Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Боље (да су се сетили да се позабаве овим) икад него никад. 😃
И да, гарнитуре 412 неће бити чишћене, претежно због "техничке неизводљивости" услед материјала од ког су прављене и фарбе која је на њима. Њих би требало префарбавати да би се одржавале чистима, а то им је неисплативо. Па, барем нека им чисте прозоре, да не изгледају као гасне коморе изнутра.
А макар ће чистити све остале гарнитуре и вагоне. 😊
Какви јефтини изговори да одустану од чишћења 412.
 
Какви јефтини изговори да одустану од чишћења 412.
Знам, претпостављам да су просто закључили да им је превелико цимање, зато што не могу да их спирају шмрковима као на вагонима. Ако ништа друго, барем су те гарнитуре прошле неки генерални ремонт (не знам да ли су све, знам да одређени број јесте). Дај Боже да им, као што рекох, макар чисте прозоре - и то ће бити неки искорак у односу на раније. 😃
 
И да, гарнитуре 412 неће бити чишћене, претежно због "техничке неизводљивости" услед материјала од ког су прављене и фарбе која је на њима.

Ko je ovu ^^^^ lagariju izrekao treba ga na tv gurnuti a pritom su isti vec čišćeni od grafita a ne samo prozori
 
Ko je ovu ^^^^ lagariju izrekao treba ga na tv gurnuti a pritom su isti vec čišćeni od grafita a ne samo prozori

Screenshot_20230801_112052_Instagram.jpg
 
Kad su RVR garniture čišćenje od grafita? Bilo je par puta pre dosta godina ali su odustali jer je em bilo preskupo em za par dana budu ponovo ižvrljani.
Sad su odlučili bar da drže prozore čiste, tako da su prozori potpuno čisti na RVR
 
Realno RVR nam čini dobar deo voznog parka EMV tako da sumnjam da će se uskoro rezati. A alternativa za njih nije ni u planu. ja mu predviđam još 10 godina.
U toku su pregovori za nabavku 30ak vozova za BGvoz u okviru projekta beogradske gradske železnice. Ja im lično dajem do 2030te da će poslednji izaći iz službe, a većina će mnogo pre.
 
A ko sa kim pregovara
Sto se tice grafita da krenu da ih čuvaju kao ostale i onemoguće neovlacten pristup
Plus da očišćen stave kao mamac i naprave sacekusu stanice su pokrivene kamerama
U ovci da prave sacekusu
 
Nije to problem, sa remonta one dolaze čiste. Ja mislim i da se spominjalo da su unajmili obezbeđenje, ali opet se šara. Nadam se da će se rešiti, ali da dajemo hiljade evra za čišćenje prastarih garnitura jednostavno se ne isplati, uložiš taj novac u nešto bolje.
A ko sa kim pregovara
Sto se tice grafita da krenu da ih čuvaju kao ostale i onemoguće neovlacten pristup
Plus da očišćen stave kao mamac i naprave sacekusu stanice su pokrivene kamerama
U ovci da prave sacekusu
Ministarsta verovatno za obezbeđivanje novca za sledeću godinu
 
Realno priča sa grafitima je odobravanje trenutnog stanja. Nećemo da ih čuvamo pa nam se ne isplati da ih čistimo.

Druže, ti si barem pametan pa i da sam uvidiš šta rade ovde..
Grad im plaća za garniture, a oni da bi maksimilizovali profit ne žele da puno ulažu u RVR-ove kako u održavanje tako i u ovo skidanje grafita.
Normalno, Sekretarijat im to toleriše i svi su zadovoljni osim normalnih ljudi.

Verujem da je tvorac onakvog izgovora oko lima i farbe "persona non granta" u vidu Puzovića ili takve neke slične ličnosti..😂
 
У лудницу са овим!

И/или на суочавање са корисницима БГ:Воза на бившем станичном савском тргу. Дискусију водити методом бесне руље.

ПС: Стање свега у овом друштву а посебно инфраструктуре и јавних сервиса може решити само оно што овакво стање и заслужује - бесну руљу која је као руља и третирана од стране јавног сектора. Докле год имамо "незадовољне грађане који мирно и достојанствено шетају" распад свега ће се експоненцијално убрзавати.
 
