ma daj, i sad zbog toga što su Pera i Ratko umeđuvremenu ispresecali prugu njivskim stazama treba da se upravljamo po njima i da se nikad ne ubrza pruga i takva kakva je
nisam znao za ovaj projekat u Bugarskoj, šteta što tu ranije još nije napravljen prelaz do Vidina, nije velika razdaljina
Haha, ali problem je što su prelazi od Pere i Ratka legalizovani i ako im ukineš pobuniće se, valjda se za vreme izrade projekta (koji je odradio ZGOP) neki i bili predviđeni za ukidanje, ali ako ostane i makar jedan to je i dalje problem..
Realno, pruga između Malog Izvora i Knjaževca omogućava brzine od 100 km/h bez nekih većih radova, čak je moguća i brzina 120 km/h uz parcijalne radove na ponekim delovima donjeg stroja pruge, na kraju biće 80.
Između Malog Izvora i Zaječara su problematične krivine oko Vratarnice tu će za vek i vekove biti 80 km/h.
Mada moram da priznam da će biti veselo kada krenu vozovi kroz Kraljevicu sa 80 km/h, milion ilegalnih pešačkih prečica ne miriše na dobro, čak štaviše možda i smanje do Timoka na 65 km/h baš iz tog razloga.
Jedan PP po jednom kilometru. Boles'
Tako je sve do Prahova, između mog sela i susednog udaljenog 6 km šinskim putem, nalazi se neverovatnih 7 traktorskih prelaza, od kojih se 3 ne koriste više zasigurno..
Nekada kada je bila razvijena poljoprivreda postojala je potreba za tolikim prelazima, bili su pregledni, a bila je i sramota da te udari voz na traktoru.
Danas su svi nepregledni i prelaziš ih lutrijom preko, zato većina ljudi i zna kada de voz i u koje vreme.
Mada taj fenomen nesreća na putnim prelazima je počeo da se dešava češće u poslednjih 20 godina, valjda iz razloga što ima sve više vozača + svakakvi voze i eto rezultata..
Sećam se pre manje od petneastak godina da se dogodila nesreća kod Rajca gde je voz pokupio jednog doktora koji je pazio na sela u tom kraju, kažu da su neke babe iz nekog susednog sela kunule tu garnituru i bacile karmu.
Bilo da je taj mit bio istina ili laž garnitura je izgorela koju godinu kasnije kod Majdanpeka.
Takođe, s obzirom da su pivnice postale popularne, sve veća je prisutnost Beeeeeeoooograskih profi vozača koji beže iz svog kuršlusa i dolaze ovde da odmore dušu i da se nagutaju prirode. (
)
Problem je u tome što uopšte ne paze na prugu i znakove i tako vrlo često izlaze pred voz i usput se čude šta će voz na pruzi, jer tobože većiti stručnjaci su mislili da je pruga napuštena. (ovo se dešava barem jednom nedeljno u sezoni).
Veliki problem i pomalo nerešljiv, ali bi mogla da se napravi racionalizacija, da se deo putnih prelaza ukine, deo deniviliše & deo postavi sa rampama.