očigledno u Zaječaru slabo održavala pa je sada došlo na naplatu.
Nažalost, da bi se to spakovalo pod tepih, kdk poput onog u jutarnjem vozu je kukao kako su to zli Hrvati podmetnuli loše vozove i kako su ih samo prefarbali, što naravno nije istina, jer sam itekako dobro upućen u situaciju, ali prosečan putnik bi poverovao u to.
Nisu Hrvati krivi što neko ne održava klimu kako treba ili što neke mašinovođe hvataju "prečice" u radu sa puštanjem grejanja gde treba i gde ne treba.

I za kraj, ako uklonimo Barsku, Matejevac-Gramada & Bor-Majdanpek bi bile najteže deonice u Srbiji, na to je neko trebao da pazi i da poveća održavanje i obrati pri nabavci voznih sredstava, jer se radi o velikom ekstremu.
Za neku buduću nabavku, trebao bi DMV sa ne više od 100 mesta, ali sa najjacim mogućim paketom opreme motora, dobrim prenosom i verovatno modifikovanim rashladnim sistemom za razliku od fabričkog koje bi potencijalne firme ponudile.
Ovo Чудо има два мотора?

Da, tako je.
 
Oni imaju FIAT odnosno slabije i VOLVO jace motore,e sad sta je nama zapalo ko ce ga znati.
 
Није баш јасна логика климе и грејања.
Прво, ако већ грејањем хладе моторе, значи да се у сервисном центру може додати још један контур са расхладном течношћу који би машиновођа укључио притиском на дугме. Зашто тај контур треба да буде грејање и да људи на 35 степени напољу требају још да се греју и седе на 45? Па то је опасно, посебно за старије људе. Шта машиновође немају родитеље?
Друго, клима тј њен компресор ради од мотора, тј за њен рад је потребна снага која се одузима од мотора, тј мотор се додатно оптерећује. Зар није логићно у моментима успона и великог оптерећења просто искључити климу?

А што се 711 тиче, на сајту произвођача мотора а и произвођача воза пише да постоје три пакета снаге, као и бар два начина уградње. Први је као наш, доле, испод каросерије, а може и горе, на врху.

Због чега наши папани нису изабрали најјачи мотор (изабран је средњи) и зашто, кад већ знамо да су нам пруге у зарасле у ливаду са високим коровом нису изабрали погонску групу на врху, да се хладњак на забија прљавштином корењем и семењем
 
Čudi me da 710 posle neke revizije nije dobio dodatne hladnjake ako se već zna za njihov problem. Paljenje grejanja leti je sirotinjski sistem koji su nekad koristili vozači slabijih auta dok se penju recimo uz debelo brdo.... voz je malo kompleksnija tehnika od Juga 45 pa bi se očekivalo i na kompleksnijem rešenju problema. Ali....
 
А што се 711 тиче, на сајту произвођача мотора а и произвођача воза пише да постоје три пакета снаге, као и бар два начина уградње. Први је као наш, доле, испод каросерије, а може и горе, на врху.

ја до сада нисам видео ДМВ са мотором горе. углавном се ставља доле, или као Штадлер у посебан средњи модул
 
Друго, клима тј њен компресор ради од мотора, тј за њен рад је потребна снага која се одузима од мотора, тј мотор се додатно оптерећује. Зар није логићно у моментима успона и великог оптерећења просто искључити климу?

Problem je posle, klima se ne uključuje, jer ne radi ili nešto zeza..
A na kraju je ispalo da se ona još od Bjelovara nije održavala i sada je taj problem došao na naplatu.
Razbiti vruć vazduh nakon grejanja je jako teško bez klime (pritom potrebno je vreme da se grejanje skroz ugasi), jedimo promajom sa prozorom.

Због чега наши папани нису изабрали најјачи мотор (изабран је средњи) и зашто, кад већ знамо да су нам пруге у зарасле у ливаду са високим коровом нису изабрали погонску групу на врху, да се хладњак на забија прљавштином корењем и семењем

To je moglo da se ispravi za drugu turu, ali pošto su se o njoj očigledno pitali političari ispalo je tako kako je sad.

Čudi me da 710 posle neke revizije nije dobio dodatne hladnjake ako se već zna za njihov problem.

To koooošta, a Srbija Voz je želeo remont i delimičnu modifikaciju sa što nižom cenom.😃
Ali, tu je najdeblji kraj izvukao Bjelovar ni kriv ni dužan..
Ljudi su se ozbiljno posvetili tom projektu, uložili dosta novca u sve nove komplet delove da bi ih ovi iz SV-a zezali sa uplatama i tako ih vodili u dužničko ropstvo (umalo ih ugasili).
Na kraju, za drugu turu su tražili veću cenu i olakšice, jer su izračunali da će otići u minus, ali SV to nije prihvatio.
Posao dobija Želvoz (čak štaviše sa izmenjenom cenom i uslovima) dok se u isto vreme Bjelovar muči da sklopi 008, jer para uopšte nije kapljala na računu, ima tu dosta prljavog veša.

Oni imaju FIAT odnosno slabije i VOLVO jace motore,e sad sta je nama zapalo ko ce ga znati.

