Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Нисам против куповине возова него кажем да не постоји доследна и реална политика ремонта и реконструкције пруга. Све и свашта се најављује, већ 60 година (ако гледамо и уназад и унапред), а ништа конкретно и опипљиво се не дешава.
Ремонте које Инфраструктура изводи, попут ремонта по Банату и Источној Србији се не могу убројати у озбиљну реконструкцију.
Moj komentar se odnosio prvenstveno na ono što je @Jelancha napisao.
Ja sam za to da se uvode polako dual mod vozovi u promenu kod nas upravo iz razloga koje sam gore napisao.
 
I zamisli niti se radi elektrifikacija niti se kupuju dual mode vozovi.

A s obzirom na činjenicu da ne znamo da održavamo ni obične Dizel Motorne vozove mogu da zamislim kako bi tek ove održavali
I ako bi se kupili ovi vozovi onda bi krenuli alibi za elektrifikaciju kako ne može, jer smo pazarili dual mode i sada ne treba više razmišljati u tom smeru.
I tako bi Kragujevac i ostali bitni centri ostali bez elektrifikacije za mnogo leta.
A kada se ovih vozova budu dokopali Lapovci teško nama, ništa se neće promeniti samo klasično Srpsko bežanje od problema sa polu rešenjima.

A AKO SV STVARNO ŽELI DA POMOGNE REGIONIMA NEKA SE POTRUDI DA I OVIH ŠUGAVIH 3 POLASKA DNEVNO U PRAVCIMA ISPOD BEOGRADA ODRŽAVA REDOVNO!
Prvo to, pa sve onda posle.



Upravo tako, zato što država gledan na železnicu kao propagando sredstvo, a ne potrebu građana.

Ne znam kako je kod vas u Vojvodini, ali što se tiče rekonstrukcija u Istočnoj Srbiji dobro izgleda.
Pričam za relaciju Niš-Knjaževac, posao je odlično urađen sa par nedostataka u vidu skretnica i signalizacije, ali sve ostalo vrlo kvalitetno.
Ja lično nisam zadovoljan što se ne diže projektovana brzina, ali šta je tu je..

Под квалитетном реконструкцијом сматрам пре свега ону која обухвата и доњи строј или бар виталне делове попут пропуста и канала за одвод атмосферских вода, а то се тренутно не ради. Као и варење састава, које многе ,,реконструисане" деонице и даље чекају. Једна од ретких ранијих реконструкција која је добро урађена, била је деоница Петроварадин - Чортановци. У новије време то је и Суботица - Хоргош али то је већ обим модернизације.
 
Slažem se svakako, ali s obzirom kako je izveden remont Majdanpek-Požarevac ovo je premija, rade se i sastavi koji su urađeni između Niša i Knjaževca i oni se sada između Trnavca i Grljana postepeno isto rade u zavisnosti od dinamike..
Glupo je tešiti se mrvicama, ali daj šta daš, a ovo je OK, jer Infra ne želi da ulaže u više niti država, zato navijam za Bugare i prekograničnu prugu ka Vidinu, jer ćemo onda iscimati novac za nešto više.
 
Već imaš servisere koji imaju stručno znanje kako se održavaju flirtovi i to je već ogroman resurs.
Имамо али у у Мађарској. А код нас ови што подмазују и чисте. Али, то баш и није неки "ноу-хау"

Мишљења сам да требамо да користимо она возна средства за које су произвођачи спремни да организују заједничко предузеће на теротирији Србије.
 
Dotrčah i ja čim sam video sliku na instagramu da je okačim, ali bilo bržih prstiju od mojih.