Ne dotiču me grafiti na RVR-ovima osim po prozorima. To što nas ima šaka jada zaluđenika kojima su ovi vozovi nešto sad kao lepi i vau kada su sređeni i ofarbani, ne menja činjenicu da ih je vreme pregazilo i za većinu ljudi je to jedna kanturina obična, sa grafitima ili bez.

Nemaju klimu, nemaju pristup za nepokretne i teško pokretne, nemaju adekvatan pristip za bicikle, nemaju normalna sedišta, svašta nemaju što bi morali imati, kad razmislim, čudo je da još imaju pantograf, i sad kao treba da kod njih da me stresiraju grafiti.
 
Ovako. Prvo, vozovi, koliko god da su matori, moraju biti očišćeni, ma šta SNS kadar pisao po društvenim mrežama.
Drugo, vozovi jesu matori, i ako iole hoćemo da razvijamo gradsku železnicu, trebaju nam nove garniture, koje moraju i mogu biti čuvane kao što se trenutno čuvaju "Sokolovi" (da ih ne ureknem).
 
Već nedelju dana funkcioniše zamenski autobuski prevoz na relaciji Zaječar-Negotin-Prahovo Pristanište i obratno, po prvi put u dužem vremenskom periodu, u ovom slučaju od 22 dana što je već jedan veliki korak napred.
Pošto sam koristio doslovno svaki dan ovaj vid prevoza, a verovatno neću više, jer neću biti više u Timočkoj Krajini u nekom dalje periodu, da dam impresije o ovakvoj usluzi Srbija Voza.
U odnosu na vozno vreme, autobus vozi 15 minuta kraće od Zaječara do Brusnika, dok relaciju Brusnik-Negotin prelazi za 5-6 minuta kraće, no u slučaju bavljenja u stajalištima prilično slično vozu.
Bus nema bavljenje u 6 službenih mesta od 17, to su stajališta/stanice Trnavac, Čokonjar, Sokolovica, Tabakovac, Tabakovačka Reka, da je na snazi RV iz 19/20 kada je voz prelazio relaciju Negotin-Zaječar za 1h 40 min zamenski prevoz bi jedva mogao da isprati vreme putovanja pa i kasnio bi.
Sve ovo govori koliko je za ovu trasu voz nezamenjivo sredstvo čak i pri ovakvim lošim uslovima pod kojima se odvija saobraćaj, a ako uzmemo u obzir da 710 troši slično kao autobus i da je vožnja 10x komfornija jasno je koliko je železnica superioranija (ne mogu da verujem da pišem ovo)
Moje selo, a pogotovo ja, postade ratno profiterski, jer nam je stanica na 3,4 km od istog, a sada staje bus u centru i na 20 metara od moje kapije. (čitavih 30 sekundi do stajališta oh yeah:cool:)
280 din povratna karta do Zaječara (isto toliko do Negotina) 50 minuta vožnje za razliku od seoskog kuvala koje putuje 2h do Zaječara i jeste besplatno, ali bukvalno sve ostalo je blagi očaj, plus ne ide nedeljom, a sada zahvaljujući ovom prevozu imamo 2 polaska dnevno vikendom i 3 radnim danom dodatno uz reguralnu autobusku liniju i od najgoreg povezanog sela u opštini postadosmo najbolje!
"Tenk ju Srbija Voz ju ar d best" (smajli koji se klanja lol).
Što se tiče ostalih sela (akcenat na Negotinska) situacija je đene đene, mnogi nisu impresionirani što ide bus, ali se voze.
Srbija Voz je očajno, kao i po običaju, obavestio putnike o ovoj izmeni, a s obzirom da su kdk do poslednjeg dana plašili putnike da zamenskog prevoza neće biti mnogi misle da ne ide, pa kada se pojavi autobus kroz neka sela svi zinu, da ne pričam da mi je DM na Messu bio pod udarom oko pitanja dal nešto ide umesto voza. (a ja uopšte ni ne radim na železnici)
Trebali su 3-4 dana pre prebacivanja na buseve da zalepe A4 papire na stanicama i tako obaveste putnike!
I pored toga autobusi ne voze prazni (što je najbitnije), čak i nedeljom ujutru polazak u 6:20 do Negotina ima 15tak putnika što je dobro, isto važi i za slabije podnevne polaske, neki ljudi su se sa voza prebacili na kola (oni koji imaju), jer ne žele da se voze u busu (toliko o atraktivnosti ovakvog prevoza).
No, neka sela nisu zadovoljna promenom, akcenat je na selu Braćevac, jer ih majstor pušta da izađu na raskrsnicu ka Tamniču, a ne ka stanici i imaju dodatnih 500m hoda, o ovome se pokrenulo pitanje na Fb-u, vremenskog prostora svakako ima, a zašto ne izađu susret ljudima nzm?!
Screenshot_20230801_215333_Facebook.jpg


