Јелача, да ли си можда ишао до депоа на Црвеном крсту?
Nisam, ipak se treba najaviti za neki veći obilazak, kada bih kačio na forumu onda bih želeo da obuhvatim ceo kompleks sa detaljnim opisima, a za to bi mi trebao neki vodič, znači više kockica da se složi.
Nadam se što skorije sa nečim u tom smeru, u Nišu sam često nekim poslom tako da sam i vremenski ograničen.
@Jelancha
Jel to samo švedjanke prave problem sa pregrejavanjem ili bi bilo isto sa nekim savremenim DMU?
Pa imaju i Ruskinje uopšteno, ali hajde pisaću samo iz ugla ove pruge.
Šveđanke imaju snagu tek sitno dovoljnu za prugu sa ovolikim usponima, znači pri normalnim uslovima rade kao i svaki DMV, no pri temperaturama od preko 30 stepeni motori se pregrejavaju i to trenutno stvara probleme, jednostavno preveliki gutljaj za njih.
Ruskinja iako glomaznija ima više snage, koja ipak znači na toj teškoj deonici, hendikep sa primitivno izvedenim rashladnim sistemom je sprečava da to isporuči na pravilan način pa i one muku muče često.
Puštanje grejanja bi trebalo da je zabranjeno, no popušta se ako je situacija urgentna, problem je zloupotreba od strane mašinovođa
Upravo sam danas na putu ka Nišu prisustvovao jednoj takvoj radnji, mašinovođa je u Knjaževcu pustio grejanje na maksimumu iako su motori bili u redu, a zašto je to uradio?
Pa automatski da ne bi razmišljao nadalje dok vozi oko pregrejavanja iako je sve vreme sa motorima bilo OK, na kraju je u Svrljigu ugasio grejanje shvativši da to ne vodi nikuda (a pritom je i klima zezala), ali on i njegove druge kolege to rade svakodnevno.
Oni to zovu prevencijom, ja to zovem zloupotrebom.
Upravo sam zato naveo primer povratka gde je mašinovođa postupio baš kako treba, nije palio grejanje bez preke potrebe, ali pažljivo je prešao relaciju i tako stigao na vreme, a pritom nije spržio svoje putnike, e to je razlika izmedu lenjog/lošeg i dobrog mv-a.
Drugo i to grejanje ne bi bilo toliki bauk da radi klima koja se očigledno u Zaječaru slabo održavala pa je sada došlo na naplatu.
Nažalost, da bi se to spakovalo pod tepih, kdk poput onog u jutarnjem vozu je kukao kako su to zli Hrvati podmetnuli loše vozove i kako su ih samo prefarbali, što naravno nije istina, jer sam itekako dobro upućen u situaciju, ali prosečan putnik bi poverovao u to.
Nisu Hrvati krivi što neko ne održava klimu kako treba ili što neke mašinovođe hvataju "prečice" u radu sa puštanjem grejanja gde treba i gde ne treba.
I za kraj, ako uklonimo Barsku, Matejevac-Gramada & Bor-Majdanpek bi bile najteže deonice u Srbiji, na to je neko trebao da pazi i da poveća održavanje i obrati pri nabavci voznih sredstava, jer se radi o velikom ekstremu.
Za neku buduću nabavku, trebao bi DMV sa ne više od 100 mesta, ali sa najjacim mogućim paketom opreme motora, dobrim prenosom i verovatno modifikovanim rashladnim sistemom za razliku od fabričkog koje bi potencijalne firme ponudile.
Da, tako je.