Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

У Шапцу већина људи није информисана да је воз директан до Београда, мисле да се и даље преседа у Руми. У Лозници ето не знају да има воз.
Воз можда дуже путује али је 1000 пута комфорнији од често претрпаних аутобуса. Није било ретко да стојим до Београда.
Нисам ни ја знао да има док нису једном отворили ту ролетну :D Али јесте мало.
 
Po mom mišljenju je ovo nepotrebno reklamiranje, taj jedan voz je jako slabo popunjen upravo zato što ide jedan na dan, a ostali vozovi koji idu do Rume nemaju nikakvu vezu dalje.
 
А народни назив - Горбачов.
Ја га никад нисам тако звао. За мене је увек био РВР или Рижскиј.

РВР је заиста правио електричке (ЕМВ) за читав Совјетски савез и понајвише за московски железнички чвор. Али без обзира што је то било основа за наше возове, разлике су огромне
СРБ. РУС.
1370кВт. 4000кВт.
2+2. 3+3. Човека у реду
4. Мин 6. Вагона у композицији
25кВ. 3кВ. Радни напон
1435. 1520 ширина колосека

А ово за вектрон, шта рећи а не заплакати
То је тачно, међутим тај концепт 3+3 се на новим возовима не користи. Пример је Ласточка на МЦК (додуше она је Сименсов воз) и Иволга која иде по МЦД имају сличан распоред као Флиртови 2+2.
 
И оооогроман ходник како би људи могли да стоје и нормално пролазе. Као кад би код нас РВР имали по један ред седишта
 
A koliko se voz slabo koristi u Srbiji pokazuje i podatak da se od mojih kolega niko nikad nije vozio vozom ( osim BG voza)

U ovome se ogleda ogroman značaj otvaranja brze pruge Bg - Ns uz jaku kampanju i dizanje fame oko Sokola.
Mnogi koje lično znam, su se prvi put odlučili za vožnju vozom. Neki rođeni beograđani nisu znali ni gde je, ni kako da dođu do železničke stanice, pitali su za objašnjenje. Opravdanje je bilo u stili - pa znao sam gde je dok je nisu ukinuli.

Čovek koji je godinama živeo na Novom Beogradu u blizini opštine, je u jednom razgovoru izjavio pre poslovnog putovanja za Novi Sad (bitno da dođe u radno vreme, do sat vremena zadržavanja): ,, Ići ću automobilom, ne mogu sada da idem vozom, da lutam po Prokopu, nikada nisam bio". Na moju konstataciju da mu je lakše, brže i bliže kući da koristi Stanice Novi Beograd i Tošin bunar je odgovorio: ,,Kako to misliš?" Nakon ubeđivanja, objašnjenja kako da stigne do stanice je jedva pristao. Vratio se oduševljen.
 
Po mom mišljenju je ovo nepotrebno reklamiranje, taj jedan voz je jako slabo popunjen upravo zato što ide jedan na dan, a ostali vozovi koji idu do Rume nemaju nikakvu vezu dalje.
Srbija Voz-u treba elektro/dizel flirt kao što je ovaj 👇👇👇
Kao stvoren za relaciju Šabac Ruma Beograd.
nahled-5149-dsc-2143udsc-2143z.jpg
 
Mnogo je veći problem što taj voz menja stranu smera dva puta u toku putovanja.
Što se mene tiče trebalo bi da čuknu jednu trijalnglicu pred Rumu pa da taj voz uopšte ne svraća u stanicu, gubi se previše vremena..
Jedna promena u Šapcu je prihvatljiva već dve je malo previše, pogotovo kod nas gde je promena smera 15 minuta, dok je u većini država manje..

Već kada žele da povežu tri centra (Mali Zvornik, Loznica i Šabac) što brže sa Beogradom neka učine to na pravi način.
Šabac-Ruma neka pokriva RE voz 6 puta dnevno, između ima samo 4 službena mesta za bavljenje ne utiče puno na vozno vreme, ovaj IR neka preskače Rumu.

Ali ono eto grade autoput Ruma-Šabac i ako se skupi neka šaka ljudi za voz brzo će se razbežati.
Ne ulaže se isto u železnicu i puteve, a ispašta uvek onaj slabiji, ne može jednokolosečna nelektrifikovana pruga sa Vmax 70 km/h da se takmiči sa autoputem nikako.🫣
 
Srbija Voz-u treba elektro/dizel flirt kao što je ovaj 👇👇👇
Kao stvoren za relaciju Šabac Ruma Beograd. Pogledajte prilog 169967
Да ли би он могао да иде синхро са стандардним електро флиртом до Руме па да се откачи и крене у контра смеру ка скретању за Мали Зворник?
 