Veljkovo je selo koje je, na primer, profitiralo uz moje, ali za ostala sela je sve manje više isto.

Majstor je legenda, brka stari, nosi peškir oko vrata, ali jako kulturan i preduzimljiv prema putnicima.
Firma koja je dobila posao unajmljuje bus iz Kovina, eto plaća SV izgleda dosta pa se isplati i ta šema.
Bus je Mercedes Integro, između gradskog i Međumesnog autobusa prikladne namene za ovaj posao.
Prilikom pauze za sok u mom selu, zato nema putnika unutra.🙂
20230729_173112.jpg


Unutra ima mesta za invalidsko mesto, ali koristimo ga za kolica, ušao prvi pa taman zauzeo najbolje mesto za moja.
Ako bi se pojavila osoba u invalidskim kolicima, naravno da bi smo ih sklonili.
20230801_140821.jpg


I unutrašnjost, nedelja rano ujutru 5 putnika iz Zaječara i oko 15 je izašlo u Negotinu, nije loše za neradni dan i početnu slabiju obaveštenost oko saobraćanja zamenskog prevoza.
20230730_071859.jpg


Baš je čudno voziti se pored pruge na ovoj relaciji, nisam navikao..😃
20230801_144016.jpg

20230801_143219(0).jpg


Zahvaljujući dijabolama iz Puteva Srbije negde se bus slabo provlači kroz rastinje.
20230801_151203.jpg


Mašine ZGOP-a u stanici Vražogrnac, vredno rade kao i uvek.
20230801_160516.jpg


Bio sam toliko dokon da sam uspeo da pronađem bivše zaduženje ovog Integra, radio je na brzom "Qliner" prevozu u koncesiji Groningen-Drenthe, kakve li slučajnosti baš u Holandiji, državi koju tako dobro poznajem..
(I dalje nisam razjasni da li je to baš taj autobus sa slike.)
204944_34179_3_061a7a31816dff0d1a950c512fb85c5c0509b52dc77b55d14c3a2791f3c6de9c.jpg


Sve u svemu dobro je što smo mrdnuli sa mrtve tačke, ali prevoz bi mogao biti, naravno, bolje organizovan!🙂
 
Moje vrlo subjektivno mišljenje koje nije zasnovano na relevantnim istraživanjima (jet ne postoje) i činjenicama: apsolutno se slažem sa odlukom da se do Niša ide 200km/h. Kada već imamo do Subotice na manje frekventnoj liniji, zašto ne bi bio i na frekventnijoj pruzi do Niša. Kada je u pitanju pruga ka Šidu, hteli priznati ili ne, Srem je najrazvijeniji region i zaslužuje prugu za 200km/h. Istina, trenutno su vozovi na tom pravcu prilično prazni, mala je frekvencija i ljudi ne mogu da se oslone na voz. Takođe gradovi u Sremu su veoma loše povezani međumesnim prevozom. Postoji samo jedan autobus koji povezuje Sremsku Mitrovicu i Staru Pazovu, i iz Pazove kreće u 6 ujutru, sa Inđijom ni jedan. Autobus od Sremske Mitrovice do Beograda je uvek krcat. Kada bi se dala mogućnost ljudima da brzo i komforno putuju, siguran sam da ta linija ne bi bila prazna. Pridodao bih i činjenicu da Inđija, Stara i Nova pazova imaju defivit radne snage, bolja mobilnost građana bi rešila taj problem, a preduslov za to je brza pruga. Ali koliko sam skapirao, čeka se zeleno svetlo i grant EU da se ide na dvesta. Uz rekonstrukciju pruge od Rume do Zvornika za brzinu od 120km/h, a kojom pretpostavljam da će ići Flirt-ovi za 160km/h, mislim da sve to zajesno ima smisla. Makar u mojoj glavi....
 