Vidim pišete svašta pa da podelim svoje iskustvo. Vozio sam se kao student večernjim šinobus metkom od Sombora do Vrbasa, pa kasnije vozom Subotica-Novi Sad koji je stizao pola sata kasnije, pa obično bude da kasni pola sata-45 min u polasku, pa na kraju dođem u NS skoro kao da sam išao peške i sad kad gledam to vreme beše puno nekih trenutaka i veselih i tužnih da ne kažemo smrzljivih. Posle dođoše Rusi pa je to malo i počelo ličiti na nešto. Sada, koristim Stadler malo malo jer sam u Lazarevcu pa često zapalim sa ženom nedeljom do Bg. Od Lazarevca do Prokopa 50 min, prava milina, ne mogu tako ni autom stići. Klimatizovano, čisto, uredno. U sad ovu nedelju vraćali se "večernjim" u 19:40, kad ono nema ulaska, posle nekog vremena izlaze tetkice kao posle izgubljene bitke i kažu nema mu spasa. Na kraju šta bi, neko zapušio WC i mašinovođa ne sme da koristi voz. Pravo se iznenadismo 😁 Posle 20ak min stiže novi isti takav Stadler i krenu u 20:10, neposredno pre starog kontigenta koji ide za Bar.

Ima li informacija gde će da se koriste novi vozovi? Ima li šanse da se učestale polasci Bg-Lazarevac-Valjevo-Uzice?
Nove garniture će služiti da za IR/REx vozove. Da, između ostalog i za Beograd-Užice. Svakako se neće razlikovati značajno od postojećih garnitura
 
Problem putnih prelaza je nerešeiv na pruzi Zaječar-Niš, samo između Svrljiga i Matejevca ih ima 20, a između Niša i Zaječara preko 100.
Kada bi smo postavili rampe na svakom to bi izašlo kao kompletan remont Niš-Prahovo, nerealna cifra, pogotovo za lokalne samouprave kao što je Svrljig.
Moglo bi da se proba da se na pojedinačnim i bitnijim putnim pravcima postave treptači i branici, ali svuda svakako ne.
Eto igrom slučaja upoznat sam kada je rađen skora projekat Knjaževac-Zaječar za remont da je bio plan da se ide preko 80, ali se odustalo zbog putnih prelaza, mnogo njihvskih puteva preseca prugu.
ma daj, i sad zbog toga što su Pera i Ratko umeđuvremenu ispresecali prugu njivskim stazama treba da se upravljamo po njima i da se nikad ne ubrza pruga i takva kakva je

nisam znao za ovaj projekat u Bugarskoj, šteta što tu ranije još nije napravljen prelaz do Vidina, nije velika razdaljina
 
Ne znam za projekat, znam da "Kolektor" posluje i kod nas, imaju proizvodnju u Novom Sadu.
 
U pitanju je unapređenje pruge od Maribora do austrijske granice; Austrijanci sa svoje strane izvode obimne radove, ovo je sitniš. Ovde ima sve i na engleskom i interaktivna karta https://suedstrecke.oebb.at/en/. (Btw, rokovima nije verovati.)

Nego, je l krenuo veliki župan 64. i svih ostalih županija s brzom prugom ka Srbiji, ima li nekih vesti? S bodljikavom ogradom je bio dosta agilniji čini mi se.
 
ma daj, i sad zbog toga što su Pera i Ratko umeđuvremenu ispresecali prugu njivskim stazama treba da se upravljamo po njima i da se nikad ne ubrza pruga i takva kakva je

nisam znao za ovaj projekat u Bugarskoj, šteta što tu ranije još nije napravljen prelaz do Vidina, nije velika razdaljina

Haha, ali problem je što su prelazi od Pere i Ratka legalizovani i ako im ukineš pobuniće se, valjda se za vreme izrade projekta (koji je odradio ZGOP) neki i bili predviđeni za ukidanje, ali ako ostane i makar jedan to je i dalje problem..
Realno, pruga između Malog Izvora i Knjaževca omogućava brzine od 100 km/h bez nekih većih radova, čak je moguća i brzina 120 km/h uz parcijalne radove na ponekim delovima donjeg stroja pruge, na kraju biće 80.
Između Malog Izvora i Zaječara su problematične krivine oko Vratarnice tu će za vek i vekove biti 80 km/h.
Mada moram da priznam da će biti veselo kada krenu vozovi kroz Kraljevicu sa 80 km/h, milion ilegalnih pešačkih prečica ne miriše na dobro, čak štaviše možda i smanje do Timoka na 65 km/h baš iz tog razloga.