Opet bi igranka u Rumi trajala isto vremenski, jer su naši žel pravilnici zaglavljeni u 70-tim godinama radničkog samoupravljanja.
A i da provuku za manje od 15 minuta onda će skočiti mv zašto im je ukinuta ta pauza, pisaće sindikatu, sindikat SV-u i ode mast u propast.

Operisani smo od fleksibilnosti kao narod, zato nek lupe trijanglu pred Rumom i cepaj.😁
 
Mnogo je veći problem što taj voz menja stranu smera dva puta u toku putovanja.
Što se mene tiče trebalo bi da čuknu jednu trijalnglicu pred Rumu pa da taj voz uopšte ne svraća u stanicu, gubi se previše vremena..
Jedna promena u Šapcu je prihvatljiva već dve je malo previše, pogotovo kod nas gde je promena smera 15 minuta, dok je u većini država manje..

Već kada žele da povežu tri centra (Mali Zvornik, Loznica i Šabac) što brže sa Beogradom neka učine to na pravi način.
Šabac-Ruma neka pokriva RE voz 6 puta dnevno, između ima samo 4 službena mesta za bavljenje ne utiče puno na vozno vreme, ovaj IR neka preskače Rumu.

Ali ono eto grade autoput Ruma-Šabac i ako se skupi neka šaka ljudi za voz brzo će se razbežati.
Ne ulaže se isto u železnicu i puteve, a ispašta uvek onaj slabiji, ne može jednokolosečna nelektrifikovana pruga sa Vmax 70 km/h da se takmiči sa autoputem nikako.🫣

У перспективи би свакако требало изградити нову двоколосјечну пругу од Путинаца до Шапца са могућим продужетком до Лознице.

Putinci-Sabac.jpg
 
Да ли би он могао да иде синхро са стандардним електро флиртом до Руме па да се откачи и крене у контра смеру ка скретању за Мали Зворник?
Naravno da bi mogao. Čak i klasičan dizel flirt kao što imaju Slovenci može u sinhron sa elektro flirtom.
 
То нам онда треба за све директне возове из неелекрификованих пруга до БГ.
 
Ne treba zaboraviti ni saobraćaj uzmeđu Rume i Šapca, ovakav pogled je dosta beograd centričan. Jednostavnom izgradnjom nove pruge kroz njive od stanice Ruma (strana ka šidu) do postojeće pruge. Pruga od Putnica je zanimljiv predlog, treba izračunati koliko bi bilo vozno vreme do Beograda
 
Добра железничка веза свих крупних градова са Београдом смањила би Београдску Супер нову да усиса целу Србију. Ако човек може да у току дана дође у Београд, заврши посао и врати се у свој град (а градове пак добро повезати са мањим местима честом везом) то би учинило живот у мањим срединама привлачнијим

Са друге стране, бизнис који се скупио у Београду на изградњу нвих квадрата је против такве идеје.
 
Pa Vršac ćemo valjda elektrificirati u nekom budućem periodu.
A ovo za hibridne flirtove, svet je lep kada sanjamo, treba gurati elektrifikaciju što više to je najrealnija opcija.

A i koliko primećujem gotovo svi pravci su na listi za elektrifikaciju za 10-20-30 godina (Kraljevo-Stalać, Pančevo-Vršac, Pančevo-Zrenjanin-Subotica, Vrbas-Sombor, Dimitrovgrad-Niš).
Samo ćemo mi ostati bez elektrfikacije u Istočnoj Srbiji, a kod nas je u stvari najpotrebnija zbog uspona i težine pruge, imamo više robe od Pančevo-Vršac, ali eto nismo ni na listi planova, da se molimo da Bugari imaju planove za nas preko Mokranja jedino.
 
Poslednja izmena:
Ja sam zaljubljen u te elektro FLIRTove sa dizel agretskim modulum. Već sam pisao o tome kako maštam da ih vidim na npr. Sombor NS BG Vršac.
Za kraće relacije tipa Stalać Kruševac se više isplati raditi prugu, jer već postoji napajanje, treba "samo" razvući KM.
Koncept Last mile diesel je sada više prisutan kod tereta.
 
Vrh