Moje vrlo subjektivno mišljenje koje nije zasnovano na relevantnim istraživanjima (jet ne postoje) i činjenicama: apsolutno se slažem sa odlukom da se do Niša ide 200km/h. Kada već imamo do Subotice na manje frekventnoj liniji, zašto ne bi bio i na frekventnijoj pruzi do Niša. Kada je u pitanju pruga ka Šidu, hteli priznati ili ne, Srem je najrazvijeniji region i zaslužuje prugu za 200km/h. Istina, trenutno su vozovi na tom pravcu prilično prazni, mala je frekvencija i ljudi ne mogu da se oslone na voz. Takođe gradovi u Sremu su veoma loše povezani međumesnim prevozom. Postoji samo jedan autobus koji povezuje Sremsku Mitrovicu i Staru Pazovu, i iz Pazove kreće u 6 ujutru, sa Inđijom ni jedan. Autobus od Sremske Mitrovice do Beograda je uvek krcat. Kada bi se dala mogućnost ljudima da brzo i komforno putuju, siguran sam da ta linija ne bi bila prazna. Pridodao bih i činjenicu da Inđija, Stara i Nova pazova imaju defivit radne snage, bolja mobilnost građana bi rešila taj problem, a preduslov za to je brza pruga. Ali koliko sam skapirao, čeka se zeleno svetlo i grant EU da se ide na dvesta. Uz rekonstrukciju pruge od Rume do Zvornika za brzinu od 120km/h, a kojom pretpostavljam da će ići Flirt-ovi za 160km/h, mislim da sve to zajesno ima smisla. Makar u mojoj glavi....
Nije pitanje samo da li zaslužuje itd već saobraćajna organizacija nakon toga.
Činjenice su sledeće:
1) Pruga za 200 km/h je bar 40% skuplja nego za 160 km/h. Ta razlika je dovoljna da se izgradi još neki projekat u okolini (recimo regionalni autobusi koji bu spajali okolna sela sa gradovima i stanicama)
2) Pruga za 200 km/h po propisima koji sama postoje izizskuje da se stajališta ili pretvore u stanice ili ukinu. Kao u Beškoj i Čortanovcima vrlo je verovatno da će neka sela ostati bez prevoza ili biti prinuđena da idu dalje da bi došli do stanice. Na pruzi za 160 km/h je moguće ostaviti sva stajališta.
3) Ostaje pitanje koji vozovi bi išli po ovoj pruzi. Najfrkeventniji će biti regionalni vozovi, a oni ne idu brže od 160 km/h, dakle 90% vozova će biti za do 160 km/h. Ostali 10% su potencijalni međunarodni koji opet čim pređu u HR voze 160 km/h.
4) Vozna sredstva za 200 km/h su znatno skuplja, stoga mislim da čak i međunarodni vozovi iz 3) neće biti za 200 km/h.

Zbog svega navedenog, nama na pruzi Stara Pazova-Šid nije potrebno više od 160 km/h. Da Šid ima pola miliona stanovnika, pa da se isplati. Ovako nikad neće.
 
Kolika je zainteresovanost za autovozo za Bar poslednjih godina? Koristi li iko tu uslugu?
 
Postavicu nekoliko pitanja, pa ako ima neko saznanja da podeli sa nama.

- Ima li nekih informacija sta se desava sa postojecim Flirtovima sto se tice njihovog ,,istrcavanja" kilometraze, odnosno vremenskim rokovima za upucenje na redovne opravke?

- Bilo je nekih informacija da je prvi Flirt pre nekoliko meseci upucen na opravku, valjda u Madjarsku, vraca li se uskoro?
Kada ce ostali na opravku?

- Zna li neko uostalom, koji su kriterijumi za upucivanje Flirta na srednju/veliku opravku? Kilometraza i vremenski rok izmedju opravki, ili se ovakvi kriterijumi vise uopste ne primenjuju ako je zapocet princip ,,odrzavanja prema stanju"?

- S obzirom da cemo dolaskom nove partije Flirtova imati oko 40 ovih EMV, da li se radi na licenciranju domacih remontera za radove na odrzavanju ovih EMV?