Jedan PP po jednom kilometru. Boles'

Tako je sve do Prahova, između mog sela i susednog udaljenog 6 km šinskim putem, nalazi se neverovatnih 7 traktorskih prelaza, od kojih se 3 ne koriste više zasigurno..
Nekada kada je bila razvijena poljoprivreda postojala je potreba za tolikim prelazima, bili su pregledni, a bila je i sramota da te udari voz na traktoru.
Danas su svi nepregledni i prelaziš ih lutrijom preko, zato većina ljudi i zna kada de voz i u koje vreme.

Mada taj fenomen nesreća na putnim prelazima je počeo da se dešava češće u poslednjih 20 godina, valjda iz razloga što ima sve više vozača + svakakvi voze i eto rezultata..
Sećam se pre manje od petneastak godina da se dogodila nesreća kod Rajca gde je voz pokupio jednog doktora koji je pazio na sela u tom kraju, kažu da su neke babe iz nekog susednog sela kunule tu garnituru i bacile karmu.
Bilo da je taj mit bio istina ili laž garnitura je izgorela koju godinu kasnije kod Majdanpeka. 😃

Takođe, s obzirom da su pivnice postale popularne, sve veća je prisutnost Beeeeeeoooograskih profi vozača koji beže iz svog kuršlusa i dolaze ovde da odmore dušu i da se nagutaju prirode. (🤢🤢🤢)
Problem je u tome što uopšte ne paze na prugu i znakove i tako vrlo često izlaze pred voz i usput se čude šta će voz na pruzi, jer tobože većiti stručnjaci su mislili da je pruga napuštena. (ovo se dešava barem jednom nedeljno u sezoni).
Veliki problem i pomalo nerešljiv, ali bi mogla da se napravi racionalizacija, da se deo putnih prelaza ukine, deo deniviliše & deo postavi sa rampama.
 
413/417-101/102 u Dugom Selu.
FB_IMG_1692214658167.jpg
FB_IMG_1692214655819.jpg
FB_IMG_1692214653403.jpg

Autor: Ante Radočaj
 
Pre oko godinu dana sam ovde pisao kako je upropascena zel. stanicu u Vrscu.
Dezurni radikali su mi odmah odgovorili da se zel. stanica u Vrscu renovira.
v2.jpg
v3.jpg

Ina se zaista renovira. Ali kako.
Jedino sto je uradjeno je WC. Posle 10 godina u stanici sada postoji WC. Zapravo tri komada. Jedan za osoblje, jedan za putnike i jedan zakljucan.
Ovo je neopisiv cinilizacijski pomak.
Popravljen je i krov perona, ali prokisanjava.
originalne i nikad menjane plocice na peronu su polupane, jedan radikalal na to kaze: "Zasto Svabe nisu stavile bolje plocice". (Vrasc je do 1945. bio prakticno nemacki grad, a stanicu je projektovao njihov arhitekta 1905.)

Sredjena je i glavna sala, ali se raspada. Pogledajte slike.
Ako zelite da vidite kako nas radikalsko/SNS djubre pljacka idite u unutrasnjost. Tamo se krade bez mere i ogranicenja.
Najbolje se pljacka sirotinja.

v1.jpg
 
Имам једно питање ако неко зна, нисам путовао возом не памтим, а хоћу да идем до Лознице возом,
међутим пронашао сам једино податак да има само један полазак дневно у 15:00 из БГ и у 07:00 из ЛО,
да ли је могуће да је железница толико пукла да има само један полазак дневно, то ми је невероватно или можда нисам пронашао прави ред вожње?
 
Vrh