710-008 ima Volvo motore, oni i jesu jači.
Ali, eto nekim mv ni činjenica da imaju jači motor ne daje sigurnost pa pale grejanje, umesto da se prati aparatura na displejima sa temperaturom motora i ostalim informacijama, to je i glavni problem.
 
ја до сада нисам видео ДМВ са мотором горе. углавном се ставља доле, или као Штадлер у посебан средњи модул

Да ли постоје комерцијалне варијанте не могу да кажем. Mtu power pack (Немачка фабрика која послује у оквиру РолсРојс групе) који је у 711 има ту могућност и нуде како они у својим брошурама тако и Митишћинска фабрика вагона која је правила овај ДМВ.
 
Ona je već krštena sa "Kineskinja" tako da je to usvojeno.
Što se tiče kvaliteta u eksploataciji?
Dovoljno je reći da su blizu 1M pređenih kilometara i da su radile svo ovo vreme bez defekta. Bukvalno bez defekta!!!
Što se tiče njenog testiranja na Barskoj pruzi...
Ja prvi put čujem za tako nešto. Ona nije izlazila van pruga koje koristi železnički prevoz TENT.
Мало касним са актуелношћу ове теме око надимака па ћу напишем оно што ја знам:
441 - швеђанка, плус знам да 441-704 носи надимак Краљица (@mvbg1 би могао можда да каже зашто носи тај надимак?)
461 - румунка
711 - Први назив за њега који сам чуо је Франкенштајн...ал углавном чујем Рускиња или Рус
710 - многи га називају шинобус, бркајући га са правим шинобусом који зову Сребрни метак :)
За Кенџе и Маршалке знају сви то не морам да понављам
412 - пошто живим у Русији већ 5 година, некако сам почео да га називам електричка..исти је као приградаски возови у Москви.
Доста пута људи Флирт називају Соко, не праве разлику са Кисс серијом
 
412 - пошто живим у Русији већ 5 година, некако сам почео да га називам електричка..исти је као приградаски возови у Москви
А народни назив - Горбачов.
Ја га никад нисам тако звао. За мене је увек био РВР или Рижскиј.

РВР је заиста правио електричке (ЕМВ) за читав Совјетски савез и понајвише за московски железнички чвор. Али без обзира што је то било основа за наше возове, разлике су огромне
СРБ. РУС.
1370кВт. 4000кВт.
2+2. 3+3. Човека у реду
4. Мин 6. Вагона у композицији
25кВ. 3кВ. Радни напон
1435. 1520 ширина колосека

А ово за вектрон, шта рећи а не заплакати
 
Počele su da niču ove reklame kao pečurke posle kiše, jedino ih nema u Istočnoj Srbiji..

Elem da, čitajuči komentare sa objave dosta ljudi ne zna da postoji direktan voz do Beograda, eto možda ovaj bilbord i prevari nekog.
Madaaa voz putuje samo 20 minuta sporije od autobusa na ovoj relaciji, a uzimajući cenu karte i komfor dođe čak i u blažoj prednosti u odnosu na isti, samo kada bi mu dodali još jedan polazak makar..

(inače deo reklame sa "punim baterijama je scam, jer u 711 ne postoje utičnice.)

FB_IMG_1691909016207.jpg
 
Хаха, па неку уведу нормалан ред вожње па ће можда неко и да путује паметно:D
Тајна је да постоји утичница у 711 али иза ролетне поред врата управљачнице :D
Питање је коме може одговарати воз који стиже у БГ у 10:26, а још више је питање коме одговара такав долазак ако је повратак возом у 14:50. Једино може одговарати студентима за одлазак кући викендом, мада и за ту опцију фали вечерњи полазак за БГ.
Неки рани воз за Прокоп, који би стизао пре почетка радног времена по болницама би био пун погодак. Брдо ликова вози ауте са 7 седишта из Шапца организовано остављајући путнике на траси Тошин бунар, Сава центар, Клинички центар и то наплаћују често јефтиније од аутобуске карте.
 
Pre par godina sam pitao čoveka iz Loznice što ne proba da dođe vozom iz BG, rekao mi je da Loznica nema prugu, nije nikad završena. Morao sam da preispitam sebe, kuda voz ide za Zvornik ako ne kroz Loznicu :D

A koliko se voz slabo koristi u Srbiji pokazuje i podatak da se od mojih kolega niko nikad nije vozio vozom ( osim BG voza)
 
S obzirom na stanje železnice nije čudno, jako je teško vratiti putnika u voz, pogotovo sa stereotipima kakvi vladaju i koji su u neku ruku i opravdani.

Ja stičem utisak da u svakom gradu jedno 70% ljudi i ne zna da voz postoji, u selima je ipak skroz suprotna priča i voz se koristi više, ima i apsurdnih situacija da u selima uđe više putnika nego u nekom gradu.

A moram da priznam i da sam ja imao problema da ubedim najboljeg prijatelja da voz ide direktno u Niš, a ne do Matejevca, jedva ga nabedih jbt😂..
Mora puno da se radi da bi se navukli putnici kako oko RV-a tako i oko brzina i marketinga..


Došljak, moram da priznam da nisam znao za utikače u 711 (nisam ih ni primećivao), ali opet složićes se da 2 utikača na vozu koji ima preko 100 sedećih mesta malo neadekvatno i glupo je reklamirati.😃
 
Vrh