- Da li se medju zeleznicarima vec primio neki domaci nadimak za Flirtove, a koji jos uvek nije siroko poznat? Svajcarac, Flert i slicno mi se cini da nije i nece biti opsteprihvaceno, Flirt deluje suvise strano za ,,opstenarodnu" upotrebu.


Bilo bi dobro da se odomaceni nadimak za seriju uskoro pojavi, pre nego sto neko primeni visedecenijski princip davanja nadimaka, pa ostanemo zateceni.
Kako prema Svajcarskim vlastodrscima imamo odnos kao prema lokalnim izborima na Madagaskaru, nemamo adekvatnu paralelu za postojece nadimke voznih sredstava (Kenedi, Regan, Gorbacov, Gomulka, Putin,.....). Pa se onda nemojte cuditi ako se u nedostatku drugog nadimka, za koju godinu odomaci neki nadimak koji pocinje na slovo V..... Cak me i cudi da do sada nije pokusano iz odredjenih interesnih krugova da se lansira nesto na V.....
Ili da se pojavi neka nova pevaljka pa da se ,,primi" drugi odomaceni princip za davanje nadimaka voznih sredstava (Lepa Brena, Severina, ?).

Trebalo bi ove visedecenijske principe za davanje nadimaka tipova voznih sredstava saseci i preduprediti dok jos ima vremena.
 
Poslednja izmena:
Postavicu nekoliko pitanja, pa ako ima neko saznanja da podeli sa nama.

- Ima li nekih informacija sta se desava sa postojecim Flirtovima sto se tice njihovog ,,istrcavanja" kilometraze, odnosno vremenskim rokovima za upucenje na redovne opravke?

- Bilo je nekih informacija da je prvi Flirt pre nekoliko meseci upucen na opravku, valjda u Madjarsku, vraca li se uskoro?
Kada ce ostali na opravku?

- Zna li neko uostalom, koji su kriterijumi za upucivanje Flirta na srednju/veliku opravku? Kilometraza i vremenski rok izmedju opravki, ili se ovakvi kriterijumi vise uopste ne primenjuju ako je zapocet princip ,,odrzavanja prema stanju"?

Čim istrče pošalju se na REV u Mađarsku, uostalom takvo je pravilo za bilo koje drugo vozno sredstvo da se prilikom istrčavanja pošalje na investiciono održavanje ili ista stave na listu čekanja.
Postoje tu i tolerancije, odnosno produženja trčanja u određenom procentu, ali ne i preko toga!
Verujem da su možda neki poslati i nekoliko hiljada km pre istrčavanja, što je svakako tanko, mada bi nam tačan podatam mogao dati neko iz izvršne službe.
Potreba za ovaj RV je 16 jedinica, neka moja percepcija jeste i da se pazi da broj raspoloživih sredstava koji je u prvom kvartalu bio prosečno 17,5 jedinica, a prosečno ispravno 17 EMV-a.
Znači broj se održava za normalno funkcionisanje RV-a.

- S obzirom da cemo dolaskom nove partije Flirtova imati oko 40 ovih EMV, da li se radi na licenciranju domacih remontera za radove na odrzavanju ovih EMV?

Ne postoji indikacija da se tako nešto planira, ali postoji zainteresovanost jednog remontera koji sarađuje sa Stadlerom.
Mislim da je pre izvesniji scenario da Stadler otvori neku radionicu samostalno ovde, nego da se neko posrednički bavi tim poslom.

- Da li se medju zeleznicarima vec primio neki domaci nadimak za Flirtove, a koji jos uvek nije siroko poznat? Svajcarac, Flert i slicno mi se cini da nije i nece biti opsteprihvaceno, Flirt deluje suvise strano za ,,opstenarodnu" upotrebu.

Flirt, Švajcarac, Tramvaj.
To su nadimci koje ja često čujem (ruku na srce ovaj treći je pogrdan).
Jednostavno, železnica ne privlači pažnju naroda kao nekada pa je i to krštenje skoro izumrlo.
Treba i o tome voditi računa, jer je lepa tradicija ali nije ni neki prioritet trenutno, rekao bih.
A i realno, u današnje vreme teško da bi smo mogli da nadenemo neko normalno ime.
Mislim ono, KISS-a bi nazvali ----> "Devito" ne ide realno☹️
 
Vrh