Već nedelju dana funkcioniše zamenski autobuski prevoz na relaciji Zaječar-Negotin-Prahovo Pristanište i obratno, po prvi put u dužem vremenskom periodu, u ovom slučaju od 22 dana što je već jedan veliki korak napred.
Pošto sam koristio doslovno svaki dan ovaj vid prevoza, a verovatno neću više, jer neću biti više u Timočkoj Krajini u nekom dalje periodu, da dam impresije o ovakvoj usluzi Srbija Voza.
U odnosu na vozno vreme, autobus vozi 15 minuta kraće od Zaječara do Brusnika, dok relaciju Brusnik-Negotin prelazi za 5-6 minuta kraće, no u slučaju bavljenja u stajalištima prilično slično vozu.
Bus nema bavljenje u 6 službenih mesta od 17, to su stajališta/stanice Trnavac, Čokonjar, Sokolovica, Tabakovac, Tabakovačka Reka, da je na snazi RV iz 19/20 kada je voz prelazio relaciju Negotin-Zaječar za 1h 40 min zamenski prevoz bi jedva mogao da isprati vreme putovanja pa i kasnio bi.
Sve ovo govori koliko je za ovu trasu voz nezamenjivo sredstvo čak i pri ovakvim lošim uslovima pod kojima se odvija saobraćaj, a ako uzmemo u obzir da 710 troši slično kao autobus i da je vožnja 10x komfornija jasno je koliko je železnica superioranija (ne mogu da verujem da pišem ovo)
Moje selo, a pogotovo ja, postade ratno profiterski, jer nam je stanica na 3,4 km od istog, a sada staje bus u centru i na 20 metara od moje kapije. (čitavih 30 sekundi do stajališta oh yeah
)
280 din povratna karta do Zaječara (isto toliko do Negotina) 50 minuta vožnje za razliku od seoskog kuvala koje putuje 2h do Zaječara i jeste besplatno, ali bukvalno sve ostalo je blagi očaj, plus ne ide nedeljom, a sada zahvaljujući ovom prevozu imamo 2 polaska dnevno vikendom i 3 radnim danom dodatno uz reguralnu autobusku liniju i od najgoreg povezanog sela u opštini postadosmo najbolje!
"Tenk ju Srbija Voz ju ar d best" (smajli koji se klanja lol).
Što se tiče ostalih sela (akcenat na Negotinska) situacija je đene đene, mnogi nisu impresionirani što ide bus, ali se voze.
Srbija Voz je
očajno, kao i po običaju, obavestio putnike o ovoj izmeni, a s obzirom da su kdk do poslednjeg dana plašili putnike da zamenskog prevoza neće biti mnogi misle da ne ide, pa kada se pojavi autobus kroz neka sela svi zinu, da ne pričam da mi je DM na Messu bio pod udarom oko pitanja dal nešto ide umesto voza. (a ja uopšte ni ne radim na železnici)
Trebali su 3-4 dana pre prebacivanja na buseve da zalepe A4 papire na stanicama i tako obaveste putnike!
I pored toga autobusi ne voze prazni (što je najbitnije), čak i nedeljom ujutru polazak u 6:20 do Negotina ima 15tak putnika što je dobro, isto važi i za slabije podnevne polaske, neki ljudi su se sa voza prebacili na kola (oni koji imaju), jer ne žele da se voze u busu (toliko o atraktivnosti ovakvog prevoza).
No, neka sela nisu zadovoljna promenom, akcenat je na selu Braćevac, jer ih majstor pušta da izađu na raskrsnicu ka Tamniču, a ne ka stanici i imaju dodatnih 500m hoda, o ovome se pokrenulo pitanje na Fb-u, vremenskog prostora svakako ima, a zašto ne izađu susret ljudima nzm?!
Veljkovo je selo koje je, na primer, profitiralo uz moje, ali za ostala sela je sve manje više isto.
Majstor je legenda, brka stari, nosi peškir oko vrata, ali jako kulturan i preduzimljiv prema putnicima.
Firma koja je dobila posao unajmljuje bus iz Kovina, eto plaća SV izgleda dosta pa se isplati i ta šema.
Bus je Mercedes Integro, između gradskog i Međumesnog autobusa prikladne namene za ovaj posao.
Prilikom pauze za sok u mom selu, zato nema putnika unutra.
Unutra ima mesta za invalidsko mesto, ali koristimo ga za kolica, ušao prvi pa taman zauzeo najbolje mesto za moja.
Ako bi se pojavila osoba u invalidskim kolicima, naravno da bi smo ih sklonili.
I unutrašnjost, nedelja rano ujutru 5 putnika iz Zaječara i oko 15 je izašlo u Negotinu, nije loše za neradni dan i početnu slabiju obaveštenost oko saobraćanja zamenskog prevoza.
Baš je čudno voziti se pored pruge na ovoj relaciji, nisam navikao..
Zahvaljujući dijabolama iz Puteva Srbije negde se bus slabo provlači kroz rastinje.
Mašine ZGOP-a u stanici Vražogrnac, vredno rade kao i uvek.
Bio sam toliko dokon da sam uspeo da pronađem bivše zaduženje ovog Integra, radio je na brzom "Qliner" prevozu u koncesiji Groningen-Drenthe, kakve li slučajnosti baš u Holandiji, državi koju tako dobro poznajem..
(I dalje nisam razjasni da li je to baš taj autobus sa slike.)
Sve u svemu dobro je što smo mrdnuli sa mrtve tačke, ali prevoz bi mogao biti, naravno, bolje organizovan!